Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanotko kaupassa mitään, jos epäilet näkeväsi myymälävarkauden?

Vierailija
28.02.2015 |

Kaupassa kiinnitin huomiota parin nuoren naisen toimintaan, kun meikkihyllyillä katselivat ja koskettelivat jotain, ja sitten jotenkin kiireellä häipyivät muualle, en vain ehtinyt havaita ottivatko jotain, mutta jotenkin outo kiire niillä tuli.
Kassalla sattuivat sitten menemään ohi, ilman ostoksia nokka pystyssä.
Tietenkäänhän kun en varsinaista tavaran ottamista nähnyt, niin mitäpä siinä sanoo, mutta jos näkisitte jonkun ottavan taskuunsa tms., niin tekisittekö jotain?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no. Mun tyttäreni ei sanonut mitään ja joutui sitten rikoksen avunannosta poliisien kuskaamana sossujen pakeille mistä hänet hain.

Olin kiukkuinen turvamiehille ja poliiseille ja kaikille! Minusta tyttäreni ei vaan sinne kuulunut kun ei mitään ollut tehnytkään!Tyttäreni oli tuolloin 13v. ja itkien sieltä soitteli, koska on sen verran kiltti ettei moisiin typeryyksiin edes osallistuisi.

Vierailija
2/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sano mitään, on osallisena rikokseen tai rikoksen avunantoon. T: kassaneiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin varmaan, jos näkisin ihan varmasti jonkun laittavan tuotteen vaikka taskuunsa. En ole kyllä koskaan nähnyt.

Vierailija
4/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:23"]Jos ei sano mitään, on osallisena rikokseen tai rikoksen avunantoon. T: kassaneiti.
[/quote]

Linkitä lakipykälä, jonka mukaan syyllistyy yllämainittuihin esim AP:n mainitsemas tilantees.

Vierailija
5/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:23"]Jos ei sano mitään, on osallisena rikokseen tai rikoksen avunantoon. T: kassaneiti.
[/quote]

Hah

Vierailija
6/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
no tuota en ihan usko. Eikös se ole varkaus vasta kun on mennyt kassan ohi, ja tuossa tapauksessa en tosiaan nähnyt mitä tapahtui, mutta jo siellä hyllyllä ne pari vilausta saivat aikaan tunteen että nyt ei ole ihan puhtaat jauhot pussissa. Sitten hävisivät sinne ruokapuolelle, vaikea kuvitella että siellä vaan huvikseen katseltaisiin, joten tunne vahvistui kun eivät maksaneet mitään. Mutta se oli vain tunne.

Vierailija
7/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja noi kyylät! Vartijat otti minut kerran kiinni torin toiselta laidalta asti, kun olin jonkun naikkosen mielestä myymälävaras. Oli todella nöyryyttävä kokemus, kun ihmiset tuijottivat ja supattelivat, kun kaksi vartijaa juoksi minut kiinni ja veivät takahuoneeseen. Kaikki tavarani ja vaatteeni syynättiin läpi, ja en ollut edes varastanut mitään!

Vierailija
8/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerran kun nuori nainen laittoi tonnikalapurkin tai pari laukkuunsa Prismassa.
Hänellä oli mukana pieni tyttö, ehkä 4-vuotias. En paljastanut varastamista kenellekään.

Vierailija
9/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, jos olisin näpistyksestä aivan varma enkä voisi jäädä kiinni siitä, että olisin se käräyttäjä. Helposti jäisi ehkä joku ihan pieni näpistys paljastamatta. Siis sellainen, joka ei ole rahallisesti merkittävä. Tiedän kyllä, että pitäisi sen pienen suklaapatukankin varastaja käräyttää.

Vierailija
10/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:38"] no tuota en ihan usko. Eikös se ole varkaus vasta kun on mennyt kassan ohi, ja tuossa tapauksessa en tosiaan nähnyt mitä tapahtui, mutta jo siellä hyllyllä ne pari vilausta saivat aikaan tunteen että nyt ei ole ihan puhtaat jauhot pussissa. Sitten hävisivät sinne ruokapuolelle, vaikea kuvitella että siellä vaan huvikseen katseltaisiin, joten tunne vahvistui kun eivät maksaneet mitään. Mutta se oli vain tunne.

[/quote]

Mä käyn aika usein esim. Citymarketissa myös ruokapuolella katsomassa tuotteita, mutta jätänkin ostamatta mitään kun en löydä juuri haluamaani, varsinkin jos hinnat ovat korkeammat kuin monissa muissa kaupoissa. Mieluummin teen kaikki ostokseni sitten seuraavasta kaupasta.

