Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko askelia teille tulee aktiivisuusrannekkeen kanssa?

Vierailija
27.02.2015 |

Ja kerro mitä työtä teet? Sain rannekkeen lahjaksi pari viikkoa sitten ja saan tosi vähän askelia, vaikka luulin että saisin paljon, kun työssä (sairaalassa) olen melkein koko ajan jalkeilla. Askelia tulee 6000-8000 päivässä, yhtenäkään päivänä en ole päässyt rannekkeen antamaan 10 000 askeleen tavoitteeseen. Olenko oikeasti todella huono liikkuja, vai onko nuo tavoitteet ylimitoitettuja? Portaiden kiipeämistä kyllä tulee 18-25 kerrosta päivittäin, niistä saan aina hyvät pointsit.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 päiväkodissa.

Kaverille 13000-15000 vanhainkodissa

Vierailija
2/42 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-25 000 päivän kuormasta riippuen, kaupassa työnskentelen. Vapaa päivinä huomattavasti vähemmän. Onko ranneke liian löysällä? Minkä merkkinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä, 10 000 askeleesta ylöspäin.

Vierailija
4/42 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitbit. En sitten tiedä, voisiko olla löysällä vai kävelenkö tosiaan noin vähän. Tietysti osan matkasta työnnän sänkyjä/pyörätuoleja tai kannan tavaroita enkä heiluta käsiä. Ehkä se sitten ei tajua sitä kävelyksi?
Ap

Vierailija
5/42 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee noin 20-30tuhatta askelta päivässä. Töissä tulee reilusti askeleita olen sairaalassa potilaskulettajana.

Vierailija
6/42 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:54"]

Hurjia lukemia teillä. Minulla ei ole aktiivisuusranneketta, vaan käytän askelmittaria kännykällä. Opettajana, kun vaihdan luokkaa yleensä joka tunti, ja tunnin aikana kävelen paljon, saan n. 6000 askelta. Työmatkalla kävelen 10 min. suuntaansa. Jos käyn jossain illalla, niin saattaa tulla 10 000. Ilmeisesti meillä ei ole sama "askel".

[/quote]

En luottaisi kännykän askelmittariin, olen kuullut että ne antavat hyvin epäluotettavia lukemia. Mulla on Garminin mittari ranteessa. Vertailun vuoksi olisi kiva kuulla lisääkin ihmisten päivittäisiä lukemia! 30

Vierailija
7/42 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/42 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie ostin torista JawboneUp-merkkisen rannekkeen ja odottelen sitä viel saapuvaks. Monet näytti tuosta Fitbitistä kommentoineen, että askelia tulee ihan tolkuton määrä esim.neuloessa. Lähärikaveri sano työpäivän aikana tulleen 12tuhatta ja piti tulosta liian isona. Ite meinasin kokeilla, josko se toimis nilkassa.

Vierailija
9/42 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivästä riippuen. Olen putkitöissä ja päivässä tulee askelia 2000-12000.

Vierailija
10/42 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisen/ laiskan kotipäivän aikana vain 5000-6000, mutta jos on siivouspäivä ja lasten kanssa paljon touhuamista, nousee lukema jonnekin 8000-10 000. Yleensä kyllä pitää erikseen lähteä käymään kävelyllä tai uimassa, että sen 10 000 saa täyteen. Erityisen aktiivinen on kyllä pitänyt olla, että lukema on ollut 13 000! (Ennätys 17 000).

Miehellä on istumatyö, vaikka käveleekin melko pitkiä matkoja tehdasalueella. Hänelle ei kerry työpäivän aikana edes 2000 askelta, on pakko lähteä illalla liikkumaan kodin ulkopuolelle.

Jos olet uusi rannekkeen käyttäjä, niin huomaa, että virheaskelia tulee mm. kutomisesta, pyykin viikkaamisesta.

kotirouva

Vierailija
11/42 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12:lla Polar Loop.

Vierailija
12/42 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taso maksimilla, liikunnallinen hieroja olen, 15-22 tuhatta askelta tulee päivässä.

Vierailija
13/42 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askelia tulee päivässä n. 10000 ja siihen pyrin, vaikka rannekkeen antama tavoite onkin n. 15000-16000 askelta/pv. Olen opettaja ja työpäivän aikana askeleita tulee n. 7000-8000. Työmatkat kuljen ikävä kyllä autolla.

Vierailija
14/42 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut rannekkeet tosiaan ottaa askeleita hiusten harjaamisesta lähtien kaikesta käden liikkeestä. Eli jos kotiäiti saa askeleita päivän aikana ilman varsinaisia lenkkejä yli 10 000 askelta, alkaisin epäilemään hieman. Samoin autolla kulkeva toimistotyöntekijä ei mitenkään voi päästä päivän aikana 10 000 askeleeseen, ei sinne kahvihuoneeseen vaan kerry niin montaa askelta. Moneen puhelimeen saa myös askelmittarin ihan ilmaiseksi, joka laskee askeleita tärähtelyn perusteella. Kannattaa siis ottaa molemmat käyttöön ja saa vähän keskiarvoa, mikä se todellinen askelmäärä on.

Vierailija
15/42 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keskimääräinen päivälukema on noin 12500 askelta. Olen asettanut tavoitteeksi 10500 ja se ylittyy lähes joka päivä. Olen toimistotyössä päättellä. 

Vierailija
16/42 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja 17 ihmettelee kyllä tuota nro 16 kommenttia, olen nimittäin autolla kulkeva toimistotyöntekijä ja helposti pääsen noihin askeleisiin. Nousen vähintään  kerran tunnissa jaloittelemaan, kävelen 1-2 kertaa työpäivän aikana portaita kuudenteen  kerrokseen.  Koiran kanssa kävelyä aamuin illoin, näistä tulee se yli Kymppitonni helposti.  

Vierailija
17/42 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäiti. Askelia noin 10 000- 13 000 helposti. Päivittäinen lenkki koiran kans jo tuo puolet.

Vierailija
18/42 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, ei siinä ole ihmetteleistä, jos tarkennan, että hoidan mm. kahta täysin avustettavaa lasta täällä kotona. Tarkoittaa sitä, etten ole paikoillani montaa minuttia kerrallaan. Todella aktiivinen saa kyllä ollakin, jos kotitiloissa ylittää sen 10 000 tai 12 000, mutta kyllä näitä päiviä silti usein tulee.'

Lukemissa on suuri ero miehen kanssa, kun hänen päivänsä ovat erilaisia. Olemme joskus myös vaihtaneet rannekeita nähdäksemme onko laiteissa eroa, mutta ei ole. Kotona askeleita tulee lasten kanssa, hänen työssään ei. Olen "jatkuvasti liikkeessä" mutta pienissä ympyröissä. Otan rannekkeen pois, jos alan kutoa tai virkata, ettei se laskisi liikaa askelia.

Vierailija
19/42 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 09:54"]

Niin ja 17 ihmettelee kyllä tuota nro 16 kommenttia, olen nimittäin autolla kulkeva toimistotyöntekijä ja helposti pääsen noihin askeleisiin. Nousen vähintään  kerran tunnissa jaloittelemaan, kävelen 1-2 kertaa työpäivän aikana portaita kuudenteen  kerrokseen.  Koiran kanssa kävelyä aamuin illoin, näistä tulee se yli Kymppitonni helposti.  

[/quote]

Täällä toinen toimistotyöntekijä, joka kyllä halutessaan saa askeleet helposti kymppitonniin päivässä. Toki se vaatii pientä jaloittelua työn lomassa ja illalla kunnon lenkin, mutta ei vielä mitään äärimmäisiä ponnisteluja.

Ja tosiaan, ainakin Polar Loop vaatii sen, että kädet heiluvat kävellessä. Ei siis mittaa askeleita, jotka on kävelty esim. vaunuja työntäen tai painavaa kauppakassia rannekekädessä kantaen.

Vierailija
20/42 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten huomanneet, että ranneke aktivoi oikeasti?! Minulla ainakin tulee jätettyä auto kauimmaiseen parkkiruutuun ja käveltyä portaita hissin sijaan ihan OIKEASTI! Varsinkin on kivaa kilpailla hyvässä hengessä oman miehen kanssa siitä mitä on saanut kasaan päivän aikana :D

12

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi