Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official

Vierailija
01.12.2021 |

Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…

Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.

Kommentit (4342)

Vierailija
2221/4342 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tuota kiusaamista. Säästyykö siltä oikeasti, jos on merkkikamppeet. Vai onko se loputon suo? Eiköhän ne surkimuskiusaajat keksi aihetta vaikka mistä. Eikö kiusaamiseen pidä aikuisten puuttua tekemällä siitä lopun. Aika kohtuutonta nuoren miettiä päivät pitkät vaatteita ja meikkejä vain siksi, että olisi hyväksytty.

Tämä! Aina löytyy syy kiusata.

Eikö nyt jumalauta saa aikuiset ihmiset penskoja kuriin??

Vierailija
2222/4342 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kehtaatte haukkua täällä teini-ikäistä tyttöä? Aikuiset ihmiset, hävetkää!! Hän oli fiksu ja kaunis nuori nainen. Säälittäviä olette, kun teini-ikäistä nuorta naista kiusaatte. Ymmärrättekö, miten paljon pahaa oloa nämä kommentit aiheuttaa, jos tyttö sattuu ne itse lukemaan?

Ei käynyt täysillä valoilla kukaan.

Eikä siinä mitään.

Eli susta on ok haukkua ihmisiä? Onko susta ok, että koulussa kiusataan jotain oppilasta haukkumalla, ettei hän käy täysillä valoilla? Sun kaltaisten oksettavien kurppien takia tässä maailmassa on niin paljon kiusaamista ja väkivaltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2223/4342 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tuota kiusaamista. Säästyykö siltä oikeasti, jos on merkkikamppeet. Vai onko se loputon suo? Eiköhän ne surkimuskiusaajat keksi aihetta vaikka mistä. Eikö kiusaamiseen pidä aikuisten puuttua tekemällä siitä lopun. Aika kohtuutonta nuoren miettiä päivät pitkät vaatteita ja meikkejä vain siksi, että olisi hyväksytty.

Tämä! Aina löytyy syy kiusata.

Eikö nyt jumalauta saa aikuiset ihmiset penskoja kuriin??

Miten aikuiset ihmiset saisi penskansa kuriin kun aikuiset ihmiset ei osaa edes tässä keskustelussa puhua toisista kunnioittavasti?

Vierailija
2224/4342 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattelin ton viimeisen jakson eilen telkkarista.

Ja miten ei yllättänyt että ton Petruksen harrastus on joku taidenäyttely, mahdollisimman tylsä ja rikkaiden harrastus...

Tuo on vain oma asenteesi.

Näyttelyitä on hyvin monenlaisia, kaikki eivät edes ole ns. myyntinäyttelyitä vaan niitä löytyy ihan laidasta laitaan.

Jokin pääsymaksu yleensä on ja voi tietysti olla hankala käydä, jos tekee tiukkaa rahallisesti.

Ja sitten tietenkin se, mikä kiinnostaa ihmisiä; Itse tykkään käydä näyttelyissä, jos se rahan puolesta on mahdollista.

Olen kiinnostunut taiteesta (* valikoin itseä kiinnostavat, kaikissa en todellakaan käy...), se on siis harrastus sekä mielenkiinnon kohde.

Luen ja seuraan muutenkin aihetta, mutta en ole mikään keräilijä.

Enkä oikeastaan välitäkään, että saisin seinälleni jonkun tolkuttoman kalliin taulun tms.

Minusta taide on parasta niissä museoissa ja se kuuluu kaikille, jotka ovat siitä kiinnostuneita.

Ja ymmärrän senkin, että kaikkia ei kiinnosta.

En itsekään lähtisi vaikkapa nyt jääkiekkomatsiin tai rock- festivaaleille.

Ei gallerioihin mitään maksa, juuri koska ovat myyntinäyttelyitä.

Sinne vaan taidenäyttelyyn. Tuo nyt oli huonoin mahdollinen esimerkki ihmisille, jotka eivät yleensä näyttelyissä käy, mutta näitä löytyy tosiaan vaikka millaisia laidasta laitaan joka maulle sopivaa.

Vierailija
2225/4342 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kehtaatte haukkua täällä teini-ikäistä tyttöä? Aikuiset ihmiset, hävetkää!! Hän oli fiksu ja kaunis nuori nainen. Säälittäviä olette, kun teini-ikäistä nuorta naista kiusaatte. Ymmärrättekö, miten paljon pahaa oloa nämä kommentit aiheuttaa, jos tyttö sattuu ne itse lukemaan?

Eikä siinä mitään.

Eli susta on ok haukkua ihmisiä? Onko susta ok, että koulussa kiusataan jotain oppilasta haukkumalla, ettei hän käy täysillä valoilla? Sun kaltaisten oksettavien kurppien takia tässä maailmassa on niin paljon kiusaamista ja väkivaltaa.

Kiusaamista se on tuollainen nimittelykin. Kutsut toista oksettavaksi kurpaksi ja samalla "vastustat" kiusaamista. Huhhuh.

Vierailija
2226/4342 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä köyhät ainakin tekivät töitä tai siis äiti lähinnä, sekä hän halusi opiskella uuden ammatin. Mieluummin katson tälläisiä köyhiä, kun niitä jotka vaan lorvivat kotona. Vaikka olisikin sitten vähän parempi elintaso kuin näillä muilla laiskureilla.

Vierailija
2227/4342 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä siinä mitään.

Kiusaamista se on tuollainen nimittelykin. Kutsut toista oksettavaksi kurpaksi ja samalla "vastustat" kiusaamista. Huhhuh.

Niin makaa kuin petaa. Ideana oli juuri näpäyttää tätä oksettavaa kurppaa, jotta ymmärtää miltä haukkuminen tuntuu.

Vierailija
2228/4342 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä kommentointi Petruksen ”rikkaasta ja tylsästä” harrastuksesta. Itse olen keskituloinen ja käyn taidegallerioissa sekä teen itsekin maalauksia. En ymmärrä, miten taide olisi tylsä harrastus. 🤔

Vierailija
2229/4342 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin ja tyttären välit vaikuttivat hyvin läheisiltä. Pitävät toistensa puolia ja nauravat ja itkevät yhdessä. Tuollainen ei ole mikään itsestäänselvyys teinien ja heidän vanhempiensa välillä. Kaikkea ei voi rahalla ostaa ja toisaalta kaikkeen hyvään ja tärkeään elämässä ei tarvita rahaa.

Vierailija
2230/4342 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä kommentointi Petruksen ”rikkaasta ja tylsästä” harrastuksesta. Itse olen keskituloinen ja käyn taidegallerioissa sekä teen itsekin maalauksia. En ymmärrä, miten taide olisi tylsä harrastus. 🤔

Vanhempani ovat keskituloisia, mutta kävimme lapsuudessani säännöllisesti taidenäyttelyissä. Se on moneen muuhun verrattuna oikeastaan aika edullinen harrastus.

Vierailija
2231/4342 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Jos Petrus tosiaan "aineita" käyttää ja jopa väkivaltaiseksi käy, niin ei hyvältä näytä.  Osuva esimerkki siitä, miten huumeet saattavat sekoittaa huippuälykkäänkin käyttäjän pään.

Petrus oli happopäissään tuttu näky stadin klubeilla jo -95. Jos negatiiviset vaikutukset alkavat näkyä vasta 25 vuoden käytön jälkeen, niin ei se niin pahalta näytä. Katso esim ketä tahansa joka on käyttänyt alkoholia 25 vuotta.

Vierailija
2232/4342 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistattava pariskunta noi rikkaat. Täysin sekasin molemmat.

Vierailija
2233/4342 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa kun hirveesti on kirjoiteltiin oliko tyttö fas ja on varmasti fas lapsi.Maailmaan mahtuu paljon lapsia joilla personaalliset kasvon piirteet tai on r vika.Kivan tuntuinen tyttö oli.

Vierailija
2234/4342 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan lämmin suhde niilla vika jakson äidillä ja tyttärellä. Siinä mielessä kyllä ovat rikkaimpia ja onnekkaimpia koko sarjasta.

Vierailija
2235/4342 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tyttö kylläkin kertoi, että "nyt on tapeltu vähemmän" tms., joten ei heillä kameroiden sammuessa välttämättä niin auvoista ole. 

Vierailija
2236/4342 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen pari asiaa selväksi. En ole kehitysvammainen ja minulla on vain puoli veli isän puolelta. Äitiä en ole vaatteissa rahassa millään tavalla hyväksi käyttänyt ja mummi maksaa minun vaatteita enemmän kuin äiti. Äiti maksaa nämä halvemmat asiat minulle muuten maksan itse puolet minun asioista itse ja minun puhelin on tossa jostain alle 100€ ostettu vielä käytettynä. Meidän kalusteet ovat todella vanhoja. Äiti ja minä emme ole ikinä käyneet kampaajalla. Meikkini on ostettu allenus myynneistä 50% alennuksella! Aino asia mikä minulla on r-vika ei mitään muuta

R-vikaa on hyvä harjoitella yksin kotona ihan ääneen tekemällä erilaisia harjoituksia ja ääntelyä ja ääneen puhumista, sr-vika on mahdollista korjata jos siihen vaan itse haluaa paneutua kunnolla.

Niin tein itsekin, puheterapeutit toki auttoi mutta itse sen suurimman työn tein.

Ja pikkuhiljaa tuo oikeanlaista ärrää puheeseen äidin kanssa kotona (ei haittaa jos ei heti kuulosta oikealle ääntämiselle) ja siitä vähitellen lähimpiin ystäviin ja sukulaisiin ja lopulta äännät ja puhut ihan oikein.

Mitään aikatavoitetta ei tarvitse itselleen laittaa.

Itseluottamus ja rohkeus on tärkeää ja sitä sinulta varmasti löytyy.

Ja pidä äiti/tytär suhde hyvin läheisenä jatkossakin että voit mennä päälle makamaam, kainaloon tai halaamaan ja että hän tulee olemaan yksi lähimmistä ystävistä aina, myös aikuisena, sitä tulet arvostamaan tulevaisuudessa paljon.

Vierailija
2237/4342 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tyttö kylläkin kertoi, että "nyt on tapeltu vähemmän" tms., joten ei heillä kameroiden sammuessa välttämättä niin auvoista ole. 

Edelleen, ei taida moni elää teinin kanssa arkea. "Tappelut" kuuluu lapsiperheen arkeen ja teinien kanssa saa kyllä vääntää.

Mutta itseäni kiinnostaisi tietää milloin se toinen teini pääsee eroon siitä vanhasta äijästä. Ei kannattaisi pilata elämäänsä rahan ja jonkun muun takia. On vain tämä elämä.

Vierailija
2238/4342 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö sanoi, että tapeltu vähemmän. Värikkäällä kodilla vaikutus. Voi tietysti olla, mutta itselleni tuli mielee tila. Mulla on kaksi teiniä ja meillä 4 h ja keittiö. Mietin, että varmasti pienemmässä tilassa tulisi riitoja. Tietysti teinien kanssa on ajoittain haastavaa :)

Vierailija
2239/4342 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen nyt vielä kerran selväksi en ole kehitysvammainen millään tavalla olen ihan terve ihminen olin ollut ennen kuvauksia kipeänä ja olin kuvauksien aikana todella väsynyt kuvauksien ja huonon nukkumisen takia.

Vierailija
2240/4342 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen nyt vielä kerran selväksi en ole kehitysvammainen millään tavalla olen ihan terve ihminen olin ollut ennen kuvauksia kipeänä ja olin kuvauksien aikana todella väsynyt kuvauksien ja huonon nukkumisen takia.

Hei!

Ei sun tarvitse selittää kenellekään, millainen olet. Tällä palstalla on aina niitä, jotka provosoivat ja puhuvat rumasti toisista ilman aihetta. Vaikutit ohjelmassa suloiselta tytöltä. Puhuit ikäiseksesi asiallisesti ja teit hyviä huomioita.

Nauti elämästä ja älä pahoita mieltä näistä. Pidä yhteydet äitiisi läheisenä ja osallistu kotitöihin. Kotityöt kuuluvat perheessä myös nuorille.