Uus puhelin pitäis saada, vaan mikä?
Vaihtoehtona on uusin Samsung S6, HTC:n uusi One M9 tai Googlen Nexus 6. Mikähän noista olsi paras? Samsung on hyvä, sen tiedän kokemuksesta. Mulla on ollut kaksi samsungin lippulaivamallia, kumpikin toiminut moitteetta. Eka jo yli 4 vuotta ja tää nyt käytössä oleva jo kaksi vuotta. HTC:ta on kehuttu ja Nexus taas olis puhdas android. Vaan onko ne yhtä hyviä kuin samsung?
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:07"]
Galaxy S5. Halvempi kuin S6, saa muistikortin tarvittaessa ym.
[/quote]
Mun nykyinen puhelin on SGS4. Noilla ei ole juurikaan eroa, S5 on hiukan tehokkaampi ja siinä on jokunen uusi jippo. Ei kuitenkaan niin paljon parempi että kannatais S4:sta vaihtaa S5:een. Jos vaihtaa niin pitäis olla selvästi parempi puhelin.
Itsellä lumia, ei kannata ostaa. Nokian laatu selkeästi heikentynyt. Itsekin ostan seuraavaksi aika varmasti samsung s5. Iphonessa akku sujahtaa hetkessä kun vähän sitä räplää - maanantai mallit aika yleisiä. Itsellä ei ole muita kokemuksia kuin nokialaisista, mutta tämä lumia oli kyllä iso pettymys. Kaverilla on joku sony experia tms. hyvä kamera siinä ainakin on, mutta taidat etsiä vähän kalliimpaa ja uudempaa puhelinta.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 15:47"]
Itse ostaisin samsungin. On minusta vaan noista paras. Ja olen niin samaa mieltä sun kanssa noista iphoneista!
[/quote]
Joo, kyllä minäkin eniten kallistun tuohon S6:een. Vielä pitäs vaan miettiä että valitako se tavis malli vai edge. Kauhee puhelinkuume kyllä iski eilen kun tuon S6:n julkaisua katselin. Pitäs vaan malttaa ja miettiä, jopa niin kauan että pääsis hypistelemään noita kaupassa :) ap
[/quote]
Jos ajattelet taloudellisesti, niin odotat syksyyn, tai ens vuoden puolelle. Silloin hinta tippunut.
Ja lastentaudit korjattu ;)
Androoid 5:sta ei oo kuulunut pelkkää hyvää....
Ja ihan oikeesti. kaikki yli 300€ puhelimesta on silkkaa rahastusta.
Mutta anna palaa, jos siltä tuntuu.
[/quote]
Jep, kyllä mä ton tajuan. Mun vanha puhelinkin on vielä hyvä, joten sen takia ei tarvis vaihtaa. Mutta kun se puhelinkuume iski. Se alko jo alkuvuodesta ja eilen se sitten iski todella. Mutta olen kyllä ajatellut lykätä puhelimen ostoa vähintään kesään ja käydä katsomassa noita eri vaihtoehtoja. Ja jos oikein sais itsensä ylipuhuttua niin hommais sen vasta syksyllä, jolloin hinnatkin alkaa tippua. Saas vaan nähdä kykenenkö itseni hillitsemään. Toisaalta mä en hirveästi ostele itselleni mitään, joten ei kai se ihan hirveää ole jos kerran parissa vuodessa vaihtaa kännykkää ;) ap
[/quote]
Niinpä! Itsekin meinasin ostaa Iphonen kun tuli puhelin kuume. Oli lokakuussa 5s tai 5c vielä 500€ ja eilen hobbyhallissa 299€. En kyllä enää sitä Iphonea kuolaa, varmaan sonya tai samsungia voisin alkaa katselemaan kun en syssyllä ostanut :)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:25"]
Sony xperia z3, et tule katumaan ja vaan 519e hintaan
[/quote]
No joo, ihan ok puhelin. Miehellä on se, joten olen siihenkin tutustunut. Miehellä siitä vaan hajos heti takaosan lasi. Vaikka mies siis pitää puhelintaan hyvin eikä anna sitä lapsille pelattavaksi kuten minä. Puhelin ei tippunut eikä mitään ja silti se lasi halkes. Jotenkin tuli sellanen fiilis että se puhelin ei käy mulle lainkaan. Hajoaa liian helposti.
Samsungin puhelimet täynnä bloatwarea. Samsungin softa on ihan perseestä. Osta se uus HTC. M25
HTC:ta on joskus kehuttu puhelimien Mercedekseksi, eikä ihan syyttä.
Jokainen ostaa juuri sen puhelimen, mikä on itselle sopivin. Joku tykkää IPhonesta, joku Samsungista, joku jostain muusta. Jollekin on tärkeää hinta, joku tykkää ulkonäköseikoista ja joku helppokäyttöisyydestä.
Hirveä meteli täällä kun arvostellaan eri merkkejä ja niiden ominaisuuksia. Ap, mene ja osta HTC.
