Siis mitä -ittua. Nyt minullakin se mekko vaihtoi väriä
Tunti sitten katsoin ja katsoin ja katsoin kuvaa ja ajattelin, että niillä viiraa päässä, jotka näkee sen kultavalkoisena. Ja nyt se näkyy täälläkin kultavalkoisena... Onko tämä joku kollektiivinen psykoosi? Putin levittää avaruudesta jotain myrkkyä tai jotain?
Kommentit (238)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 22:46"]
Koittakaa jo uskoa että se johtuu valaistuksesta. Aivot ei näe sitä kunnolla koska kuva on huono ja yrittää paikata eli keksiä itse sen värin siihen.
[/quote]
Minä olen katsonut kuvaa pimeässä ja kymmenessä eri valaistuksessa useilla eri laitteilla enkä ymmärrä miten kukaan voi nähdä sen muuna kuin sinimustana? Onko ihmiset sokeita?
[/quote]
Mä taas en saa siitä sinimustaa vaikka yrittäisinkin. Se on kulta-valkoinen...
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:13"]Onko kukaan nähnyt sitä valkokultaisena sen jälkeen kun on sinimustana nähnyt?
[/quote]
mä olen! aamulla ihan ekana katsoin, että toihan on aivan selvä sinimusta. päivällä näinkin sen valkokultaisena ja nyt taas sinimustana. mitä ihmettä?!
Ne jotka näkevät valko-kultaisena pohtivat varmaan että mitähän muitakin värejä näkevät väärin. Kyllä ite ainakin miettisin jos noin väärin värit näkisin.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 22:46"]
Koittakaa jo uskoa että se johtuu valaistuksesta. Aivot ei näe sitä kunnolla koska kuva on huono ja yrittää paikata eli keksiä itse sen värin siihen.
[/quote]
Minä olen katsonut kuvaa pimeässä ja kymmenessä eri valaistuksessa useilla eri laitteilla enkä ymmärrä miten kukaan voi nähdä sen muuna kuin sinimustana? Onko ihmiset sokeita?
[/quote]
Mä taas en saa siitä sinimustaa vaikka yrittäisinkin. Se on kulta-valkoinen...
[/quote]
Mene testauttamaan silmäsi. Tämä EI ole vittuilua vaan suosittelen sitä vahvasti ihan ystävällisesti.
Ei voi nähdä noin väärin
Ihmettelen näitä jotka kutsuu tyhmiksi aivovammasiksi niitä jotka näkevät koltun eri värissä?? Eiköhän tässä ole tulllut aika paljon todisteita miten ihmiset näkee tuon värin erilaisena:)
Ero on kuvissa, ei katsojissa...
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:33"]
Ne jotka näkevät valko-kultaisena pohtivat varmaan että mitähän muitakin värejä näkevät väärin. Kyllä ite ainakin miettisin jos noin väärin värit näkisin.
[/quote]Eikö suurin osa kuitenkin näe sen valkokultaisena? Niin minäkin..
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:35"]
Ihmettelen näitä jotka kutsuu tyhmiksi aivovammasiksi niitä jotka näkevät koltun eri värissä?? Eiköhän tässä ole tulllut aika paljon todisteita miten ihmiset näkee tuon värin erilaisena:)
[/quote]
Niin eli moni on värisokea koska näkee sinisen valkoisena.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:36"]
[/quote]Eikö suurin osa kuitenkin näe sen valkokultaisena? Niin minäkin..
[/quote]
Öööh ei. Ja oikeastihan se onkin sinimusta.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:22"]http://www.wired.com/2015/02/science-one-agrees-color-dress/
ite näin tuon sinimustana enkä tajua miten kukaan voi nähdä sitä muun värisenä. kyllä vissiin sitte voi :D
mutta sinimusta se on
[/quote]
Mä nään tuon keskimmäisen värisenä :)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:37"]
[/quote]
[/quote]Höpö höpö. Monilla on vaihtunut se mekon väri vaikka ihan samaa kuvaa katsoo.
[/quote]
Minun näkeminä kuva on ainakin ollu eri missä se on ollut erivärien. Joktku ovat nyt ottaneet asiakseen provota aiheesta tämän päivän ja väittävät sen vaihtavat väriä. Vitut se mitään väriä vaihda, ne on eri kuvia.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:37"]
[/quote]
[/quote]Höpö höpö. Monilla on vaihtunut se mekon väri vaikka ihan samaa kuvaa katsoo.
[/quote]
Nimenomaan.
Itse testailin: tietsikan näytön asento vaikuttaa. jos ruutua katsoo vähän yläviistosta on mekko lähinnä vaalea sininen kultaisin raidoin, jos taas alaviistosta on mekko sini-musta. Mitä alemapaa viistosta katsoo sitä tummenpi sininen. Johtuuko siis näytöstä. Erot eri ihmisillä voisi johtua siitä että eri pituiset ihmiset katsoo samaa ruutua eri kulmista, varisinkin jos seisovat.
[/quote]
Minun näkeminä kuva on ainakin ollu eri missä se on ollut erivärien. Joktku ovat nyt ottaneet asiakseen provota aiheesta tämän päivän ja väittävät sen vaihtavat väriä. Vitut se mitään väriä vaihda, ne on eri kuvia.
[/quote]
Mulla se vaihto väriä sivulla jota ei päivitetty. Sama kuva.
[/quote]
Itse näen värit yleensä ihan vituilleen. Testattu punavihervärisokeus. Ton kuvan näen sinisenä ja toinen väri on joku ruskea/kupari/beige sävynen.
[/quote]
[/quote]Ollaan tässä ihan kavereiden kanssa ja suuri osa näkee mekon kultavalkoisena ja toiset sinimustana ja jotkut siniruskeana. Ihan samaa kuvaa katsotaan.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 22:46"]Minulla on ne kuva viereikkäin kuvakaappauksena: aamuinen on valkoista ja kultaa, iltapäivällä sinistä ja mustaa.
[/quote]
Laita ne kuvat vierekkäin tänne?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:23"]
Ei hitto mulle kävi samallai. Aluks nauroin että miten joku näkee ton sinimustana ja parin tunnin päästä tajusin että toihan on selkee sinimusta ja valkokullasta ei tietoakaan. Ei vaikka miten koitan päättää et ok nyt näkisin taas valkokultaisena sen. Mun aivot!!
[/quote]
Et sinä voi asialle mitään jos kaikki osat ei ole mennyt paikalleen :)