Alan olla huolissani: miksi rintani kasvavat jatkuvasti?!
Siis kertokaa nyt ihmeessä, onko jollekin muulle käynyt vastaavaa?
Olen nyt 33. Muutama vuosi sitten kuppikoko kasvoi 70C:stä 70D:hen. Okei, ajattelin: varmaan jotain hormonitoiminnan muutosta iän myötä, ja ehkä pari kiloa tullut painoakin lisää. No biggie.
No sitten kuppikoko kasvoi jotain pari vuotta sitten 70DD:hen. Vuosi sitten oli käytössä 70E. Aloin jo vähän ihmetellä, sillä paino ei ollut noussut. Lapsia minulla ei myöskään ole.
Nyt viime aikoina ovat vanhat rintsikat alkaneet kiristää hyvin epämukavasti. Sovittelin tänään uusia liivejä (samoista merkeistä, joita olen ennenkin käyttänyt) ja oudolta tuntui, kun 70F:kin oli liian pieni kuppikoko, ja ainoa, joka sopi kunnolla, oli 70G.
Siis mitä helvettiä? Pitäisikö tässä alkaa olla huolissaan, vai onko tämä ihan normaalia? Lapsia ei tosiaan edelleenkään ole. En ole lihonnut. Kuukautiset tulevat normaalisti. Miten tämän voisi selittää?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:03"]
Voi rakkaat, kertokaa nyt jo, mitä te vedätte! Mäkin haluan kokeilla. Heittäkään jotain lääkenimiä ja ruoka-aineita. Jos joku toistuu kaikilla, niin sitä sitten meitsikin alkaa kaksin käsin kiskoa
[/quote]
älä ala. pienet ja terhakkaat on parempi kuin isot ja roikkuvat.
Hormoniongelmia. Käy lääkärissä ja labratesteissä.
Oletko varma, ettei vaa´astasi ole loppuneet patterit tai muistat vanhan painosi oikein? Ei vaatekoko välttämättä kerro totuutta, koska nekään eivät tunnetusti kerro totuutta kenenkään koosta. Jos olet vaikka tuona aikana saanut 5 kg lisää painoa, saattaa selittää kaiken. Toisilla vain paino kertyy helpommin tisseihin, toisilla reisiin. Joillain onnekkailla myös vatsaan.
Aivolisäkkeen prolaktiinia tuottava adenooma? Vuotaako tippoja jos puristat nännin ympäriltä?
Jos olisin ap ja kuppikokoni kasvaisi muutamassa vuodessa c:stä G:hen, suuntaisin epäilemättä lääkäriin.
Sä lihot vaan tisseistä. Kaikki rasva kertyy siis oikeaan paikkaan.
Kommentoija nro 7 lisää: myös vaihevuodet voivat lisätä rintojen kasvamista. "Riemua" riittää vielä vuosiksi.
Itsellä jopa tehty pienennysleikkaus yli 10 vuotta sitten, mutta nämä penteleet ovat kasvaneet takaisin entiseen kuppikokoon!
Mulla on aina ollut aika tasapainoinen hormonitoiminta, todella terveellinen ruokavalio ja elämäntapa, joten liekö jotenkin osa kasvun syytä? Rinnat ovat aina olleet sellaiset, jossa on sitä tinkeää rintakudosta kunnolla, ei niinkään rasvapitoiset. E-pillereitä söin nuorena vain n. 5 vuotta. Maitoa ja lihaa (joissa hormoneja voisi olla) en käytä.
Ei näille mitään voi, luonnonvoimasta kyse...