Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanotko kaupassa mitään, jos epäilet näkeväsi myymälävarkauden?

Vierailija
28.02.2015 |

Kaupassa kiinnitin huomiota parin nuoren naisen toimintaan, kun meikkihyllyillä katselivat ja koskettelivat jotain, ja sitten jotenkin kiireellä häipyivät muualle, en vain ehtinyt havaita ottivatko jotain, mutta jotenkin outo kiire niillä tuli.
Kassalla sattuivat sitten menemään ohi, ilman ostoksia nokka pystyssä.
Tietenkäänhän kun en varsinaista tavaran ottamista nähnyt, niin mitäpä siinä sanoo, mutta jos näkisitte jonkun ottavan taskuunsa tms., niin tekisittekö jotain?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:31"]

Kaupat laskevat tuotteet niin, että ei ne miinukselle jää vaikka sieltä jotain vie. Itsekin olen teininä köyhän perheen lapsena näpistellyt paljonkin kaupoista ja montakertaa jäänyt myös kiinni ja se se lopulta opetti lopettamaan. En itse menisi vasikoimaan koska omakin elämä on.

[/quote]

Minäkin olen köyhästä kodista enkä ole ikinä katsonut, että se oikeutta varastamaan. Ei todellakaan. Sitten vain oltiin kateellisi amuille, joilla on enemmän ja nautittiin moninkertiasesti, kun jotakin sai.

Vierailija
22/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua niin en tiedä jos joku sanoi jo tän. Mutta näin myyjän näkökulmasta olen kiitollinen jos vaivihkaa kerrotte myyjälle. Ja huom. ennen kuin tyyppi on marssinut ovesta ulos. Sen jälkeen ei ole kovin paljon hyötyä sanoa "toi pölli kaks kaljatölkkiä". Tietysti, jos kyseinen henkilö tulee uudestaan kauppaan, sitä voi pitää silmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt poliisin työn, en tee ilmaista työtä, en kerro, en todellakaan, enkä seuraa asiakkaiden puuhia.

Vierailija
24/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi.
T. Myymälävaras

Vierailija
25/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puuttuisi asiaan.

Vierailija
26/31 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:39"]

Kivoja noi kyylät! Vartijat otti minut kerran kiinni torin toiselta laidalta asti, kun olin jonkun naikkosen mielestä myymälävaras. Oli todella nöyryyttävä kokemus, kun ihmiset tuijottivat ja supattelivat, kun kaksi vartijaa juoksi minut kiinni ja veivät takahuoneeseen. Kaikki tavarani ja vaatteeni syynättiin läpi, ja en ollut edes varastanut mitään!

[/quote]

Olisit voinut tehdä rikosilmoituksen vartijoiden toiminnasta. Kyseessä laiton vapaudenriisto. Tuossa tapauksessa heillä ei olisi ollut edes mitään oikeutta tutkia tavaroitasi. Poliisi olisi pitänyt kutsua paikalle.

Vierailija
27/31 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon kyllä kassalle/myyjälle, jos näen. Pari kuukautta sitten näin naisen laittavan käsilaukkuun meikkejä. Ilmoitin asiasta kassaneidille ja ajattelin, että hän ei edes puutu tapaukseen. Seurasin aikani tilannetta, kunnes ymmärsin, että myyjä puuttui tilanteeseen vasta varkaan ylitettyä kassalinjan. Ei päässyt metriä pidemmälle, kunnes nainen lähti kassaneidin saattelemana jonnekkin kaupan tiloihin. Oli aika nolon näköinen nuori nainen..

Vierailija
28/31 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna l kirjoitti:

Sanon kyllä kassalle/myyjälle, jos näen. Pari kuukautta sitten näin naisen laittavan käsilaukkuun meikkejä. Ilmoitin asiasta kassaneidille ja ajattelin, että hän ei edes puutu tapaukseen. Seurasin aikani tilannetta, kunnes ymmärsin, että myyjä puuttui tilanteeseen vasta varkaan ylitettyä kassalinjan. Ei päässyt metriä pidemmälle, kunnes nainen lähti kassaneidin saattelemana jonnekkin kaupan tiloihin. Oli aika nolon näköinen nuori nainen..

Tyhmäähän siihen olsii puuttua yhtään aikaisemmin. Ei ole laitonta laittaa meikit vaikka omaan meikkilaukkuun kunhan sitten maksaa ne kassalla poistuessaan.

Vierailija
29/31 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivoja noi kyylät! Vartijat otti minut kerran kiinni torin toiselta laidalta asti, kun olin jonkun naikkosen mielestä myymälävaras. Oli todella nöyryyttävä kokemus, kun ihmiset tuijottivat ja supattelivat, kun kaksi vartijaa juoksi minut kiinni ja veivät takahuoneeseen. Kaikki tavarani ja vaatteeni syynättiin läpi, ja en ollut edes varastanut mitään!

Kai tajusit tehdä rikosilmoituksen kyseisestä asiasta?

Vierailija
30/31 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin ja olen kyllä sanonutkin. Esimerkiksi kerran joku vanhempi mies tunki kaljatölkkejä taskuihin niin, etteivät housutkaan meinannu enää pysyä jalassa. Huikkasin seuraavassa hyllyvälissä olevalle myyjälle ja mies jäi ilman kaljoja. Tiesihän se, että minä olin käräyttänyt ja sainkin kaupan ulkopuolella kunnon huudot :D

Oo onnellinen ettet saanu turpaas, tai pahempaa vielä..

Vierailija
31/31 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaupassa asiakkaana enkä vartijana. En ilmoittaisi jos näkisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi