Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden työpaikoilla on tehty persoonallisuustestejä: miten kävi, onko ollut hyviä vai huonoja seurauksia?

hämmästynyt.
01.12.2021 |

Meidän tiimissä tehtiin persoonatyyppien niin sanotut värianalyysit.

Minä olen vihreä eli empaattinen, hyväntahtoinen, huolehtiva eli asiakaspalveluun sopiva. Ihan kiva.

Tiimin hankalin tapaus on muita syyttelevä ja syyllisiä etsivä, joka asiasta riidan poikasta keksivä, ottaa itselleen muiden kunniat ja pitää meteliä vaikkei olisi mitään sanottavaa. Ei tee käytännössä muuta kuin valittaa kaikesta. Hän oli ainoa punainen.

Kun hänen ikävä käytöksensä tuli jonkin aikaa sitten jälleen kerraan esiin ja hän alkoi tahallaan itkettää erästä työkaveriamme joka ei ollut tehnyt mitään väärää, ja nostin asian esiin hänen esimiehelleen, niin minulle sanottiin että minun täytyy vihreänä ymmärtää hänen toimintatapaansa koska on punainen persoona. Siis mitä? Henkilö saa kiusata, koska hänet on määritelty punaiseksi??

Tähänkö on tultu, että ihmiset voi hankalissa tilanteissa piiloutua persoonallisuustestien taakse, kuten värien? Ilman että tarvitsee ratkaista varsinaisia ongelmia?

Muiden kokemuksia?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan monet ihmiset feikkaa kaikkea mahdollista tänä päivänä kuten somekuviaan,todellisia luonteitaan, tiimiyhteistyöhalukkuuttaan, ystävällisyyttään, joten tällaisilta testeiltä menee pohja kun ihmiset feikkaa kaikkea niihinkin.

Toivottavasti aitous tulisi takaisin muotiin.

Vierailija
22/22 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain pankkiin töihin tutkimuspuolelle. Sain edellispäivänä hyväksynnän tutkijakouluun yliopistolle ja seuraavana päivänä viestin pankista persoonallisuustestien jälkeen, että en vaikuta tutkijatyypiltä.

Melko ristiriitaiselta tuo vaikutti kun proffa uskoi täysin kykyihini, mutta pankin nuori HR-kalkkuna ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi