Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityisherkkyydessä on yksi suuri etu

Vierailija
28.02.2015 |

En usko että vähemmän herkät ihmiset saavat nautintoa niin pienistä asioista kuin minä, herkkä mies. Tänäänkin koin kaupassa miellyttävän tunteen kun kassalla oleva nainen putsasi liukuhihnaa jollain kostealla rätillä. Minusta oli niin hienoa kun hän tunnollisesti piti huolen siitä että liukuhihna on puhdas. Ei se edes niin likainen ollut mielestäni. Toisessa kaupassa nuori kassaneiti antoi minulle pesuohjeita ostamaani paitaan. Siitäkin koin suurta mielihyvää, vaikka naikkonen vain teki työtään. Tosin osoitti tunnollisuuttaan toiminnallaan.

Varjopuolena kärsin elämässä kovasti. Mutta huonoinakin päivinä saan ihmeellisen pienistä asioista mielihyvää.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

indigo

Vierailija
2/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä indigo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tämähän on se uusi muotidiagnoosi narsismin ja ADHD:n jälkeen. Kohta kaikilla on erityisherkkyys, sähköallergia ja fibromyalgia.

Minusta tuossa on kyse pikemminkin taidosta nauttia tietoisesti hetkestä, eikö sitä sanota mindfullnessiksi myös? Sitä voi harjoittaa.

Vierailija
4/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hömppää: indigo-lapset ja kristallilapset.

Vierailija
5/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAIKKONEN?! Voisit laajentaa tuon uskomattoman tajuntasi koskemaan myös kirjoittamista. Naikkonen on halventava sana.

Vierailija
6/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:39"]

En usko että vähemmän herkät ihmiset saavat nautintoa niin pienistä asioista kuin minä, herkkä mies. Tänäänkin koin kaupassa miellyttävän tunteen kun kassalla oleva nainen putsasi liukuhihnaa jollain kostealla rätillä. Minusta oli niin hienoa kun hän tunnollisesti piti huolen siitä että liukuhihna on puhdas. Ei se edes niin likainen ollut mielestäni. Toisessa kaupassa nuori kassaneiti antoi minulle pesuohjeita ostamaani paitaan. Siitäkin koin suurta mielihyvää, vaikka naikkonen vain teki työtään. Tosin osoitti tunnollisuuttaan toiminnallaan.

Varjopuolena kärsin elämässä kovasti. Mutta huonoinakin päivinä saan ihmeellisen pienistä asioista mielihyvää.

[/quote]

Hei ryhdistäydy nyt hyvä mies! Jätetään nuo erityisherkkyys diagnoosit naisväelle. Sä et tule ikinä saamaan pillua herkistelylläsi!

Vierailija
7/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:02"]

NAIKKONEN?! Voisit laajentaa tuon uskomattoman tajuntasi koskemaan myös kirjoittamista. Naikkonen on halventava sana.

[/quote]

Sorry, en tarkoittanut asiaa halventavasti. Itsekin olen miekkonen.

ap

Vierailija
8/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:04"]

[/quote]

Hei ryhdistäydy nyt hyvä mies! Jätetään nuo erityisherkkyys diagnoosit naisväelle. Sä et tule ikinä saamaan pillua herkistelylläsi!

[/quote]

Suurin osa naisista ei pidä erityisherkistä miehistä, joten sitä pillua ei tosiaan tule millään herkkyydellä. Mutta minkäs minä sille voin jos olen hsp?

ap

Vierailija
9/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. on oikeassa. Vieläpä sama juttu käynyt itselleni. Vastaavasti sitten kun tulee paskaa niskaan niin siihen hukkuu. Olenkin melkoinen ihmisvihaaja ja mahdollisimman erakko.

Vierailija
10/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nk. antennit, tajuan tavallista paremmin mm. mikroilmeitä. Siitä on ammatissani suuri hyöty.

Vierailija
11/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:04"]

[/quote]

[/quote]

Suurin osa naisista ei pidä erityisherkistä miehistä, joten sitä pillua ei tosiaan tule millään herkkyydellä. Mutta minkäs minä sille voin jos olen hsp?

ap

[/quote]

Ootko ikinä kuullut sanonnasta "fake it 'til you make it"? Itseäni on auttanut niin opiskelu- ja työelämässä kuin vastakkaisen sukupuolen kohdalla.

Vierailija
12/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekkonen on hyväntuulinen ja positiivinen sana, vähän kuin veikkonen. Naikkonen on halventava, vähän kevytkenkäisyyteen viittaava. Murre-eroja toki on, mutta usein myös akka ja ämmä mielletään myös negatiivisiksi.

Vierailija
13/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi te kuvittelette olevanne Erityisherkkiä tai erityisen hyviä ihmistuntijoita? Miksi muut ihmiset eivät kykenisi ihan samaan? Mistä tiedätte olevanne suorastaan erityisiä?

