Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua häiritsee ne pariskunnat

Vierailija
01.03.2015 |

jotka ovat vuosikausia yhdessä eivätkä tee lapsia. Eläimiä kyllä otetaan ja niiden kanssa harrastetaan ja touhutaan, niistä laitetaan jatkuvasti päivityksiä ja kuvia ja niitä puetaan söpöihin vaatteisiin ja asusteisiin, mutta lapsia ei tehdä. Selkeesti näillä pariskunnilla on kaipuuta sellaiseen, on vakkarityöt ja omakotitalot. Mutta ei lapsia. Näitä mulla on siis tuttavapiirissä paljon.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei vaan kiinnosta lapsenteko. 

Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa, olen uraihmisiä, ja niin on mieskin, ja ollaan suhteessa vähän sillä ajatuksella että tässä nyt ollaan kaksi samanlaista ihmistä, yhteistä aikaa ei niin paljoa ole, mutta molemmat tyytyväisiä. Lapsi tuhoaisi tämän onnen ihan kokonaan.

Toisille se lapsi taas on kaiken keskipiste, eikä siinäkään mitään väärää ole. Meitä on erilaisia.

Vierailija
62/67 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä jotenkin säälittävää paapoa jotain koiraa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:37"] [quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:34"]Hankipa oma elämä ja anna toisten elää parhaaksi katsomallaan tavalla. Mua häiritsee ihmiset, joita häiritsee toisten elämäntyyli, vaikkei se heille kuulu millään lailla. [/quote] Tuo nyt on aika vanha heitto tuo hanki elämä, mua vaan ärsyttää kun fb pullollaan jotain koirakuvia ja on kuvia kun koiran kanssa kellitään "koko perhe" samassa sängyssä jne. Mikä periaate on olla tekemättä lapsia, kun kotona ollaan kuitenkin kaikki vapaa aika? Ap [/quote] Hmm, eli koiraa ei saa hankkia eikä saa viettää aikaansa kotona, ellei tee lapsia? [/quote] Auttakaa mua käsittämään, miksi EI tekisi lapsia, jos kuitenkin kutsuu itseään äidiksi ja miestään isukiksi jollekin elukoille. Oma lapsi on kuitenkin oma lapsi, ei ole mitään hienompaa. Tietenkin on lapsettomuutta, mutta ei se kaikkien kohdalla ole se syy. Ap

[/quote]

Omalta kohdaltani voin todeta, että en hanki lapsia, koska en tunne "kutsumusta" lisääntymiseen. En myöskään ole ollenkaan varma, että tämä maa (ja oikeastaan koko maailma) olisi menossa sellaiseen suuntaan, että tänne kannattaisi kenenkään syntyä.

Vierailija
64/67 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:34"]Hankipa oma elämä ja anna toisten elää parhaaksi katsomallaan tavalla. Mua häiritsee ihmiset, joita häiritsee toisten elämäntyyli, vaikkei se heille kuulu millään lailla. [/quote] Tuo nyt on aika vanha heitto tuo hanki elämä, mua vaan ärsyttää kun fb pullollaan jotain koirakuvia ja on kuvia kun koiran kanssa kellitään "koko perhe" samassa sängyssä jne. Mikä periaate on olla tekemättä lapsia, kun kotona ollaan kuitenkin kaikki vapaa aika? Ap

[/quote]

Hmm, eli koiraa ei saa hankkia eikä saa viettää aikaansa kotona, ellei tee lapsia?
[/quote]

Auttakaa mua käsittämään, miksi EI tekisi lapsia, jos kuitenkin kutsuu itseään äidiksi ja miestään isukiksi jollekin elukoille. Oma lapsi on kuitenkin oma lapsi, ei ole mitään hienompaa. Tietenkin on lapsettomuutta, mutta ei se kaikkien kohdalla ole se syy. Ap
[/quote]

Syitä vapaaehtoisesti lapsettomaan elämään on ihan älyttömästi, ja ne riippuvat ihmisestä. Ensimmäisenä tulee kuitenkin mieleen vapaampi elämän tyyli, esim reissaus ja spontaanit retket onnistuu mutkitta, kun lemmikkieläimet voi laittaa hoitoon siksi aikaa. Siinä voi myös panostaa enemmän omaan elämänlaatuun, ja käyttää oma elämä itsensä kehittämiseen ja omista harrastuksista ja esimerkiksi puolison seurasta nauttimiseen ilman rajoitteita, ilman sitä että koko ajan on toinen ihmiselämä huolehdittavana. Lapset saattavat olla myös monelle naiselle este uralla etenemiseen, sillä niiden ideaalinen hankinta-aika on juuri sitä opiskelu-/työelämäänsiirtymisaikaa. Ja viimeiseksi, jotkut kokevat oman elämänsä jo ilman lapsia täydellisen tyydyttäväksi, eivätkä tarvitse lapsia nauttiakseen elämästä täysillä.

Vierailija
65/67 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän meitä tänne mahdu niin lapsettomia kuin lapsellisiakin..?

Meillä on pieni talo, työt ja asiat ihan hyvin. Lasta vaan ei voida saada, koska menetin kohtuni. Joskus siitä tekee mieli puhua avoimemmin, joidenkin kanssa taas ei ollenkaan. Koskaan ei voi siis varmaksi sanoa mikä on kenenkin lapsettomuuden taustalla.

Vierailija
66/67 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan pitkäaikaisen avomiehen (minä 22v, mies 23v) kanssa molemmat vakituisessa duunissa, on iso koti ja tasapainoinen sekä läheinen parisuhde. Kumpikaan ei polta eikä käy bilettämässä. Alkoholia käytetään humalahakuisesti ehkä kolme kertaa vuodessa ja siinä se. Välissä ei siis saunasiidereitä, saunakaljoja tms. Arki on ihanaa ja meitä ilostuttaa kaksi pientä lemmikkieläintä. Lapsi ei kuulu meidän lähitulevaisuuden (~3v) suunnitelmiin ainakaan vielä. Miksi pitäisi edes? Molemmat haluaa tulevaisuudessa lapsia, mutta mikä h*lvetin kiire niitä on lähteä puskemaan maailmaan?

Meidän kotikaupungissa on menossa järjetön vauvabuumi. Tiedän ihan hirveät määrät entisiä koulukavereita ym tuttuja, jotka ovat hankkineet lapsen alle muutaman vuoden seurustelun jälkeen. Kokoajan puskee uusia vauvauutisia yms. Suurin osa näistä työttömiä yh-äitejä. On rikkonaisia perheitä, mutta on toki myös muutama joissa vanhemmat ovat pysyneet yhdessä ja perhe on onnellinen. Entisen parhaan ystävän lapsi sijoitettiin uuteen kotiin koska äitiä ei kiinnostanut ja nyt ko. ihmisellä on toinen n. 1,5v lapsi. Näitä riittää tässä kaupungissa.

Tällä hetkellä alkaa tuntua, että kuulutaan tämän kaupungin vähemmistöön, koska meillä ei ole vielä lasta. Mä haluan ainakin tarjota parhaimmat mahdollisimmat puitteet omalle lapselle. Haluan tuntea olevani henkisesti valmis lapsen tuloon. Tällä hetkellä halutaan kuitenkin vielä reissata ja elää tätä ihan tavallista kahdenkeskeistä arkea. Jos satun tulemaan raskaaksi huomenna, se ei ole maailmanloppu. Mutta kun on mahdollisuus nauttia elämästä tällaisena, niin miksi me ei nautittais. Lapsia kerkee hankkimaan myöhemminkin. Meidän aika nyt ei vaan oo vielä, vaikka ollaan seurusteltu 5,5 vuotta. Katsellaan sitten kolmen-neljän vuoden kuluttua. ;)

Vierailija
67/67 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa olemme mieheni kanssa varmaan juuri sellainen pariskunta, joka ärsyttää ap:ta. Tosin mulla ei ole muuta lemmikkiä kuin hevonen. Enkä mä sitä pue muutakuin talvisin ettei hevosparka jäädy. Ja kutsun itseäni mammaksi :D
Kaiken tämän kauheuden lisäksi minä vielä työskentelenkin lasten kanssa! Olen luokanopettaja. Mutta en vain halua omia lapsia, lapset ovat kaikessa ihanuudessaan liian rajoittavia. En voisi harrastaa ratsastusta ja omistaa hevosta jos tekisin lapsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän