Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äärimmäisen ihastuneen tuntuinen mies yhtäkkiä "hylkäsi"

Vierailija
01.12.2021 |

Epäilin tosin koko juttua vedätykseksi jo alussa. Eli mies soitti päivittäin (keskellä päivääkin ja teki tikusta asiaa) ja painosti tapaamaan häntä. Kun sanoin, että olen vähän kiireinen (oikeasti - en erittele syitä tässä), niin hän tuntui vetävän herneet nenäänsä, eikä hänestä sittemmin ole kuulunut mitään.

Lisäksi se hänen kanssaan juttelu alkoi käydä melkein työstä ja alkoi ihan oikeasti jo tympiä. En ymmärrä, miten ne tunteet yhtäkkiä vain hävisivät? Voisiko joku selittää? En kehtaa kysyä häneltä itseltään.

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mut eikös toi ole ihan hyvä? Taisit jo itsekin kyllästyä. Hän oli innokas ja sinä et ja ymmärsi asian. Jatkoi matkaansa. Miksi haluat niin kovin tietää syyn?

Miten voisin enää luottaa keneenkään? Aidosti kiinnostunut ei hylkäisi noin pienestä.

T. Ap

Sinulla taitaa olla kiintymyssuhdetrauma. Et halua päästää lähelle ja ahdistut. Testaat ihmistä ja olet hankala. Luulet, että välittäminen on sitä, että pusketaan hankaluuksien läpi. Ja jos toinen ei jaksa jatkaa, niin ei mukamaste välittänyt.

Ei, vaan se toinen on terve ja sinä olet traumaattinen. Jos löydät sellaisen, joka jaksaisi sinun peliä, niin teillä olisi sellaista jatkuvaa hippaleikkiä, että oksat pois. Itkua, kyyneliä ja verta.

On mulla tuotakin todennäköisesti. Mua alkaa jotenkin "pelottaa", jos joku on liian kiinnostunut. Epäilen heti feikiksi ja alkaa jopa ahdistaa se sekä se koko juttu tavallaan menettää arvonsa, jos on liian helppoa. Saatan muuttua vaikeammaksi/etäisemmäksi ja katson häviääkö toinen vai ymmärtääkö ja pysyy. Eivätpä nuo pysyneet.

Tuo ei ole edes tahallista. Mua alkaa vain ahdistaa tavalla, jota en oikein edes tiedosta. Alan miettiä, että sillä toisella on huono arvostelukyky, jos minusta "maan matosesta" kiinnostuu ja alan kannustaa heitä kiinnostumaan muista ihmisistä. Sen edellisen kohdalla ihan konkreettisesti ehdotin, että laittaisi viestiä naisille x, y ja z, sillä he olisivat minua sopivampia hänelle jne. En voi oikein tuolle mitään.

Silti tietyllä tapaa tykkäsin näistä molemmista. Molemmat vain muuttuivat nopeasti ahdistavan yli-innokkaiksi ja hylkäsivät yhtä nopeasti sitten.

T. Ap

Ja sinä vielä kyselet miksi?!?!?!? Jätä miespolot rauhaan nainen.

Siksi kun en tiedä. Ilmeisesti kaipaan sellaista (vähäisempää) yhteydenpitomäärää, joka liittyy friend zoneen ja mun pitäisi vähän tsempata ja uhrata aikaani enemmän. Mutta muuten en tajua tätä kuviota lainkaan.

T. Ap

Toimisikohan sulle paremmin se, että tapaatte ensin miehen kanssa ja sitten naamatusten näette onko hommassa mitään mahiksia? Kasvotusten keskustelu on myös mukavampaa, kuin tuollaiset maratonipuhelut, varsinkin ihmisen kanssa jota ei ole vielä edes tavannut (jos nyt ymmärsin oikein). En varmaan itsekään jaksaisi hirveästi jotain someviestittelyä jonkun vieraan miehen kanssa, jota en ole vielä' edes nähnyt.

Vierailija
82/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tajusi, ettei ole sulle sopiva, tyylinne eivät kohtaa.

Olit itse samaa mieltä, kun kerran ahdisti.

Mikähän tuossa on se ongelma?

Tulee mieleen narsismi.

Perustelepa hieman. Omasta näkökulmasta kumpikin mies vaati minua uhraamaan muun elämäni heille. Kummallakin oli huimasti enemmän vapaa-aikaa kuin minulla, eivätkä ymmärtäneet, että voin oikeasti olla kiireinen.

T. Ap

Mun ex-tapailukumppani sopisi sulle. Hän muisti heti ensitreffeillä ilmaista ärtymyksensä aktiiviseen yhteydenpitoon ja teki selväksi että turha laittaa ylimääräisiä viestejä. Jatka etsimistä, kyllä sinkkuna on sellaisiakin miehiä, jotka suhtautuvat yhteydenpitoon samalla lailla kuin sinä.

Sellainen sopisi kyllä.

T. Ap

Tuo löytyi Tinderistä pari vuotta sitten. Sinne siis etsimään, en ihmettelisi vaikka olisi siellä edelleen. Tuolla tyylillä on nimittäin aivan mahdotonta rakentaa mitään muuta kuin seksisuhdetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen narsismi.

Perustelepa hieman. Omasta näkökulmasta kumpikin mies vaati minua uhraamaan muun elämäni heille. Kummallakin oli huimasti enemmän vapaa-aikaa kuin minulla, eivätkä ymmärtäneet, että voin oikeasti olla kiireinen.

T. Ap

Oletettavasti miehet ei olleet ajatustenlukijoita. Sinä oletit, jos et nyt narsistisesti niin ainakin omahyväisesti että miehet ymmärtävät asioita joita et uskalla etkä kehtaa sanoa etkä näyttää käytännössä. Pipipää.

Vierailija
84/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on joku erityisherkkä. Hyi hel.... pysy kaukana ihmisistä!

En ole erityisherkkä todellakaan. Mutta olen introvertti. En jaksa koko ajan jutella jonkun kanssa. Haluan keskittyä omiin juttuihini myös. Ahdistaa myös se, jos joku vaatii minua aikatauluttamaan viikonloppujani häntä varten, pahimmillaan monta kuukautta etukäteen kalenteri kädessä, kun en muutenkaan suunnittele yleensä mitään sosiaalisia menoja runsaasti etukäteen ja vain stressaisin, jos sellaisia olisi tiedossa.

T. Ap

Vierailija
85/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vihjaile mitään, vaan sanon suoraan.

T. Ap

Sinä? Sanot suoraan? 😂😂😂😂 Justhan kerroit ettet halua loukata etkä tuottaa pahaa mieltä. Etkä uskalla edes lopettaa puhelua vaikka sinulla olisi muuta tekemistä.

Tajuatko miten ristiriitainen olet? Alusta loppuun.

Vierailija
86/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen narsismi.

T. Ap

Oletettavasti miehet ei olleet ajatustenlukijoita. Sinä oletit, jos et nyt narsistisesti niin ainakin omahyväisesti että miehet ymmärtävät asioita joita et uskalla etkä kehtaa sanoa etkä näyttää käytännössä. Pipipää.

Tuo on nimittelyä. Eli mun pitäisi vain avoimesti kertoa toiveeni? En halua olla vaativa muita kohtaan ja siksi pidän toiveeni omana tietonani. Keskustelut menivät aina miehen ehdoilla muutenkin. Jotain peesailin ja vastailin vähäsen. Itseäni ärsyttää vaativat ihmiset ja siksi en pyydä/vaadi muilta mitään.

T. Ap

Vierailija
87/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen narsismi.

T. Ap

Tuo on nimittelyä. Eli mun pitäisi vain avoimesti kertoa toiveeni? En halua olla vaativa muita kohtaan ja siksi pidän toiveeni omana tietonani. Keskustelut menivät aina miehen ehdoilla muutenkin. Jotain peesailin ja vastailin vähäsen. Itseäni ärsyttää vaativat ihmiset ja siksi en pyydä/vaadi muilta mitään.

T. Ap

Onko sulla skitsofrenia? Just äsken julistit sanovasi asiat suoraan 🤪🙈🤷‍♀️😂😂🤭

Vierailija
88/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Sinä? Sanot suoraan? 😂😂😂😂 Justhan kerroit ettet halua loukata etkä tuottaa pahaa mieltä. Etkä uskalla edes lopettaa puhelua vaikka sinulla olisi muuta tekemistä.

En sano omista toiveistani, mutta saatan neuvoa tapailemaan muita (ei se ole toiveeni, vaan koetam objektiivisesti arvioida miehen kannalta tilannetta tuolloin). En osaa nyt eritellä tätä kovinkaan tarkasti. Itsetuntoni on huono ja ihmetyttää, miksi kukaan edes kiinnostuisi minusta. Se lähinnä ajaa suosittelemaan niitä parempia naisia miehille.

T. Ap

Vierailija
89/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap sai aluksi paljon huomiota mieheltä ja muka ahdistui. Sitten kun huomio loppui, "ahdistus" muuttuikin hätääntymiseksi että nytkö se huomionsaanti loppuikin..

Ahdistuin oikeasti. Mulle soiteltiin kesken työpäivän ja olisi pitänyt alkaa siinä jutella tai chattailla hänen kanssaan. Ja puhuttiin pari tuntia per ilta, kun olisi arjen velvollisuuksiakin tehtävänä ja vaikkei ollut asiaakaan. Alkoi jäädä kotitöitäkin rästiin niiden puheluiden vuoksi ja monesti jäi illallinen syömättä.

Siinä alkaa vähitellen ketuttaa se tilanne, kun itse kiltihkönä en uskalla sanoa suoraankaan. Ihmettelin, että miten se kiinnostus lopahtaa kuin seinään, jos olen vähän kiireisempi. Tosin ehkä hän vain löysi kiinnostavamman (sinänsä hyvä niin). Silti ihmettelen noita miesten on-off-tunteita.

T. Ap

Monesti jäi illallinen syömättä? Höpö-höpö, huono trolli.

Ei ole trolli. Monesti meni illan ainoa varsinainen vapaa-aika puhelimessa. En saanut enää rentoutua lainkaan. Muuten normiarki menee töissä ja kotitöissä pääosin. Se alkaa ärsyttää, kun menee oikeasti se illan ainoa rauhallinen nautiskeluhetki siihen, että joku soittaa maratonpuhelun. Joka ikinen ilta. Tai vaatii näkemään jok'ikinen viikonloppu jne.

T. Ap

Oletko edunvalvonnan alainen? Miksi et osannut sanoa että nyt pitää lopettaa, on vähän kotihommia. Heippa ja punaista luuria.

Olen kohtelias ja velvollisuudentuntoinen. Yritän sietää epämukavuuttakin. Oletin, että toinen ymmärtäisi ja tulkitsisi sen ihan normaalilla tavalla (ei osoitukseksi kiinnostuksen puutteesta).

T. Ap

Varsinkin seurustelun alkuvaiheessa ihastuneet / kiinnostuneet ihmiset haluavat yleensä olla yhteydessä mahdollisimman paljon. Toki on ok sanoa suoraan, että työssä ei voi hoidella yksityisasioita puheluin ja viestinnällä. Kannattaa myös olla rehellinen ja suora vapaa-ajallaan ja sanoa selkeästi, etten nyt ennätä olla enempää puhelimissa/ viestiä. Yhteydenpito saa olla varsinkin aluksi tiivistä ja päivittäistä, mutta missään maratonpuheluissa ei kannata olla kiinni , mikäli ei oikeasti kiinnosta. Ne omat rajat kannattaa tehdä selväksi. Toki on niin, että jos ei ikinä halua puhua, viestiä ja järjestää aikaa toiselle niin se kertoo kiinnostuksen puutteesta.

Vierailija
90/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen narsismi.

T. Ap

T. Ap

Ei. Jos suosittelen miestä tapailemaan muita naisia, se ei ole toiveeni, vaan koen, että mulla on _velvollisuus_ neuvoa mahdollisimman järkevästi. Itse ehkä haluaisin, että joku pitää minusta, mutta olisi itsekästä vaatia toiselta sellaista eli kyse ei ole aidosta toiveestani, vaan ajattelen tilannetta objektiivisemmin, irrallaan itsestäni.

