Miks Salkkareissa (uusi ketju)
Salkkareissa sattuu ja tapahtuu. Mikään ei ole mahdotonta. Tukka putkella edetään käänteestä seuraavaan eikä pohdinnoille ole tilaa. Sarja jossa siivoojasta voi tulla sairaalan palkanlaskija tai alkoholistista sairaalan johtaja. Rikoksista, kukaan ei päädy vankilaan! Keskustelua ja spekulaatiota sarjan jaksojen käänteistä.
Kommentit (5297)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tekee k:n "o-hahmolle", tulee yp:tä. Puolestaan "v-hahmon" k:sta tulee ap:ta.
Kun kommentoi "väärin", ad hominem on vahva.
Mitä nyt vittua taas?!
Joku näköjään pahoitti taas mielensä.
Elääkö triangeli harmoniassa vai tuleeko se kohtaamaan ylösnousemuksen kaaoksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo Daniela on jotenkin tosi raskas ja ärsyttävä hahmo. En tykkää yhtään.
Mä taas tykkään. Daniela on jotenkin kaunosieluinen ja runollinen hahmo. Miellyttävät kasvot, eikä tyylikään kummemmin ärsytä (pl. polvisukat). Toivoisin vain, että saisi lisää itsevarmuutta ja rohkeutta. Mutta huono itsetunto ja arkuus ymmärrettävää, jos on kasvanut väkivaltaisen isäpuolen kanssa.
Sen sijaan Nella ärsyttää minua enemmän. Nellan luonne, ääni, tyyli ja ilmeet. Sellainen pikkuvanha ällösöpistelijä.
😂
Jostain syystä välillä aika epäsopivat näyttelijät pistetään tekemään keskenään. Esimerkiksi Jere ja bestis Tomi sekä Miki ja jatkuva vatkaus Marikan kanssa. Kalle ja Petrikään ei kuulosta välttämättä kovin toimivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tekee k:n "o-hahmolle", tulee yp:tä. Puolestaan "v-hahmon" k:sta tulee ap:ta.
Kun kommentoi "väärin", ad hominem on vahva.
Mitä nyt vittua taas?!
Joku näköjään pahoitti taas mielensä.
Eikä pahoittanut. Olisi vaan mukava tajuta mitä tossa viestissä tarkoitetaan. Mihin lyhenteillä viitataan.
Pystyyköhän lepso suutelemaan miestä?
Ei ihmekään että tämäkin ketju on pilalla. Hullut ja spämmääjät sekoilee, mielensäpahottajat valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Lauri oli ihan normaali Ismoa kohtaan, mutta Ismo haistoi muka heti jotakin outoa Laurissa. Joka ei edes halunnut Kallelle mitään pahaa. Paitsi silloin lopussa se kuristusjuttu... Sampo, joka on aina ollut vähän hämärä ei muka soita mitään herätyskelloja. Ismo vain kehuu kuinka kivan ystävän Kalle on saanut. Ilmeisesti Ismokin on tuosta noin vain unohtanut sen, kun Kalle epäili Sampon huijaavan Silvian rahoja. Oikeassa Kalle oli ja teki vain palveluksen Silvialle vaikka ei sitä tiedäkään. Ismolla ei tule hetkeksikään mieleen, että Sampo tekisi samaa Kallen kohdalla. Sampo astui kuviohin juuri, kun Kalle on alkanut saamaan isoa palkkaa sairaalta.
Lauri oli aika vakava ja tummiin pukeutuva mm.
Jotenkin huvittaa, kun sarjan absurdeja ja typeriä juttuja verrataan oikeaan elämään.
Sampo taisi lupailla Ainolle, että tuo Kalle-huijaus on nopeasti taputeltu. Eipä taida mennä nopeasti, jos Kalle vielä nytkin kuvattavissa jaksoissa miettii Sampoa ja sitä miettiikö Sampo häntä. Noi tulee joskus maaliskuussa.
Jere tuskin kuolisi jos poistuisi, mutta tälleen poistumispekulaatioiden alkaessa muistu mieleen Cindyn ja Jeren sovinto. Jere taisi sanoa jotakin et "niin he elivät onnellisina elämänsä loppuun saakkaa" ja Cindy hätääntyi ettei saa sanoa loppuun, kun me ollaan vasta alussa..
Ihan hyvä toi vara-Aino vaikka ei tuosta mtvhen julkaistusta klipistä kauheasti saanut irti. Vain yksi repliikki. Sen sijaan Sampo vaikuttaa olevan edelleen todella päälleliimattu ja ällöttävä noiden Kalle kehujen kanssa.
Palaakohan sarjaan muita hahmoja kevätkaudella Dahlian, Evan ja Lindan lisäksi? Evan ja Lindan paluu ei ole 100% varmaa, mutta melko varmasti palaavat molemmat, koska Tiia ja Monika ovat kumpikin kieltäytyneet kommentoimasta kysyttäessä palaavatko he vielä Salkkareihin? Jos eivät palaisi, voisivat vain todeta lopettaneensa. Uskon myös Dahlian palaavan Roomasta vasta kevään puolella, ellei sitten syyskauden viimeisissä jaksoissa ilmesty yllättäen Helsinkiin. Myös Esko Eerikäisen rooli kiinnostaa sekä tieto jatkuvatko Rantabaari ja Pihlajasatu. Itsekin pohdin voisiko Eskon rooli liittyä sittenkin Pihlajasatuun eikä itse pääsarjaan? Viime viikolla Iltalehdessä oli juttu Larias-ilmiöstä sekä Petterin ja Ronnyn haastattelut. Ehkä Larin ja Eliaksen tarina jatkuu Pihlajasadussa. Kyseistä sarjaa ollaan aina kuvattu loppuvuodesta ja Pihlajasadussa on ennenkin ollut mukana julkisuuden henkilöitä rooleissa, kuten Musta Barbaari Sallan ex-miehenä Leevinä (joka taisi olla Pihlajasadun versio Tuomosta) sekä Shirly Karvinen Noelin vale-tyttöystävänä. Näistä varmaankin kerrotaan lisää sitten tammikuun Salkkarit-pressissä.
Kyllä Aaron näyttelijä oli erittäin väsyneen näköinen viimeisessä jaksossa.
Jutta hahmolla on järkyttävä peruukki.
Marikan ja Mikin suhde on kiusallista katsottavaa.
Mitä asiaa poliisijoannalla oli jerelle... ylinopeuttako?
Tiia Elgin nuorimmainen aloittaa kanssa päiväkodissa tammikuussa. Veikkaisin, että Tiia palaa Evaksi ainakin hetkeksi, vaikka hänellä on ilmeisesti muitakin kuvioita työelämässä tulossa. Monika on kanssa todennäköisesti palaamassa. Jos Matin ruumis tai hautapaikka löytyy (kuvauksissa ollut rikospaikkajuttuja) niin ehkäpä äidit saapuvat lastensa tueks. Heidäthän saatetaan pistää koppiin, mutta todisteita ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mitä asiaa poliisijoannalla oli jerelle... ylinopeuttako?
Joanna tietää että Jere on namusetä.
Vierailija kirjoitti:
https://areena.yle.fi/audio/1-50994246
Sarjarakastajat-podcastin jakosssa on Salkkarit-fanit haastattelussa. Olipa mukavaa kuulla toisen sarjan seuraajan ajatuksia. Terkkuja vaan jos satut olemaan täällä. Hienosti puhuttiin, ettei tarvitsisi tuoda alemmuuden tunnetta muille jos ei itse tykkään Salkkareissa. Etenkin täällä ketjussa niin usein kritisoidaan ja naureskellaan sarjan seuraajille katsomisesta. Trollaustahan se on, mutta mitä väliä. Jokainen tykkää mistä tykkää.
Jotenkin huonosti tuo oli kuitenkin tehty ja vähän pintapuoliseksi. Tiesi kyllä paljon sarjasta ja osasi päätellä asioita, mutta ei kuitenkaan selvästikään osannut analysoida sarjaa niin kuin itse olen tehnyt jopa niin, että suosikkihahmoni jatkuvat ja loputtomat vastonkäymiset ovat lisänneet ahdistustani. Kärsin siis muutenkin kovasta ahdistuksesta.
Olen siis kokonaisuudessaan pettynyt tähän ja odotin jotain aikoinaan Ylen radiosta tulleen Television tiiliskiviä-ohjelman kaltaista myös tästä. Tuossa ihan ammattilainen, muistaakseni mediatutkija analysoi käsiteltävän sarjan syvällisesti myös yhteiskunnalliselta kannalta. Tätä ohjelmaa tehtiin monta kautta, mutta Salattuja elämiä ei tuossa koskaan käsitelty, vaan lähinnä amerikkalaisia ja jotakin muitakin sen ajan kansainvälisiä hittisarjoja. Todellakin odotin Salatuista elämistä omaa jaksoa ja syväanalyysia. Taisin jopa lähettää tuosta palautettakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://areena.yle.fi/audio/1-50994246
Sarjarakastajat-podcastin jakosssa on Salkkarit-fanit haastattelussa. Olipa mukavaa kuulla toisen sarjan seuraajan ajatuksia. Terkkuja vaan jos satut olemaan täällä. Hienosti puhuttiin, ettei tarvitsisi tuoda alemmuuden tunnetta muille jos ei itse tykkään Salkkareissa. Etenkin täällä ketjussa niin usein kritisoidaan ja naureskellaan sarjan seuraajille katsomisesta. Trollaustahan se on, mutta mitä väliä. Jokainen tykkää mistä tykkää.
Jotenkin huonosti tuo oli kuitenkin tehty ja vähän pintapuoliseksi. Tiesi kyllä paljon sarjasta ja osasi päätellä asioita, mutta ei kuitenkaan selvästikään osannut analysoida sarjaa niin kuin itse olen tehnyt jopa niin, että suosikkihahmoni jatkuvat ja loputtomat vastonkäymiset ovat lisänneet ahdistustani. Kärsin siis muutenkin kovasta ahdistuksesta.
Olen siis kokonaisuudessaan pettynyt tähän ja odotin jotain aikoinaan Ylen radiosta tulleen Television tiiliskiviä-ohjelman kaltaista myös tästä. Tuossa ihan ammattilainen, muistaakseni mediatutkija analysoi käsiteltävän sarjan syvällisesti myös yhteiskunnalliselta kannalta. Tätä ohjelmaa tehtiin monta kautta, mutta Salattuja elämiä ei tuossa koskaan käsitelty, vaan lähinnä amerikkalaisia ja jotakin muitakin sen ajan kansainvälisiä hittisarjoja. Todellakin odotin Salatuista elämistä omaa jaksoa ja syväanalyysia. Taisin jopa lähettää tuosta palautettakin.
Piti vielä sanoa, että ei ole tietoa, mistä ohjelmassa esiintynyt nainen oli siihen löydetty. Jotenkin kuitenkin tuntuu, että useampikin tämän palstan vakiolukija/kirjoittaja olisi ollut siihen tuota naista parempi.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittaa, kun sarjan absurdeja ja typeriä juttuja verrataan oikeaan elämään.
Hullulla on halvat huvit, idiootilla ilmaiset.
Mitä nyt vittua taas?!