Fiksut jotka tietää niin auttakaa tyhmää!
Terve kaikille.
Toivon, että saisin apua täältä ongelmaani. Minulla on tytär, joka täyttää pian 2 vuotta. Olen eronnut lapsen äidistä, mutta asumme noin kilometrin päässä toisistamme. Näen tytärtäni useina päivinä viikosta ja joka toinen viikonloppu tyttäreni on koko viikonlopun luonani ja niinä viikonloppuina kun tyttäreni ei kuuluisi olla luonani niin haen hänet silti edes yhdeksi yöksi luokseni Sillä tyttö huutaa isiä joka päivä kotonansa koska kaipaa minua valtavasti ja usein puhutaankin puhelimessa ennen nukkumaan menoa koska tyttö saa itkupotku raivarit iltasin jos isi ei ole paikalla.. Tyttären äiti on päivät kotona ja minä opiskelen ja tässä tulee ongelmani: lapseni äiti on nyt ilmoittanut, että hänellä on työhaastattelu ja hän melko varmasti tulee saamaan paikan joten tyttäremme menisi päiväkotiin. Vielä kun olimme yhdessä, tytön äiti kertoi että aikoo hakea töihin koska kaipaa menoa ja normaalia elämää. Sovimme, että ajan tullessa tyttäreni muuttaisi luokseni ja äiti saisi hakea lasta kylään tai yöksi, ihan koska tahtoo niinkuin meillä toimii nytkun lapsi asuu äidin luona. Olemme puhuneet päiväkodista paljon, mutta en ole suostunut laittamaan laitamme päiväkotiin koska mielestäni tyttäreni on liian nuori sinne vielä. Olen ehdottanut, että lapsemme aloittaisi tarhan aikaisintaan 3 vuotiaana tarhaan mutta se ei äidille käy.. Nyt kun työnsaanti on ajankohtaista hän ei suostu enää luovuttamaan tytärtäni minulle ja hänen mielestään tyttäremme menee ehdottomasti päiväkotiin. Sydämeni särkyy kun mietin että pikku tyttöni viettää suurimman osan päivästään päiväkodissa jossa on ryhmässä 25 lasta ja kolme hoitajaa.. Kuka antaa hänelle sen kaiken rakkauden ja huolenpidon jonka tyttäremme tarvitsee ja joutuuko hän nyt viettämään suurimman osan päivästään jossain muualla kun omien vanhempien luona? Olen tehnyt jo selväksi että voin keskeyttää kouluni siksi aikaa, että tyttäremme täyttää 3 ja sitten jatkan opiskeluani ja tyttäremme voi mennä päiväkotiin tai takaisin äidin luokse asumaan, kumpi vain kelpaa kunhan tyttäreni on tarpeeksi vanha. Sanoin äidille, että en suostu laittamaan tytärtämme tarhaan että emmekö voisi tehdä niinkuin sovittiin mutta se ei käy. En ole riistämässä lasta äidiltä, hän saisi hakea tyttäremme ihan koska vain niinkuin meillä toimii nyt minun kannaltani ja tämä aikasemmin sopi mutta ei enään nytkun se on ajankohtaista joten te jotka tiedätte, niin auttakaa! Meillä on yhteishuoltajuus, ja lasten äiti uhkailee lastenvalvojalla kun en suostu päiväkotiin.. Mitä minä voin tehdä? Voinko tehdä yhtään mitään? Jos lapsi täytyy saada väkisin pois kotoa niin eikö se voisi olla sitten minun luonani jos sellainen vaihtoehto on?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:43"]
Liian pitkä teksti, en jaksanut lukea.
[/quote]
Onko sulla muitakin keskittymishäiriöitä? Et taida olla paljon opiskellut, saati lukenut kirjoja.
Eiköhän olis sullekin parempi että hoidat edes yhden opiskelun loppuun ja takaat lapsellesi hyvää tulevaisuutta, niin kuin lapsen äitikin tekee.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:46"]
[/quote]
Onko sulla muitakin keskittymishäiriöitä? Et taida olla paljon opiskellut, saati lukenut kirjoja.
[/quote]
Kirjoissa on kappalejakoja. Tietäisit sen itsekin jos niitä olisit lukenut.
Ota itse ensin yhteyttä lastenvalvojaan ja kerro tilanteesta. Ensinnäkään äiti ei voi laittaa lasta päiväkotiin ilman suostumustasi jos kerran sinäkin olet huoltaja. Jos sinulla ei olisi mahdollista järjestää lapselle hoitoa äidin työpäivän ajaksi mutta "kiusallasi" et suostuisi päivähoitoon, olisi äidillä hyvät tsäänssit saada yksinhuoltajuus, mutta nyt kun sinulla on toinen ratkaisu, uskon että lastenvalvoja ratkaisee asian sinun eduksesi. Eli suomeksi siis tyttö muuttaa luoksesi tai sitten exäsi ei vaan yksinkertaisesti mene vielä töihin. Päiväkotiin lasta ei voi kuitenkaan laittaa ilman suostumustasi. Ota siis välittömästi yhteyttä lastenvalvojaan! :)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:46"]
[/quote]
[/quote]
Kirjoissa on kappalejakoja. Tietäisit sen itsekin jos niitä olisit lukenut.
[/quote]
Tuo nyt on aika normaali kappaleen pituus kaunokirjallisuudessa.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:46"]Eiköhän olis sullekin parempi että hoidat edes yhden opiskelun loppuun ja takaat lapsellesi hyvää tulevaisuutta, niin kuin lapsen äitikin tekee.
[/quote] mä ymmärrän täysin sun pointin, mutta en mä olisi kouluja lopettamassa vaan vuodeksi keskeyttämässä. Saako sillä rahalla sitten kaiken minkä tyttäremme tarvitsee Alle kaksivuotiaana? Rahaa on kuitenkin sen verran, että pärjätään. Lapsen äiti ei vaan jaksa enää istua kotona joka päivä ja ei tarvitsekkaan, mutta jos vaihtoehtoina on isä tai tarha niin miksei isä?
Oletko ehdottanut, että hoitaisit tyttöä päivät ja hänen äitinsä toisi ja hakisi hänet? Niin muuttoa ei tarvita (jos se on se syy, miksei äiti suostu) mutta tytön ei tarvitse mennä päiväkotiin.
Noin pienen ei oo hyvä muuttaa kotia. Hoida tyttöä päivisin ja hän asuu nykyisessä kodissaan.
25 lasta ja 3 hoitajaa alle 3vuotiaitten ryhmässä. Missä maassa asutte?
Kuulostatpa ihanalta isältä! En tiedä näistä asioista mitään, joten en osaa neuvoa, mutta toivottavasti saatte asiat järjestymään eikä tytön tarvitse mennä hoitoon! Itsekkään en todellakaan veisi jos olisi mahdollisuus valita. Eikö lapsi voisi olla päivät kanssasi ja illat äidin kanssa, saisit sinäkin opiskeltua iltaisin?
Iso kivi vierähti sydämeltäni, kiitos siitä!
Jep. Käy koulu loppuu !! Se lapsi viihtyy hyvin päiväkodissa mielummin se kuin että alatte tapelleen tyhjänpäiväisestä asiasta!! Mielummin vanhemmat jotka on töissä eikä elä sossun tuilla. Kuulostat vähän oudolta mikä on oikea syy että et halua lastasi päiväkotiin? Sielä saisi kavereita eikä tarvitse katsella äidin ja isin tappeluita.
Ja päiväkodissa ei ole pienten ryhmässä kuin 12 lasta. Riippuu iästä
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:43"]
[/quote]
[/quote]
En ole nro 2, mutta luen todella paljon ja keskimääräinen lukunopeuteni on 295 sanaa/minuutti, mitä se yleisesti on n. ~150 ja silti en jaksanut lukea kolmea riviä enempää. Kappalejaot, kiitos.
Mobiiliversiossa ne toimii kirjoittamalla jotain, tekemällä kappalejaon, kaksi tyhjää välilyöntiä, uusi kappalejako ja kirjoittaa normaalisti.
Sait muutaman sekopääviestin sellaisilta ihmisiltä, joiden elmä on alusta asti rakkaudetonta, joten jo rakastavan isän huoli omasta tyttäressään nostaa heissä pintaa muistot, joissa kukaan ei välittänyt heistä ja siksi he syytävät järjetöntä, tyttäresi saamasta rakkaudesta mustasukkaista raivoa niskaasi. Onneksi sait pari erittäin järkevää neuvoa. Etene niiden mukaan. Toivon tsemppiä sinulle! Sinä kuulostat vastuulliselta, rakastamaan kykenelvältä isältä, jollaisen soisi jokaiselle lapselle!
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:57"]Jep. Käy koulu loppuu !! Se lapsi viihtyy hyvin päiväkodissa mielummin se kuin että alatte tapelleen tyhjänpäiväisestä asiasta!! Mielummin vanhemmat jotka on töissä eikä elä sossun tuilla. Kuulostat vähän oudolta mikä on oikea syy että et halua lastasi päiväkotiin? Sielä saisi kavereita eikä tarvitse katsella äidin ja isin tappeluita.
[/quote] voi olla, että olen ylisuojelevainen. Mielestäni tarhakin olis oikeesti hyvä vaihtoehto, jos tyttö olis sen ikäinen että osais puhua sujuvasti ja voisi kertoa itse päivän tapahtumista, joten ehdotin että tyttäremme menisi kolme vuotiaana tarhaan. Mutta se ei sovi. Olen kuullut myös tarhatädeiltä itseltään että alle kaksi vuotiaan lapsen paikka ei ole tarhassa ja he eivät omia sen ikäisiä lapsia laittaisi tarhaan. Ymmärrän, että joskus ei ole vaihtoehtoja mutta nytkun on niin miksi se ei sopisi varsinkin kun siitä oli aikaisemmin puhe?
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:43"]
[/quote]
[/quote]
En ole nro 2, mutta luen todella paljon ja keskimääräinen lukunopeuteni on 295 sanaa/minuutti, mitä se yleisesti on n. ~150 ja silti en jaksanut lukea kolmea riviä enempää. Kappalejaot, kiitos.
Mobiiliversiossa ne toimii kirjoittamalla jotain, tekemällä kappalejaon, kaksi tyhjää välilyöntiä, uusi kappalejako ja kirjoittaa normaalisti.
[/quote] kiitos vinkistä! En tullut ajatelleeksi.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 21:04"]Sait muutaman sekopääviestin sellaisilta ihmisiltä, joiden elmä on alusta asti rakkaudetonta, joten jo rakastavan isän huoli omasta tyttäressään nostaa heissä pintaa muistot, joissa kukaan ei välittänyt heistä ja siksi he syytävät järjetöntä, tyttäresi saamasta rakkaudesta mustasukkaista raivoa niskaasi. Onneksi sait pari erittäin järkevää neuvoa. Etene niiden mukaan. Toivon tsemppiä sinulle! Sinä kuulostat vastuulliselta, rakastamaan kykenelvältä isältä, jollaisen soisi jokaiselle lapselle!
[/quote] pari todella hyvää neuvoa löyty, kiitos teille ihanille ihmisille jotka todella näitte huoleni!