Alan olla huolissani: miksi rintani kasvavat jatkuvasti?!
Siis kertokaa nyt ihmeessä, onko jollekin muulle käynyt vastaavaa?
Olen nyt 33. Muutama vuosi sitten kuppikoko kasvoi 70C:stä 70D:hen. Okei, ajattelin: varmaan jotain hormonitoiminnan muutosta iän myötä, ja ehkä pari kiloa tullut painoakin lisää. No biggie.
No sitten kuppikoko kasvoi jotain pari vuotta sitten 70DD:hen. Vuosi sitten oli käytössä 70E. Aloin jo vähän ihmetellä, sillä paino ei ollut noussut. Lapsia minulla ei myöskään ole.
Nyt viime aikoina ovat vanhat rintsikat alkaneet kiristää hyvin epämukavasti. Sovittelin tänään uusia liivejä (samoista merkeistä, joita olen ennenkin käyttänyt) ja oudolta tuntui, kun 70F:kin oli liian pieni kuppikoko, ja ainoa, joka sopi kunnolla, oli 70G.
Siis mitä helvettiä? Pitäisikö tässä alkaa olla huolissaan, vai onko tämä ihan normaalia? Lapsia ei tosiaan edelleenkään ole. En ole lihonnut. Kuukautiset tulevat normaalisti. Miten tämän voisi selittää?
Kommentit (28)
Taisit tartuttaa ton mun penikseen. O_O
Heh, no joo. Ei taida öljylampputeoria toimia, sillä minulla ei edes ole miestä.
Eikö kenelläkään ole oikeasti ollut vastaavaa? Pitänee varata aika lääkäriin ja mammografiaan, olen muutenkin vähän luulotautinen joka asiasta. Tosin ei kai syöpä ainakaan voi symmetrinen olla?
t: AP
Luonto yrittää hommata sulle miestä.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 21:04"]
Heh, no joo. Ei taida öljylampputeoria toimia, sillä minulla ei edes ole miestä.
Eikö kenelläkään ole oikeasti ollut vastaavaa? Pitänee varata aika lääkäriin ja mammografiaan, olen muutenkin vähän luulotautinen joka asiasta. Tosin ei kai syöpä ainakaan voi symmetrinen olla?
[/quote]
syötkö sä jotain superestrogeenipitoista, esim. jotain kuningatarmehiläissiitepölykiisseliä? Kiinnostaisi alkaa samalle kuurille itseänikin
Kyllä tuo voi olla ihan normaalia. Jotjut reagoivat hormoneihin noin, eli jos käytät hormonaalista ehkäisyä esimerkiksi. Toisaalta nykyisin ympäristössämme on enemmän hormoneja, ruoassa sekä ympäristösaasteina. Toisilla naisilla rintakudos on kasvavaa tyyppiä, joillakinhan sitä rupeaa kasvamaan kainalon alueelle.
Toisaalta, rintaliivien koot ovat viime vuosina muuttuneet niin että kuppi on entistä pienempi. Mulla on edelleen kaapissa liivit, jotka ostin alennusmyynnistä vuosia sitten, joten niiden malli on n. vuodelta 2006. Niiden koko on 75E, ja kuppi on samankokoinen kuin saman valmistajan uusimmissa liiveissä koossa 75G.
Oho. Kohta sulla vaan pää pilkistää parin tissin välistä. Joku semmoinen kuin niillä miehillä joilla pallit kasvaa maahan asti.
Mulla sama juttu. Oon vaan ajatellut että varmaan sitä on pikkuhiljaa lihonut ja johtuu siitä. Vaatteet on kyllä edelleen m kokoa.. Ja urheilen paljon.
syötkö jotain lääkkeitä? mulla samaa ilmiötä sivuvaikutusena.
Voi rakkaat, kertokaa nyt jo, mitä te vedätte! Mäkin haluan kokeilla. Heittäkään jotain lääkenimiä ja ruoka-aineita. Jos joku toistuu kaikilla, niin sitä sitten meitsikin alkaa kaksin käsin kiskoa
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:03"]Voi rakkaat, kertokaa nyt jo, mitä te vedätte! Mäkin haluan kokeilla. Heittäkään jotain lääkenimiä ja ruoka-aineita. Jos joku toistuu kaikilla, niin sitä sitten meitsikin alkaa kaksin käsin kiskoa
[/quote]
Toimiikohan myös miehillä peeniksen pidennyttäjänä? Mäkin haluun kokeilla!
Sulla on rinnoissa jotain kasvaimia/kudosta joka siellä koko ajan kasvaa. Voi olla hyvän laatuista, tai sitten ei...
Mulla sama juttu, ap. täällä oli aiemmin ketju aiheesta ja voin kertoa, että meitä on monia muitakin. Minulla muutos on 70C->70E ja koko ajan muuttuu... olen jo reilusti yli 40 ja tämä alkoi vähän ennen kuin täytin 40. Olen samassa ajassa laihtunut muutaman kilon eli ei liity lihoamiseen.
Ruokavalioni on turhia hiilihydratteja välttelevä, aika terveellinen eli paljon luomua eikä eineksiä, mutta tuskin siitä johtuu...? En tupakoi, juo alkoholia enkä juuri käytä lääkkeitä paitsi buranaa.
AP täällä! Hauska (?) kuulla, että meitä on muitakin kohtalotovereita, mutta aika mystistä on silti. En keksi mitään erityistä, mitä söisin nyt enkä ole aiemmin syönyt; en varsinkaan mitään estrogeenipitoista. En käytä hormonaalista ehkäisyä, eikä minulla ole mitään lääkitystä.
Tosin 14:n viestistä tuli mieleeni, että minäkin välttelen turhia hiilihydraatteja. Tai tarkemmin sanottuna, en syö ollenkaan sokeria (enkä hunajaa tms.) enää, koska siitä tulee huono olo. Perunaa, gluteenitonta leipää jne. kyllä syön, tosin kohtuudella. Voisiko tuo olla se? Aika uskomattomalta kyllä vaikuttaa. Minäkin syön kyllä paljon luomua, en eineksiä ollenkaan. Yritän elää terveellisesti.
Kasvaako teillä rinnat siis ihan oikeasti, niin että silmillä myös näkee kasvun vai puhutteko ainoastaan siitä, että liivikoko on suurentunut? Liivien koot ovat muuttuneet vuosien aikana ja vuosi sitten ostetut rintsikat ovat pienempää kokoa lapun mukaan, kuin samalta valmistajalta tänä vuonna ostetut. Silmämääräisesti kun vertaa molempia rintsikoita, ovat täsmälleen saman kokoiset, vain kokolappu on eri.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 21:13"]
Toisaalta, rintaliivien koot ovat viime vuosina muuttuneet niin että kuppi on entistä pienempi. Mulla on edelleen kaapissa liivit, jotka ostin alennusmyynnistä vuosia sitten, joten niiden malli on n. vuodelta 2006. Niiden koko on 75E, ja kuppi on samankokoinen kuin saman valmistajan uusimmissa liiveissä koossa 75G.
[/quote]
Tuota minäkin olen pohtinut - yritin jossain vaiheessa perustaa alusvaatteiden nettikauppaa, ja rintaliivien koossa oli tosiaan paljon vaihtelua jo silloin (jotain vuonna 2010). Saman merkin liiveissä saattoi yhden mallin 70C vastata toisen mallin 70B:tä tai 70D:tä! Ja oli hyvistä merkeistä kyse, ei mistään markettirintsikoista.
Mutta se ei kuitenkaan selitä sitä, että omat liivit käyvät pieniksi ja epämukaviksi...
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:16"]
Sulla on rinnoissa jotain kasvaimia/kudosta joka siellä koko ajan kasvaa. Voi olla hyvän laatuista, tai sitten ei...
[/quote]
Kiitti pelottelusta :( Tunnustelen tosiaan rintojani ihan hysteerisenä, mutta ongelmallisen asiasta tekee se, että minulla on aina ollut paljon kystia. Ei auta kuin mennä mammografiaan, huoh. Mutta onneksi symmetrisesti molemmille puolille kasvava syöpä ei kuulemma ole todennäköinen.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:29"]
Kasvaako teillä rinnat siis ihan oikeasti, niin että silmillä myös näkee kasvun vai puhutteko ainoastaan siitä, että liivikoko on suurentunut? Liivien koot ovat muuttuneet vuosien aikana ja vuosi sitten ostetut rintsikat ovat pienempää kokoa lapun mukaan, kuin samalta valmistajalta tänä vuonna ostetut. Silmämääräisesti kun vertaa molempia rintsikoita, ovat täsmälleen saman kokoiset, vain kokolappu on eri.
[/quote]
Kyllä sen näkee silmillä, mutta koska omat rinnat näkee joka päivä, siihen ei kiinnitä niin helposti huomiota. Tosiaankin tärkein mittari tässä on se, että vanhat rintsikat käyvät epämukavan pieniksi. Muuten minäkin luulisin, että kyse on pelkästään muuttuvista kokotaulukoista.
Minulla kävi niin että vain toinen rinta alkoi kasvaa ( yli 20-vuotiaana) kunnes se oli tuplaten isompi kuin toinen. Se lopulta leikattiin.
Mulla samaa on tapahtunut jo parinkymmenen vuoden ajan ja olen nyt siis 45 v. Silloin kun rintojen olisi pitänyt kasvaa, ne eivät kasvaneet, olin siis 25-vuotiaana ihan lauta, kokoa 70AA. Ensimmäisen raskaudenkaan aikana rintani eivät kasvaneet, mutta kun maito nousi rintoihin, niin sittenhän ne olivat peräti 70B. Imetyksen jälkeen 70A. Toisessa raskaudessa kasvoivat ja imetyksen jälkeen koko oli 75B, kolmannen imetyksen jälkeen 80B. Sitten tiputin painoa 10 kg vhh:lla ja kokoni oli 75C. Aloitin liikunnan ja jatkoin vhh:ta ja jatkan edelleen, nykyään olen kokoa 70F.
Että näin sitä voi vuosien myötä muotoutua laudasta povipommi! ;D Tää tuntuu jotenkin kummalliselta, mulla tietysti raskaudet selittää osan, mutta ei kaikkea. Mäkin muuten syön luomua ja kartan lisäaineita ja luonnollisestikaan en syö sokeria. Sehän on kyllä tiedossa, että runsaasti hiilareita sisältävä ruokavalio sekoittaa hormonitoimintaa ja jotenkin insuliinin kautta lisää testosteronin määrää elimistössä, joten voi se ruokavalio jotain selittää? Englanninkielisiltä sivuilta löytyy lisätietoa..
Miehesi löysi hassun öljylampun ja esitti kolme toivomusta?