Lapsiperhe-elämää
Minkälaista perhe-elämäsi on lapsien kanssa? Syöttekö säännöllisesti? Vietkö heitä päiväkotiin, kouluun tai harrastuksiin? Miten arki on muuttunut aikaan ennen lapsia? Kannattaako lapsettoman aikuisen arki vaihtaa tuohon ruljanssiin?
Kommentit (23)
Niin ja itse en edelleenkään syö mitenkään kovin säännöllisesti. Tuskin edes osaisin syödä 5 kertaa päivässä kuten lapsi syö. Suurin osa päivän ruuista tulee syötyä siihen aikaan kun tyttö nukkuu, koska silloin on aito oikea ruokarauha. Tähän tulee tottakai muutosta kunhan lapsi kasvaa eikä vaadi syöttämistä ja/tai jatkuvaa huomiota syödessään. Ruuanlaittoa välttelin ennen, mutta nykyään on pakko. Purkkiruokia en halua syöttää kuin jos on välttämätöntä. Olen kokkaamisesta kuitenkin oppinut ihan jopa tykkäämään ja paljon helpottaa, kun ei tee ruokaa kuin kerran päivässä niin paljon että riittää seuraavallekin päivälle toiseksi ruuaksi. Säännöllisyyden oppii kyllä siinä sivussa jos sitä mietit, alkukankeuksia minullakin oli mutta hyvin sujuu nykyään. Vaikka tavallaan kyllä odotan aikaa, kun tyttö käy välillä hoidossa eikä ihan joka päivä tarvitse väsätä kaikkia aterioita tarjolle. Keittiössä tulee nykyään kyllä vietettyä huomattavan paljon aikaa :D -10
Herätään klo 8-9. Molemmille aamupesu ja kakkavaipan vaihto, puetaan päivävaatteet. Teen puurot ja syötän molemmat. Sen jälkeen vaihdetaan taas vaipat. Otetaan vitamiinit ja pestään hampaat. Taaperot nahistelevat keskenään ja vähän väliä saa selvitellä välejä. Kotitöitä en ehdi tekemään enkä pääse suihkuun (käyn illalla kun mies on kotona). Noin klo 12 lähdetään ulos. Eväät mukana, käydään esim. leikkipuistossa. Taaperot nukkuvat vain ulkona ja nukahtavat rattaisiin jossain vaiheessa ulkoilua. Sisälle tultua vaipanvaihtoa, lounasta. Mies tulee kotiin ja leikkii lasten kanssa. Mulla pyykinpesua, sängynpetausta, tiskikoneen tyhjennys ja täyttö. Illalla joko esim. muskari, ulkoilua tai leikkiä sisällä. Iltaruoka n. klo 19-21, iltapesut/suihku/sauna, yöpuvut päälle, hampaiden pesu, iltamaidot ja nukkumaan. Mies nukuttaa toisen lapsen ja minä toisen.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 10:08"]
Miten säännöllisesti/epäsäännöllisesti syöminen esimerkiksi vaikuttaa päätökseesi?
[/quote]
Jos on tottunut syömään epäsäännöllisesti, säännöllisten aterioiden kokkaus kasvavan lapsen tarpeisiin voi olla iso vaiva.
[/quote]
Siinä tapauksessa kannattaa unohtaa lapset, jos jo ruokailusta huolehtiminen on iso vaiva. Ylipäänsäkin jos oma napa on ykkönen ja lapsen tarpeet näkee vain vaivana niin perhe-elämä ei ole mukavaa.