T. Ap

Vierailija
91/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoon itsetuntoon, olemattomaan itsekunnioitukseen ja liialliseen miellyttämiseen kannattaa hakea apua terapiasta. Ja siihen asti kannattaa jättää miehet omiin oloihinsa. Ehjempänä ihmisenä sitten takaisin markkinoille.

Vierailija
92/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

En sano omista toiveistani, mutta saatan neuvoa tapailemaan muita (ei se ole toiveeni, vaan koetam objektiivisesti arvioida miehen kannalta tilannetta tuolloin). En osaa nyt eritellä tätä kovinkaan tarkasti. Itsetuntoni on huono ja ihmetyttää, miksi kukaan edes kiinnostuisi minusta. Se lähinnä ajaa suosittelemaan niitä parempia naisia miehille.

T. Ap

Mikään ei ole selvempi merkki kiinnostuksen puuttesta sille toiselle osapuolelle kuin se, että suosittelet hänen katselevan muita. Oikeasti kiinnostunut ihminen ei missään tapauksessa ottaisi riskiä että menettää toisen, mutta sinä suorastaan kannustat siihen.

Vierailija
93/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa taas mietityttää, että onkohan mulla piilevä Asperger. En oikeasti tajua ihmisten järjenjuoksua pätkääkään. Aika masentavaa kyllä. En siis trollaa ja oon ihan vilpittömän ihmeissäni, että mitä ihmettä mä tein väärin.

T. Ap

Mikäli on kovin vaikeaa ymmärtää ja lukea toisia ihmisiä vuorovaikutustilanteissa niin voi olla , että sinulla olet an kirjolla.

Vierailija
94/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ap:llä ei ainakaan ollut minkäänlaisia tunteita sitä miestä kohtaan. Joten missä ongelma? Hänhän ei enää ota yhteyttä. Eikö se ole hyvä?

Vierailija
95/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi lukemaan kaikkia kommentteja, mutta tuli mieleen narsku, käytöskaavana ensin harrastatetaan love bombingia eli pommitetaan soitoin ja viestein. Kunnes uhri ei kiinnostakaan tarpeeksi (tai tarjoa narsistista lähdettä), jolloin "tunteet" katoaa ja samantien tyyppi ghostaa.

Vierailija
96/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen narsismi.

T. Ap

T. Ap

Ei. Jos suosittelen miestä tapailemaan muita naisia, se ei ole toiveeni, vaan koen, että mulla on _velvollisuus_ neuvoa mahdollisimman järkevästi. Itse ehkä haluaisin, että joku pitää minusta, mutta olisi itsekästä vaatia toiselta sellaista eli kyse ei ole aidosta toiveestani, vaan ajattelen tilannetta objektiivisemmin, irrallaan itsestäni.

T. Ap

Mulla on ollut ns. vapaa kasvatus, mistä on seurannut sellainen, että erotan omat toiveeni ja yleisesti järkevät asiat toisistaan. Eli samanaikaisesti, kun toivon jotain, saatan kieltää sen itseltäni.

Minua ei kielletty lapsena juurikaan mistään ja olin hyvin paljon itsekseni vauvasta lähtien. Äiti ei pitänyt sylissä tai lohduttanut tai oikeastaan osoittanut mitään lämpöä minua kohtaan. Siispä itsekontrollini on liiankin vahva ja olen tavallaan vanhempi itselleni varmaan loppuikäni.

Kiellän monia asioita itseltäni ja ajattelen, että mun tulee sietää epämukavia asioita. Melkeinpä "ruoskin" itseäni sietämään kaikkea inhottavaa, sillä lapsen mulla ei ollut välittävää ja lohduttavaa äitiäni. En koe, että mulla on oikeus vaatia mitään tai että joku vastaisi tarpeeseeni. Surut ja pettymykset opin käsittelemään omin voimin. Tuon kaiken seurauksena olen todella salliva muita kohtaan, mutta äärimmäisen ankara itseäni kohtaan. Se on sen lapsuuden yksinolon seurausta, ei mikään sairaus tms.

