Miten saan yliotteen narsistista?
Ja nyt ei kiitos mitään diagnoosivalitusta, vaan tilanne on se, että käytös on suoraan oppikirjasta ja keinot on sitten ilmeisesti oltava sen mukaiset. Kyseessä on henkilö, joka käyttää suurta valtaa suhteessa läheiseeni ja tuhoaa hänet. Ja minä aion tämän lopettaa, oli miten oli. Kyseessä ei ole parisuhde, vaan sitä voisi verrata esimerkiksi oppilas-opettaja-suhteeseen. Minulla on mahdollisuus jossain määrin osallistua, tiedonsaanti-oikeus on. Siihen, miten tämä väärin valtaa käyttävä osapuoli informoi muita asianosaisia "kahden kesken", en voi vaikuttaa. Epäilen, että hän on tahallaan antanut tilanteesta täysin väärän vaikutelman muille, ja seurauksista kärsii läheiseni. Uhri itse ei pysty pitämään puoliaan.
Uskallusta minulta ei puutu, sen verran kovat panokset on kyseessä. Vinkkejä, näkemyksiä? En ole ihan untuvikko, olen näitä pelejä pelaillut ennenkin, mutta tilanne on uusi kun ennen kyseessä on ollut minä vastaan hyväksikäyttäjä- tilanteet, ja nyt tässä on pääkärsijänä toinen. Lain rajoissa toki mennään, en ole mikään mielipuoli veitsikostaja. Enkä siis havittele kostoa, vaan yksinkertaisesti haluan tehdä väärinkäyttäjälle täysin selväksi, että hänen todellakin ihan itsensä takia kannattaa lopettaa välittömästi.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahaa tekee katsoa, kuinka narsisti pelkää itsensä naurunalaiseksi tekemistä. Ytimessä on juuri häpeä, nolous ja lapsen tasolle jääneet kyvyt hallita näitä tunteita. Pahinta on narsistin nolaaminen ja vielä pahempaa on alentuvasti kertoa, miten hänen häpeänsä paistaa kilometrien päähän, vaikka hän yrittää kaikkensa tehdä sen peittämiseksi.
No et sinäkään miltään kivalta ihmiseltä kuulosta.
Mikähän vi-tun "velvollisuus" kenelläkään on olla ollenkaan kiva ilkeille ja kusipä-isille nilkeille?
EI MITÄÄN JÄRKEÄ.
Pikkuhiljaa vähennät yhteistä kommunikointia, yliotetta narsistilta ei saa, koska narsistit ovat heikkoja, jonka takia haluavat kontrolloida.
Kohtelemalla narsistia kuin ilmaa. Poimimalla hänen ympäriltään muut ihmiset suopeuteni suojiin.
Jännä juttu tää. Mulla meneillään paini narsistin kanssa. Narsisti panee hanttiin olemalla suostumatta sellaisiin asioihin, joihin hän on velvollinen suostumaan. Ei mikään huoltajuuskiista, vaan lähinnä bisnestä.
Kolme vuotta sitten jo ilmoitin etten ota vastaan enää hänen meilejään ja asioin ns. välittäjän kautta. Jouduin näkemään hänet muutaman kerran, mutta näin vain ilmaa, jätin siis huomiotta täysin. Eikä hänkään enää yrittänyt esim tervehtiä. Nyt yritän saada itseni ulos ns bisneksestä, mutta hän on kuin ei olisi velvollinen mihinkään asian suhteen, vaikka todella on. Hänen käytöksensä johtuu ilmeisesti kateudesta minua ja perhettäni kohtaan.
Nyt on uusi ns välittäjä, edellinen lopetti.
Tein yhteenvedon välittäjälle ja varsinkin jätin mainitsemattatämän henkilön nimen ja tekemiset, samoin tekemättä jättämiset, täysin. Muotoilin niin, että asiasta puhutaan ympäripyöreästi. Tähtään siis vain siihen, että asia käsitellään. En juorua tai paljastele. Puhun vain faktoja. Rehellisyyttäni tässä asiassa ja käytöksessäni tuon esiin. Se pitää paikkansa ja on tarkistettavissa. Korostin etten ole syyllisiä hakemassa. En olekaan, koska syyllinen on tiedossa. Haluan vain irti ja prosessin loppumaan. Fyysisen etäisyyden toteutin jo aiemmin. Yritti lähestyä perheenjäsentäni, mutta kielsin häntä lähtemästä tämän tyypin kanssa minkäänlaisiin keskusteluihin.
Tiedän tyypin levittelevän nyt asiaa henkilöille, jotka minäkin tunnen. En ole kertonut kenellekään missä mennään. Nolatkoon itsensä kaikessa rauhassa juoruillaan ja valheillaan.
Uusi välittäjä vaikuttaa tasapuoliselta. Edellinen oli nujerrettavissa ja lopetti.
Saa nähdä mihin päästään. Asia on roikkunut jo pitkään mutta en halua viedä sitä oikeuteen. Tyyppi nimittäin varmasti tekee tyhjäksi kaikki vaivannäköni juuri ennen kuin pitäisi vastata tekemistensä laadusta. Eli vain minä menettäisin hermoni ja hän jäisi naureskelemaan, vaikka joutuukin vastuuseen. Nauramaan siis siksi, että kiusaaminen onnistui. Ei tule onnistumaan enää.
narsisti pelkää julkista häpäisyä,poliisia, vanhojen sotkujen paljastumista ym. selvitä narsistin luurangot ja anna ymmärtää, et tiedät jotain. samalla vihjaat et jättää tutun rauhaan tai....
Niin, että motiivina ei kerta kaikkiaan voi olla se, ettei voi katsoa vierestä kun toiselle ihmiselle tehdään pahaa?! Viitsitkö vähän perustella?
Oikeudenmukaisuus on paras motiivi, sekä rehellisyys ja totuus.