Joku muu ostaa jotain muuta.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:45"]
Samsungin puhelimet täynnä bloatwarea. Samsungin softa on ihan perseestä. Osta se uus HTC. M25
[/quote]
Toi on kyllä totta, Samsung lähes pilaa puhelimet noilla pakko-ohjelmillaan. Ne saa toki pois päältä, mutta siinä menee aikaa ja vaatii hermoja. Huhun mukaan S6:ssa noita pakko-ohjelmia on vähennetty radikaalisti, tiedä sitten miten on todellisuudessa. Mutta kyllä noi puhelimet muuten on toimineet ihan hyvin, ei minusta softassa ole suurempia vikoja. HTC on kyllä nyt vakavasti harkinnassa. Taidan odotella (jos suinkin kykenen) jotta pääsen kokeilemaan noita molempia puhelimia. Nexuskin kyllä kiinnostaa edelleen, sehän olis puhdas android, ei senseä eikä touchWizia. ap
DORO VANHUSPUHELIN ( PERUSMALLI ) ei mitään turhia toimintaja ! :D EI TARVITSE KIITTÄÄ !
Itse ostin joulukuun lopulla Huawei Ascent P7 puhelimen ja olen ollut todella tyytyväinen! Loistava kamera ja helppo käyttää kun on Samsungia käyttänyt. Maksoi silloin muutama kk sitten n. 300euroa. :)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 17:11"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:45"]
[/quote]
Toi on kyllä totta, Samsung lähes pilaa puhelimet noilla pakko-ohjelmillaan. Ne saa toki pois päältä, mutta siinä menee aikaa ja vaatii hermoja. Huhun mukaan S6:ssa noita pakko-ohjelmia on vähennetty radikaalisti, tiedä sitten miten on todellisuudessa. Mutta kyllä noi puhelimet muuten on toimineet ihan hyvin, ei minusta softassa ole suurempia vikoja. HTC on kyllä nyt vakavasti harkinnassa. Taidan odotella (jos suinkin kykenen) jotta pääsen kokeilemaan noita molempia puhelimia. Nexuskin kyllä kiinnostaa edelleen, sehän olis puhdas android, ei senseä eikä touchWizia. ap
[/quote]
mä olen samaa mieltä noista Samsungin ja HTC:n omista käyttöliittymistä siis TouchWizista ja Sensestä, onneksi myös HTC on näissä uusissa päivityksissään vähentänyt selkeästi niiden päällekäyvyyttä ja tehnyt aika helpoksi "puhtaan" Android näkymän käytön. Esim. Lumiamainen tiilinäyttö uutisineen ja some-tapahtuminen pyörii omassa välilehdessä, jonka voi sallia tai piilottaa/poistaa ja muutenkin suuri osa nyt widgeteinä.
Ihmetyttää se, että miksi noita lippulaivamalleja ei saisi heti myös puhtaana Androidina, kuten HTC hetken myi M8:aa Developer Editionina. Ehkä nää isot merkit haluaa omalla UI:lla sitoa käyttäjiä, koska onhan se oma vaivansa opetella toisen merkin käyttöliittymä..
One Plus One, https://oneplus.net/uk/one
Itsellä ollut vajaa kuukauden käytössä eikä todellakaan mitään moittimista. Ennen hankintaa mietin pitkään iPhone 6, Sony Xperia Z3 ja OPO välillä, mutta hinnan ja arvostelujen puolesta kallistuin sitten tuntemattomimpaan. Ihan supertyytyväinen oon ollut, nopea puhelin, hyvä akunkesto, paljon tilaa ja Android pörrää jouheesti.
Katso Youtubesta esim. arvosteluja ja vertailuja muihin puhelinmalleihin :)
Terkuin iPhone-käyttäjä vuodesta 2008....
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 17:46"]
One Plus One, https://oneplus.net/uk/one
Itsellä ollut vajaa kuukauden käytössä eikä todellakaan mitään moittimista. Ennen hankintaa mietin pitkään iPhone 6, Sony Xperia Z3 ja OPO välillä, mutta hinnan ja arvostelujen puolesta kallistuin sitten tuntemattomimpaan. Ihan supertyytyväinen oon ollut, nopea puhelin, hyvä akunkesto, paljon tilaa ja Android pörrää jouheesti.
Katso Youtubesta esim. arvosteluja ja vertailuja muihin puhelinmalleihin :)
Terkuin iPhone-käyttäjä vuodesta 2008....
[/quote]
Tälle +1 (pun intended), tosin nythän pitäisi olla tulossa piakkoin Oneplus 2, että sinänsä kannattanee odottaa, jos se on parempi tai One halpenee (jos se on edes mitenkään mahdollista).
Näillä ipuhelimen omistajilla on ollut joku 20€ samsung ja nyt ne on ihan tohkeissaan, kun niiden vajaan tonnin puhelin on sitä parempi. S6 olisi ehdottomasti minun valinta eiköhän sitä kohta ala saamaan.