Painostaako teillä suku jatkuvasti käymään?
Itse kun olen edelliseltä reissulta päässyt, niin päivän kuluttua jo alkaa kysely milloin tulossa. Nyt sitten on päällä kysely, milloin on loma. Ihan kuin lomani tarkoittaisi automaattisesti koko viikon vierailua (lue=suursiivouksen tekoa yms.) lapsuudenkodissani. Veljenikin on ottanut tavan, ettei kaikista lomista kerro, minulle kyllä. Ihan mielelläni siellä käyn, mutta se painostus ja kuin lomat ja viikonloput olisi rikos tehdä jotain muuta tai käydä jossain muualla. Työkaverit ovat sitä mieltä, että käyn kyllä aika usein (kerran kk + lomilla useamman päivän, matkaa n. 400 km). Siellä tarvitaan kyllä apua, mutta välillä olisi kiva ottaa loma lomana.
Kommentit (26)
Tiedän tuon tunteen. Minun ei kyllä odoteta siivoavan, mutta muuten painostetaan. On ikävää, kun sitten ei tee mieli soittaakaan, kun tietää, että puhelun aikana asia taas nousee esiin.
Ja käyn kyllä, siitä ei ole kyse.
Käy siellä kylässä, mutta kohtuutonta joutua siivoamaan. Lopeta se kokonaan. Tilatkoit siivoojan.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:01"]Hänellä on vielä aika vaativa reissutyö, joten on vielä enemmän kunnon loman tarpeessa välillä kuin minä. [/quote]
Et sä voi ajatella niin, että vejesi aika olisi jotenkin tärkeämpää, minkä vuoksi sun pitää käyttää aikasi sukulaisten auttamiseen ja veli voi hyvällä omallatunnolla lomailla. Hän on valinnut työn jossa on vähän lomaa, ja sinä sellaisen, jossa on enemmän, ja kumpikin saa käyttää vapaa-aikansa kuten tahtoo.
Vanhapoikaveljeä ei kannata paapoa pilalle tekemällä kaikkea valmiiksi, kuinka hän sitten pärjää kun isästänne aika jättää? Ilmoitat, että nyt loppuu siivouspalvelu, voit antaa neuvoja ja ohjeita mutta roskat ja pyykit saa kerätä ihan itse.
No ei todellakaan! Eikä yleensä mennä toisten luo siivoamaan, paitsi jos on jotkut juhlat joihin mennään porukalla avuksi. Meitä on useampi sisarus ja kaikki asutaan eri paikkakunnilla, joka ilmansuunnassa, toiset käy useammin kuin toiset ja vanhemmat käy toisten luona useammin kuin toisten, riippuen elämäntilanteesta ja välimatkasta, äitini on käynyt esim. hoitamassa siskoni vauvaa, ja heillä on lyhin välimatka nykyään.
En kyllä matkustaisi kenenkään luo siivoamaan. Oman kotinikin hoitaa pääosin siivooja. Autottoman on tuonne landelle muutenkin vaikea kulkea, joten eipä tule sukulaisia juuri moikattua. Minulla on omat ympyräni onneksi.