Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official
Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…
Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.
Kommentit (4342)
Vierailija kirjoitti:
Mimoosan oikea nimi taitaa olla Katri?
Mikä se bisnes oli missä isänsä tuli varakkaammaksi ja pääsi parempaan yhteiskuntaluokkaan ja ilmeisesti maksamaan tyttären lääkiksen opinnot? Kun mainitsi taustoistaan että isä rikastui työllä.
Miksi hänellä on latvian kieli lääkärin ansioluettelossaan?
Ensinnäkin, nimi on Mimosa, eikä Mimoosa. Ja lisäksi hän on ollut Mimosa jo ainakin vuonna 2014, ehkä koko elämänsä?
Tuo tämän illan rikas kampaamoyrittäjä taitaa olla sellainen feikkirikas. Kampaamo muutettu oy-muotoiseksi vasta kaksi vuotta sitten, eikä siitä tosiaan löydy tilinpäätöstietoja.
Lähes mikä tahansa osakeyhtiö voi liisata nimiinsä 90.000 euron hintaisen auton, ei se yrityksen omistajasta rikasta tee. Paljon pitää hiuksia kuitenkin laittaa kampaamoyrittäjänä, että rikkaaksi tulisi.
Onko hänen ex-miehensä esim varakas britannian kansalainen, joka maksaa elatusapua lasten lisäksi myös ex-vaimolleen? Lasten nimet viittaavat ei-suomalaiseen taustaan.
Harva suomalainen oikeasti rikas tulisi esiintymään tuollaisessa ohjelmassa. Vaikea kuvitella, että sinne joku Herlinien tai Penttien nuoremmasta sukupolvesta tulisi rahoillaan leveilemään.
Onko tuo ohjelma sellainen, että nuo ns rikkaat hakeutuvat sinne itse? Ja köyhät?
Miten tuotanto muuten löytäisi osallistujiaperheitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No
"Koko ajan ostetaan uutta roskaa, koska ei panosteta laatuun. Siinä missä varakas ostaa yhden tonnin talvitakin kerran 10 vuodessa, köyhä ostaa 10 viidenkympin takkia. Ja ihan taatusti jälkimmäinen saastuttaa enemmän."Sanoppa mulle, mistä mä pieraisen sen tuhat euroa siihen takkiin! Saan rahaa noin 1200€ per kka, jos ostan sen talvitakin, mut nostetaan pihalle sen kanssa, koska ei riitä rahaa vuokraan. Haloo pahvi!
Eri-
Se on 8,33e/kk.
Ai siis osamaksulla ostaisin tonnin takin!
Älä vaan jätä silti päivätyötäsi vaikka olit naurattaa kuoliaaksi.
Osamaksulla, takki, kallis...tsissus...vuosikausia sais maksaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No
"Koko ajan ostetaan uutta roskaa, koska ei panosteta laatuun. Siinä missä varakas ostaa yhden tonnin talvitakin kerran 10 vuodessa, köyhä ostaa 10 viidenkympin takkia. Ja ihan taatusti jälkimmäinen saastuttaa enemmän."Sanoppa mulle, mistä mä pieraisen sen tuhat euroa siihen takkiin! Saan rahaa noin 1200€ per kka, jos ostan sen talvitakin, mut nostetaan pihalle sen kanssa, koska ei riitä rahaa vuokraan. Haloo pahvi!
Itse olet pahvi. Mikään sanomasi ei kumoa sitä että viidenkympin takki joka vuosi saastuttaa enemmän kuin tonnin takki joka kolmas vuosi. Itseasiassa vain vahvistat pointtini, että köyhä ostaa halpaa ja paljon, koska ei osaa/pysty suunnittelemaan ostoksiaan pitkäjänteisesti.
Korjaus: joka KYMMENES. Vaikka totta se olisi noinkin.
Ihan mielenkiinnolla voisi katsoa tämän päivän jakson. Mikä on viikko budjetti ja miten sen käy jos viettävät yön hotellissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No
Eri-
Se on 8,33e/kk.
no jos sulla on oikeasti tarve hyvälle takille, joka pitää tuulta, vettä, viimaa tms ja pitää lämpimänäkin..eli oikeasti ulkoilet. Niin silloin kannattaa 200-500e siihen hyvään takkiin sijoittaa ja maksaa osamaksulla, verrattuna siihen että ostat vuosittain uuden halpistakin, joka päästää tuulen-veden tms läpi, vetskarit hajoaa hetkessa etc. Mikäli tarvitset takkia vain lähikaupassa käyntiin, lienee ihan sama mikä härväke se on. Se kuuluisa köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, pitää valitettavasti paikkaansa. Monet halpisvaatteet ja kengät hajoavat alle vuodessa. Toki laatu ei tarkoita, että pitää pistää 1000e menemään. Eikä merkki ja kallis hinta ole aina laadun tae, siinä pitää vähän tietää millä merkeillä on laadukkaita tuotteita,
Vierailija kirjoitti:
Minusta on surullista siinä kohtaa, jos ihmisen elämä on turhanpäiväisen materian keräämistä, kuten sikarit tai merkkilaukut. On noloa ja sivistymätöntä.
Kulutus myös tätä yhteiskuntaa pystyssä. Surullinen olet sinä. Moni vie rahansa hautaan ja perilliset törsää ne,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No
Eri-
Se on 8,33e/kk.
no jos sulla on oikeasti tarve hyvälle takille, joka pitää tuulta, vettä, viimaa tms ja pitää lämpimänäkin..eli oikeasti ulkoilet. Niin silloin kannattaa 200-500e siihen hyvään takkiin sijoittaa ja maksaa osamaksulla, verrattuna siihen että ostat vuosittain uuden halpistakin, joka päästää tuulen-veden tms läpi, vetskarit hajoaa hetkessa etc. Mikäli tarvitset takkia vain lähikaupassa käyntiin, lienee ihan sama mikä härväke se on. Se kuuluisa köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, pitää valitettavasti paikkaansa. Monet halpisvaatteet ja kengät hajoavat alle vuodessa. Toki laatu ei tarkoita, että pitää pistää 1000e menemään. Eikä merkki ja kallis hinta ole aina laadun tae, siinä pitää vähän tietää millä merkeillä on laadukkaita tuotteita,
Mun halvat takit kestäneet ihan hyvin. Ei vaatteet nappaa mutta kodinkoneet sitäkin enemmän. Sä ostat kalliin takin ja mä ostin Juran kahviautomaatin niin tasoissa ollaan.
Jokainen ostaa omilla rahoilla mitä tahtoo.
Kaikki ei katsos pakkasilla ulkoile kun ei ole pakko. Osamaksu nyt varsin typerää onkin.
T,Eri
Vierailija kirjoitti:
Mimoosan oikea nimi taitaa olla Katri?
Mikä se bisnes oli missä isänsä tuli varakkaammaksi ja pääsi parempaan yhteiskuntaluokkaan ja ilmeisesti maksamaan tyttären lääkiksen opinnot? Kun mainitsi taustoistaan että isä rikastui työllä.
Miksi hänellä on latvian kieli lääkärin ansioluettelossaan?
Joku sanoi että opiskeli lääkäriksi Latviassa mutta kaikki on poistettu missä kerrotaan opinnoista tai viransijaisuudesta (johtavan lääkärin viransijainen ensi kesään asti).
Vierailija kirjoitti:
No niin tytöt, unohdetaan nyt toi samppakaljamies ja keskitytään seuraavaan uhriin joka ostaa "heräteostoksena" 90.000€:n volvon ja pakenee ekana yönä hotelliin. En löytänyt verokoneesta tietoja hänen nimellään. Pyörittää kolmea yritystä, mutta ainakaan kahdesta Tmi Heidi Kytö ja Koto Salon oy en löytänyt mitään tulotietoja. Instassa nimellä "hoodimutsi" eli vissiin aika WT - ainakin kuvista päätellen aika meikkipossu jonka elämä pyörii oman naaman ympärillä.
En usko viime jakson jälkeen enää mitään mitä ohjelmassa sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Outo ajatus, että vain Herlin tai vastaava olisi rikas Somessa. En ymmärrä. 😮
3859 kirjoittaja jatkaa:
Olisi ehkä pitänyt lisätä sana esimerkiksi nimien Herlin ja Pentti eteen, niin tyhmempikin tajuaisi pointtini.
Kaikki kampaamo ja kauneusalan yrittäjät sanoo että hiljentynyt ihan älyttömästi. Toivottavasti hänellä varaa pitää yllä elämäntapaansa lamasta huolimatta.
Mä aloin jo katsoa Ruutu+:sta jaksoa 6. Mielenkiinnolla odotan, mitä palstaraati sanoo näistä tyypeistä :D
Eihän tuolla ne ole jotka on oikeasti Rikkaita.
Eipä näy näille köyhilläkään jakamisen ilo maistuvan, kun eivät koskaan jätä tippiä muhkeistakaan laskuista ravintoloissa pienipalkkaisille tarjoilijoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No
Itse olet pahvi. Mikään sanomasi ei kumoa sitä että viidenkympin takki joka vuosi saastuttaa enemmän kuin tonnin takki joka kolmas vuosi. Itseasiassa vain vahvistat pointtini, että köyhä ostaa halpaa ja paljon, koska ei osaa/pysty suunnittelemaan ostoksiaan pitkäjänteisesti.
No jumankauta jos se takki hajoaa tänään, enpä ole paljoa ehtinyt suunnittelemaan tai säästämään, köyhällä on rahanreikiä hurumykky, muutakin kuin takki osamaksulla!
Käteen jäävällä osalla pitää maksaa esim nuoren opiskelua, ei ollut siihen aikaan ilmaisia lukioita tai muutakaan. Pakko oli antaa kirjoihin rahaa.
Ja ei, ei ollut ammatinvalintakysymys, sos.alalla ei palkoilla juhlita!
Kati on toiminut Turun seikkiksessä muskariohjaajana. Paras lasten ohjaaja ikinä. Empaattinen ja innostava. Ihanat muistot muskari ajoista, omat lapset jo isoja.
Kertoo kyllä kysyjän urasta, jos kielitaidon maininta CV:ssä on uutta ja jännää.