Kirkko ja koronapassi
Olen seurakuntalainen ja rokotettu, mutta mikäli ev lut seurakunta ja kirkko ottavat koronapassin käyttöön jumalanpalveluksissa tai seurakunnan tapahtumissa lupaan välittömästi erota kirkosta.
Minun mielestäni seurakunta joka on minulle lapsesta asti sanonut että kirkkoon ovat kaikki tervetulleita ja heidät otetaan avosylin vastaan alkaa erottelemaan ihmisiä koronapassin perusteella ei ole enään minun seurakuntani. Kirkko ei voi osallistua syrjintään minun mielestäni vaikka olen itse rokotettu.
Kommentit (73)
Kirkko vastaa Jumalalle siitä jos estää millään tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Kirkko vastaa seurakuntalaisille
Ei ole kirkolta syrjintää se, että se haluaa kirkossa kävijöiltä koronapassia vaan halu huolehtia siitä, että korona ettei leviä yhtään enempää kuin, mitä se leviää kaikista varotomenpiteistä huolimatta. Oma jumalani antoi ihmisille järjen. Joillekin myös kyvyn ja halun käyttääkin sitä.
Joo, kirkko ei voi lähteä syrjinnän tielle. Sanoi Helsingin piispa mitä tahansa.
Kirkko on viimeinen instanssi jolta odottaisi syrjintää. Olen rokotettuna valmis eroamaan kirkosta mikäli tälle tielle lähtevät.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kirkolta syrjintää se, että se haluaa kirkossa kävijöiltä koronapassia vaan halu huolehtia siitä, että korona ettei leviä yhtään enempää kuin, mitä se leviää kaikista varotomenpiteistä huolimatta. Oma jumalani antoi ihmisille järjen. Joillekin myös kyvyn ja halun käyttääkin sitä.
Kirkkoon saa tulla kaikki. Alkkikset ja huumeidenkäyttäjät, jotka tarjoavat huumeita muillekin.
Miksei rokottamattomat?
Jeesuskin meni spitaalisen luo, mutta eihän kirkko sitä jaksa muistella, kun siitä kummiskin on jo aika kauan aikaa.
Voisko joku selittää typerämmälle, mikä siinä koronapassissa niin riepoo? Miksi pidätte sitä syrjivänä?
Samaa mieltä. Olen ev.lut uskova ja rokotettu, mutta kirkko ei saa syrjiä. Eroan kirkosta, jos koronapassi tulee omaan seurakuntaani.
Mieluummin tarjottakoon kaikille ovella järeitä maskeja, niihin voin kirkollisverojani laittaa!
Aamen, hyvä niin. Itse erosin kirkosta sen piispan mielipidekirjoituksen takia, ei ollut mielestäni kristillisiä arvoja mukaileva teksti.
Jouluaattona menen kirkkoon.Koronarokotteesta pitää esittää todiste.Muuten ei kirkkoon pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko vastaa seurakuntalaisille
Jumala pitää huolen, että ei ole seurakuntaa mille vastata.
Seurakuntien tulee noudattaa niitä samoja kokoontumis rajoituksia, mitä muutkin seudulla noudattavat.
Jos kokoontumiset kielletään kokonaan, niin sitäkin seurakunnan pitää noudattaa, eli kaikki seurakunnan kokoontumispaikat, myös kirkot sulkeutuvat.
Ei seurakunnat eli kirkot voi mitenkään toimia Suomen lakien ja asetusten ja sääntöjen vastaiset.
Niiden on noudatettava kulloinkin voimassa olevia lakeja, asetuksia ja määräyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Jeesuskin meni spitaalisen luo, mutta eihän kirkko sitä jaksa muistella, kun siitä kummiskin on jo aika kauan aikaa.
Lukevat kuin piru raamattua.
Kristityt ovat kautta vuosisatojen olleet ensimmäisten joukossa, jotka ovat lähestyneet ja palvelleet sairaita.
(Maskit on hyvä olla)
Tämä on kristinuskon ydintä.
Kirkolla olisi valtaa päättää että kirkkoon saavat kaikki tulla. Avin määräykset eivät koske kirkkoja ja kirkollisia menoja. Mutta mikäli kirkko tekee sen mitä pahasti pelkään ei ole kirkko enään sanojensa takana. Silloin se ei myöskään voi olla minun kirkkoni.
Vierailija kirjoitti:
Seurakuntien tulee noudattaa niitä samoja kokoontumis rajoituksia, mitä muutkin seudulla noudattavat.
Jos kokoontumiset kielletään kokonaan, niin sitäkin seurakunnan pitää noudattaa, eli kaikki seurakunnan kokoontumispaikat, myös kirkot sulkeutuvat.
Ei seurakunnat eli kirkot voi mitenkään toimia Suomen lakien ja asetusten ja sääntöjen vastaiset.
Niiden on noudatettava kulloinkin voimassa olevia lakeja, asetuksia ja määräyksiä.
Kristillisten kirkkojen johtajien tulee yhdistää voimansa ja olla tottelematta. Jeesus ei aja ketään pois.
En kannata luostariaatetta, mutta onhan esim.luostareihin saanut paeta ihmisiä, joiden henki on uhattuna.
Vierailija kirjoitti:
Kirkolla olisi valtaa päättää että kirkkoon saavat kaikki tulla. Avin määräykset eivät koske kirkkoja ja kirkollisia menoja. Mutta mikäli kirkko tekee sen mitä pahasti pelkään ei ole kirkko enään sanojensa takana. Silloin se ei myöskään voi olla minun kirkkoni.
Älä sössötä paskaa.
Kirkon on noudettava samoja lakeja kuin muidenkin. Jos kokoontumisrajoitukset tulee voimaan se koskee myös kirkkoja.
Jumalanpalvelukset voidaan pitää myös etänä, ja pidetteenkin joissakin seurakunnissa, kun Suomessa oli poikkeustila ja valmiuslaki voimassa keväällä 2020.
Vierailija kirjoitti:
Aamen, hyvä niin. Itse erosin kirkosta sen piispan mielipidekirjoituksen takia, ei ollut mielestäni kristillisiä arvoja mukaileva teksti.
Itse erosin kirkosta jo vuonna 2004 kun vastustivat tasa-arvoista avioliittolakia. Ero meni helposti, seurakunnassa sanoivat ystävällisesti kiitos ja näkemiin. Kukaan ei ryhtynyt tarkemmin kyselemään eikä kuulustelemaan, kiitos siitä. Että tiedoksi vaan kaikille, jotka täällä uhoavat eroavansa kirkosta koronapassin takia, niin lohdutuksen sanana haluan kertoa sen käyvän helposti. Ero on pelkkä ilmoitusasia, eikä kukaan tule sitä arjessa edes muistelemaan. Niin helppoa se on. Nim. Kokemusta On.
Tässä tilanteessa kirkko tulisi syrjimään esimerkiksi ihmisiä jotka sairautensa vuoksi eivät voi ottaa rokotusta. Mt-ongelmien vuoksi jotka eivät voi ottaa rokotuksia yms. Kirkko instanssina ei voi syrjiä edes sitä ihmistä joka omasta päätöksestään ei ota rokotuksia.