Siis mitä -ittua. Nyt minullakin se mekko vaihtoi väriä
Tunti sitten katsoin ja katsoin ja katsoin kuvaa ja ajattelin, että niillä viiraa päässä, jotka näkee sen kultavalkoisena. Ja nyt se näkyy täälläkin kultavalkoisena... Onko tämä joku kollektiivinen psykoosi? Putin levittää avaruudesta jotain myrkkyä tai jotain?
Kommentit (238)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:08"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:02"]
Siis mitä helvettiä te sekoilette. Paskalla kameralla otettu kuva huonossa valaistuksessa niin tuloshan on tuo. Kai nyt tyhmempikin silti ymmärtää sen mustan olevan mustaa ja sinisen sinistä. Mitä ihmeen taliaivoja täällä on?
[/quote]Joku on nyt ihan täysin missanut koko jutun.
No selitätkö?
[/quote]
[/quote]Eihän sun tarvitse kuin lukea tämä ja ne kaikki muut aiheeseen liittyvät ketjut, niin ymmärrät ettei se nyt niin simppeliä olekaan.
[/quote]
En ole tuo edellinen kirjoittaja mutta en todellakaan ymmärrä. Paitsi jos noin moni on värisokea, mutta tuollaisesta värisokeudesta en ole kuullutkaan.
Te jotka näette kultasena ja valkosena, miksi ette voi laittaa linkkiä kuvaan jota katsotte?
[/quote Teini näytti jonkun kuvan puhelimestaan aamulla, itse katsoin Iltalehdestä sekä Buzzfeeedistä ja se on minulle valkokultainen, muille perheenjäsenille siniruskea/sinimusta. Yritin linkittää mutta ipad ei totellut.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:08"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:02"]
Siis mitä helvettiä te sekoilette. Paskalla kameralla otettu kuva huonossa valaistuksessa niin tuloshan on tuo. Kai nyt tyhmempikin silti ymmärtää sen mustan olevan mustaa ja sinisen sinistä. Mitä ihmeen taliaivoja täällä on?
[/quote]Joku on nyt ihan täysin missanut koko jutun.
No selitätkö?
[/quote]
[/quote]Eihän sun tarvitse kuin lukea tämä ja ne kaikki muut aiheeseen liittyvät ketjut, niin ymmärrät ettei se nyt niin simppeliä olekaan.
[/quote]
En ole tuo edellinen kirjoittaja mutta en todellakaan ymmärrä. Paitsi jos noin moni on värisokea, mutta tuollaisesta värisokeudesta en ole kuullutkaan.
[/quote]En minäkään ymmärrä, sehän tässä hauskaa onkin:DD
Näytin kuvaa isommalle porukalle ja 3/10 sanoi valkokulta ja loput sinimusta /purppura. Itsellä kyllä edelleen valkokulta.
Aluksi kun aamulla katsoin kuvan ja monta sen jälkeen näin vain sinimustana. Yhden kuvan näin näiden jälkeen päivällä valkokultaisena, mutta hetken kuluttua se oli taas sama sinimusta ja katsoin samaa kuvaa ja välissä oli alle yksi minuutti... Joten olen nähnyt kummatkin värit ja nyt näen vain sinimustana.
http://www.wired.com/2015/02/science-one-agrees-color-dress/
ite näin tuon sinimustana enkä tajua miten kukaan voi nähdä sitä muun värisenä. kyllä vissiin sitte voi :D
mutta sinimusta se on
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:06"]
Tallensin sen kuvan koneelle, eli katsoin läpi päivän samaa kuvaa. Nyt pystyn ihan sekunnin välein näkemään siinä sinisen ja sitten taas valkoisen mekon jos haluan, mitäs siihen sanotte :D
[/quote]
Ei sullakaan sitten mitään parempiaa tekemistä ole?
Haluaako joku katsoa kuvaa pönttöön laskemistani tuotoksista? Vaimon mielestä siellä on kelta-ruskeaa, mutta itse näen sini-mustaa.
http://www.buzzfeed.com/catesish/help-am-i-going-insane-its-definitely-blue#.wdqZ55qBV
valko-kultainen!!
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:13"]
Onko kukaan nähnyt sitä valkokultaisena sen jälkeen kun on sinimustana nähnyt?
[/quote]
On. Näin sen ensin koko ajan valkokultaisena, ja ihmettelin miten kukaan saa siitä sinistä. Yhtäkkiä kun päivällä sellasin nettiä, ja vilkaisin Iltasanomien sivua, näinkin mekon siellä kuvassa sinisenä. Hetkeä myöhemmin kun palasin uudelleen katsomaan kuvaa, näin sen taas valkokultaisena. Nyt kun katson kuvaa, näen sitä sattumanvaraisesti kumpanakin, useammin sinimustana. Todella hämmentävää :)
Ei hitto mulle kävi samallai. Aluks nauroin että miten joku näkee ton sinimustana ja parin tunnin päästä tajusin että toihan on selkee sinimusta ja valkokullasta ei tietoakaan. Ei vaikka miten koitan päättää et ok nyt näkisin taas valkokultaisena sen. Mun aivot!!
Monien ei kannata ostaa netistä vaatteita, jos eivät edes näe kuvista minkä värinen vaate on...
Mä en saa siit enää valkokultaa. :(
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 22:46"]
Koittakaa jo uskoa että se johtuu valaistuksesta. Aivot ei näe sitä kunnolla koska kuva on huono ja yrittää paikata eli keksiä itse sen värin siihen.
[/quote]
Minä olen katsonut kuvaa pimeässä ja kymmenessä eri valaistuksessa useilla eri laitteilla enkä ymmärrä miten kukaan voi nähdä sen muuna kuin sinimustana? Onko ihmiset sokeita?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:22"]
http://www.buzzfeed.com/catesish/help-am-i-going-insane-its-definitely-blue#.wdqZ55qBV
valko-kultainen!!
[/quote]
Nyt sitten maanantaina varaat ajan silmälääkärille
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 22:46"]
Koittakaa jo uskoa että se johtuu valaistuksesta. Aivot ei näe sitä kunnolla koska kuva on huono ja yrittää paikata eli keksiä itse sen värin siihen.
[/quote]
Minä olen katsonut kuvaa pimeässä ja kymmenessä eri valaistuksessa useilla eri laitteilla enkä ymmärrä miten kukaan voi nähdä sen muuna kuin sinimustana? Onko ihmiset sokeita?
[/quote]
Tai sit ovat vaan tyhmiä.
Onko kukaan nähnyt sitä valkokultaisena sen jälkeen kun on sinimustana nähnyt?