Naiset salilla
kysyisin, että millä perusteella valitsette liikkeenne salilla? Harmittavan harvoin olen nähnyt naisten tekevän ns. Isoja liikkeitä salilla, kuten kyykkyä tai penkkiä :/ tai jos näitä tehdään, niin ei uskalleta laittaa tarpeeksi painoa. Jätetään pois selkä- ja polvivaurioiset, jotka ei pysty vamman vuoksi tekemään. Isot respectit täältä niille naisille, jotka uskaltautuvat tangon alle ja käydä kyykyssä :)
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 15:54"]
Se on ongelma tosiaan joillakin saleilla, että sinne tankopuolelle on naisena hankala mennä. Jos et ole tuttu salilla, eli miehet tietävät, että nostat kyllä rautaa siinä missä muutkin omilla resursseillasi, et pääse edes penkkiin tai saa tankoa itsellesi.
Olen kulkenut salilla parisenkymmentä vuotta ja on kyllä ärsyttänyt, kun on mennyt kysymään, että teetkö vielä pitkään, tekisin myös oman penkkitreenin, äijät katsoo hymähdelleen, että voi voi, nyt joku ämmä tulee pilaaman heidän treenit, kun heistä olisi mukavampi pitää koko rautaosasto itsellään ja istuskella väliajat penkillä ja rupatella viikonloppureissuistaan.
No, onneksi nyt olen löytänyt huippusalin, missä pääsee naisetkin telineisiin ihan rauhassa
[/quote]
Mä en ole jostain syystä nähnyt tässä ikinä mitään ongelmaa. Nuorempana tyttönä toki aikoinaan jännitti ne ensimmäiset kerrat mennä sinne "miesten puolelle", mutta nykyisin viihdyn jopa paremmin äijien keskellä.
Oman kokemukseni mukaan toiset naiset kyttäävät paljon uteliaammin mitä salilla teet, miehet antaa sinun tehdä rauhassa omaa treeniä. Mutta toisaalta ovat kyllä olleet minulle oikein ystävällisiä aina jos on tarvinnut muutama sana vaihtaa. Rinnakkaiselona onnistunut jopa penkin tekeminen vuorotellen, vaikka sille miehelle olisikin tarvinnut lisätä muutama kiekko aina hänen vuorollaan.
[/quote]
En minäkään sitä kyttäämistä pidä pahana. Ihan sama. Mutta se, ettei pääse lainkaan tekemään tai saa kuulla huokailuja tai hymähtelyjä, kun yrittää tunkea sinne väliin ja samalla keskeyttää poikien jutustelun.
No tätä ilmiötä ei ole monella salilla ollut. Mutta tuli mieleen, kun tässä kerran salihommista keskusteltiin.
Ja ei, en nosta ihan pelkällä tangolla, vaan nostan enemmän, kuin jotkut miehet. Joten siitä sen ei pitäisi olla kiinni.
Onpas pitkästä aikaa asiallinen salitreeniketju kaikenlaisten provoiluketjujen sijaan.:)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 15:54"]
Se on ongelma tosiaan joillakin saleilla, että sinne tankopuolelle on naisena hankala mennä. Jos et ole tuttu salilla, eli miehet tietävät, että nostat kyllä rautaa siinä missä muutkin omilla resursseillasi, et pääse edes penkkiin tai saa tankoa itsellesi.
Olen kulkenut salilla parisenkymmentä vuotta ja on kyllä ärsyttänyt, kun on mennyt kysymään, että teetkö vielä pitkään, tekisin myös oman penkkitreenin, äijät katsoo hymähdelleen, että voi voi, nyt joku ämmä tulee pilaaman heidän treenit, kun heistä olisi mukavampi pitää koko rautaosasto itsellään ja istuskella väliajat penkillä ja rupatella viikonloppureissuistaan.
[/quote]
Mun salilla kaikki käyttäytyy ihan hyvin mutta itseäni vaivaa enemmän tunkea väliin treenaamaan, kun teen naisena pienillä painoilla. Esimerkiksi kun aloitin niin sopiva penkkipaino oli pelkkä tanko, kyllä siinä varmasti sivullista ihmetyttää, että miksi edes pitää varata koko penkkiä tuollaisen hinkuttamisen vuoksi. Mutta kun jostain pitää aloittaa ja kyllähän se itsetuntoa kysyy, kun juuri ja juuri itse jaksaa tehdä penkkiä vaikka 25 kilolla ja vieressä joku tekee 50 kilolla. Ja penkkiä ei voi kuitenkaan harjoitella ilman, että tekee itse sitä penkkipunnerrusta, joten vaikka vaikealta tuntuu niin kannattaa silti tehdä sitä liikettä ja niillä pienillä painoilla.
[/quote]
samalla tavalla myö miehetkin on sillä pelkällä tangolla aloitettu :)
ap