Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

16-vuotias lapsenlapseni kertoi minulle tulleensa raiskatuksi

Vierailija
01.03.2015 |

Minulla, isoäidillä, on aina ollut hyvät välit tyttärenpoikaani (kyllä, kyseessä on poika). Puhumme asioista maan ja taivaan välillä, ja meillä on täydellinen luottamussuhde. Nyt sitten tämä lapsenlapseni paljasti minulle tulleensa ihan vähän aikaa sitten raiskautuksi jonkun miehen toimesta! Kuulemma kukaan muu ei tiedä tästä asiasta yhtään mitään, eivät edes hänen vanhempansa eli minun tyttäreni ja vävyni.

Suhtauduin tietenkin rauhallisesti ja ymmärtäväisesti, mutta sisälläni kiehui! Miten joku kehtaisi tehdä noin minun lapsenlapselleni, joka on melkein ihanin ihminen maailmassa?! Poika on ehdottomasti sitä mieltä, että kenellekään ei saa kertoa eikä varsinkaan saa tehdä rikosilmoitusta. Haluan tietenkin kunnioittaa hänen mielipidettänsä, mutta onko minulla aikuisena velvollisuus ilmoittaa hänen vanhemmilleen/tehdä rikosilmoitus? Ja jos hänelle syntyy myöhemmin raiskauksesta johtuvia mielenterveysongelmia yms., niin olenko minä siihen syyllinen, kun en hakenut hänelle ajoissa apua? Ja myös tietenkin itse haluaisin todellakin tekijän vastuuseen!

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 00:12"]

Miten voit kirjoitaa tällaisesta asiasta tänne. Luulisi olevan sinulla tärkeämpää tekemistä. Lupasit olla ketomatta ja heti nettiin räväytit jutun.

[/quote]

LOPETA SAIVARETELU!

Vakava asia. Siihen pyytää apua nimettömänä.

poika pitäisi saada nyt nopeasti psykologille lajia psykiatrille, joka on erikoistunut raiskauksen uhreihin.

...muuten toi juttu tulee olemaan tosi rankka. Hyvä, että puhui sinulle.

Soita Raiskauskriisikeskus tukinainen ry. Siltä saat ohjeet miten toimia.. Soita heti huomenna. Se on paras paikka. Siellä ovat erikoistuneita ja siellä on ammattilaiset auttamassa.

toi on tosi tärkeä asia saada eteenpäin. Sun lapsenlapsen elämän kulun kannalta olis tärkeää että hän saa asiantuntevan avun mahd. pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla