Koska olet viimeksi syönyt makkaraperunoita?
Tuli vaan mieleen kun viimeksi olen syönyt sitä joskus 5 vuotta sitten. Nyt ruopes makkaraperunahammasta kolottamaan siihen malliin, että on huomenna pakko tehdä itse. Vaikkain jostain nakkikiskalta sais paremman makuisia makkaraperunoita. Ei vaan oo tässä lähellä sellaisia mestoja. Harmi ettei saa pitserioista tai muista pikaruokapaikoista saa niitä tilattua kotiin.
Kommentit (162)
Kesällä kävin grillillä ja otin makkispekkikset. Annos oli valtava, mutta maku vähän pettymys, ranut oli kuivia ja kovia ja makkara mautonta. Seuraavat makkaraperunat sitten jostain muualta.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä kävin grillillä ja otin makkispekkikset. Annos oli valtava, mutta maku vähän pettymys, ranut oli kuivia ja kovia ja makkara mautonta. Seuraavat makkaraperunat sitten jostain muualta.
Harjoittelija kärtsännyt ranuja liian kauan öljyssä, niin silloin on tuloksena kovia ja kuivia korppuja.
Makkara ollut halvinta broilerlenkkiä...
Makkaraperunoista tulee kyllä ensin se mielikuva, että siinä pahvilautasella on se kokonainen kabanossi ja siinä vieressä joku kolme perunaa tai sit joku pyttipannusetti, eikä mikä taksari. Joku ranskikset makkaralla olis paljon kuvaavampi.
En ainakaan 10 vuoteen, koska en syö sitä skeidaa lenkkimakkaraa ja juuri mitään makkaraa.
Viimeksi söin riistamakkaraa
kerran vuodessa tuota ja toisena pn heidän nakkeja. vuosi alussa,saas nähdä. taksari nimellä kulkee. nakit hyvia myös.
toki kivikylän aavistuksen savuisia nakkeja ja heidän lenkkimakkaraa tulee käytettyä ylt ympäri vuoden ,keittona,sellaisenaan jne,kerran kaks kuussa. mutta sä, toteuta toi,sit se helpottaa ja ei tee mieli pitkään aikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin tykkään tehdä kotona makkaraperunat pakastetuista mausteisista ristikkoperunoista (600 grammaa) ja HK Kabanossi Grillibalkanista pieniksi paloiteltuna. Ne ristikkoperunat kannattaa laittaa ensiksi uuniin ja sitten lisää ne makkarapalat noin 10 minuutin päästä, sillä ne kypsyvät nopeammin. Valmis ateria nautitaan isolta lautaselta ketchupilla ja sinapilla täydennettynä.
En ole kyllä syönyt makkaraperunoita viime aikoina, sillä ne ovat aika heviä ruokaa edellyttäen isoa nälkää.
kurkkusalaati,sinappi...eikös ne ole klassikossa aina
Varmaan joskus 30 vuotta sitten muuten kuin tekemällä itse. Omassa versiossa mukana on myös vihanneksia, kuten kesäkurpitsaa tai kaalta, paprikaa ja yrttimausteita.
Pari viikkoa sitten söin. Syön silloin, jos en jaksa panostaa ruoanlaittoon ja tekee jotain suolaista mieli.
En siis itse koskaan osta mitään valmiita makkaraperunoita kioskilta tai muualta, vaan teen ne itse kotona pakasteranskiksista ja uunimakkarasta. Mausteeksi ketsuppia, sinappia ja raakaa sipulia.
Grilliltä saa ainoat oikeat makkispekkikset
En varmaan ikinä, en edes tiedä mitä ne on. Olen 52 ja ilmeisesti outo heh.
Kesällä grillillä, ei ollut paljon vaihtoehtoja. Söihän nuo, mutta minun makuuni aina liikaa makkaraa ja liian vähän perunaa.
En tiedä oonko ikinä ostanut grilliltä, en varmaan koska en myönnä tienneeni että niissä on ranskalaiset... aina aatellut että paistetut perunat.
Kotona laitetaan varmaan muutaman kerran vuodessa pyttipannua, vähän samansuuntaista mättöä. Tykkään kyllä.
Syön kerran viikossa makkaraperunat ranskan perunoilla tai keitetyillä perunoilla ja myös makkarapyttipannun teen myös keitetyistä perunoista.
Sununtaina tein kotona. Pakaste-pannuperunakuutiot paistaa nakkien kanssa, mausteiksi vaikka kurkkusalaattia ja sinappia/ketsuppia + suolaa niin maistuu jo aika lähelle samalta kuin grillistä ostettuna.
Osta air fryer niin voit tehdä itse helposti. Uuni on vaivalloisempi. Air fryerista voi syödä vaikka välissä. Syön joka viikko itse lämmitettyä makkaraa ja ranskalaisia.