Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikilla muillakin oikeasti tämmöstä??! (pitkä vuodatus perhe-elämästä)

Vierailija
01.03.2015 |

Lapset teinistä 5 vuotiaaseen. Käyn päivät töissä. Mieskin löytyy. Kun tulen kotiin, alan välittömästi siivota. Mies, lapset ja koirat sotkevat niin saatanasti. Pyykkiä pesen KOKO ajan. Jatkuvasti on kori täynnä likapyykkiä. Puolikuivia telineellä, osa odottaa taittelua kaappeihin.

Olisi NIIN luksusta edes JOSKUS aamulka herätä puhtaaseen keittiön pöytään. Mutta liikaa vaadittu. Aina on keivänmuruja pöytäliinan päällinen täynnä, muroja lattialla, piirustus kautta vesivärivehkeet levällään pöydällä. Aamu alkaa pöydän pyyhkimisellä, tupaten täynnä olevien roskisten tyhjentämisellä ja tiskikoneen täyttämisellä.

Karvoja,hiekoitussepeliä ja muuta mutua joka nurkka täynnä. Mies kokkaa ja lämmittää kämpän mutta mulle se jälkien siivoaminen jää. Miten v*ttu voi puhtaistakin pyykeistä kertyä niin paljon pölyä että kylpyhuone on aina paskasen näköinen. Villakoirat juoksee nurkissa ja kun koirat tulee lenkiltä ne on pakko pestä suihkun alla. Kylppäri haisee märältä koiralta.
Olen niin totaalisenvitunkyllästynyt tähän jatkuvaan siivoamiseen.

Onko teillä muilla aina sotkusta? Jos hetkeksikin päästän kangat käsistäni tämän kaaoksen kesyttämiseen menee tuplasti enemmän aikaa seuraavalla kerralla.

Terveisin Marttyyri ap

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä voi opettaa niitä lapsia siivoamaan sinun kanssa ja palkita heitä siinä, sen sijaan kun annat heidän sotkea ja olettaa, että äiti siivoaa.

Ei sun tarvitse muuta sanoa, kun istuttaa perhe yhdessä olkkariin ja puhua tämä asia läpi. 

En minä ainakaan muiden sotkuja siivoa. Siihen asti, kun lapsi itse osaa nostaa ylös tavaroita, saa se myös opetella siivoamaan. Ei tottakai samoissa määrissä, kuin aikuinen, mutte että osaa tavarat laittaa takaisin paikoilleen ja auttaa äitiä pyykkien laitossa. Palkinnoksi saakin sitten usein joko jotain kivaa syötävää, tai jos tahtoo säästää "hyvyyspointit" niin ostetaan kaupasta joku kiva lelu tai vaate, mitä nyt tahtookaan.

Vierailija
102/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:00"]

No olet kasvattanut lapsesi huonosti. Meillä osaa 6-vuotiaskin laittaa omat tiskinsä koneeseen. Miksei teillä edes teinit osaa tätä?

[/quote] minä olen siinä suhteessa kasvattanut poikani huonosti koska ei osallistu koti töihin, teen itse niin sukkelaan. Mikäli tulee vika tietokoneeseen tai känny näyttää härän byllyä niin osaa laittaa kondikseen , eikä tarvitse ikinä neuvoa läksyissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:52"]

Olen erilainen kuin ap, hyväksyn huonosti viikatut vaatteet, kunhan on tehty ja kaapeissa...

Muutamat leivänmurut pöydällä ei haittaa, syödään aamupalat ja siivotaan sitten...

Noh, meillä ei koirat kyllä sotke, eikä tassujakaan tarvii joka lenkin jälkeen pestä.

[/quote] koira haissee pahalta kun kastuu esim sateessa

Vierailija
104/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:00"]No olet kasvattanut lapsesi huonosti. Meillä osaa 6-vuotiaskin laittaa omat tiskinsä koneeseen. Miksei teillä edes teinit osaa tätä? [/quote] Jos siellä on puhtaita astioita,ne likaiset jää aina tiskialtaaseen. Jos sanon teinille että imuroi,se on keskilattialta pari kertaa ja VALMIS! Teini huone on tälläkin hetkellä harmaan tomun peitossa...kirjahylly nyt lähinnä. Tuntuu että pölyä ilmestyy kuin tyhjästä. [/quote] Puhtaita astioita ei säilytetä tiskikoneessa, vaan se tyhjennetään ohjelman loputtua.

[/quote] nehän on kuumia jos heti aletaan kaappiin tunkea, anna jäähtyä ja saatan seuraavana päivänä tai sitä seuraavana päivänä laittaa kaappiin. Perhe minä ja 18 vee poika.

Vierailija
105/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintojen maailma. Tunteiden vallassa tehdään päätöksiä lasten hankinnasta vaikka niiden kanssa elämisestä ei ole hajuakaan. Seksiä voi harrastaa myös ehkäisyvälineiden kanssa ja seksiä saa sinkutkin. Totuus on vaan se että olet pilannut elämäsi kun teit lapsia miehesi kanssa :D

Vierailija
106/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten pystyn kyllä eläytymään ap:n tilanteeseen (meillä on samanlaista) mutta tuo juttu rypistyneistä sohvatyynyistä oli kyllä jo turhaa nipotusta.

Vierailija
107/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:05"]

Mullakin taitaa sitten olla organisoinnissa vikaa. Jos mies pyyhii keittiö pöydän,saan tehdä sen miehen jälkeen uudelleen. Puristaa yhdellä kädellä sen pöytärätin puolikuivaksi ja tahkoaa sillä paskasella rätillä ensin likaisen hellan ja sitten keittiön pöydän...jälki on oikeesti ihan kaameaa...kaikki pyyhkimisjäljet näkyy. Jos petaa pedin, päiväpeitto on jotenkuten väärinpäin heitetty sängyn päälle Se on oikeasti sama kuin sitä ei peittäisi ollenkaan. Jos viikkaa lapsen vaatteet kaappiin, ne on sellaisia puoliksi taiteltuja myttyjä. Saan tehdä kaiken uudelleen. Mielummin tekee kerralla kunnolla. Onko jollain oikeesti siistejä miehiä? Sellaisia joiden jälkiä ei tarvitse joka helvetin välissä korjailla??! -ap

[/quote]Ap:lla on just samanlaista kuin meillä vielä joitakin vuosia sitten. Aloituskin oli kuin minun kirjoittama ja tänä jatkokin pitää paikkansa. Meillä jo iso koira kuoli vanhuuteen ja jäi vain pieni, kissan kokoinen koira, sitten on pari kissaa. Lapset kasvaneet jo sen verran, että 2 on jo pois kotoa opiskelemassa , kaksi kotona. joten nyt on jo helpompaa. Mutta mies ei osaa rättiä vääntää vaan likaisella märällä rätillä hiuskitaan pöydät. Ja meillä mies ei edes tehnyt ruokaa. Kyllä se 10 vuoden päästä helpottaa. Otan osaa.

Vierailija
108/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:41"]

Kuulostaa siltä, että organisoinnissa on jotain pahasti pielessä. "Tiskikoneen täyttämisellä" - jokainen voi itse laittaa likaiset astiansa aina samantien koneeseen, ei sitä tarvitse erikseen täytellä. Jokainen voi pyyhkiä omat murunsa pöydältä, aina samantien. Jos muroja menee lattialle, ne lakaistaan samantien pois. Pyykit taitellaan samalla kun ne ottaa kuivumasta. Jne.

[/quote]

Tiskikoneen täyttäminen meinaa sitä kun tiskit kertyy tiskipöydälle silloin, kun tiskikone on päällä tai täynnä puhtaita. Ja meillä näin tapahtuu päivittäin kun kone on joka päivä päällä ja pesu kestää sen pari tuntia.

Vierailija
109/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:16"] [quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:05"]Mullakin taitaa sitten olla organisoinnissa vikaa. Jos mies pyyhii keittiö pöydän,saan tehdä sen miehen jälkeen uudelleen. Puristaa yhdellä kädellä sen pöytärätin puolikuivaksi ja tahkoaa sillä paskasella rätillä ensin likaisen hellan ja sitten keittiön pöydän...jälki on oikeesti ihan kaameaa...kaikki pyyhkimisjäljet näkyy. Jos petaa pedin, päiväpeitto on jotenkuten väärinpäin heitetty sängyn päälle Se on oikeasti sama kuin sitä ei peittäisi ollenkaan. Jos viikkaa lapsen vaatteet kaappiin, ne on sellaisia puoliksi taiteltuja myttyjä. Saan tehdä kaiken uudelleen. Mielummin tekee kerralla kunnolla. Onko jollain oikeesti siistejä miehiä? Sellaisia joiden jälkiä ei tarvitse joka helvetin välissä korjailla??! -ap [/quote] Ootko varma ettei mies heittäydy avuttomaksi tahallaan että sä sitten kuitenkin hoitaisit hommat kun ne ei vaan mieheltä onnistu? En tajua voiko joku mies olla noin avuton! Tai sitten mulla vaan on erityisen hyvä mies, on hoitanut kodin, esikoisemme ja kaksi koiraamme käytännössä yksin nyt kun minä kärsin valtavasta raskauspahoinvoinnista. Tosin meillä on maatila, joten hänen ei ole mikään pakko juuri nyt tehdä töitä. Vaikka olisi ihan palkkatöissäkin niin vaatisin kyllä että omat sotkut siivotaan ja viikkosiivous kuuluu kaikille. [/quote] Luitko sä ap:n aloitusta? Mies todellakin tekee oman osansa, koska hoitaa ruuanlaiton. Pitäisikö miehen sitten vielä siivotakin, että ap saa vetää lonkkaa? [/quote] Siis onko sun mielestä ruuanlaitto puolet kaikista kotihommista? Varsinkin jos ei edes omia jälkiä siivota? Jos molemmat on töissä, myös kotihommat tehdään puoliksi, ja varsinkin siivous on aika laaja käsite.

[/quote]

Totta kai on! Siivoamiseen ei saa päivässä mitenkään uhrattua samaa määrää aikaa kuin ruuanlaitoon, paitsi jos joku kokee ruuanlaitoksi pelkän einesten lämmittämisen. Minulta menee nelihenkisen perheen ruuanlaittoon arkisin tunti, viikonloppuisin helposti 2-3 tuntia, kun teen vankan aamiaisen, lounaan ja päivällisen. 

Siivoamiseen menee arkisin ehkä vartti, viikkosiivoukseen 2-3 tuntia kerran viikossa.

Kannattaa myös huomata, että se ap:n mies kyllä ap:n mukaan siivoaa jälkiään, ei vaan tyydytä ap:n kriteerejä. Jösses, mies kehtaa pyyhkiä samalla rätillä lieden ja ruokapöydän. Ja mokoma panee pestyt vaatteetkin väärin kaappiin, jo onkin tosiaan laiskaa....

ap sanoo miehen myös lämmittävän taloa, joten kyse on puulämmityksestä. Siihenkin menee aika lailla aikaa.

[/quote]Kyllä siivoamiseen lapsiperheessä menee aikaa joka päivä ja paljon. Ja lämmittämiseen ei kauaa mene ja senkin ajan saa olla hiljaisessa pannuhuoneessa kaikessa rauhassa. Kyllä AP tekee huomattavasti enemmän kuin mies.

Vierailija
110/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:41"]

Kuulostaa siltä, että organisoinnissa on jotain pahasti pielessä. "Tiskikoneen täyttämisellä" - jokainen voi itse laittaa likaiset astiansa aina samantien koneeseen, ei sitä tarvitse erikseen täytellä. Jokainen voi pyyhkiä omat murunsa pöydältä, aina samantien. Jos muroja menee lattialle, ne lakaistaan samantien pois. Pyykit taitellaan samalla kun ne ottaa kuivumasta. Jne.

[/quote]

Tiskikoneen täyttäminen meinaa sitä kun tiskit kertyy tiskipöydälle silloin, kun tiskikone on päällä tai täynnä puhtaita. Ja meillä näin tapahtuu päivittäin kun kone on joka päivä päällä ja pesu kestää sen pari tuntia.
[/quote]

Kummallista, ei meillä kerry tiskejä tiskipöydälle. Kone käytetään kun se on täynnä, yleensä siis aterian jälkeen. Ei sinä aikana uusia tiskejä kerry.

Vierailija
111/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee kans helposti kaaokseksi (6lasta, 2 työssäkäyvää, lemmikkejä), mutta muutama kikka mulla on. Pesukone on iso, 8kg kone ja lisäksi kuivausrumpu, ovat khh:ssa joten jatkuva pyykinpesu ei "näy" muualle. Lasten pyykit suoraan omiin koreihin ja koululaiset viikkaavat omansa kaappiin.
Tiskikone pyörii yleensä 2x päivä, annan vaihtoehdon jollekin lapsista tyhjentääkö vai täyttääkö koneen ja yleensä vapaaehtoinen tyhjentäjä löytyy nopeasti (täyttäminen työläämpää ja sotkuisempaa). Illalla kun lapset menevät nukkumaan käytämme miehen kanssa n. 20 minuuttia ja poimimme ylimääräiset tavarat paikoilleen, tyhjennämme iltapalapöydän ja tarvittaessa imuroimme.
Vessan pesaisen aina kun tarvetta on ja pienin osaa viedä sinne pyyhkeet ja tuoda toiset pesuun.
Kerran viikossa on viikkosiivous jolloin siivotaan koko talo. Lakanat vaihdetaan 1-2 viikon välein vuoropäivin, ettei tarvitse ripustella pyykkiä koko päivää.
Meillä on melko paljon menoja, mutta ruokaa saattaa edellisiltana tehdä/tai esivalmistella se joka on kotona pienempien kanssa. Kaupassa ei ravata joka päivä jotta jäisi enemmän aikaa.
En kerää ylimääräistä tavaraa, esim.lehtiä säästän harvoin, kierrätän, käytetään sytykkeinä ja viedään keräykseen. Pidän julkiset tilat ts.eteisen, keittiön, olkkarin ja wcn sellaisina että ne ovat kunnossa lähes aina.
Tosin jos meille tulee iltapäivisin klo 16 lasten sängyt ovat todennäköisesti petaamatta, reput ovat tipahtaneet eteiseen ja siivoamme ensin aamupalajäljet pois ennenkuin ehdimme ruuanlaittoon tai syömään, heti syönnin jälkeen astiat koneeseen ja pöytä puhtaaksi, lapset petaa jos on jäänyt petaamatta. Eli ei jatkuvaa kaaosta.

Vierailija
112/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:00"]No olet kasvattanut lapsesi huonosti. Meillä osaa 6-vuotiaskin laittaa omat tiskinsä koneeseen. Miksei teillä edes teinit osaa tätä? [/quote] Jos siellä on puhtaita astioita,ne likaiset jää aina tiskialtaaseen. Jos sanon teinille että imuroi,se on keskilattialta pari kertaa ja VALMIS! Teini huone on tälläkin hetkellä harmaan tomun peitossa...kirjahylly nyt lähinnä. Tuntuu että pölyä ilmestyy kuin tyhjästä. [/quote] Puhtaita astioita ei säilytetä tiskikoneessa, vaan se tyhjennetään ohjelman loputtua.

[/quote] nehän on kuumia jos heti aletaan kaappiin tunkea, anna jäähtyä ja saatan seuraavana päivänä tai sitä seuraavana päivänä laittaa kaappiin. Perhe minä ja 18 vee poika.
[/quote]

Ne jäähtyy ja kuivahtaa vartissa, kun avaa luukun. Ei ihme, jos tiskejä kertyy, jos puhtaita säilöö jopa parikin päivää tiskikoneessa.

Itse usein käytän koneen viimeiseksi illalla ja avaan luukun ennen nukkumaanmenia. Aamulla kuivat tiskit kaappiin, n. 5 minuutin homma.

Vierailija
113/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ala passaamaan koko perhettä. Mies hoitaa kotona ollessaan kokkailut ja keittiön siivouksen, jos ei ole kotona, mä hoidan nuo. Teinit hoitavat yläkerran ja rappusten imuroinnit. Jokainen siivoaa omat jälkensä, esim. astiat tiskikoneeseen. Jos koneessa on puhtaat astiat, ensimmäinen joutilas tyhjentää sen. Myös tokaluokkalainen. Mä pesen pyykit, mies tai mä laitetaan kuivumaan/rumpuun ja jokainen vie omat puhtaat pyykkinsä kaappiin. Toista teiniä joutuu tuohon patistamaan ja kuopukselle viikkaan valmiiksi pinoon. Mä imuroin lähes päivittäin ja pesen vessat kerran viikossa, isommat siivoukset koko perhe yhdessä. En anna kenenkään lusmuta omista hommistaan. Kyllä muakin joskus turhauttaa leivänmurut pöydillä ja lattioilla, mutta lähes aina meillä on ihan siistiä. Mies on tosiaankin siisti, siivoaa aina omat jälkensä ja myös lasten jälkiä.

Vierailija
114/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:41"] Kuulostaa siltä, että organisoinnissa on jotain pahasti pielessä. "Tiskikoneen täyttämisellä" - jokainen voi itse laittaa likaiset astiansa aina samantien koneeseen, ei sitä tarvitse erikseen täytellä. Jokainen voi pyyhkiä omat murunsa pöydältä, aina samantien. Jos muroja menee lattialle, ne lakaistaan samantien pois. Pyykit taitellaan samalla kun ne ottaa kuivumasta. Jne. [/quote] Tiskikoneen täyttäminen meinaa sitä kun tiskit kertyy tiskipöydälle silloin, kun tiskikone on päällä tai täynnä puhtaita. Ja meillä näin tapahtuu päivittäin kun kone on joka päivä päällä ja pesu kestää sen pari tuntia. [/quote] Kummallista, ei meillä kerry tiskejä tiskipöydälle. Kone käytetään kun se on täynnä, yleensä siis aterian jälkeen. Ei sinä aikana uusia tiskejä kerry.

[/quote]

No meillä ei kone täyty noin täsmällisesti joka päivä, että aina ruuan päätteksi saisi koneen täyteen. Edellisen illan tiskit, aamun ja lounaan tiskit koneessa, teen päivällisen ja ruuanlaittovälineet koneeseen ja kone päälle. Näin se on hyvinkin päällä/täynnä juuri silloin kun syödään.

Vierailija
115/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:16"] [quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:05"]Mullakin taitaa sitten olla organisoinnissa vikaa. Jos mies pyyhii keittiö pöydän,saan tehdä sen miehen jälkeen uudelleen. Puristaa yhdellä kädellä sen pöytärätin puolikuivaksi ja tahkoaa sillä paskasella rätillä ensin likaisen hellan ja sitten keittiön pöydän...jälki on oikeesti ihan kaameaa...kaikki pyyhkimisjäljet näkyy. Jos petaa pedin, päiväpeitto on jotenkuten väärinpäin heitetty sängyn päälle Se on oikeasti sama kuin sitä ei peittäisi ollenkaan. Jos viikkaa lapsen vaatteet kaappiin, ne on sellaisia puoliksi taiteltuja myttyjä. Saan tehdä kaiken uudelleen. Mielummin tekee kerralla kunnolla. Onko jollain oikeesti siistejä miehiä? Sellaisia joiden jälkiä ei tarvitse joka helvetin välissä korjailla??! -ap [/quote] Ootko varma ettei mies heittäydy avuttomaksi tahallaan että sä sitten kuitenkin hoitaisit hommat kun ne ei vaan mieheltä onnistu? En tajua voiko joku mies olla noin avuton! Tai sitten mulla vaan on erityisen hyvä mies, on hoitanut kodin, esikoisemme ja kaksi koiraamme käytännössä yksin nyt kun minä kärsin valtavasta raskauspahoinvoinnista. Tosin meillä on maatila, joten hänen ei ole mikään pakko juuri nyt tehdä töitä. Vaikka olisi ihan palkkatöissäkin niin vaatisin kyllä että omat sotkut siivotaan ja viikkosiivous kuuluu kaikille. [/quote] Luitko sä ap:n aloitusta? Mies todellakin tekee oman osansa, koska hoitaa ruuanlaiton. Pitäisikö miehen sitten vielä siivotakin, että ap saa vetää lonkkaa? [/quote] Siis onko sun mielestä ruuanlaitto puolet kaikista kotihommista? Varsinkin jos ei edes omia jälkiä siivota? Jos molemmat on töissä, myös kotihommat tehdään puoliksi, ja varsinkin siivous on aika laaja käsite.

[/quote]

Totta kai on! Siivoamiseen ei saa päivässä mitenkään uhrattua samaa määrää aikaa kuin ruuanlaitoon, paitsi jos joku kokee ruuanlaitoksi pelkän einesten lämmittämisen. Minulta menee nelihenkisen perheen ruuanlaittoon arkisin tunti, viikonloppuisin helposti 2-3 tuntia, kun teen vankan aamiaisen, lounaan ja päivällisen. 

Siivoamiseen menee arkisin ehkä vartti, viikkosiivoukseen 2-3 tuntia kerran viikossa.

Kannattaa myös huomata, että se ap:n mies kyllä ap:n mukaan siivoaa jälkiään, ei vaan tyydytä ap:n kriteerejä. Jösses, mies kehtaa pyyhkiä samalla rätillä lieden ja ruokapöydän. Ja mokoma panee pestyt vaatteetkin väärin kaappiin, jo onkin tosiaan laiskaa....

ap sanoo miehen myös lämmittävän taloa, joten kyse on puulämmityksestä. Siihenkin menee aika lailla aikaa.

[/quote]Kyllä siivoamiseen lapsiperheessä menee aikaa joka päivä ja paljon. Ja lämmittämiseen ei kauaa mene ja senkin ajan saa olla hiljaisessa pannuhuoneessa kaikessa rauhassa. Kyllä AP tekee huomattavasti enemmän kuin mies.

[/quote]

Olen eri mieltä. Teillä ei ilmeisesti tehdä kotiruokaa, vaan syödään eineksiä?

ap sitä paitsi ihan itse sanoo, että ei valita miehen työmäärästä, koska mies hoitaa osansa töistä. Miksi sinä vänkäät yhä?

Ap sanoo, että heillä lämmitetään uuneilla. Kokeilepa joskus. Puut on pienittävä, koska ostohalot ovat isoja pöllejä. Kannettava sisään ja lämmitettävä, pari kertaa päivässä uunit ympäri taloa. Mä sanoisin, että siihenkin verrattuna saa aika hitosti puunata. 

Vierailija
116/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tässä touhuaa 7lasta, eikä meillä ikinä oo sotkusta tai likasta, se vaatii vaan ahkeraa jälkien siivoilua ja erittäin useita tiskaamishetkiä joka päivö. Meillä ei oo kuivausrumpuakaan, joten pyykkiä kuivumassa aina, pienin lapsi on vauva. Meillä on myös jokasella tavaralla paikkansa, ja esim. esillä aina juuri sen kauden ulkovaatteet ja kengät. Tää siisteys ja puhtaus vaatii kyllä molempien perheen aikuisten osallistumisen. Mä en vois olla sotkusessa kodissa!

Vierailija
117/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän perhe-elämä ei oo yhtään tollasta. En siivoa paljon. Ei oo lemmikkejä ja kämppä on pieni. Sotkuista on silti just siks kun en jaksa paljon siivota mut ei se niin kamalasti haittaa. Pyykkiä pesen kerran viikossa pyykkivuorolla ja siivoon kerran viikossa kans koko kämpän about ok:ks. Vaikee jaksaa niiden valitusta jotka on ottanu lemmikkejä ja tehny monta lasta ja ostanu ok-talon. Mun elämä on helpompaa koska oon tyytynyt vähempään, ite muutkin on valintansa tehneet.

Vierailija
118/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:41"]Ei kaikilla tosiaan ole tuollaista :)

Meillä on pari teiniä ja pari koiraa, kukaan meistä ei ihmeemmin sotke... Miestä ei löydy, eli ruuan teen päivittäin, tai no useimmiten, teinitkin kokkaavat välillä, pyykkejä osaa pestä meillä kaikki...
[/quote]

Onnesi on se ettei ole miestä!! Ne jättää kaiken kesken ja sotkee enemmän kuin lapset yhteensä!

Vierailija
119/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:41"] Kuulostaa siltä, että organisoinnissa on jotain pahasti pielessä. "Tiskikoneen täyttämisellä" - jokainen voi itse laittaa likaiset astiansa aina samantien koneeseen, ei sitä tarvitse erikseen täytellä. Jokainen voi pyyhkiä omat murunsa pöydältä, aina samantien. Jos muroja menee lattialle, ne lakaistaan samantien pois. Pyykit taitellaan samalla kun ne ottaa kuivumasta. Jne. [/quote] Tiskikoneen täyttäminen meinaa sitä kun tiskit kertyy tiskipöydälle silloin, kun tiskikone on päällä tai täynnä puhtaita. Ja meillä näin tapahtuu päivittäin kun kone on joka päivä päällä ja pesu kestää sen pari tuntia. [/quote] Kummallista, ei meillä kerry tiskejä tiskipöydälle. Kone käytetään kun se on täynnä, yleensä siis aterian jälkeen. Ei sinä aikana uusia tiskejä kerry.

[/quote]

No meillä ei kone täyty noin täsmällisesti joka päivä, että aina ruuan päätteksi saisi koneen täyteen. Edellisen illan tiskit, aamun ja lounaan tiskit koneessa, teen päivällisen ja ruuanlaittovälineet koneeseen ja kone päälle. Näin se on hyvinkin päällä/täynnä juuri silloin kun syödään.
[/quote]

Ei meilläkään siis kone käy joka päivä aterian päätteeksi.

Vierailija
120/127 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero. Saat olla yksin loppuelämän.