Mies valittaa tiukoista farkuista
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä jo monta vuotta. Mies on kaikin puoli ihana ja huolehtivainen, mutta riitelemme usein pukeutumisestani. Löysin jo teini-ikäisenä oman tyylini, ja tykkään edelleen pitää samanlaisia vaatteita kuin nuorempanakin. Miehelleni tyylini ei kuitenkaan kelpaa.
Vaateriidat paisuvat välillä surkuhupaisiin mittoihin. Edellisellä ulkomaan lomamatkallamme päivä kului hukkaan farkuistani riidellen, ja lopulta päädyimme ostamaan minulle uuden vaatekerran, jotta saimme lähdettyä kaupungille katsomaan nähtävyyksiä. Toisen kerran tuttavapariskunnan luo mennessä mies ei olisi millään päästänyt minua lähtemään farkuissa, koska olisi pitänyt kuulemma pukeutua arvokkaammin. (Mies itse sen sijaan pukeutui vanhoihin rytkyihin.)
Mies perustelee kantaansa sillä, että farkut saavat minut näyttämään teinitytöltä, kun mies taas itse on jo kolmenkymmenen. Lisäksi ei ole kuulemma asiallista, että farkut ovat tiukat ja muut miehet voivat näin ollen tiirailla takalistoani. Jaahas.
Naurettavaa tämä farkuista vääntäminen. Miten tämän saisi loppumaan? Ja ei, en valitettavasti ole provo vaikka siltä tämä kuulostaakin.
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 01:07"]
Mies on aina ilmaissut olevansa tiukkoja ja paljastavia vaatteita vastaan. Minun vaatteiden kritisointi alkoi kuitenkin vasta yhteen muuton jälkeen. Olenko ainut nainen, jolla on näin vanhanaikainen mies?? -ap
[/quote]
Mies kyllä mielellään katseli sinua tiukoissa vaatteissa, mutta nyt kun olet hänen omaisuuttaan, niin sinun pitäisi pukeutua kaapuun... Mustasukkainen ja kontrolloiva. Ehkä itsellään ei puhtaat jauhot pussissa, jos vaatii vaimokkeen muuttumista näkymättömäksi muille miehille.
Meillä taas valitetaan siitä etten halua pitää tissipaitoja/ -mekkoja ja melkeen perseen juuri ja juuri peittäviä asusteita. Vaikka kiloja ei ole ja asut sopisi "nuorelle" niin ei kuitenkaan ole oma juttuni enkä tunne oloa rennoks sellaisissa.
Hieman ehkä yllättäen mies toivoo minun käyttävän korkokenkiä mahdollisimman paljon. Meillä on miehen kanssa aika paljon pituuseroa, ja miestä ilmeisesti häiritsee se, että näytämme ulkona liikkuessa niin erimittaisilta. Vaatteiden suhteen en aina ihan ymmärrä miehen logiikkaa - lomamatkalla päälle laittamani pitkä, takamuksen peittänyt paita oli huono, mutta tilalle ostettu, avarampi t-paita sitten parempi. -ap
Ei sun tietenkään tarvitse pukeutua miehesi mielen mukaan. Oli sen ajatuksissa pukeutumisen suhteen logiikkaa tai ei. Mielestäni on epäreilua vaatia toiselta jotain tyyliä, mitä se ei koe omakseen. Kyllä pariskunnat voivat olla pukeutumistyyliltään erilaiset, kyse on aina kahdesta erilaisesta ihmisestä. Ei toinen voi ottaa suurempaa valtaa ja määritellä, että pitäisi yhdessä näyttää ulospäin toisen ihannekuvan mukaiselta pariskunnalta.
Bootcut tulee onneksi muotiin nyt taas! :D
Vaimoni käyttää tiukkoja farkkuja ja se on upeaa!
Vierailija kirjoitti:
Miehet pitävät vakavammin usein naisista, jotka eivät ole liian seksuaalisesti ulospäinsuuntautuneita. Naisen valloitus kiinnostaa enemmän kuin naisen sulojen arkisuus ja esilläolo. Ainakin omalla kohdallani kiltteys seksin yhteydessä on melkein pakollinen piirre. Ajattelen naista enemmän kuin vain seksiobjektina.
Naisen seksuaalisuus on ihana ja tärkeä asia, mutta ei ainoa. En tykkää siis siitäkään, että nainen on frigidi. Oikea tasapaino on tärkeää, luonnollisuus. Yliseksuaalisuudesta tulee myös mieleen kaupallisuus ja trendit. En tykkää epäaitoudesta. Seksuaalinen esiintyminen ilman sen korostusta, ilman sen epäaitoutta, ja ilman sen mitätöintiä/nollausta toimii selkeästi parhaiten. Ainakin latinonaisilla ja joillain slaaveilla on homma hallussa ;)
Hei mies1, muksaa nähdä taas!
Yhä vaan sulla samat jorinat. :)
Vierailija kirjoitti:
Mies on aina ilmaissut olevansa tiukkoja ja paljastavia vaatteita vastaan. Minun vaatteiden kritisointi alkoi kuitenkin vasta yhteen muuton jälkeen. Olenko ainut nainen, jolla on näin vanhanaikainen mies??
-ap
Ulkomaiset miehet on usein tuollaisia.
Kysy mieheltä, että laitetaanko burkha. Jos mies tästä innostuu ja alkaa taputtelemaan karvaisia käsiään yhteen, niin jätät sen.
Miehet ovat sellaisia. Minä en saa käyttää huulirasvaa (tai huulipunaa). Olen sopeutunut. Edellisen kanssa en saanut käyttää lattapohjaisia ylipolven saappaita. Huono nainen. Mutta itse katseli korkkareilla käveleviä...
Laita seuraavaksi kivat trikoot, jossa peppurypytykset. Tulee pylly hyvin esille 😁
Ehkä hän vaan oikeasti tykkää niistä farkuista, on vaan mustis. Ja niinhän suhteessa usein käy.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 10:46"]
Pelkät tiukat farkut ei ole paha, farkkujen tyyli ja muu pukeutuminen sitten kertoo enemmän.
t. tänä vuonna 40v, käytän myös tiukkoja farkkuja mutta niiden kanssa yl. takapuolen peittävää paitaa/neuletta tms.
[/quote]
Heh heh. Aivan kuten ikäisesi tekivät myös teini-iässä.
Samoin nämä tämänpäivän teinit kulkee näissä samalaisissa vaatteissa kuin nyt myös nelikymppisinä.
t. vähän yli 40v mies