kokemuksia hybridi-autosta?
onko kellään? jos on, niin merkki, malli, plussia, miinuksia yms.
kiitos
Kommentit (64)
onhan niitä ollut jo pitkään! siskon anoppikin on ajellut sellaisella ainakin 7 v.
jaha, tää on vähän niinku papilloomavirusrokotteen kanssa tää jutska suomessa :) euroopassa hybridejä näkee aika paljon, toyotia lähinnä.
Olin viime kesänä autokaupoilla ja mietin Toyotan hybridin ja Hondan "tavallisen" auton välillä. Kun sitten kysyin kuinka kauan ne hybridin moottorit kestävät, ei koko autokaupasta löytynyt yhtäkään ihmistä, jolla olisi ollut mitään hajua mikä hybridi edes oikeasti on. Että näin Suomessa.
ei kait kukaan sano kuinka kauan minkään auton moottori kestää?!? nehän kait autoista viimeksi hajoo. ainakin mersusta.
moottorin kestoikäkö teille on tärkein kriteeri? ei ekonomisuus, ekologisuus, yms?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:09"]ei kait kukaan sano kuinka kauan minkään auton moottori kestää?!? nehän kait autoista viimeksi hajoo. ainakin mersusta.
moottorin kestoikäkö teille on tärkein kriteeri? ei ekonomisuus, ekologisuus, yms?
[/quote]
En minä halua autoa, jota pitää monta kertaa vuodessa viedä korjaukseen. Joten kyllä minua kiinnostaa miten yleensä ovat kestäneet hybridimoottorit kun siellä useampi kuitenkin on.
Toyotan hybrideillä on mm. Itävallassa ajettu yli 1 milj. kilomeriä ihan normihuolloilla joten kyllä kestää.
Itsellä ensi kesänä lähes varma tilanne, että vaihdan vanhemmen farmarini Toyota Auris Touring Sports hybridiin. Kulutta todella vähän kaupungissa ja myös maantiellä; testattu Green Tour 2013-vertailussa ja hävisi hyvin vähän parhaille dieseleillä. Myös plussana automaattivaihteisto, lämmin talvella (johtuen Toyotan järjestelmästä käyttäen pakosarjan lämpöä), ei dieselveroa.
Optimaalinen joka paikan höylä.
kiitos kasi! tätä mä olin itsekin ajatellut. tosin ei ihan noin iso, mutta toyota lienee paras ja koetelluin merkki.
t. ap
halvaksi varmaan tulee, yöksi latinkiinyösähkötaksoilla ja jos latinkin loppuu, siirtyy automaattisesti polttoainemoottoriin. tulevaisuuden kaupunkiajoa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:16"]
Toyotan hybrideillä on mm. Itävallassa ajettu yli 1 milj. kilomeriä ihan normihuolloilla joten kyllä kestää.
Itsellä ensi kesänä lähes varma tilanne, että vaihdan vanhemmen farmarini Toyota Auris Touring Sports hybridiin. Kulutta todella vähän kaupungissa ja myös maantiellä; testattu Green Tour 2013-vertailussa ja hävisi hyvin vähän parhaille dieseleillä. Myös plussana automaattivaihteisto, lämmin talvella (johtuen Toyotan järjestelmästä käyttäen pakosarjan lämpöä), ei dieselveroa.
Optimaalinen joka paikan höylä.
[/quote] Siis: Iltasanomat Green Tour 2014: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288703432825.html
Ostaisin vain sellaisen jossa takuu voimassa, koska jos jotain kosahtaa tulee niin kalliiksi korjata, että normiautolla olisi tullut paljon halvemmaksi ajaa. Akut kalliita.
Ainakin Honda Insight ja Toyota Prius ovat koeteltuja, kestäviksi ja toimiviksi havaittuja hybridejä. Polttoaineenkulutukseen sähköllä on vaikutusta vain kaupunkiajossa. Maantiellä ylimääräinen paino lähinnä haittaa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:03"]
Olin viime kesänä autokaupoilla ja mietin Toyotan hybridin ja Hondan "tavallisen" auton välillä. Kun sitten kysyin kuinka kauan ne hybridin moottorit kestävät, ei koko autokaupasta löytynyt yhtäkään ihmistä, jolla olisi ollut mitään hajua mikä hybridi edes oikeasti on. Että näin Suomessa.
[/quote]
Jos yhtään moottoria ei ole hajonnut, niin eihän sitä kukaan osaa sano kauon se kestää.
Itse en ole ollut kiinnostunut hybrideistä niiden hinnan vuoksi, erotuksella tavalliseen ostaa melko helvetin paljon polttoainetta.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:09"]
ei kait kukaan sano kuinka kauan minkään auton moottori kestää?!? nehän kait autoista viimeksi hajoo. ainakin mersusta.
moottorin kestoikäkö teille on tärkein kriteeri? ei ekonomisuus, ekologisuus, yms?
[/quote]
Jep, pohjaa ja peltiä on paikattu pari kertaa siihen meneessä kun moottori hajoaa.
Iltasanomat testaamassa autoja on nyt lähinnä vitsi. Kyllä ne akut aika kauan kestää. Toyota on tylsä mutta huonolaatuisia autoja ne ei kyllä ole tehneet. Hondan cr-z on hybridi joka on tehty yksinkertaisesti, vähemmän rikkoontuvia osia. Japskit osaa nämä hommat. Kaiken paitsi ruostesuojauksen. Jos autoa aikoo pitää kauan, kannattaa se aina ruostesuojata. Suola tappaa auton nopeasti. Lukekaa Tm:aa kirjastossa niin saatte tietää oikeasti jotain siitä autosta.
Itse vertailin hybridi Mondeota dieseliin. Hintaero noin 4000€, polttoainekuluissa ei juuri eroa, diesel vähän halvempaa ja sitä kuluu vähän enemmän kuin bensaa hybridissä. Hybridin eduksi jää käyttövoimaveron puuttuminen (461€/vuodessa). Mutta hybridiä ei saa farmarina ja sedanissakin on reilusti pienempi takakopsa, koska akut vie tilaa ja suurin puute on se että hybridiin ei saa laittaa vetokoukkua.
En näe järkeä ostaa omaan käyttöön hybridiä.
Ai niin, huollosta ei osattu sanoa hintaa hybridin huollolle, veikkaan että on kalliimpi kun on enemmän tarkistettavaa.
-18-
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:55"]
Itse vertailin hybridi Mondeota dieseliin. Hintaero noin 4000€, polttoainekuluissa ei juuri eroa, diesel vähän halvempaa ja sitä kuluu vähän enemmän kuin bensaa hybridissä. Hybridin eduksi jää käyttövoimaveron puuttuminen (461€/vuodessa). Mutta hybridiä ei saa farmarina ja sedanissakin on reilusti pienempi takakopsa, koska akut vie tilaa ja suurin puute on se että hybridiin ei saa laittaa vetokoukkua.
En näe järkeä ostaa omaan käyttöön hybridiä.
[/quote]
Farmari: Toyoyta Auris Touring Sports
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:56"]
Ai niin, huollosta ei osattu sanoa hintaa hybridin huollolle, veikkaan että on kalliimpi kun on enemmän tarkistettavaa.
-18-
[/quote]
Ei ole vaan käytännössä ihan sama hinta.
Olen tutkinut ja lukenut kuukausia juttuja Toyoytan hybrideistä, joten tietoa on kertynyt.
En ostaisi vielä, enkä todellakaan vanhempaa mallia. Niitä on sen verran vähän liikkeellä että esimerkiksi autokaupassa ei osattu kertoa miten helposti esimerkiksi moottori saattaa hajota. Ja tästä syystä pienikin vika saattaa tulla kalliiksi korjata, kun ei ole kokemusta tai tarvikkeita niin paljoa tarjolla.