Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö kukaan mikä auttaisi jalkakramppeihin

Vierailija
01.12.2021 |

Saan lihaskramppeja (suonenvetoa) etenkin sääriin ja pohkeisiin, jos olen ulkona näin kylmemmällä ilmalla (ja etenkin jos sen lisäksi vielä vähääkään tuulee.

Onko kellään mitään vinkkejä, miten tässä pystyisi käymään vaikka kävelyllä ilman, että tarvitsisi koko ajan pelätä milloin jalkakramppi iskee. Magnesiumia syön jo, joten sen puutteen ei pitäisi olla ongelman syynä

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iholle suihkutettava magnesium.

Vierailija
42/49 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolakurkut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tarvi suomessa lisää suolaa, ja magnesiumin ei ole todettu auttavan krampeissa.

Huono lihaskunto sulla vaan,ala parantaan sitä ja laihduta.

Otan mielelläni ehdotuksia vastaan, että miten sitä lihaskuntoa saa parannettua, kun jalat kramppaa heti kun koittaa liikkua enemmän.

ap.

Koita nousta varpaille, kävellä varpailla. Se vahvistaa ja venyttää.

Vierailija
44/49 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset syö magnesium oksidia. Ottakaa selvää eri magnesium muodoista. Maha herkän kannata sitraattiakaan syödä.

No mistä tavikset tuollaista tietää?  Mulle lääkäri suositteli magnesiumglyserofosfaattia. 

Vierailija
45/49 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn meressä ja järvessä myös kylmällä ja aina pohkeisiin magnesiumöljyä ennen pulahdusta.

Vierailija
46/49 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo lisiä älynnyt testata, mutta itselläni alkoi aina iltaisin levottomat-jalat tyylinen kramppaus varsinkin pohkeissa. Myös "kasvukipuja" on koko jalan pituudelta lähes viikoittai. Tein itse sen huomion n. vuosi sitten, että niinä päivinä kun olin juonut vähemmän kuin litran vettä, kramppaus ja kivut ja sätkyttely oli pahempaa.

nykyään saan jopa yöni nukuttua suhtrauhass kun juon ison lasillisen vettä tuntia ennen nukkumaanmenoa. Miinuspuolena on toki se, että aamuyöstä kusettaa kuin ernestiä.

mutta mielummin otan kusetuksen kuin ainaisen kramppaamisen.

Vierailija
47/49 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesium ja ihan oksidinakin auttaa ainakin mulla.

Suonenvedot on loppuneet kokonaan sen käytön myötä.

Vierailija
48/49 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pukeudut?

Vierailija
49/49 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi illalla otettu rautalisä ja vahva E-vitamiini paremmin kuin magnesiumit ikinä.

Suosittelen myös villasukkia, hevossalvaa ja venyttelyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi