Äitini soittelee humalassa minusta lastensuojeluilmoituksia :(
Menin heikkona hetkenä avautumaan äidilleni kaksi (2) kertaa suhteestani mieheeni, kun oli hankalaa. Niin äitini uhkailee soitella kännissä miehelleni ja lastensuojeluun meistä ilmoituksen. :( Olen ihan paniikissa. Kadun syvästi sitä, että puhuin hänelle (yhteensä noin 2 x 25 min), mutta en tajunnut tällaista reaktiota. Äitini soitti äsken heti aamulla mulle uudelleen kännipuheluita ja koko eilisillan.
Kommentit (30)
Nyt hän on ahdistellut mua puhelimella koko aamun ja aikoo pitää huolen (=kertoo väritettyjä totuuksia sekä valheita), että lapset viedään meiltä pois välittömästi. Kyseessä on sama henkilö, jolle joudun jatkuvasti lainailemaan rahaa ja joka asui pitkään asunnossani, sillä hänellä itsellään ei ollut asuntoa eikä luottotietoja. Olen myös lukuisat kerrat joutunut kuuntelemaan hänen omia parisuhdehuoliaan. Olen itse ihan normaali kansalainen, mutta hänellä on ties mitä oukeuscaseja, joissa on itse ollut pahoinpitelyn uhrina yms. Hän myös uhkasi, että laittaa jotkut kriminellit kostamaan miehelleni ne riidat sekä uhkasi soitella miehelleni töihin kännipuheluita. Olen ihan paniikissa äitini takia. :( Äidilläni on myös edelleen asuntoni avaimet hallussaan sekä hän on arvaamaton humalassa. Mitä mä voisin tehdä? HELP! T. AP
Lähestymiskielto ja lukkojen vaihto. Ja lakkaat vastaamasta puhelimeen. Ja kasvat aikuiseksi ja lakkaat vuodattamasta hulluille henk koht asioita...
Haet ne avaimesi pois, tarvittaessa poliisin avulla. Lisäksi tallennat puhelujen ajat ja viestit. Ilmoitat lastensuojeluun että äitisi on humalassa ja uhkaillut ilmoituksilla.
Et vastaa puheluihin.tuollaiselle pitää laittaa rajay. Olet aikuinen et enää pikku lapsi. Et lainaa enää rahaa,rahaa lainaamalla juotat itse äitiäsi.
Ls-ilmoa on turha pelätä. Jos tekee ilmon niin sitten tekee.
äitisi tietää että voi hallita sinua noilla jutuillaan ja se jatkuuniin kauan kun sinä annt sen jatkua.
Terv:toinen alkoholistin lapsi joka laittoi rajat.
Tee lastensuojeluilmoitus omista lapsistasi, syynä elämäänne vaikeuttava äiti, joka tekee aiheettomia lasuja.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 10:20"]
Lähestymiskielto ja lukkojen vaihto. Ja lakkaat vastaamasta puhelimeen. Ja kasvat aikuiseksi ja lakkaat vuodattamasta hulluille henk koht asioita...
[/quote]
En tosiaan tajunnut, että hän olisi niinkin hullu. Minulle on ollut äidistäni riesaa koko ikäni (äitini on sytytellyt kotona tavaroita tuleen, heitellyt isääni tavaroilla sekä ollut minua kohtaan ankaran kylmä ja julma aivan varhaislapsuudestani lähtien). Minun äitini toisen avioliiton lapset on huostaanotettu ja hänellä on ollut erittäin väkivaltaisia puolisoita. Minulla menee ihan ok mieheni kanssa ja nyt hän haluaa sotkea perheeni samaan roskaan kuin missä hän itse on. Kamalaa elää tässä jännityksessä, että tuleeko hän yllättäen asuntoon tai lähettääkö jotkut "tuttunsa" pahoinpitelemään mieheni tai tekeekö lastensuojeluilmoituksen. Ne hänen puhelunsakin ovat aivan kamalia, kuten eilen ja tänään. Kesken mukavan alkuillan hän soittelee yhtäkkiä uhkailuita ja sama jatkui tänään heti yhdeksän aikoihin aamulla: uhkailua ls-ilmoituksesta sekä siitä, että "teidän lapsethan viedään pois", jos hän niin haluaa. :( Äitini on myös soitellut omille iäkkäille vanhemmilleen samantyyppisiä juttuja joskus. Aivan kamalaa.
Mutta kommenttiin vielä: mä yritän saada häneltä ne avaimet vielä pois, sillä lukkojen vaihto maksaa kamalasti. Sen jälkeen aion kyllä ottaa etäisyyttä häneen, sillä hän on todella pelottava. Exänikin kanssa hän suhmuroi jotain mun selkäni takana (jutteli ja kertoi minun asioitani hänelle yms.). Nykyistä miestäni hän sen sijaan inhonnut alusta lähtien ja hänet hän on tavannut vain kerran. Nuorempaa lastakaan hän ei ole koskaan edes tavannut ja vanhemman lapsen vain yhden kerran. Avaimet ovat "unohtuneet" hänelle ajoilta ennen lapsia. T. Ap
Kannattaa vastata vähän aikaa puheluun ja äänittää ja jos kunnianloukkausasiaa niin ei muuta kun poliisin pakeille. Sakot voi äitiä ketuuttaa ja jos ei pysty maksamaan niin eikö istumaan vaan. Tämmöstä pirullista äitiä ei kannata sääliä.
Toistan: älä vastaa, vaihda lukot, hae lähestymiskieltoa.
Tämä tosiaan alkaa olla jo ihan absurdia. Kaikki rähinä tulee _uhkailuista_. Tiesin tavallaan ottavani riskin kertoessani negatiivisia asioita miehestäni (en ollut uskaltanut kertoa aiemmin yhtään mitään, sillä äitini on aiemminkin osoittautunut täysin arvaamattomaksi ja olen itse joutunut kärsimään sen moninkertaisesti). Esim. mummoni kerran käyttäytyi todella epäreilusti minua kohtaan ja kerroin sen äidilleni, niin seurauksena välini menivät poikki mummooni noin pariksi vuodeksi, vaikka en itse ollut tehnyt muuta kuin kertonut tilanteesta äidilleni. Äitini oli kuulemma uhkaillut mummoani taas joillain omilla tutuillaan, jotka tulevat tekemään pahaa, jos mummo ottaisi minuun yhteyttä. Aivan kamalaa siis. Äitini ei osaa käsitellä mitään stressaavaa, vaan sotkee tilanteen aivan täysin siten, että muut joutuvat kärsimään.
Kadun syvästi sitä, että menin avautumaan äidilleni riitatilanteesta, mutta en ihan tällaista reaktiota odottanut, sillä äitini itse on varmaan jo tämänkin vuoden aikana soittanut _satoja_ nyyhkypuheluita omista ihmissuhdevaikeuksistaan. Sitten jos mä kerron kerran tai kaksi vastaavia juttuja, niin jo alkaa tapahtua: uhkailu pahoinpitelyllä sekä mieheni ahdistelulla puhelimitse ja meiltä lapset pitäisi viedä kokonaan pois. Lisäksi hän oli laverrellut asiani jo usealle henkilölle eteenpäin, vaikka sanoin, että ei kertoisi kenellekään. :( Alkaa pelottaa tämä tilanne jo niin paljon, että mun on varmaan pakko varoittaa miestäni sekä kertoa jollekin muulle siltä varalta, että äitini alkaa mustamaalata minua ja perhettäni. T. AP
www.vauva.fi/keskustelu/4402715/ketju/aiti_se_vaan_vippailee/
Sinulla on ap kaksi mahdollisuutta.
1. Asiat jatkuvat kuten ennenkin ja äitisi lainailee sinulta rahaa ja sinä pelkäät.
2. Kasvatat selkärangan ja katkaiset välisi äitiisi. Elät ilman äitis aiheuttamaa stressiä ja pelkoa.