Miks Salkkareissa (uusi ketju)
Salkkareissa sattuu ja tapahtuu. Mikään ei ole mahdotonta. Tukka putkella edetään käänteestä seuraavaan eikä pohdinnoille ole tilaa. Sarja jossa siivoojasta voi tulla sairaalan palkanlaskija tai alkoholistista sairaalan johtaja. Rikoksista, kukaan ei päädy vankilaan! Keskustelua ja spekulaatiota sarjan jaksojen käänteistä.
Kommentit (5297)
Itsekin olen ihmetellyt kuinka Ismo ei huomaa Sampossa mitään epäilyttävää, mutta Laurista jaksoi vaahdota koko ajan. Ismon mielipide Laurista oli muutenkin kummallinen koska Lauri oli aina asiallinen ja ystävällinen Ismoa kohtaan eikä Kallellekaan halunnut pahaa (loppuvaihetta lukuunottamatta). Ismo puhui Gunnarille kaupalla tavattuaan Laurin ensimmäistä kertaa että hänelle jäi Laurista huono fiilis, muttei osannut selittää tarkemmin. Oikeassahan Ismo oli Laurin suhteen, kuten Kallekin oli oikeassa Sampon aikomuksista Silvian suhteen, vaikka tällä hetkellä luuleekin pilanneensa Sampon ja Silvian suhteen omien ennakkoluulojensa takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä asiaa poliisijoannalla oli jerelle... ylinopeuttako?
Joanna tietää että Jere on namusetä.
🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://areena.yle.fi/audio/1-50994246
Sarjarakastajat-podcastin jakosssa on Salkkarit-fanit haastattelussa. Olipa mukavaa kuulla toisen sarjan seuraajan ajatuksia. Terkkuja vaan jos satut olemaan täällä. Hienosti puhuttiin, ettei tarvitsisi tuoda alemmuuden tunnetta muille jos ei itse tykkään Salkkareissa. Etenkin täällä ketjussa niin usein kritisoidaan ja naureskellaan sarjan seuraajille katsomisesta. Trollaustahan se on, mutta mitä väliä. Jokainen tykkää mistä tykkää.
Jotenkin huonosti tuo oli kuitenkin tehty ja vähän pintapuoliseksi. Tiesi kyllä paljon sarjasta ja osasi päätellä asioita, mutta ei kuitenkaan selvästikään osannut analysoida sarjaa niin kuin itse olen tehnyt jopa niin, että suosikkihahmoni jatkuvat ja loputtomat vastonkäymiset ovat lisänneet ahdistustani. Kärsin siis muutenkin kovasta ahdistuksesta.
Olen siis kokonaisuudessaan pettynyt tähän ja odotin jotain aikoinaan Ylen radiosta tulleen Television tiiliskiviä-ohjelman kaltaista myös tästä. Tuossa ihan ammattilainen, muistaakseni mediatutkija analysoi käsiteltävän sarjan syvällisesti myös yhteiskunnalliselta kannalta. Tätä ohjelmaa tehtiin monta kautta, mutta Salattuja elämiä ei tuossa koskaan käsitelty, vaan lähinnä amerikkalaisia ja jotakin muitakin sen ajan kansainvälisiä hittisarjoja. Todellakin odotin Salatuista elämistä omaa jaksoa ja syväanalyysia. Taisin jopa lähettää tuosta palautettakin.
Piti vielä sanoa, että ei ole tietoa, mistä ohjelmassa esiintynyt nainen oli siihen löydetty. Jotenkin kuitenkin tuntuu, että useampikin tämän palstan vakiolukija/kirjoittaja olisi ollut siihen tuota naista parempi.
Sarjan seuraajakunta tuntuu seuraavan hyvin monin eri tavoin sarjaa.
A) Ne jotka katsoo pelkästään yksi jakso per päivä tai putkeen C Moresta eikä sillä tavalla mieti. Elää vain jaksoissa eikä pahemmin käy lukemassa missään mitään juonipaljastuksia. Näiden fanien takia sarja pyörii.
B) Ne jotka spekuloi tapahtumia ehkä vähän liikaakin, mutta katsoo sarjaa myös kriittisesti. Ei hehkuta liikaa tai liian vähän. Tykkää analysoida kaikkea tapahtunutta tarkasti.
C) Ne jotka eivät enää katso, mutta seuraavat vanhoja jaksoja.
Ja muuten itsekin seuraan kyllä vanhojakin jaksoja. Oikeastaan ihan sama mistä aloittaa. Tulee heti todella kotoisa tunnelma. Muakin harmittaa jos omat suosikkihahmot muuttuu tai kärsii liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jutta hahmolla on järkyttävä peruukki.
Ihan omat hiukset Maaritilla. Sattuu olemaan vaan todella paksut sellaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://areena.yle.fi/audio/1-50994246
Sarjarakastajat-podcastin jakosssa on Salkkarit-fanit haastattelussa. Olipa mukavaa kuulla toisen sarjan seuraajan ajatuksia. Terkkuja vaan jos satut olemaan täällä. Hienosti puhuttiin, ettei tarvitsisi tuoda alemmuuden tunnetta muille jos ei itse tykkään Salkkareissa. Etenkin täällä ketjussa niin usein kritisoidaan ja naureskellaan sarjan seuraajille katsomisesta. Trollaustahan se on, mutta mitä väliä. Jokainen tykkää mistä tykkää.
Jotenkin huonosti tuo oli kuitenkin tehty ja vähän pintapuoliseksi. Tiesi kyllä paljon sarjasta ja osasi päätellä asioita, mutta ei kuitenkaan selvästikään osannut analysoida sarjaa niin kuin itse olen tehnyt jopa niin, että suosikkihahmoni jatkuvat ja loputtomat vastonkäymiset ovat lisänneet ahdistustani. Kärsin siis muutenkin kovasta ahdistuksesta.
Olen siis kokonaisuudessaan pettynyt tähän ja odotin jotain aikoinaan Ylen radiosta tulleen Television tiiliskiviä-ohjelman kaltaista myös tästä. Tuossa ihan ammattilainen, muistaakseni mediatutkija analysoi käsiteltävän sarjan syvällisesti myös yhteiskunnalliselta kannalta. Tätä ohjelmaa tehtiin monta kautta, mutta Salattuja elämiä ei tuossa koskaan käsitelty, vaan lähinnä amerikkalaisia ja jotakin muitakin sen ajan kansainvälisiä hittisarjoja. Todellakin odotin Salatuista elämistä omaa jaksoa ja syväanalyysia. Taisin jopa lähettää tuosta palautettakin.
Piti vielä sanoa, että ei ole tietoa, mistä ohjelmassa esiintynyt nainen oli siihen löydetty. Jotenkin kuitenkin tuntuu, että useampikin tämän palstan vakiolukija/kirjoittaja olisi ollut siihen tuota naista parempi.
Sarjan seuraajakunta tuntuu seuraavan hyvin monin eri tavoin sarjaa.
A) Ne jotka katsoo pelkästään yksi jakso per päivä tai putkeen C Moresta eikä sillä tavalla mieti. Elää vain jaksoissa eikä pahemmin käy lukemassa missään mitään juonipaljastuksia. Näiden fanien takia sarja pyörii.
B) Ne jotka spekuloi tapahtumia ehkä vähän liikaakin, mutta katsoo sarjaa myös kriittisesti. Ei hehkuta liikaa tai liian vähän. Tykkää analysoida kaikkea tapahtunutta tarkasti.
C) Ne jotka eivät enää katso, mutta seuraavat vanhoja jaksoja.Ja muuten itsekin seuraan kyllä vanhojakin jaksoja. Oikeastaan ihan sama mistä aloittaa. Tulee heti todella kotoisa tunnelma. Muakin harmittaa jos omat suosikkihahmot muuttuu tai kärsii liikaa.
Lisäksi tämä ohjelmassa esiintynyt nainen ilmeisesti katsoo sarjaa jakso kerrallaan televisiosta. Sellaisen käsityksen ainakin tuosta ohjelmasta sain. Itse haluan katsoa sarjoja mieluiten useamman jakson putkeen.
Jere ei ole namusetä. Jere on ollut aiemmin vinkkimies.
Olen varma että Jere on tappanut lapsen
BB Jaccu salkkareihin.Sopisi sinne hyvin
Vierailija kirjoitti:
Olen varma että Jere on tappanut lapsen
Lääkkeet!
Joannalla on niin omituinen asenne miehiin, että onkohan ollut aviossa tai suhteessa jonkin sortin "mattiin"?
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä välillä aika epäsopivat näyttelijät pistetään tekemään keskenään. Esimerkiksi Jere ja bestis Tomi sekä Miki ja jatkuva vatkaus Marikan kanssa. Kalle ja Petrikään ei kuulosta välttämättä kovin toimivalta.
Aino ja Noel? ;D Sampo ja Sabrina? ;D
Millä valtuuksilla Ismo sekaantuu sairaalan asioihin? Eikä ne sairaalan hallintoasiat kuulu Aarollekaan.
Miksi aina joku on menossa tukkuun tai tulossa sieltä tai purkamassa tukkukuormaa?
Älä kerro tätä kenellekään, mutta kertoo kuitenkin
Sairaalan työsuojeluvaltuutettu Jutta muuttelee lääkärien vastaanottoaikoja oman mielensä mukaan?
Miksi samat poliisit tutkivat rikoksia ja sakottavat ylinopeutta ajavia?
Kun puhelin soi niin sanotaan että mun on pakko ottaa tää puhelu.
Joonatanilla on firma Ruotsissa, mutta miehellä on aikaa lorvia Pihlajakadulla ja alkaa talonmieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tekee k:n "o-hahmolle", tulee yp:tä. Puolestaan "v-hahmon" k:sta tulee ap:ta.
Kun kommentoi "väärin", ad hominem on vahva.
Mitä nyt vittua taas?!
Joku näköjään pahoitti taas mielensä.
Eikä pahoittanut. Olisi vaan mukava tajuta mitä tossa viestissä tarkoitetaan. Mihin lyhenteillä viitataan.
No sori, tarkoitin tietenkin juuri tuota jolle vastasit :D Aina yleensä kun joku sanoo kipakasti vastaan jollekin, on tuo "ad hominem" usein mukana, eli oliko se nyt henkilökohtaisuuksiin menemistä, muistelisin...
Ihme foliohattuilua: näyttelijä ei puhu paluusta = palaa sarjaan.
Joonatanin huoltomiehenä olemisena ihmettelen kanssa, miten on nyt koko aika töissä. Pihlajakadun rappua tarvitsee joka päivä jynssätä ja muutenkaan yhdessä rapussa ole tehtävää niin paljon.
Ton Danielan vois heivata koko sarjasta. Rasittava juorukello teini, kiukuttelee vaan ja nakkelee niskojaan.
Puuttuu kaikkien asioihin, mulla nousee verenpaine aina kun kohtauksessa on Daniela mukana.
Vierailija kirjoitti:
Ihme foliohattuilua: näyttelijä ei puhu paluusta = palaa sarjaan.
Tiia Elg ja Monika Lindeman sanoneet etteivät voi kommentoida sopimussyistä palaavatko. Aika selvää, että ovat palaamassa sarjaan. Jos eivät olisi palaamassa niin enää mikään sopimus ei kiellä sanomasta, etten ole enää kiinnostunut tai näillä näkymin hahmoni ei palaa. Kuten Eerikäinen ei voinut toimittajalle kommentoida.
Paskalakit sakottaa, ei rikostutkijat.
Vierailija kirjoitti:
Ton Danielan vois heivata koko sarjasta. Rasittava juorukello teini, kiukuttelee vaan ja nakkelee niskojaan.
Puuttuu kaikkien asioihin, mulla nousee verenpaine aina kun kohtauksessa on Daniela mukana.
Murkkuikä on ohi jo 18 vuotiaalla. Muuttais omilleen eikä loisisi tätinsä nurkissa.
Ehkäpä Noel seuraavaksi ilmoittaa Dahlialle Akin ja Camillan avioerosta. Aki edunvalvojana saa tiedon. Tuskin tollaisista erikseen ilmoitellaan muille. Salkkareiden logiikalla edes Gunnar ei ole kuullut mitään.