Vierailija
14/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:00"]

Niin, tämähän on se uusi muotidiagnoosi narsismin ja ADHD:n jälkeen. Kohta kaikilla on erityisherkkyys, sähköallergia ja fibromyalgia.

Minusta tuossa on kyse pikemminkin taidosta nauttia tietoisesti hetkestä, eikö sitä sanota mindfullnessiksi myös? Sitä voi harjoittaa.

[/quote]

Minusta nämä muotidiagnoosin huutajat omaavat huonon ja surkean suhteellisuudentajun. Mietipäs vähän intensiivisemmin, kuinka paljon ihmiset nyt ihan aikuisten oikeasti hehkuttavat narsimia, adhd:ta ja hsp:tä.

Mieti ihan tosissasi. Yritä hahmottaa kuinka paljon on esim. 5000 000 ihmistä tai 7 000 000 000.

Tajua myös paljon on oikeasti prosentti miljoonasta tai kymmenestä miljardista. Laske se taskulaskimella.

Suhteuta ne sinun kuulemasi äärettömän monet herkkyys väitteet oikeasti järkevään kontekstiin ja tule sitten uudestaan viisastelemaan.

Jos olet nyt kuullut jonkun kolmen tai korkeintaan ehkä neljän ihmisen olevan jotain tiettyä asiaa, se ei ole sama asia kuin KAIKKI!!!!!!!! Sinun suppea elinpiirisi ei ole MAAILMANKAIKKEUS!!!!!

Vierailija
15/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on selkeästi hahmotettu erityisherkkyys:

http://media.wix.com/ugd/043240_3b1fa584523947659137de9f8cb06312.pdf

Vierailija
16/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:15"]

MIksi te kuvittelette olevanne Erityisherkkiä tai erityisen hyviä ihmistuntijoita? Miksi muut ihmiset eivät kykenisi ihan samaan? Mistä tiedätte olevanne suorastaan erityisiä?

[/quote]

No kun kaikki eivät voi olla kaikessa samanlaisia eikä yhtä hyviä kaikessa. Iän myötä sitä oppii tunnistamaan niin HEIKKOUTENSA kuin vahvuutensa.

Sinä varmaan haluaisit että kukaan ei uskoisi itseensä missään positiivisessa mielessä, vaan kaikki luterilaisella mentaliteetillä pitäisivät itseään ihan lapamatoina.

Oletko mielestäsi itse missään asiassa hyvä? Tai huono?

Vierailija
17/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:15"]

[/quote]

Ihmiset on sitten raivostuttavan yksinkertaisia. Takerrutaan yhteen sanaan "erityinen" ja tullaan siitä peppukipeäksi, ihan kuin se olisi =muut ovat epäerityisiä ja huonompia.

Vierailija
18/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisherkät hohhoijjaa kaikkea sitä kuuleekin.

Vierailija
19/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon aina ollut hyvin herkkä ja ennen häpesin sitä. Itken päivittäin, en ehkä surusta mutta esim. liikutuksesta, hämmennyksestä ja ilosta. Saan mielihyvää helposti eri asioista. Jos koti on siisti, jos vastaantulija hymyilee tai jos lapsella on ollut kiva päivä. Hyvä musiikki on tosi hyvää, hyvä leffa on tosi hyvä ja hyvä ruoka on tosi hyvää. Tuntuu että kaikki mahdolliset tunteet tuntee voimakkaammin niin hyvässä kuin pahassa. Joskus se ärsyttää kun ei vaan onnistu peittämään harmia tai olemaan edes hetken ns. välinpitämätön.
Elämäni ei todellakaan ole tylsää eikä vaikeaa, vaan mukavaa vaikka joskus haikeaa ja vaipuu helposti melankoliseen mielentilaan.

Vierailija
20/22 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:31"]

Itse oon aina ollut hyvin herkkä ja ennen häpesin sitä. Itken päivittäin, en ehkä surusta mutta esim. liikutuksesta, hämmennyksestä ja ilosta. Saan mielihyvää helposti eri asioista. Jos koti on siisti, jos vastaantulija hymyilee tai jos lapsella on ollut kiva päivä. Hyvä musiikki on tosi hyvää, hyvä leffa on tosi hyvä ja hyvä ruoka on tosi hyvää. Tuntuu että kaikki mahdolliset tunteet tuntee voimakkaammin niin hyvässä kuin pahassa. Joskus se ärsyttää kun ei vaan onnistu peittämään harmia tai olemaan edes hetken ns. välinpitämätön. Elämäni ei todellakaan ole tylsää eikä vaikeaa, vaan mukavaa vaikka joskus haikeaa ja vaipuu helposti melankoliseen mielentilaan.

[/quote]

Minkälaisina tunteettomina hiviöinä te pidätte meitä "taviksia" sitten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi