Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun omakotitalossa ja meidän sekä toisen naapurin postilaatikot ovat ns meidän puolella. Kuuluuko lumityöt aina minulle?

Vierailija
01.12.2021 |

Koska laatikot meidän puolella ja lumenauraaja jättää korkean lumivallin joka aamu siihen eteen ettei pääse laatikolle.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuota aina pääse helpottamaan ajoissa postinjakajan työtä. Jos on lunta tullut ja aurattu sillävälin kun olen töissä. Saatan olla klo 22 kotona, suoraan nukkumaan ja aamulla aikasin taas töihin. Jos joku muu ei ole ehtinyt, niin vasta sen aamuvuoron jälkeen saatan käydä lapioimassa laatikot auki.

Vierailija
22/39 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan hyvää hyötyliikuntaa. Minä kolaisin ajattelematta naapuria ja miettimättä, kenelle se kuuluu. Ottaisin pikku treeninä sen.

Tämän sinun pikkutreenisi lisäksi aloittajalla voi olla omaa pihaakin kolattavana vaikka kuinka paljon.

Meidän tontilla on 5 postilaatikkoa, joiden edustaa kolaamme minä ja yksi naapuri. Naapuri useammin kuin minä. Joskus kun näen naapurin kolailevan siitä taas, niin hävettää kun tuntuu että itse en ikinä kolaa siitä. Muut naapurit hakevat vain postinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on selkeästi lumenauraajan ongelma, koska tiealueen muutenkin hoitaa.

No eikä ole. Aurat auraavat teitä ja pihoille vievien teiden eteen jää aurausvallit. Vai kuvitteletko, että jokaisen pihatien kohdalle pitäisi aurausauton pysähtyä, peruutella, aurata valli pois ja lapioida vielä postilaatikon edustakin nätiksi?

Sellasta se oli vielä 70-luvulla....

Vierailija
24/39 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapuria häiritsee, niin naapuri voi viedä postilaatikkonsa muualle.

Vierailija
25/39 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naapuria häiritsee, niin naapuri voi viedä postilaatikkonsa muualle.

Tästä ei taas Posti välttämättä tykkää. Postilaatikkojen pitää olla haja-asutusalueella sumpuissa jakelun helpottamiseksi.

Vierailija
26/39 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnekysymys, ja kertoo jo paljon luonteestasi, että edes kysyt asiaa ja sillä sävyllä, että et halua milliäkään kolata ylimääräistä lunta. Oman naapurin kanssa (vanha pariskunta, lapset lentäneet pesästä ja mies on yleensä tehnyt ne lumityöt) on ollut sellainen yhteistyön meininki, että välillä toinen ja välillä toinen. Oon joskus kolannut osan hänen pihatiestäänkin, jos on energiaa ja aikaa, ja toinen ei ole ehtinyt. Tänä vuonna todennäköisesti panostan aiempaa enemmän, sillä naapurin mies on aika vakavasti sairaana ollut alkukesästä asti. Kyllä hän kotona ollessaan käy kävelemässä ja ylläpitää kuntoaan, minkä jaksaa, mutta sairaalajaksoja on ollut monta. Näkyy sitten, kun tulee enemmän lunta, että paljonko he sitä jaksavat kolata, ja sitten sen perusteella katson, minkä verran auttelen. Ei me siitä lumen kolaamisesta ikinä olla erityisemmin keskusteltu, ja tuskin nytkään. Menee omalla painollaan.

Vierailija
27/39 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolannut joka talvi jo 10v ajan. Ap

Vierailija
28/39 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain laissa tai säännöisdä tarkemmin kelle ne kuuluu?

Ei ole. Kolaat jos kolaat. Kyllä se naapuri pääsee kahlaamaallakin laatikolle tai itse voi myös kolata

Naapurille se ja sama, mutta entäs se postinjakaja?

Ottakoot hyvänä pakaratreeninä sen penkassa tarpomisen

Eli jokaisen postilaatikon kohdalla autosta ulos ja tarpoen laatikolle sen sijaan, että avoimesta auton ikkunasta tiputtaisi postit laatikkoon?

Ja sitten valitettaisiin, kun posti tulee myöhässä...

Vierailija
29/39 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katualueella on. Jokaisen kiinteistön omistajan tai haltijan vastuulla on tehdä lumityöt siltä kadunreunalta, joka rajoittuu omaan tonttiin.

Vierailija
30/39 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämäkin voi olla ongelma?

Vierailija
31/39 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolannut laatikoiden edestä, koska ne ovat talomme kohdalla. Muutaman kerran olen huomannut, että lähinaapurikin on siistinyt laatikoiden edustaa. Talvella lumet, syksyllä lehdet jne. Laatikoita on rivissä kymmenen. Teen tämän mielelläni. Postilaatikot ovat ikäänkuin omakotitalomme käyntikorttini, joten hoidan niiden ympäristön aina ensimmäisenä kuntoon. Tarkkailen myös, että miltä pihamme näyttää postilaatikoiden suunnalta. On kiva, kun näyttää hyvältä ja hoidetulta.

Vierailija
32/39 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen naapurin laatikko voi teidän tontilla olla. Jos on, niin sinä huolehdit, jos (kun) on teidän tontin kohdalla, yhteisellä alueella, se hoitaa, joka ensin paikalla.

Vierailija
33/39 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä DHL tuo kotiovelle, loput voivat lähettää sähköpostilla.

Vierailija
34/39 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kolaat jos kolaat. Kyllä se naapuri pääsee kahlaamaallakin laatikolle tai itse voi myös kolata

Eli jokaisen postilaatikon kohdalla autosta ulos ja tarpoen laatikolle sen sijaan, että avoimesta auton ikkunasta tiputtaisi postit laatikkoon?

Kerran minäkii suutahin sille auralle ja kun kohalle sattui niin toppasin ja sanoi; Sää oot ny 5 vuotta puskenut vallit tien oikeelle puolen . Etkö voi mitenkää ny kääntää sitä vasemmalle seuraavat 5 vuotta. Mää oon ihan loppu, finito. Valli on metrin korkee ja kato mun parkkipaikka, auto on sen takana ja junalle pittäis lähtä. Mies siinä kattelee ja sanoo, no voinhan minä kääntää jos se kerran haittaa. Ja se perhana ajeli aina talvet aura vasemmalle!

Vierailija
35/39 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä otetaan 2 ämpäsillistä kuumaa vettä ja käydään niillä sulattamassa lumet postilaatikon luota. Paljon keveämpää kuin kolaaminen. Posti tuodaan joka tapauksella autolla.

Vierailija
36/39 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran minäkii suutahin sille auralle ja kun kohalle sattui niin toppasin ja sanoi; Sää oot ny 5 vuotta puskenut vallit tien oikeelle puolen . Etkö voi mitenkää ny kääntää sitä vasemmalle seuraavat 5 vuotta. Mää oon ihan loppu, finito. Valli on metrin korkee ja kato mun parkkipaikka, auto on sen takana ja junalle pittäis lähtä. Mies siinä kattelee ja sanoo, no voinhan minä kääntää jos se kerran haittaa. Ja se perhana ajeli aina talvet aura vasemmalle!

Pienen ihmisen voitto systeemistä!

Vierailija
37/39 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolatkaa kuitenkin, kiitos, vaikka naapuri ei tekisi sitä koskaan. Postinjakaja voi pysähtyä reitiltään jopa muutamalle sadalle laatikolle ja vie tuhottomasti aikaa jos joutuu joka kerta nousemaan autosta kun laatikolle ei pääse ajamaan.

Vierailija
38/39 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vakuuttaa että sitä treeniä tulee kyllä työpäivän mittaan ilman että lisäksi joutuu hyppimään autosta ulos lumikasojen takia. Lisäksi se hidastaa ja aiheuttaa vaaratilanteita.

Terveisin postinjakaja

Vierailija
39/39 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä otetaan 2 ämpäsillistä kuumaa vettä ja käydään niillä sulattamassa lumet postilaatikon luota. Paljon keveämpää kuin kolaaminen. Posti tuodaan joka tapauksella autolla.

Toivottavasti liukastut oikein pahasti postia hakiessasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi