Onko kaikilla muillakin oikeasti tämmöstä??! (pitkä vuodatus perhe-elämästä)
Lapset teinistä 5 vuotiaaseen. Käyn päivät töissä. Mieskin löytyy. Kun tulen kotiin, alan välittömästi siivota. Mies, lapset ja koirat sotkevat niin saatanasti. Pyykkiä pesen KOKO ajan. Jatkuvasti on kori täynnä likapyykkiä. Puolikuivia telineellä, osa odottaa taittelua kaappeihin.
Olisi NIIN luksusta edes JOSKUS aamulka herätä puhtaaseen keittiön pöytään. Mutta liikaa vaadittu. Aina on keivänmuruja pöytäliinan päällinen täynnä, muroja lattialla, piirustus kautta vesivärivehkeet levällään pöydällä. Aamu alkaa pöydän pyyhkimisellä, tupaten täynnä olevien roskisten tyhjentämisellä ja tiskikoneen täyttämisellä.
Karvoja,hiekoitussepeliä ja muuta mutua joka nurkka täynnä. Mies kokkaa ja lämmittää kämpän mutta mulle se jälkien siivoaminen jää. Miten v*ttu voi puhtaistakin pyykeistä kertyä niin paljon pölyä että kylpyhuone on aina paskasen näköinen. Villakoirat juoksee nurkissa ja kun koirat tulee lenkiltä ne on pakko pestä suihkun alla. Kylppäri haisee märältä koiralta.
Olen niin totaalisenvitunkyllästynyt tähän jatkuvaan siivoamiseen.
Onko teillä muilla aina sotkusta? Jos hetkeksikin päästän kangat käsistäni tämän kaaoksen kesyttämiseen menee tuplasti enemmän aikaa seuraavalla kerralla.
Terveisin Marttyyri ap
Kommentit (127)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:04"]PMS- vai vaihdevuosikiukkua? Mies ja lapset jääneet kasvattamatta aikoinaan. Alussa oli niin ihana passata miestä ja vauvaa, eikö niin. Siitä se sitten jatkui omalla painollaan. Nyt on korkea aika kokoontua joukolla pöydän ääreen ja keskustella asiat läpi, ei vinkuen eikä kiukkuamalla, vaan hillitysti ja hallitusti, yhdellä sanalla rauhallisesti. Kuitenkin sinun on pystyttävä osoittamaan, että olet tosissasi. Laatikaa yhdessä työjärjestys ja noudattakaa sitä myös. Sinä teet vain oman osuutesi. Jos joku ei huolehdi tehtävistään, se on hänen häpeänsä, ei sinun. Kun muut lopulta älyävät, että olet tosissasi ja olet lopettanut täyden palvelun tavaratalon pidon, alkaa hetkern ällistelyn jälkeen toivottavasti tapahtua. Älä kuuntele anopin kauhistelua poikansa huonosta kohtelusta tai teinin todistelua, ettei kenenkään muunkaan tartte tehdä mitään. Höpöhöpö! [/quote] Anoppi on oma lukunsa. Käy säännöllsesti meillä vihjailemassa kotimme sotkuisuudesta ja pesemättömistä ikkunoista. Tekisi mieli kehottaa ottamaan tuo poikansa taas asumaan omaan kotiinsa pariksi kuukaudeksi...muistaisi minkälaista sen kanssa on elää. On oikeasti ihana isä lapsilleen. Mutta mä olen alkanut pohtia tän kaiken järkevyyttä. Mä ihan oikeasti vien tavaroita paikoilleen,pyyhin,imuroin,putsaan,pesen ja pyykkään lähes koko hereilläoloaikani kun olen kotona. Alkanut kuppi täyttymään että tätäkö tämä on joka päivä tästä eteenpäin niin kauan kunnes kuopus on 18. -ap
[/quote]Tuttua,niin tuttua. Välillä tuntuu että koko elämä kuluu muiden sotkujen siivoamiseen. Mies ei ilmeisesti edes halua osata siivotaja jättää koko paskan mulle. Pyykkejä ei osaa pestä ja kuivia vaatteita ei saa edes omiaan kaappiin saatika lasten. Ei kuulema tiedä mikä kenenkin vaate on.Ei kai sitten tunne edes omia vaatteitaan. Ruokaa ei osaa tehdä, jos tekee ne on kuorineen keitettyjä perunoita,ei muuta. vaikka siivoasit keittiön illalla,on se aamulla kuin menneitten maja. Ja ei kun aloitat siivoamaan heti aamusta.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:40"]Meillä on samanlaista vaikka ei ole lapsia. Mies sotkee ja minä siivoan perässä..
Aamulla ensimmäisenä tiskattavana miehen iltapalasotkut ja aamupalasotkut. Kun niitä alkaa tiskaamaan huomaan että astiakaappi TAAS täynnä. Tyhjennän sen ja lähden metsästämään muita tiskejä kämpästä. Ikkunalaudalta löytyy ainakin yksi teekuppi edelliseltä illalta. Tiskaan ja kiroan miten mies ei ole vieläkään saanut tilattua uutta tiskikonetta vaikka kone hajosi yli 6kk sitten. Sitten alan viikata miehen kotivaatteita jotka on illalla jätetty keskelle olohuoneen lattiaa. Huomaan että eteisessä on edelleen roskapussi jonka pyysin viemään edellisenä iltana ja samalla törmään levälleen jätettyyn silityslautaan ja -rautaan ja siivoan ne pois. Huomaan kuinka sukkiini tarttuu kivenmurusia koska taas on "ollut niin kiire" että on tarvinnut kengät jalassa palata aamulla hakemaan jotain olohuoneesta. Menen töihin ja kun palaan, mies pelaa tyytyväisenä koneella. Ne kertaalleen viemättä jätetyt roskat on edelleen viemättä vaikka jätin ne eteiseen "vinkiksi", otan roskat ja käännyn kannoillani ja vien ne pois kiroillen. Kun palaan mies sanoo "olisin minäkin ne roskat voinut viedä" Millonkohan? Ylihuomenna kun koko kämppä haisee helvetin raadolle?? Menen vessaan ja huomaan että pytty on täynnä paskaraitoja. JNE JNE JNE!
Juu, kyllä minultakin jää meikkitahroja lavuaariin ja hiuksia en aina muista putsata suihkun viemärin päältä ja joskus unohdan putsata keittiön lavuaarin suodattimen tiskaamisen jälkeen. mutta saan myös kuulla näistä joka saatanan kerta kun ne vahingossa siihen unohtuvat.
Kyl vituttaa. En tiedä miten kestän jos joskus lapsia tulee.
[/quote]
Miksi et tilaa sitä konetta itse?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:41"] Kuulostaa siltä, että organisoinnissa on jotain pahasti pielessä. "Tiskikoneen täyttämisellä" - jokainen voi itse laittaa likaiset astiansa aina samantien koneeseen, ei sitä tarvitse erikseen täytellä. Jokainen voi pyyhkiä omat murunsa pöydältä, aina samantien. Jos muroja menee lattialle, ne lakaistaan samantien pois. Pyykit taitellaan samalla kun ne ottaa kuivumasta. Jne. [/quote] Tiskikoneen täyttäminen meinaa sitä kun tiskit kertyy tiskipöydälle silloin, kun tiskikone on päällä tai täynnä puhtaita. Ja meillä näin tapahtuu päivittäin kun kone on joka päivä päällä ja pesu kestää sen pari tuntia. [/quote] Kummallista, ei meillä kerry tiskejä tiskipöydälle. Kone käytetään kun se on täynnä, yleensä siis aterian jälkeen. Ei sinä aikana uusia tiskejä kerry.
[/quote]No ompa kummallista, eihän niitä nyt muilla voi kertyä kun ei teilläkään. Riippuu varmaan siitäkin kuinka iso perhe on. Kyllä meillä ainakin kertyy. Kun kone on ladattu ja laitettu pesemään alkaa astioita kertyä altaaseen.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:41"] Kuulostaa siltä, että organisoinnissa on jotain pahasti pielessä. "Tiskikoneen täyttämisellä" - jokainen voi itse laittaa likaiset astiansa aina samantien koneeseen, ei sitä tarvitse erikseen täytellä. Jokainen voi pyyhkiä omat murunsa pöydältä, aina samantien. Jos muroja menee lattialle, ne lakaistaan samantien pois. Pyykit taitellaan samalla kun ne ottaa kuivumasta. Jne. [/quote] Tiskikoneen täyttäminen meinaa sitä kun tiskit kertyy tiskipöydälle silloin, kun tiskikone on päällä tai täynnä puhtaita. Ja meillä näin tapahtuu päivittäin kun kone on joka päivä päällä ja pesu kestää sen pari tuntia. [/quote] Kummallista, ei meillä kerry tiskejä tiskipöydälle. Kone käytetään kun se on täynnä, yleensä siis aterian jälkeen. Ei sinä aikana uusia tiskejä kerry.
[/quote]No ompa kummallista, eihän niitä nyt muilla voi kertyä kun ei teilläkään. Riippuu varmaan siitäkin kuinka iso perhe on. Kyllä meillä ainakin kertyy. Kun kone on ladattu ja laitettu pesemään alkaa astioita kertyä altaaseen.
[/quote]
Kolme lasta + vanhemmat. Ja koirakin:)
Edelleen väitän, että organisointikysymys. Miettikää, miten hommat teette. Toisilla ne sujuu siinä samalla, ilman kaaosta. Toisilla sitten taas näköjään ei.
Ja kukahan saatana käski hankkia niitä kakaroita? Kehtaakin tulla vielä vikisemään vaivojaan. Voi saatana sentään.
Meillä on samanlaista vaikka ei ole lapsia. Mies sotkee ja minä siivoan perässä..
Aamulla ensimmäisenä tiskattavana miehen iltapalasotkut ja aamupalasotkut. Kun niitä alkaa tiskaamaan huomaan että astiakaappi TAAS täynnä. Tyhjennän sen ja lähden metsästämään muita tiskejä kämpästä. Ikkunalaudalta löytyy ainakin yksi teekuppi edelliseltä illalta. Tiskaan ja kiroan miten mies ei ole vieläkään saanut tilattua uutta tiskikonetta vaikka kone hajosi yli 6kk sitten. Sitten alan viikata miehen kotivaatteita jotka on illalla jätetty keskelle olohuoneen lattiaa. Huomaan että eteisessä on edelleen roskapussi jonka pyysin viemään edellisenä iltana ja samalla törmään levälleen jätettyyn silityslautaan ja -rautaan ja siivoan ne pois. Huomaan kuinka sukkiini tarttuu kivenmurusia koska taas on "ollut niin kiire" että on tarvinnut kengät jalassa palata aamulla hakemaan jotain olohuoneesta. Menen töihin ja kun palaan, mies pelaa tyytyväisenä koneella. Ne kertaalleen viemättä jätetyt roskat on edelleen viemättä vaikka jätin ne eteiseen "vinkiksi", otan roskat ja käännyn kannoillani ja vien ne pois kiroillen. Kun palaan mies sanoo "olisin minäkin ne roskat voinut viedä" Millonkohan? Ylihuomenna kun koko kämppä haisee helvetin raadolle?? Menen vessaan ja huomaan että pytty on täynnä paskaraitoja. JNE JNE JNE!
Juu, kyllä minultakin jää meikkitahroja lavuaariin ja hiuksia en aina muista putsata suihkun viemärin päältä ja joskus unohdan putsata keittiön lavuaarin suodattimen tiskaamisen jälkeen. mutta saan myös kuulla näistä joka saatanan kerta kun ne vahingossa siihen unohtuvat.
Kyl vituttaa. En tiedä miten kestän jos joskus lapsia tulee.