Erikoinen ongelma: Mies ei halua....
Nyt kun sain sun kiinnostuksen niin mulla on ongelma. Mun mies ei halua ikinä juhlia. Mielummin istuu kotona tietokoneella tai tv:n edessä eikä koskaan halua lähteä ulos mun kanssa. Juo TODELLA harvoin (ei siis huono asia mutta....) ja jo ennen lasta ollaan kerran käyty ulkona niin et mieskin oli humalassa. Ei edes tarvi olla kaatokännissä mut olis ees joskus mun kanssa huppelissa. Nyt ollaan oltu kolme vuotta yhdessä ja meillä 4kk vauva, saadaan "vapaa-ilta" kerran kuussa ja joka kerta oon sit lähteny viettää iltaa kavereiden kanssa kun mies ei halua lähteä ihmisten ilmoille. Mitä tälle vois tehdä? Monilla se ongelma et mies bilettää joka vkl eikä ole kotona ja oon joo tosi kiitollinen et sellaista ei ole mut sillon ku on vapaa-ilta ja ollaan kahdestaan ja saadaan ottaa alkoholia niin mies ei kyllä millään jois. Tylsää sillä mulla on rentoutumisena ja hauskanpitona ottaa muutama kun on siihen mahdollisuus...
Kommentit (19)
Voithan sinä juhlia vain kavereiden kanssa. Voi olla hauskempaakin, kun mies ei ole mukana.
Lapsenne on 4kk vanha ja käyt kerran kuussa juomassa? Ööö..
Itse asiaan: mulla mies samanlainen. Ei sitä huvita olla kuin kotona. Ja sitä ärsyttää kun mä käyn sen neljä-viis kertaa vuodesa ystävien luona iltaa istumassa.
Siis antaa mun juoda ja mennä sit kavereiden kanssa mut onko se väärin jos haluan miehen kanssa olla.... Yhteistä aikaa vähän niin silloin kun sitä on niin olis kiva viettää se yhdessä :/
Ap
Aha. Paha sanoa, mä kun olin tuon ikäistä imettämässä joka ikinen hetki.
Mitä pahaa siinä on että kerran kuukaudessa menee isoäidille hoitoon? Kun oon 24/7 kotona niin sitä haluaa joskus sen yhden illan, ja isoäiti sitä paitsi ottaisi vauvan jatkuvasti yökylään. Toisilla ei ole hoitomahdollisuutta ja toisilla on, anteeksi en sitä ala pyytämään, nro 4.
Ap
Nro 6, kaikilla ei se maidon tulo onnistu, luuletko etten ole voinut pahoin asian suhteen?
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:30"]
Siis antaa mun juoda ja mennä sit kavereiden kanssa mut onko se väärin jos haluan miehen kanssa olla.... Yhteistä aikaa vähän niin silloin kun sitä on niin olis kiva viettää se yhdessä :/ Ap
[/quote]
Mutta ethän sinä halua miehesi kanssa olla, jos kerta lähdet ainoana vapaailtana kavereidesi kanssa juhlimaan... Ehkä miehesi haluaisi tehdä vapaapäivänä jotakin muuta kuin ryypätä, käydä paikoissa selvinpäin tai jotakin muuta aktiviteettia.
Vähän harmi kyllä, mutta tiesit selvästi millainen mies on jo ennen kuin lapsen teitte. Paha toista on mennä muuttamaan. Onpahan sulla ainakin lastenvahti kun haluat lähteä tuulettumaan, monilla menee toi juttu toisinpäin.
Käyttehän te yhdessä joskus vaikka syömässä, niin ettei alkoholi ole kuvioissa? Saatte yhteistä aikaa ilman että mies kokee paineita mihinkään "juhlimiseen".
Sinun pitää alkaa järjestelmällisesti laittamaan alkoholia miehesi ruokiin. Näin hän pääsee viinan makuun ja muodostuu ehkä jopa pieni riippuvuus :). Jatkossa on sitten helpompi saada mukaan.
Nro 9, mies haluaisi olla koneella jatkuvasti, ei edes mun kanssa, alkoholia ei ole pakko ottaa ja keksisin vaikka mitä yhdessä tekemistä mutta ei. Mies on saamaton. Mut ihana silti.
Nro 10, käydään syömässä ja ennen vauvaa käytiin ajeluilla ja museoissa ja rannalla ja vaikka missä. Eikä alkoholi ole pakollista.
Taas kysymystä kaivellaan eikä itse kysymykseen saa vastausta.
TAI onko muilla samoja kokemuksia?
Ap
Mies, joka ei halua bilettää julkisesti naisen kanssa, häpeilee sitä naista eikä halua näyttäytyä tämän seurassa.
JA vielä sellainen että viime viikonloppuna mies joi yksin pienen pöhnän (istuen koneella) kun vauva oli kotona.
Eli haluatte eri asioita? Voisitko sinä kokeilla joskus ostaa viiniä kotiin, tehdä hyvää ja laadukasta ruokaa yhdessä ja vain olla? Pitääkö sinun aina lähteä teinimäisesti ulos juomaan? Sinähän tästä ongelman teet, ei mies. Ihan yhtä lailla miehesi voisi nyt valittaa, että miksi sinä et halua olla hänen kanssaan, vaan lähdet aina kavereittesi kanssa pois kun vapaata tulee. Kuulostat niin nuorelta ja arvaisin iäksesi korkeintaan 20 vuotta.
Nro 13, juu tästä se johtuu :D kiitos analyysistäsi, mutta selitäpä miksi mies ei sitten edes yksin/kavereiden kanssa lähde ulos? Häpeää itseäänkin kavereitaan ettei voi lähteä ovesta ulos?
Ei ole kiinnostunut seurastasi?
Ehkä kyllästynyt suhteeseen ja miettii että tätä se nyt on. Pyöriikö puheenaiheet enemmän vauvan, kodin ja muun arkisen ympärillä vai pystyttekö unohtamaan ne hetkeksi? Onko teillä hauskaa yhdessä, nauratteko?
Vaikuttaa siltä että jostain syystä mies pitää omaa seuraa parempana kuin sinun.
Nro 15, tässä juuri istun yksin tv:n edessä yksin viinilasin kanssa kun mies pelaa simssiä koneella... Ruokana oli itsetehtyä pizzaa. Mutta siis kyllä, naisessa aina vika. Ja ikäni on 27. En tiennyt että on teiniä lähteä kämpästä ulos silloin tällöin.
Ap
Itse ottaisin patukka persposkiston välikköön ja huutaisin hoosiannaa
-Tapsa
Siis estääkö mies sua juomasta vai mikä tässä on ongelma?