Osa kansasta purkaa koronaturhautumisensa rokottamattomiin
Itse olen rokotettu, mutta kauhistelen sitä noitavainoa jota mediassakin lietsotaan rokottamattomia vastaan. Tämä pandemia on ollut pitkä ja raskas, ja syyllisten etsiminen on inhimillistä. Silti on perusteetonta vainota yhtä ihmisryhmää siinä uskossa, että rokotuksissa piilee jokin maaginen vastaus kaikkiin ongelmiin.
Älytöntä ihmisten lokerointia yhden ominaisuuden perusteella. Mitä se kertoo sivistyksemme tasosta että niin monessa keskustelussa hukataan kaikki harmaan sävyt?
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Samalla viivalla ovat rokotetut ja rokottamattomat. Omicron-varianttiin ei tehoa kaksikaan ihmepiikkiä
No eiväthän follarit tietty ota kiireesti kehitettyä mahdollista omicron-piikkiäkään; se on myös koronaa vastaan ja siis salaliiton kehittämä huijaus. Miksi rokottamattomat nyt kelkkansa kääntäisivät?
Ei ole kyse rokottamattomista. Luulisi tolloimmankin tajuavan, että kahden rokotteen suoja ei ole ikuinen ja rokotettukin tartuttaa.
Olen turhautunut välinpitämättömiin. Niihin, jotka juoksevat ihmisjoukoissa, eivät pidä turvaväliä eikä maskeja ym. ( The Lancetista ym. löytyy tuoretta tieteellistä vertaisarvioitua dataa maskien hyödyllisyydestä).
Mieti. Toimisitko koronan suhteen niin kuin olet toiminut, jos virus olisi tappava lapsille? Jos vastaat, että et, niin mietipä miksi sinusta on ok, että toiminnallasi saatat aiheuttaa sairaiden ja iäkkäämpien kuoleman ja valtavaa surua heidän läheisilleen.
T: syöpäsairaan lapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoisesti rokottamattomat ansaitsevat kaiken sen mitä valinnastaan saavat.
Olettepa te tyhmiä. Käytätte rokotetta joka ei estä leviämistä. Miksi ette käytä jotain joka estää leviämisen ja tarttumisen kuten kaasunaamareita?
En ole tyhmä. Olen rokotettu ja käytän ffp2-maskia. Itseni suojaksi ja sinun suojaksi. Haluan tästä viruksesta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Haluan tästä viruksesta eroon.
Tästä ei päästä ikinä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Sokea kansa ei vain ole huomannut, että eliitti varasti koronan varjolla ison kasan euroja/dollareja omiin liiveihinsä "elvytyksen" nimissä ja näin pelasteltiin rikkaita pankkeja ja vetelän valtioita tämänkertaiselta romahtamiselta nyt pieneksi hetkeksi, kunnes ovat taas pian romahtamassa ja tarvitaan lisää.
Sairaanhoitohan on yhtä surkeaa kuin ennen koronaa edelleenkin vaikka miljardeja on rahaa kupattu "koronan hoitoon" ja ollut jo kaksi ja puoli vuotta aikaakin korjata niitä asioita. Mutta tarvitaan syntipukki, jotta aivokuolleet suomalaiset eivät huomaa asiaa. Se syntipukki on tietysti rokottamattomat.
Kyllä mua turhauttaa suuresti rokottamaton porukka: heidän takiaan olen taas etätöissä ja eläässä,jota taas rajoitetaan. Eikä mua pelkästään turhauta, vaan raivostuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletkos katsonut esim. rokotevastaisten aktivistien Instagramia tai videoita? Ei se meno siellä ole yhtään kesympää. Verrataan kaikkea N-Saksaan, haukutaan lampaiksi jne. Pahinta vielä, että nämä rokotevastustajat ovat aikamoisia puliveivareita. Esim. eräskin mies jonka video kiertää nyt Facebookissa on entinen rikollinen ja narkomaani ja nyt sitten saa vahinkoa aikaan levittämällä salaliittoteorioita.
Tämä. Tunnen rokottamattomia, jotka ovat aivan rauhallisia, eivät juuri puhu asiasta ja ottavat koronan vakavasti. Ei mitään heitä vastaan, mutta kun suurin osa tosiaan on tuota meuhkaavaa ääliöporukkaa.
Eli tiedät, että on olemassa rauhallisia ja meuhkaamattomia rokottamattomia. Mistä siis olet vetänyt tuon johtopäätöksen, että suurin osa olisi näitä meuhkaajia? Eiköhän se ole juurikin toisin päin. Sinä et vain tiedä, ketkä kaikki sinunkin tuttavapiirissäsi ovat rokottamattomia, koska he eivät meuhkaa asiasta ja koska tämä ilmapiiri ei todellakaan houkuttele avautumaan asiasta muille kuin ihan läheisimmille.
Tämä. Minunkaan koronarokottamattomuudestani ei tiedä muut kuin ihan lähipiiri. Kaikki muut, sukulaiset, työkaverit, tuttavat ym olettavat automaattisesti, että olen sen ottanut. En vain ole koskaan korjannut heidän luuloaan vääräksi.
Mä oon kyllä sanonut reilusti kaikille, että olen rokottamaton. Näkeepähän kaikki, että rokottamaton voi olla myös älykäs, hyvin koulutettu, kaunis ja menestynyt.
Kaunis, älykäs ja koulutettu turhautuu pian, kun ei pääse mihinkään esittelemään avujaan ilman passia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksi olen turhautunut.
Siksi että tätä helkatin skeidaa on kestänyt kohta kaksi vuotta eikä loppua näy. Juuri kun luultiin että ollaan menossa kohti normaalia niin EI, taas pukkaa uudestaan rajoituksia!
Joululounaat ja pikkujoulut on peruttu, toimistolle ei taas saa mennä kun on etätyösuositus, hammaslääkäriaika ja pientoimenpiteet peruuntuu taas ja kaikki menee päin h-ttiä.
Kaikki tämä jatkuu ja jatkuu ja vain siksi, että te hiton rokottamattomat levitätte joka paikan täyteen niitä viruksia ja tukitte sairaanhoidon. Pidätte yhteiskuntaa panttivankinanne. Joten anteeksi nyt hirveästi että en enää jaksa leikkiä ymmärtäväistä.
Olen niin väsynyt pelleilemään näiden jatkuvien rajoitusten kanssa, vaikka olen kaikki rokotteet ottanut ja koko ajan toiminut niin kuin on pitänyt. Alkaa kyllästyttää joutua kärsimään itsekeskeisten typerysten takia.
Tässä kirjoituksessa kiteytyi nyt aika hyvin aloitukseni teema. Ihmiset ovat niin väsyneitä pandemiaan ja niin vihaisia, että joku syntipukki on löydettävä. Sen ymmärtää. Mutta parinkymmenen vuoden päästä ihmetellään, minkälaisessa mielenhäiriössä kuviteltiin että koko tilanne on vain ja ainoastaan rokottamattomien syytä, ja että ongelmat voitaisiin ratkaista vain rokottamalla enemmän.
Dialogia ja yhteen hiileen puhaltamista tässä kaivattaisiin, ei loputonta syyttelyä.
-ap
Ole hyvä ja käy näiden rokotekriittisten kanssa yksikin dialogi. Koko homma on joku liskojen suunnittelema salaliitto ja tilanne paranee syömällä ivermektiniä.
Oho, sun tuntemat rokottamattomat ovat näköjään ihan sekaisin. Mun tuntemat rokottamattomat ovat ihan tavallisia eivätkä usko liskoteorioihin. Vai onko niin, ettet oikeastaan tunnekaan tällaisia, vaan saat itsellesi vahvan olon pilkkaamalla muita?
Vierailija kirjoitti:
Hannu Janunen kirjoitti:
Kiukutteluista huolimatta en tule ikinä ottamaan koronarokotetta.
Jokainen tekee omat valintansa. Jotkut ovat joutuneet maksamaan valinnoistaan kovan hinnan. Toivottavasti olet onnekkaampi.
Totta, moni maksaa kovan hinnan valinnoistaan. Minullakin makaa sukulainen sairaalassa tällä hetkellä veritulpan takia. Ja ei, veritulppa tullut nuhan seurauksena vaan injektion.
Vierailija kirjoitti:
Sokea kansa ei vain ole huomannut, että eliitti varasti koronan varjolla ison kasan euroja/dollareja omiin liiveihinsä "elvytyksen" nimissä ja näin pelasteltiin rikkaita pankkeja ja vetelän valtioita tämänkertaiselta romahtamiselta nyt pieneksi hetkeksi, kunnes ovat taas pian romahtamassa ja tarvitaan lisää.
Sairaanhoitohan on yhtä surkeaa kuin ennen koronaa edelleenkin vaikka miljardeja on rahaa kupattu "koronan hoitoon" ja ollut jo kaksi ja puoli vuotta aikaakin korjata niitä asioita. Mutta tarvitaan syntipukki, jotta aivokuolleet suomalaiset eivät huomaa asiaa. Se syntipukki on tietysti rokottamattomat.
Hyvää koronan hoitoa taas. Mennyt miljardeja kun väkisin etsitty viruksia terveiden ihmisten nenistä ja mainostettu kovalla rahalla pandemiaa 247 joka ikisellä kulmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on nyt tästä akuutista terveydenhuollon kuormituksesta. Loppuu sullakin ymmärrys, jos sinä tai läheisesi ei pääse tarvitsemaansa hoitoon ja kuolee. Lääkäreiden yksiselitteinen viesti on se, että ovat siellä turhaan, kun rokotuksella vakava muoto olisi estettävissä. Silloin, kun tilanne ei ollut näin paha, säälin näitä ymmärtämättömiä. Nyt alkaa turhauttaa. Seuraava tunne voi olla viha. En toki sivistyneenä ihmisenä sitä heille näytä, mutta kaikki eivät ole sivistyneitä.
Muun muassa terveydenhuollon kuormituksesta, kyllä. Tämäkin on tiedossani ja se on hyvin valitettavaa. Mutta tämä on nyt taas sitä syyllisten etsintää. Rokotekattavuus on nyt jo hyvin korkea, yli 12-vuotiaista 82%. Tehohoidon kuormitus taas on melkein suurinta koko pandemian aikana. Ei ole realistista ajatella että esimerkiksi 90% rokotekattavuus olennaisesti parantaisi tilannetta, ja 100% toteutumaan taas tuskin missään asiassa koskaan päästään.
Mutta nekin 10 prosenttia rokottamattomia voidaan kertoa kymmeneltä, koska he levittävät tautia ainakin 10 kertaa enemmän ja sairastuvat siihen itse vakavasti tarviten hoitoa.
Pelon luominen on paras keino ihmisten ohjailuun.
Mites jos leikkausjonoista, tehoilta ja resurssien kohdistamisesta poistettaisiin ne ylipainoiset, tupakoitsijat jne itse aiheutetun sairauden hankkineet? Jäisi varmaan resursseja enemmän eikä tarvitsisi syytellä vaan yhtä ihmisryhmää?
Mutta kivempihan se on haukkua vaikka tervettä rokottamatonta ihmistä, kuin itsensä sairaalakuntoon hoitanutta. Ja väärinhän se olisi lietsoa mediassa vastaavaa syyttelyä ylipainoisia kohtaan, kuin rokottamattomia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletkos katsonut esim. rokotevastaisten aktivistien Instagramia tai videoita? Ei se meno siellä ole yhtään kesympää. Verrataan kaikkea N-Saksaan, haukutaan lampaiksi jne. Pahinta vielä, että nämä rokotevastustajat ovat aikamoisia puliveivareita. Esim. eräskin mies jonka video kiertää nyt Facebookissa on entinen rikollinen ja narkomaani ja nyt sitten saa vahinkoa aikaan levittämällä salaliittoteorioita.
Tämä. Tunnen rokottamattomia, jotka ovat aivan rauhallisia, eivät juuri puhu asiasta ja ottavat koronan vakavasti. Ei mitään heitä vastaan, mutta kun suurin osa tosiaan on tuota meuhkaavaa ääliöporukkaa.
Eli tiedät, että on olemassa rauhallisia ja meuhkaamattomia rokottamattomia. Mistä siis olet vetänyt tuon johtopäätöksen, että suurin osa olisi näitä meuhkaajia? Eiköhän se ole juurikin toisin päin. Sinä et vain tiedä, ketkä kaikki sinunkin tuttavapiirissäsi ovat rokottamattomia, koska he eivät meuhkaa asiasta ja koska tämä ilmapiiri ei todellakaan houkuttele avautumaan asiasta muille kuin ihan läheisimmille.
Tämä. Minunkaan koronarokottamattomuudestani ei tiedä muut kuin ihan lähipiiri. Kaikki muut, sukulaiset, työkaverit, tuttavat ym olettavat automaattisesti, että olen sen ottanut. En vain ole koskaan korjannut heidän luuloaan vääräksi.
Mä oon kyllä sanonut reilusti kaikille, että olen rokottamaton. Näkeepähän kaikki, että rokottamaton voi olla myös älykäs, hyvin koulutettu, kaunis ja menestynyt.
Kaunis, älykäs ja koulutettu turhautuu pian, kun ei pääse mihinkään esittelemään avujaan ilman passia.
Voin olla esittelemättäkin. Riittää, kun tiedän että olen. :)
Siinäpähän olette rumat ja tyhmät ilman avuja keskenänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta onko joku ottanut rokotteen vai ei. Ihmisiä kiinnostaa, miten toteutuu tasa-arvoinen sairaalahoito, kun rokottamattomat koronapotilaat ovat täyttäneet teho-osastot.
Pari vuotta ollut aikaa lisätä henkilökuntaa ja tehohoitopaikkoja, vaikka sillä velkarahalla, mutta ei, kärvistellään vaan. Ei tämä ole viimeinen epidemia tai pandemia. Sairaanhoidon tason nostoa tässä tarvitaan, ihmettelen mihin kaikki verorahat menee kun tilanne vaan huononee vuosi toisensa jälkeen.
Kiuru sanoi 2020 maaliskuussa, että koronapotilaiden tehohoitopaikat nostetaan tuhanteen.
Jos se vaikka unohti...?
Vierailija kirjoitti:
Eurooppa on "kusessa" tämän pandemian kanssa! Miksi? Onhan ne jo melkein vuoden rokottaneet.
Juuri siksi. ;)
Kiuru valehteli pari iltaa sitten suorassa lähetyksessä, että valtakunnassa on enää 1 tehohoitopaikka vapaana. Kuinkahan moni suomalainen sai tästä jonkinasteisen paniikkikohtauksen? Lähitunteina tieto korjattiin, mutta ei suinkaan niin että oltaisiin sanottu Kiurun valehdelleen. Ei, todettiin vaan että "kyllä niitä paikkoja on vielä", ja myöhemmin puhuttiin että 50-60 paikan kuormitus antaa aihetta miettiä uutta strategiaa hoitopuolelle. Kiuru pääsi pälkähästä, ei palannut koskaan sanomisiinsa, eikä yksikään media häneltä niistä myöskään kysynyt.
Minut on näinä aikoina yllättänyt median täysi hampaattomuus koronauutisten kanssa. Kaikenmaailman turhaakin turhempia lausuntoja jaksetaan pyöritellä, vääntää ja analysoida tavallisissa olosuhteissa, mut sitten tulee korona, ja Suomessa on ok että valtion päämiehiin kuuluva ministeri valehtelee kansalle suorassa lähetyksessä? Selvä juttu. Pistää miettimään, mitä muutakin on valehdeltu tai jätetty kertomatta.
Ja tosiaan, missäs ne tuhat luvattua hoitopaikkaa nyt ovat? Missä ovat kenttäsairaalavalmiudet? Muistan muitakin lupauksia ja tyhjiä puheita. Media leikkii ministereiden talutusnuorassa, ettei mitään ole koskaan puhuttu tai sovittu. Mokomat pas*ahousut.
Vierailija kirjoitti:
Kiuru valehteli pari iltaa sitten suorassa lähetyksessä, että valtakunnassa on enää 1 tehohoitopaikka vapaana. Kuinkahan moni suomalainen sai tästä jonkinasteisen paniikkikohtauksen? Lähitunteina tieto korjattiin, mutta ei suinkaan niin että oltaisiin sanottu Kiurun valehdelleen. Ei, todettiin vaan että "kyllä niitä paikkoja on vielä", ja myöhemmin puhuttiin että 50-60 paikan kuormitus antaa aihetta miettiä uutta strategiaa hoitopuolelle. Kiuru pääsi pälkähästä, ei palannut koskaan sanomisiinsa, eikä yksikään media häneltä niistä myöskään kysynyt.
Minut on näinä aikoina yllättänyt median täysi hampaattomuus koronauutisten kanssa. Kaikenmaailman turhaakin turhempia lausuntoja jaksetaan pyöritellä, vääntää ja analysoida tavallisissa olosuhteissa, mut sitten tulee korona, ja Suomessa on ok että valtion päämiehiin kuuluva ministeri valehtelee kansalle suorassa lähetyksessä? Selvä juttu. Pistää miettimään, mitä muutakin on valehdeltu tai jätetty kertomatta.
Ja tosiaan, missäs ne tuhat luvattua hoitopaikkaa nyt ovat? Missä ovat kenttäsairaalavalmiudet? Muistan muitakin lupauksia ja tyhjiä puheita. Media leikkii ministereiden talutusnuorassa, ettei mitään ole koskaan puhuttu tai sovittu. Mokomat pas*ahousut.
Vähän aikaa sitten oli myös juttua, että essoten alueella ei ole yhtään koronapotilasta tehohoidossa. Että silleen...
Vierailija kirjoitti:
Kun korona ei ole hallinnassa, rokote vuotaa ja päättäjät käyttävät tilannetta hyväkseen muuttamalla yhteiskuntaa väkisin, tarvitaan joku kulissi tosiasioiden piilotteluun.
Tiedetään varsin hyvin, että 100% rokotekattavuus ei ole mahdollista ollut koskaan. Siitä voidaan sitten tehdä syntipukki ja kansan huomio kiinnittyy pois oikeista asioista.
Toimii oikein hyvin Suomessakin. Yhtä helposti vedätettävissä kuin esim. jenkit, jotka ovat aika vajaata porukkaa kansana. Mitähän se Suomen hieno koulutusjärjestelmä oikein tekee sitten kun vaikutus ei näy?
On maita joissa 100% kattavuus, esim. Gibraltar, mutta tartuntoja ennätys määrä!
Koska rokote koodaa elimistön täyteen täyspitkää piikkiproteiinia, joka on se vaarallinen tautia aiheuttava patogeeni!
Tajutkaa nyt että kansa sairastuu ja kuolee rokotteisiin, ei koronaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta onko joku ottanut rokotteen vai ei. Ihmisiä kiinnostaa, miten toteutuu tasa-arvoinen sairaalahoito, kun rokottamattomat koronapotilaat ovat täyttäneet teho-osastot.
THL: rokotettu on rokottamaton 21 vrk!
Rokottamattomiksi lasketaan sellaiset potilaat jotka eivät ole saaneet yhtään koronarokoteannosta sekä sellaiset potilaat, joiden ensimmäisestä rokotteesta on alle 21 vuorokautta!
2. piikin jälkeen rokotettu on viikon ajan "rokottamaton"https://laitonlehti.net/2021/10/21/onko-rokotettu-rokottamaton-7-14-vai…
Muistakaa tämä kun HUUSSIN Järvinen huutaa kaiket päivät että osastot täyttyvät rokottamattomista koronapotilaista! Sellaista propagandaa, uppoaa hyvin koronauskovaisille, järjen omaaville ei!
MYRKKYPIIKKILOBBARI TIETÄÄ TÄMÄN MUTTA TEKEE KOKO AJAN NÄITÄ PROPAGANDA-ALOITUKSIA!
No ei kannata lähteä radalle heti piikin oton jälkeen. Kyllähän influenssarokotekin alkaa vaikuttamaan vasta kahden viikon päästä. Ei ole olemassa mitään rokotetta, mikä alkaisi välittömästi toimimaan. Rokotteiden toiminta perustuu nimenomaan siihen, että se lähettää viestin immuunijärjestelmälle luoda vastustuskyky. Immuunijärjestelmällä nyt menee sitten jokunen tovi sitä vastustuskykyä rakentamaan. Ihan samalla tavalla kuin virustaudista parantuminen, siinäkin menee aikaa.
Olettepa te tyhmiä. Käytätte rokotetta joka ei estä leviämistä. Miksi ette käytä jotain joka estää leviämisen ja tarttumisen kuten kaasunaamareita?