Vierailija
11/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ja olen kyllä sanonutkin. Esimerkiksi kerran joku vanhempi mies tunki kaljatölkkejä taskuihin niin, etteivät housutkaan meinannu enää pysyä jalassa. Huikkasin seuraavassa hyllyvälissä olevalle myyjälle ja mies jäi ilman kaljoja. Tiesihän se, että minä olin käräyttänyt ja sainkin kaupan ulkopuolella kunnon huudot :D

Vierailija
12/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:39"]Kivoja noi kyylät! Vartijat otti minut kerran kiinni torin toiselta laidalta asti, kun olin jonkun naikkosen mielestä myymälävaras. Oli todella nöyryyttävä kokemus, kun ihmiset tuijottivat ja supattelivat, kun kaksi vartijaa juoksi minut kiinni ja veivät takahuoneeseen. Kaikki tavarani ja vaatteeni syynättiin läpi, ja en ollut edes varastanut mitään!
[/quote]
en minä ole kyylä, enkä yleensä katsele muiden tekemisiä, mutta tuossa tilanteessa vaan kaikki näytti niin oudolta. Mieti nyt itse, ensin ne siinä katselee ja koskettelee (ja tosiaan siinä välissä en katsonut) ja sitten yhtäkkiä jotenkin viuhtovat nopeasti sivusilmällä nähtynä, ja ampaisevat miltei juoksujalkaa ruokapuolelle.

Vierailija
13/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:39"]Kivoja noi kyylät! Vartijat otti minut kerran kiinni torin toiselta laidalta asti, kun olin jonkun naikkosen mielestä myymälävaras. Oli todella nöyryyttävä kokemus, kun ihmiset tuijottivat ja supattelivat, kun kaksi vartijaa juoksi minut kiinni ja veivät takahuoneeseen. Kaikki tavarani ja vaatteeni syynättiin läpi, ja en ollut edes varastanut mitään!
[/quote]

Minä joskus 9-vuotiaana olin Siwassa ostamassa karkkia ja keksejä ja pidin niitä käsissä. Kun aloin kaivaa kännykkää laukusta, että saisin laskettua hinnat yhteen niin joku pappa tuli sanomaan että äläs tyttö yritä niitä sinne laukkuun laittaa. Se kävi sanomassa myyjälle ja säikähdin ihan kauheesti :O

Vierailija
14/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut kun näin kaksi laitapuolen kulkijaa jemmaamassa oluttölkkejä povitaskuihin. Vartija kävi vähän kouluttamassa ukkoja.

Vierailija
15/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkisin, varmaankin kertoisin siitä myyjälle. Kuljen kaupassa ihan omissa ajatuksissani enkä kiinnitä muhin huomiota, joten varkaat jäävät varmasti näkemättä.

Kerran kävin kertomassa suuren tavaratalon myyjälle, että meikkiosastolla oli kaksi itäeurooppalaisen oloista naista tekemässä itselleen oikeaa sotamaalausta. En jäänyt tuijottelemaan, mutta myyjän askelluksesta päätellen kajalin vetäminen ja ripsien maalaaminen keskeytyi pian yllättäen.

Kaikkia myyjiä ei taida varasteleminen kuitenkaan kiinnostaa.

Vierailija
16/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli alapeukuista päätellen, sulje silmät äläkä puutu? Ok sitten.

Vierailija
17/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon tietysti.

Vierailija
18/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:18"]Sanon tietysti.
[/quote]
alapeukuttajista päätellen ei pidä puuttua.

Vierailija
19/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat laskevat tuotteet niin, että ei ne miinukselle jää vaikka sieltä jotain vie. Itsekin olen teininä köyhän perheen lapsena näpistellyt paljonkin kaupoista ja montakertaa jäänyt myös kiinni ja se se lopulta opetti lopettamaan. En itse menisi vasikoimaan koska omakin elämä on.

Vierailija
20/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin kyllä, jos oikeasti näkisin varastamista. Epäselvästä arvailusta en menisi kertomaan, olisi niin noloa syyttömälle joutua syynättäväksi.

Kerran seurasin jonkin aikaa pikkukaupassa nuorta tyttöä, jonka olemuskin oli jo pelokkaan ja surkean näköinen. Hän laittoi avonaiseen ruskeaan käsilaukkuunsa Pringles-purkin, mutta nosti sen takaisin hyllyyn, kun huomasi katseeni. En kyllä tiennyt käyttikö laukkua ostoskassina. Näin hänet saman kauppareissun aikana pariinkin kertaan uudelleen samalla sipsihyllyllä enkä tiedä ottiko lopulta laukkuunsa tavaraa vai ei. Maksoi kassalla vain jonkin ihan pienen patukan.

Kun tyttö poistui kaupasta, jäin jotenkin ihan erikseen katsomaan hänen jälkeensä. Vaatteet olivat hirveän rumat, likaiset, nuhjuiset ja kuin kaivettu jostain kasarikirppikseltä. Köyhän ja onnettoman näköinen... Livahti pää painuksissa "köyhille kulmille" asuinaluetta. Stereotyyppisesti sanottu, mutta olemus oli kuin hiljaiseksi pieksetyllä säikyllä lestadiolaislapsella. Olin oikeastaan tyytyväinen, etten sanonut kassalle mitään.

Varasti tai ei, tuskin sai kotoa rahaa mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan