Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osa kansasta purkaa koronaturhautumisensa rokottamattomiin

Vierailija
30.11.2021 |

Itse olen rokotettu, mutta kauhistelen sitä noitavainoa jota mediassakin lietsotaan rokottamattomia vastaan. Tämä pandemia on ollut pitkä ja raskas, ja syyllisten etsiminen on inhimillistä. Silti on perusteetonta vainota yhtä ihmisryhmää siinä uskossa, että rokotuksissa piilee jokin maaginen vastaus kaikkiin ongelmiin.

Älytöntä ihmisten lokerointia yhden ominaisuuden perusteella. Mitä se kertoo sivistyksemme tasosta että niin monessa keskustelussa hukataan kaikki harmaan sävyt?

Kommentit (192)

Vierailija
121/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä ottaa rokotetta koska olen koronan sairastanut. Nyt sentään tiedän jäädä kotiin karanteeniin kun olen kipeä enkä rokotettuna käy tuolla tekemässä muita sairaaksi. Rokotushan on lupa tartuttaa ympäriinsä, koska rokotetuilla ei ole mitään vastuuta itsestään eikä siitä miten tautia levittävät. Saavat myös hiljaisuudessa tartuttaa, koska syyllisenä pidetään aina sitä tervettä rokottamatonta eikä ikinä syy ole koronaa sairastavan rokotetun.

Vierailija
122/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokea kansa ei vain ole huomannut, että eliitti varasti koronan varjolla ison kasan euroja/dollareja omiin liiveihinsä "elvytyksen" nimissä ja näin pelasteltiin rikkaita pankkeja ja vetelän valtioita tämänkertaiselta romahtamiselta nyt pieneksi hetkeksi, kunnes ovat taas pian romahtamassa ja tarvitaan lisää.

Sairaanhoitohan on yhtä surkeaa kuin ennen koronaa edelleenkin vaikka miljardeja on rahaa kupattu "koronan hoitoon" ja ollut jo kaksi ja puoli vuotta aikaakin korjata niitä asioita. Mutta tarvitaan syntipukki, jotta aivokuolleet suomalaiset eivät huomaa asiaa. Se syntipukki on tietysti rokottamattomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi olen turhautunut.

Siksi että tätä helkatin skeidaa on kestänyt kohta kaksi vuotta eikä loppua näy. Juuri kun luultiin että ollaan menossa kohti normaalia niin EI, taas pukkaa uudestaan rajoituksia!

Joululounaat ja pikkujoulut on peruttu, toimistolle ei taas saa mennä kun on etätyösuositus, hammaslääkäriaika ja pientoimenpiteet peruuntuu taas ja kaikki menee päin h-ttiä.

Kaikki tämä jatkuu ja jatkuu ja vain siksi, että te hiton rokottamattomat levitätte joka paikan täyteen niitä viruksia ja tukitte sairaanhoidon. Pidätte yhteiskuntaa panttivankinanne. Joten anteeksi nyt hirveästi että en enää jaksa leikkiä ymmärtäväistä.

Olen niin väsynyt pelleilemään näiden jatkuvien rajoitusten kanssa, vaikka olen kaikki rokotteet ottanut ja koko ajan toiminut niin kuin on pitänyt. Alkaa kyllästyttää joutua kärsimään itsekeskeisten typerysten takia.

Tässä kirjoituksessa kiteytyi nyt aika hyvin aloitukseni teema. Ihmiset ovat niin väsyneitä pandemiaan ja niin vihaisia, että joku syntipukki on löydettävä. Sen ymmärtää. Mutta parinkymmenen vuoden päästä ihmetellään, minkälaisessa mielenhäiriössä kuviteltiin että koko tilanne on vain ja ainoastaan rokottamattomien syytä, ja että ongelmat voitaisiin ratkaista vain rokottamalla enemmän.

Dialogia ja yhteen hiileen puhaltamista tässä kaivattaisiin, ei loputonta syyttelyä.

-ap

Vierailija
124/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että tätä helkatin skeidaa on kestänyt kohta kaksi vuotta eikä loppua näy. Juuri kun luultiin että ollaan menossa kohti normaalia niin EI, taas pukkaa uudestaan rajoituksia!

Joululounaat ja pikkujoulut on peruttu, toimistolle ei taas saa mennä kun on etätyösuositus, hammaslääkäriaika ja pientoimenpiteet peruuntuu taas ja kaikki menee päin h-ttiä.

Kaikki tämä jatkuu ja jatkuu ja vain siksi, että te hiton rokottamattomat levitätte joka paikan täyteen niitä viruksia ja tukitte sairaanhoidon. Pidätte yhteiskuntaa panttivankinanne. Joten anteeksi nyt hirveästi että en enää jaksa leikkiä ymmärtäväistä.

Olen niin väsynyt pelleilemään näiden jatkuvien rajoitusten kanssa, vaikka olen kaikki rokotteet ottanut ja koko ajan toiminut niin kuin on pitänyt. Alkaa kyllästyttää joutua kärsimään itsekeskeisten typerysten takia.

Tässä kirjoituksessa kiteytyi nyt aika hyvin aloitukseni teema. Ihmiset ovat niin väsyneitä pandemiaan ja niin vihaisia, että joku syntipukki on löydettävä. Sen ymmärtää. Mutta parinkymmenen vuoden päästä ihmetellään, minkälaisessa mielenhäiriössä kuviteltiin että koko tilanne on vain ja ainoastaan rokottamattomien syytä, ja että ongelmat voitaisiin ratkaista vain rokottamalla enemmän.

Dialogia ja yhteen hiileen puhaltamista tässä kaivattaisiin, ei loputonta syyttelyä.

-ap

Ole hyvä ja käy näiden rokotekriittisten kanssa yksikin dialogi. Koko homma on joku liskojen suunnittelema salaliitto ja tilanne paranee syömällä ivermektiniä.

Vierailija
125/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulussa korona leviää nopeimmin Suomessa.

Sairaalaan joutuneista 78% on rokottamattomia.

Revi siitä.

Tämä on tiedossa, mitä sitten? Antaako se oikeuden demonisoida rokottamattomia? Me hyväksymme monenlaiset muutkin terveyttä vaarantavat tavat, kuten ylipainon, tupakoinnin, ekstremelajit, ylinopeuden (laitonta mutta käytännössä suuri osa kuljettajista syyllistyy tähän), ekstremelajit, moottoripyöräilyn, jne.

Näihin ei edes liity sellaisia aspekteja kuin osin aiheellisetkin pelot rokotteen haittavaikutuksista.

Itse asiassa työskentelen itse lääkekehityksessä ja olen pääsääntöisesti rokotemyönteinen, mutta en silti näe maailmaa mustavalkoisena.

Kyllä ylinopeudesta rangaistaan. Samoin tupakointia suitsitaan monella tapaa. Ylipaino ei tapa muita, ellei ylipainoinen istu naamasi päälle. Toisin on koronan kanssa.

Siitähän on jo ollut puhetta että rokottamattomat joutuisivat maksamaan sairaalahoitonsa ainakin osittain itse. Esim. tupakoijahan maksaa syöpähoitonsa tupakkaverossa mutta rokottamaton ei tällä hetkellä maksa mitään. Rokottamattomuusvero ei olisi hullumpi ajatus.

Vierailija
126/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Rokotuksen hankkiminen olisi nimen omaan yhteen hiileen puhaltamista.

Vierailija
127/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ole hyvä ja käy näiden rokotekriittisten kanssa yksikin dialogi. Koko homma on joku liskojen suunnittelema salaliitto ja tilanne paranee syömällä ivermektiniä.

Tämä. Minä en ymmärrä miten nämä ihmiset pystyvät elämään jos tällaisessakin asiassa nähdään salaliitto. Kai nämä samaiset ihmiset katsovat Prismaan mennessään, ettei kukaan seuraa ja pitävät verhot visusti kiinni, ettei vakoilla.

Mietttikää nyt ihan oikeasti... Vedätte joka päivä monosodiumnatriumglutamaattia, nitriittijä, sulfiitteja yms. ihan siinä päivittäisessä ruuassa. Luontaistuotteet olivat tullilaboratorion tutkimusten mukaan piukassa raskasmetalleja...

Vierailija
128/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs ne rokottamattomat sen taudin saa? Todennäköisyys saada toiselta rokottamattomalta on hyvin pieni, koska enää alle 9 % täysin rokottamattomia. (Rokotetut, käyttäkää tekin maskeja älkääkä luulko, että olette turvassa tekään.) Näin tekään ette tartuta muita.

Mitä ihmettä sinä selität? 30% 20-30 vuotiaista ei ole rokotettu. Sen viruksen siis saa kun hengaa joka viikonloppu kännissä kylillä, kun samanhenkiset kokoontuvat klustereiksi ja huutoräkivät toisensa naamalle.

Tosin jos hengaat vain 80-vuotaiden kesken bingoseuroissa, niin todennäköisyys saada koronavirus on aika pieni.

Lähde: Rokotuskattavuustilasto ikäryhmittäin. Riittää kun on 55-vuotias, ei tartte bingoon mennä. 12-15 - vuotiaistakin n. 75 % saanut 1 rokotteen.

Vierailija
129/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin KIELTÄYTYISIN hoidosta jos oisin rokottamaton jotta te rokotetut ette pääse natisemaan. Noh, yksi rokote takana mutta nyt saa tautia levittää luvan kans. Ennen rokotetta käytin aina maskia. Nyt sen voi huoletta polttaa ja hieroa pöpöjä joka paikkaan!

Vierailija
130/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko oikeasti, että tilanne on tälläinen vain Suomessa? Mene nyt ensin tonne maailmalle vinkumaan. Vaikka meillä koko kansa olisi 100% rokotettuja, niin kyllä tämä paska vaan jatkuisi. Ja jatkuukin ja pitkään.

Vierailija
131/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän rokotettuja, sitä enemmän tartuntoja. Näin totesin ku alkoi rokotusbuumi ja miten kävikään :D on nuo alan ammattilaiset aika surkeita!

Vierailija
132/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hannu Janunen kirjoitti:

Kiukutteluista huolimatta en tule ikinä ottamaan koronarokotetta.

Jokainen tekee omat valintansa. Jotkut ovat joutuneet maksamaan valinnoistaan kovan hinnan. Toivottavasti olet onnekkaampi.

Valitset mennä ulos ja voit liukastua, jäädä auton alle, saada tuberkuloosin tai influenssan. Voit joutua terrorismin uhriksi tai vain satunnaisen sekopään. Voit valita jäädä kotiin ja siellä vasta vaarallista onkin. Joka päivä joudumme valitsemaan, joskus valinta on aiheuttanut sydänlihastulehduksen tai peräti pahempaa.

Vierailija
133/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän rokotettuja, sitä enemmän tartuntoja. Näin totesin ku alkoi rokotusbuumi ja miten kävikään :D on nuo alan ammattilaiset aika surkeita!

Näin se on mennyt joka maassa. Kuka yllättyi, että täälläkin?

Rokottamattomista on tullut samassa tahdissa koko ajan enemmän syyllisiä, mitä vähemmän heitä on ollut. Loogista.

Vierailija
134/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta onko joku ottanut rokotteen vai ei. Ihmisiä kiinnostaa, miten toteutuu tasa-arvoinen sairaalahoito, kun rokottamattomat koronapotilaat ovat täyttäneet teho-osastot.

Pari vuotta ollut aikaa lisätä henkilökuntaa ja tehohoitopaikkoja, vaikka sillä velkarahalla, mutta ei, kärvistellään vaan. Ei tämä ole viimeinen epidemia tai pandemia. Sairaanhoidon tason nostoa tässä tarvitaan, ihmettelen mihin kaikki verorahat menee kun tilanne vaan huononee vuosi toisensa jälkeen.

Kiuru sanoi 2020 maaliskuussa, että koronapotilaiden tehohoitopaikat nostetaan tuhanteen.

Vierailija
135/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta onko joku ottanut rokotteen vai ei. Ihmisiä kiinnostaa, miten toteutuu tasa-arvoinen sairaalahoito, kun rokottamattomat koronapotilaat ovat täyttäneet teho-osastot.

Pari vuotta ollut aikaa lisätä henkilökuntaa ja tehohoitopaikkoja, vaikka sillä velkarahalla, mutta ei, kärvistellään vaan. Ei tämä ole viimeinen epidemia tai pandemia. Sairaanhoidon tason nostoa tässä tarvitaan, ihmettelen mihin kaikki verorahat menee kun tilanne vaan huononee vuosi toisensa jälkeen.

Kiuru sanoi 2020 maaliskuussa, että koronapotilaiden tehohoitopaikat nostetaan tuhanteen.

Joku toimittaja voisi kysyä nyt asiaa Kiurulta uudestaan.

Vierailija
136/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan! Ja jäätelö pitäisi kieltää koska hukumistapaukset ilmiselvästi liittyvät jäätelön menekkiin!

Vierailija
137/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppa on "kusessa" tämän pandemian kanssa! Miksi? Onhan ne jo melkein vuoden rokottaneet. 

Vierailija
138/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesti rokottamattomat ansaitsevat kaiken sen mitä valinnastaan saavat.

Vierailija
139/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti rokottamattomat ansaitsevat kaiken sen mitä valinnastaan saavat.

eet nyt juurikin sitä, mitä ketjun otsikossa sanotaan.

Vierailija
140/192 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on nyt tästä akuutista terveydenhuollon kuormituksesta. Loppuu sullakin ymmärrys, jos sinä tai läheisesi ei pääse tarvitsemaansa hoitoon ja kuolee. Lääkäreiden yksiselitteinen viesti on se, että ovat siellä turhaan, kun rokotuksella vakava muoto olisi estettävissä. Silloin, kun tilanne ei ollut näin paha, säälin näitä ymmärtämättömiä. Nyt alkaa turhauttaa. Seuraava tunne voi olla viha. En toki sivistyneenä ihmisenä sitä heille näytä, mutta kaikki eivät ole sivistyneitä.

Minulla ei ole läheisiä, mutta otaksun teidän olevan oikeassa siinä, että ymmärrykseni loppuu kuolemaani.