Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko omissa tunteissa vellominwn mennyt yli nykyaikana?

Vierailija
23.08.2026 |

Ihmiset ovat entistä suuntautuneempia omaan mielensisäiseen maailmaan ja omien tunteiden tutkimiseen.

Tuntuu, että osalla tuo vellominen jatkuu vuosikausia. Mitään lopputulosta tai muutoksia toiminta ei kuitenkaan välttämättä saa aikaan elämässä.

Televisiossa esitetään jopa sarjoja, joissa ihmiset vellovat samoissa asioissa, itkevät ja nauravat sekaisin, sitten taas vähän vellovat ja märehtivät jaksosta toiseen.

Tietysti tärkeää, että omat asiat kiinnostavat, mutta tavallaan tämä on myös menetetty resurssi yhteiskunnan kannalta. Eikä sillä, että tehokkuus ja tuottavuus olisi pääsia. Rajansa kuitenkin kaikella.

Onko edes mitään tieteellistä näyttöä siitä, että itseensä keskittyvillä ja tunteita yliarvostavilla ihmisillä on muita parempi mielenterveys?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tunnetut erakot ovat yleensä eläneet pitkän ja terveen elämän. 

Vierailija
2/6 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mennyt liian pitkälle ja se johtuu heikoista ihmisistä jotka eivät siedä tai kestä elämää ja itseänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvat ovat terveimpiä. Rajansa kaikella vanhassa vellomisella, se taannuttaa eikä vahvista tai paranna enää.

Vierailija
4/6 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap velloo ahdistuksessaan? Psyykkisestä tervettä ihmistä ei luulisi muiden tunteiden vatvonta ahdistavan. Opettele erottamaan ne omat tunteesi muiden tunteista, niin ahdistut vähemmän.

Vierailija
5/6 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunnekasvata lapsiani ja annan heidän itse päättää, mikä tunne heillä kulloinkin on. Itselleni on lapsuudessa sanoitettu tunteet väärin, joten vielä aikuisenakin vaikea sanoa, mikä tunne minulla milloinkin on.

Vierailija
6/6 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen yksityisasia. Kaikkien elämä on omansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi