Ketään, joka olisi ollut ASLAK-kuntoutuksessa?
Aloitan ASLAK-kuntoutuksen tänä keväänä. Olisi kiva kuulla kokemuksia, olisiko täällä ketään jolla sellaisia olisi?
Kommentit (14)
Se ihan pelkkää yhteiskunnan varojen tuhlausta, kun terveitä kuntoutetaan jo ennalta. Kivaa siellä on kun palkka juoksee ja siksi hinku sinne on kova.
Aslakista ei ole tunnetusti mitään hyötyä pitkällä aikavälillä tarkasteltuna. Vain se aika kun siellä on. Yhteiskunnan varojen tuhlausta.
Mun äitini oli siellä nyt joulun jälkeen viimeisen kerran. Heillä ainakin se järjestettiin osissa viime keväästä alkaen. Hän ainakin tykkäsi kovasti, tunku kuntoutukseen oli kova, mutta useamman hakukerran jälkeen pääsi. Ruoka oli kuulemma hyvää, ihmiset mukavia ja erilaisia lajeja ja kuntoutumismahdollisuuksia oli useita. Äitini piti myös kuntoutuksessa tehdyistä erilaisista peruskunnon määtittämiseen käytetyistä kuntotesteistä. Omasta mielestään vaan pääsi kuntoutukseen liian myöhään, sillä hänen lonkkansa on alkanut viime aikoina vaivaamaan ja vaikeuttamaan kävelyä, ja uskoo, että aikaisemmin kuntoutukseen pääseminen olisi voinut auttaa siihen, että lonkka ei olisi mennyt niin huonoon kuntoon. ASLAKissa on kuulemma todella helppo keskittyä kuntoutumiseen, sillä ei tarvitse keskittyä mihinkään muuhun, kuin siihen (eikä esim työhön tai perheeseen). Arkielämässä tämä onkin sitten vaikeampaa.
Työkaveri, vähän päälle kolmekymppinen nainen on ollut tuolla. Ylipainoa on reilusti, kai se luulee että jollain poppakonstilla se sen pois saa ja käy läpi kaikki kuurit ja keinot, elämäntapojen muuttamista lukuunottamatta
Heh... sen verran korjausta, että palkka ainakaan mulla ei todellakaan juokse ASLAKin ajalta. Ja terveethän sinne ei edes pääse, vaan kuntoutustarve pitää oikeasti olla. Itsekin siis aloitan tänä keväänä.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 06:41"]Se ihan pelkkää yhteiskunnan varojen tuhlausta, kun terveitä kuntoutetaan jo ennalta. Kivaa siellä on kun palkka juoksee ja siksi hinku sinne on kova.
[/quote]
No ei juokse palkka ainakaan meillä. Kela korvaa jotain mutta palkkaa ei saa.
Meillä valtiolla sinne ei ainakaan valita todellisia kuntoutumisen tarpeessa olevia vaan pikemminkin uraputkessa olevia, joille tämä kuin ylimääräinen kiva maksettu loma ja luokkaretki. Saa maata kylpylässä eikä tarvi tehsä töitä. Fb täyteen iloisia kuvia.
Olen ollut työharjoittelussa ASLAK kuntoutusta vetämässä
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 23:10"]
Olen ollut työharjoittelussa ASLAK kuntoutusta vetämässä
[/quote]
No miltä se touhu vaikutti? Oliko osallistuhat tyytyväisiä? ap
Minun äitini oli juuri tällä viikolla viisi päivää kyseisessä kuntoutuksessa, ja oli kuulemma aivan mahtava. Hyvää ja terveellistä ruokaa, paljon aktiviteetteja kuten vesijuoksu ja ulkoilu, henkilökohtaiset kunto- ja terveyskartoitukset ja luentoja. Varmasti suuri apu saada ammattilaiset määrittämään henkilökohtainen suunnitelma juuri sinulle ja sinun terveydellesi.
Kelan järjestemää kuntoutusta töissä käyville. Tavoitteena tavoitteena on fyysisen kunnon, työnhallinnan, henkisen hyvinvoinnin ja työssä jaksamisen parantuminen, terveiden elämäntapojen ja itsehoitokeinojen omaksuminen sekä kuntoutujan työn ja työolosuhteiden kehittämisprosessien käynnistyminen.
täällä lisää: http://www.kela.fi/tyoikaisille_aslak-kurssit
Monet vanhemmat työkaverini (hoitoala), ovat tuolla kuntoutuksessa olleet ja kovasti kehuivat! Useat lähes hihkuivat innostuksesta päästessään mukaan, sillä tunku ASLAKiin on ilmeisesti aika kova.