Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kokemuksia hybridi-autosta?

Vierailija
27.02.2015 |

onko kellään? jos on, niin merkki, malli, plussia, miinuksia yms.

kiitos

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:03"]

Olin viime kesänä autokaupoilla ja mietin Toyotan hybridin ja Hondan "tavallisen" auton välillä. Kun sitten kysyin kuinka kauan ne hybridin moottorit kestävät, ei koko autokaupasta löytynyt yhtäkään ihmistä, jolla olisi ollut mitään hajua mikä hybridi edes oikeasti on. Että näin Suomessa.

[/quote]

Tuo nyt ei ole mitään ihmeellistä... autokauppiaat ei ylipäätään tunne autoja joita myyvät.

Itse en hybridiä ostaisi... hybridin rahallinen hyöty on hyvin minimaalinen jos sitä on ollenkaan.

Vierailija
22/64 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:55"]

Itse vertailin hybridi Mondeota dieseliin. Hintaero noin 4000€, polttoainekuluissa ei juuri eroa, diesel vähän halvempaa ja sitä kuluu vähän enemmän kuin bensaa hybridissä. Hybridin eduksi jää käyttövoimaveron puuttuminen (461€/vuodessa). Mutta hybridiä ei saa farmarina ja sedanissakin on reilusti pienempi takakopsa, koska akut vie tilaa ja suurin puute on se että hybridiin ei saa laittaa vetokoukkua.

En näe järkeä ostaa omaan käyttöön hybridiä.

[/quote]

Farmari: Toyoyta Auris Touring Sports

[/quote]

No joo, mutta Auris on kuitenkin Mondeoon verrattuna pikkuauto, vaikka toki paremmat kuljetustilat kuin sedan mondeossa. Positiivista että Aurikseen saa laittaa jopa vetokoukun, mutta vetopaino on lähinnä vitsi (345kg).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:03"]

Olin viime kesänä autokaupoilla ja mietin Toyotan hybridin ja Hondan "tavallisen" auton välillä. Kun sitten kysyin kuinka kauan ne hybridin moottorit kestävät, ei koko autokaupasta löytynyt yhtäkään ihmistä, jolla olisi ollut mitään hajua mikä hybridi edes oikeasti on. Että näin Suomessa.

[/quote]

Tuo nyt ei ole mitään ihmeellistä... autokauppiaat ei ylipäätään tunne autoja joita myyvät.

Itse en hybridiä ostaisi... hybridin rahallinen hyöty on hyvin minimaalinen jos sitä on ollenkaan.

[/quote]

Autokauppiaat eivät varsinkaan ole koskaan edes kuullut että heidän edustamassaa merkissä olisi mitään vikoja. Olis kannattanut kysyä niitä toyotan vikoja siltä hondamyyjältä ja päinvastoin, johan olisi alkanut juttu lentää.

Vierailija
24/64 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:56"]

Ai niin, huollosta ei osattu sanoa hintaa hybridin huollolle, veikkaan että on kalliimpi kun on enemmän tarkistettavaa.

-18-

[/quote]

Ei ole vaan käytännössä ihan sama hinta.

Olen tutkinut ja lukenut kuukausia juttuja Toyoytan hybrideistä, joten tietoa on kertynyt.

[/quote]

No paljonko on huoltojen hinta toyotan hybrideihin?

Vierailija
25/64 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ekologisuus ei ole myyntivaltti mammoille

Vierailija
26/64 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:55"]

Itse vertailin hybridi Mondeota dieseliin. Hintaero noin 4000€, polttoainekuluissa ei juuri eroa, diesel vähän halvempaa ja sitä kuluu vähän enemmän kuin bensaa hybridissä. Hybridin eduksi jää käyttövoimaveron puuttuminen (461€/vuodessa). Mutta hybridiä ei saa farmarina ja sedanissakin on reilusti pienempi takakopsa, koska akut vie tilaa ja suurin puute on se että hybridiin ei saa laittaa vetokoukkua.

[/quote]

Farmari: Toyoyta Auris Touring Sports
[/quote]
Auris on helkkarin huono ajettava ja kova melu sisällä. Jään takia epätasaisella tiellä, kuulosti että sisällä on edestä ja takaa jotain irti, kun kolina ja räminä kuuluu stereona. Kuskin paikka on myös ahdas.

Vierailija
27/64 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:56"]

Ai niin, huollosta ei osattu sanoa hintaa hybridin huollolle, veikkaan että on kalliimpi kun on enemmän tarkistettavaa.

-18-

[/quote]

Ei ole vaan käytännössä ihan sama hinta.

Olen tutkinut ja lukenut kuukausia juttuja Toyoytan hybrideistä, joten tietoa on kertynyt.

[/quote]

No paljonko on huoltojen hinta toyotan hybrideihin?

[/quote]

15tkm välein tuleva perushuolto maksaa n. 160e ja isommat huollot n. max. 500€... ilmeisesti 90 tkm välein.

Vierailija
28/64 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:07"]

No joo, mutta Auris on kuitenkin Mondeoon verrattuna pikkuauto, vaikka toki paremmat kuljetustilat kuin sedan mondeossa. Positiivista että Aurikseen saa laittaa jopa vetokoukun, mutta vetopaino on lähinnä vitsi (345kg).

[/quote]

Toyotissa on yleensäkin ollut erittäin vaatimattomat vetopainot. Avensiksellakaan ei saa vetää kuin 500kg jarrutonta kärryä.

Vierailija
29/64 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:55"] Itse vertailin hybridi Mondeota dieseliin. Hintaero noin 4000€, polttoainekuluissa ei juuri eroa, diesel vähän halvempaa ja sitä kuluu vähän enemmän kuin bensaa hybridissä. Hybridin eduksi jää käyttövoimaveron puuttuminen (461€/vuodessa). Mutta hybridiä ei saa farmarina ja sedanissakin on reilusti pienempi takakopsa, koska akut vie tilaa ja suurin puute on se että hybridiin ei saa laittaa vetokoukkua. En näe järkeä ostaa omaan käyttöön hybridiä. [/quote] Farmari: Toyoyta Auris Touring Sports [/quote] Auris on helkkarin huono ajettava ja kova melu sisällä. Jään takia epätasaisella tiellä, kuulosti että sisällä on edestä ja takaa jotain irti, kun kolina ja räminä kuuluu stereona. Kuskin paikka on myös ahdas.

[/quote]

Kappas s24:n trollihan se täällä.

Vierailija
30/64 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:55"] Itse vertailin hybridi Mondeota dieseliin. Hintaero noin 4000€, polttoainekuluissa ei juuri eroa, diesel vähän halvempaa ja sitä kuluu vähän enemmän kuin bensaa hybridissä. Hybridin eduksi jää käyttövoimaveron puuttuminen (461€/vuodessa). Mutta hybridiä ei saa farmarina ja sedanissakin on reilusti pienempi takakopsa, koska akut vie tilaa ja suurin puute on se että hybridiin ei saa laittaa vetokoukkua. En näe järkeä ostaa omaan käyttöön hybridiä. [/quote] Farmari: Toyoyta Auris Touring Sports [/quote] Auris on helkkarin huono ajettava ja kova melu sisällä. Jään takia epätasaisella tiellä, kuulosti että sisällä on edestä ja takaa jotain irti, kun kolina ja räminä kuuluu stereona. Kuskin paikka on myös ahdas.

[/quote]

Kappas s24:n trollihan se täällä.
[/quote]
En ole ja kokemusta auriksella ajosta on kuukauden verran, kun kolmion takaa ajettiin minun eteen ja oma auto oli kuukauden korjauksessa. Ei kaikki tojotat ole noin huonoja ajaa, avensis ihan kohtuullinen.

Vierailija
31/64 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yaris Hybridillä ajelen. Ihan mukava kärry kaikinpuolin. Koko perhe tavaroineen sopii kyytiin, vaikka ulkoa onkin pieni ja sievä ja peruutuskameran kanssa mahtuu mihin vain parkkiin. Eniten hymyilyttää tankilla, kun täysi tankkaus on ohi lähes heti eikä nykyajan bensanhinnoilla paljon mitään maksakaan. Sähkömoottorissa saisi olla hivenen enemmän potkua, jotta ylämäissäkin voisi ajella pelkällä sähköllä. Hybrid pitää itse kokea ja tuntea/ymmärtää miten se toimii. Bensalaskun puolitus, ajomukavuuden parannus, minulle sopii. Nykivästi ajaville kuskeille tai levottomille kaahareille tuskin se oikea.

Vierailija
32/64 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on ollut kaksi hybridia; Toyota Prius vm.2009 ja nykyinen Toyota Prius vm. 2011. Pelkkää plussaa: Pienet vakuutukset, autoverot ja käyttökustannukset, edullinen määräaikaishuolto, ei mitään vikoja ole ilmennyt, turvallinen, hyvä talviauto ja meillä autoon mahtuu kolme lasta istuimineen plus perään kaksostenrattaat. Hud on kätevä, automaattia rakastetaan. Meillä ainakin tulee jatkossakin pysymään Prius perheessä; vaihdetaan vaan uudempaan mutta merkki ei vaihdu. Tämä on meidän auto <3 Ps. Osia kuluttaa paljon vähemmän kuin ei-hybridit.

Vierailija
33/64 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki mieli hydridi (Pruis ja Lexus CT) hankkia vuosi sitten kun autoa vaihdoin uudempaan, arveluttamaan jäi onko hydridistä juurikaan hyötyä maaseudulla.

Vierailija
34/64 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 15:45"]Teki mieli hydridi (Pruis ja Lexus CT) hankkia vuosi sitten kun autoa vaihdoin uudempaan, arveluttamaan jäi onko hydridistä juurikaan hyötyä maaseudulla.
[/quote]

No edullinen, mukava ajaa jne. Mutta ehkä kaupunkiajossa saa enemmän irti. Prius <3

Vierailija
35/64 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota Prius on kaikissa ikäryhmissä ollu vuosia viattomin auto katsastustilastoissa. 

Vierailija
36/64 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.toyota.fi/omistajalle/huolto/huolto-ohjelmat.json

Tuossa ei ole hintoja, vaan toimenpiteet. Itse maksan Priuksen huollot etukäteen: 30 €/kk ja kaikki on maksutonta sen jälkeen + laina-auto.

Vierailija
37/64 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida olla järkeä ostaa akkuja sisältävää autoa suomen talveen. En ainakaan itse ostaisi kun tiedän miten akut käyttäytyy pakkasessa.

Vierailija
38/64 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida olla järkeä ostaa akkuja sisältävää autoa suomen talveen. En ainakaan itse ostaisi kun tiedän miten akut käyttäytyy pakkasessa.

No, TM:n testissä Auris Hybrid valittiin toiseksi parhaaksi talviautoksi.
Ja, Toyota ilmoitti kesällä, että kaikkien Hybridien akkujen takuu nostetaan takautuvasti 10 vuoteen /350.000 km. Siis myös jo vuoisa sitten ostetuille autoille.
Voivat noin tehdä, koska vikoja ei ole. Hybrideissä vähemmän vikoja yleensäkin kuin perinteisissä autoissa.

Olen nyt ajanut muutaman viikon Hybridillä ja kyllä se ajokokemus vaan on loistava. On vääntöä kiihdytykissä, on todella hiljainen ja mukava ajettava. Ja 45 litran tankilla ajaa paljon pidempään kuin edellisen auotn 60 litran tankilla. Autoverosta tuli jo palautusta, koska on niin paljon vähäpäästöisempi!
Tämän kokemuksen jälkeen tuntuis täysin hullulta ostaa jokin muu kuin hybridi.

Vierailija
39/64 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuilla on kahdeksan vuoden takuu. Akku on ns. panttiakku, vaihto maksaa töineen n. 1500 euroa.

Käytännössä akut ovat erittäin kestäviä.

Itsellä on käytössä premium-varusteinen Auris Touring Sports.

Lyhyesti sanottuna: Varmatoiminen ja taloudellinen huippulaite.

Vierailija
40/64 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hybridejä saa farmarina, Auriksessa takapenkit käännettynä tavaratila yli 1600 litraa, tavaratilan pituus hiukan yli 2 metriä. Autoon saa myös vetokoukun.