T. Ap

Vierailija
97/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vain ahdisti se tapa kommunikoida. Sama juttu edellisellä kerralla. Mies painosti, pakotti ja yritti saada mua luopumaan jopa töistäni osittain hänen vuokseen. En ollut kummastakaan kovinkaan kiinnostunut edes, mutta olisin ehkä ajan myötä saattanut kiinnostua. Mutta joo: jotenkin mokasin kuitenkin. :(

T. Ap

No, et Ap mokannut mitenkään. Ne, jotka näissä sinun ihmissuhdeviritelmissäsi ovat mokanneet ovat nämä miespuoliset henkilöt, jotka ovat luulleet, että heillä on oikeus painostaa sinua asioihin, joihin et ole halukas. 

Kun sitten kieltäydyit miesten painostukseen, olet tehnyt täysin oikein. Olet asettanut toiselle rajoja. On sitten miehen valinta häipyä maisemista. Toivottavasti osaa kuitenkin myös hävetä omaa manipuloivaa käytöstään. 

Nyt sitten, kun miehet ovat poistuneet elämästäsi, rupeatkin etsimään syitä itsestäsi, vaikka et ole tehnyt mitään väärää. 

Oletko tutustunut läheisriippuvuuteen? Läheisriippuvainen ihminen ei osaa pitää huolta omista rajoistaan ja on valmis myöntymään itselleen vahingolliseen elämäntilanteeseen silkasta miellyttämishalusta. Läheisriippuvainen ihminen on valmis mukautumaan sairaisiin ihmissuhteisiin, jotta ei tulisi jätetyksi. 

Usko pois, olet nähnyt ainoastaan pintaraapaisun näiden ihmisten manipulointikeinoista. Jos olisit suostunut miesten vaatimuksiin, heillä olisi ollut takataskussaan lisää vaatimuksia, joilla he olisivat rajoittaneet sinun elämäsi sietämättömän ahtaaksi. Kohta olisit ollut oman kotisi vanki, ja vanginvartijanasi olisi toiminut joku näistä röyhkeistä miehistä, jotka yrittivät painostaa sinua. 

Minun mielestäni sinun kannattaisi olla iloinen ja ylpeä itsestäsi, kun olet puolustautunut näitä manipuloijamiehiä vastaan ja olet pitänyt pintasi - minä ainakin olen, vaikka en tunnekaan sinua.

Ymmärrän kyllä halusi olla rakastettu ja rakastava, mutta jaksa hyvä ihminen kuitenkin odottaa vielä hetken verran, jotta löytäisit tasapainoisen kumppanin itsellesi.  Tsemppiä sinulle!

Vierailija
98/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehdi lukemaan kaikkia kommentteja, mutta tuli mieleen narsku, käytöskaavana ensin harrastatetaan love bombingia eli pommitetaan soitoin ja viestein. Kunnes uhri ei kiinnostakaan tarpeeksi (tai tarjoa narsistista lähdettä), jolloin "tunteet" katoaa ja samantien tyyppi ghostaa.

Tämä tuli valitettavasti mieleeni. Nimittäin mies suunnitteli jo häitä ja yhteenmuuttoa ym. Meni vähän överiksi varmaan yleiselläkin tasolla, omista traumoistani huolimatta.

T. Ap

Vierailija
99/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen narsismi.

T. Ap

T. Ap

Et kyllä ikinä löydä itsellesi hyvää suhdetta tällä asenteella. Et kerro odotuksistasi mitään, et vaadi keneltäkään mitään ja sen vuoksi päädyt virityksiin jossa mennään täysin miehen ehdoilla. Et pidä sitten siitäkään ja sitten passiivisagressiivisesti näytät, että homma ei toimi. Ei kukaan ole ajatuksenlukija, on epäreilua laittaa toinen siihen asemaan, että hänen pitää arvailla mikäköhän sinua miellyttäisi. Koet, että et halua olla vaativa, mutta helpompaa se muille olisi jos selkeästi ilmaisisit mitä haluat ja mitä et.

Vierailija
100/118 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuli valitettavasti mieleeni. Nimittäin mies suunnitteli jo häitä ja yhteenmuuttoa ym. Meni vähän överiksi varmaan yleiselläkin tasolla, omista traumoistani huolimatta.

T. Ap

Huh, varmaan hyvä kannaltasi, että mies älysi kadota. Tuo kiire sitoutua ja kiinnittää uhri itseensä sopisi myös narskun toimintatapoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän