Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini soittelee humalassa minusta lastensuojeluilmoituksia :(

Vierailija
27.02.2015 |

Menin heikkona hetkenä avautumaan äidilleni kaksi (2) kertaa suhteestani mieheeni, kun oli hankalaa. Niin äitini uhkailee soitella kännissä miehelleni ja lastensuojeluun meistä ilmoituksen. :( Olen ihan paniikissa. Kadun syvästi sitä, että puhuin hänelle (yhteensä noin 2 x 25 min), mutta en tajunnut tällaista reaktiota. Äitini soitti äsken heti aamulla mulle uudelleen kännipuheluita ja koko eilisillan.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aamullakin hän löi luurin korvaan monta kertaa (sitä ennen uhkasi tehdä ilmoituksen, joten paniikissa soitin takaisin). Silti hän soitteli mulle ja sanoi normaalilla äänellä "soita takaisin", jolloin soitin toiveikkaana, että hän olisi tullut järkiinsä. Nyt laittoi puhelimen kokonaan kiinni. Ja ei tässäkään vielä kaikki, olen kaikki nämä vuodet joutunut olemaan varpaisillani, sillä äitini uhkailee heti itsemurhalla, jos kaikki eivät mene hänen haluamallaan tavalla ja jos joku sanookin vastaan hänelle. T. Ap

Vierailija
2/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa, vaihda lukot, jätä poliisille lähestymiskieltohakemus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletpahasti läheisriippuvainen ja täysin rajaton, äitisi takia. Katkaise kierre nyt. Muuten laitat vain pahan mallin eteenpäin lapsillesi. Ethän halua sitä?

Vierailija
4/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläsi taitaa olla päihdeongelmaa, ja voi olla mielenterveyspuolen juttujakin.

Vierailija
5/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun puuttuminen asiaan saattaisi olla onnekantamoinen elämässäsi!

Vierailija
6/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniongelmainen suku,siinä kaikki. Riitaan tarvitaan aina kaksi

Vierailija
7/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sossuun, että äitisi tekee ilmoja häiriköinti mielellä, ettei tarvitse reagoida.

Vierailija
8/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 10:56"]

Lastensuojelun puuttuminen asiaan saattaisi olla onnekantamoinen elämässäsi!

[/quote]

Mitä tarkoitat?

Vierailija
9/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:09"]

Moniongelmainen suku,siinä kaikki. Riitaan tarvitaan aina kaksi

[/quote]

Mitä minun pitäisi tässä tehdä? Nimittäin en ole tehnyt muuta kuin miettiessäni eroa miehestäni (sittemmin peruin aikeeni) menin soittamaan itkuisena äidilleni ja kerroin kaikista vaikeuksista mieheni kanssa (jotka siis ovat sellaisia, että ne loukkaavat minua, mutta eivät ole mitään universaaleja totuuksia). Tein siinä erittäin suuren arviointivirheen, sillä kaipasin vain juttuseuraa hetkeksi, enkä tiennyt ketään muuta, jolle olisin voinut niin avoimesti kertoa tilanteesta. Kyseisen puhelun aikana äitini vaikutti järkevältä sekä vakuutti, että pitää asiat omana tietonaan. Nyt sitten seuraavana päivänä kävikin ilmi, että hän oli lähes samoin tein kertonut kaiken muille läheisilleen ja alkoi soitella minulle uhkailupuheluita, joiden perusteella minun on _pakko_ erota miehestäni tai äitini usuttaa jotkut kriminellit uhkailemaan miestäni sekä kertoo kaikki arkaluonteiset asiat eteenpäin sekä tekee ls-ilmoituksen. Pelkään myös, että hän saattaa tuhota asuntoani silloin kun olen poissa kotoa, sillä hänellä on avain. Seuraavana aamuna eli tänään hän heti aamusta jatkoi kännipuheluilla, uhkaili ja puhui ihan järkyttäviä juttuja. Ne eiliset humalatkin hän joi ilmeisesti minun hänelle lainaamillani rahoilla, vaikka lupasi ostaa ruokaa. Hän myös valitteli "nälkää", mutta oli kuitenkin ajellut taksilla yms. Ei ole minun vikani, että äitini on noin kamala. Tosin omaa tyhmyyttäni luotin häneen. Muut sukulaiseni ovat myös ihan normaaleja. Oma äitini on se musta lammas, jolle aina sattuu ja tapahtuu ja joka pahimmillaan tekee muiden elämästä h*lvetin. Ei ole minun vikani, että hän sattuu valitettavasti olemaan äitini. Olen perinyt luonteenikin isäni puolelta. T. AP

Vierailija
10/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen provo, vaikka eipä silti, onhan tässä maassa hulluja isovanhempiakin. Silti minuuttimäärien tarkka ilmoittaminen saattoi aiheuttaa tän epäilykseni.

Vierailija
11/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet täydellinen idiootti kun pidät mitään yhteyttä moiseen. Läheisriippuvainen, rajasi ovat hukassa, eikä sinulla ole normaalin ihmisen elämänhallintataitoja! Nytkin vain jankkaat täysin ääliömäisyyksiä sokeasti.

Vierailija
12/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystykseen ja kerro, että äitisi käyttäytyy sekavasti ja olet huolissaan hänen terveydestään. Pyydä, että joku käy katsomassa tilanteen ja että itse et voi (valehtele vaikka, että äitisi ei avaa ovea). Kerro myös tuosta itsemurhalla uhkailusta.

Voit mennä paikalle ja odottaa, että viranomaiset tulevat. Otat sitten heidän läsnäollessaan avaimesi takaisin. Äitisi jää heidän vastuulle, sinä voit lähteä pois. Ja kiellät tuon puhelusi, sanot, että äitisi on keksinyt koko asian.

Vierailija
13/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:49"]

Olet täydellinen idiootti kun pidät mitään yhteyttä moiseen. Läheisriippuvainen, rajasi ovat hukassa, eikä sinulla ole normaalin ihmisen elämänhallintataitoja! Nytkin vain jankkaat täysin ääliömäisyyksiä sokeasti.

[/quote]

En normaalisti ole edes pitänyt mitenkään erityisen kiinteästi yhteyttä äitiini. Olen soitellut hänelle noin kahdesti kuukaudessa ja kysynyt kuulumisia. Sen sijaan hän on ennen tilipäivää soitellut vipatakseen rahaa minulta. Noin pari vuotta sitten aloin laittaa puhelimeni jatkuvasti äänettömälle ja pidin sitä usein laukussa vapaa-aikanani, sillä pelkäsin hänen puheluitaan. Olen nähnyt äitini livenä muistaakseni viime kesänä viimeksi. Toki hänellä on vaikutusvaltaa minuun, sillä hän tosiaan osaa sotkea monet asiat oikein kunnolla ja olen tottunut häpeilemään ja selittelemään muille hänen kännitoilailuitaan. Edes mieheni ei tiedä äitini alkoholiongelmasta ja muista ongelmista, sillä en uskalla ja edes kehtaa kertoa niistä kenellekään. Koko suku tässä on joutunut peittelemään ja häpeämään hänen edesottamuksiaan, mutta en tiedä, tekeekö se vielä kenestäkään läheisriippuvaista.

Pikku yksityiskohtana muistan sen, kun vanhempani erosivat ollessani 13-vuotias. Otin heidän eronsa hyvin raskaasti. Sitten kun harvoin tapasin äitiäni, kuljin melkeinpä hänen perässään ja juttelin hänelle koko ajan. Muistan, että äitini (!) alkoi väittää, että olen läheisriippuvainen, sillä olen "liian kiinni" hänessä silloin harvoin, kun tapasimme. Mielestäni se on sairasta, että omalle, äitiään ikävöineelle lapselle sanotaan noin. :( T. AP

Vierailija
14/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjösses.Jos tämä ei ole trolli niin otappa nyt aikuinen ihminen ittees niskasta kii.Miten voi olla tommosia nössyköitä olemassa.

Vierailija
15/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:49"]

[/quote]

Niin ja miten niin minulla ei ole normaalin ihmisen elämänhallintataitoja? Mun oli pakko jo kertoa tästä livenä jollekin eli miehelleni äsken puhelimitse, sillä koko juttu alkoi jo ahdistaa liikaa. Siihen mennessä avauduin siitä vain tässä nimenomaisessa ketjussa. :P AP

P.S. Ja aiempaan tarkkoihin kellonaikoihin tarttuneeseen kommenttiin viitaten, saatoin olla niin paniikissa, että kirjoitin hieman hassusti tuon koko aloitusviestin. Juttelin siis jotain 20-30 minuuttia tuolloin, ei se niin tarkkaa ollut.

Vierailija
16/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki ja terapiaan.

Vierailija
17/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:22"]Herranjösses.Jos tämä ei ole trolli niin otappa nyt aikuinen ihminen ittees niskasta kii.Miten voi olla tommosia nössyköitä olemassa.
[/quote]
No kun sinua on koko elämäsi ajan alistettu ja nöyryytetty,niin se on sinulle ihan normaalia. Lapsesta asti kasvatettu olemaan vähempi arvoinen niin eihän siinä ihminen muuta osaakaan. Ei hänellä ole tietoa siitä mikä on ns normaalia,hänelle on normaalia olla se alistettu nössykkä.

Vierailija
18/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:22"]

Herranjösses.Jos tämä ei ole trolli niin otappa nyt aikuinen ihminen ittees niskasta kii.Miten voi olla tommosia nössyköitä olemassa.

[/quote]

Oon nössö ja äitini on tottunut siihen, joten kuvittelee voivansa kohdella minua miten vain. Melkein kaikki hänen ympärillään ovat häntä "nössömpiä". Ongelma on siinäkin, että äitini tosiaan uhkailee itsemurhalla ja kaikilla kauheuksilla, jos joku laittaakin yllättäen kovan kovaa vastaan. Hän saa esim. hälytettyä ex-miehensä paikalle milloin vain ja he uskovat häntä. Hänellä on ihmeellinen valta muihin ihmisiin ympärillään. Muut tosiaan ovat hänen kanssaan vähän varpaisillaan ja yrittävät ymmärtää hänen kulloisiaankin ongelmiaan. Olen itse joskus todennutkin, että äidilläni on joku "prinsessasyndrooma", ts. häntä eivät koske samat säännöt kuin muita ja muut ovat vain hänen "palvelusväkeään", jotka sietävät hänen oikkujaan. Onhan hän kaunis ikäisekseen, tyylikäs ja todella omanarvontuntoinen - ja älykäskin, mutta hän käyttäytyy todella itsekkäästi ja epäreilusti läheisiään kohtaan. Mutta näin täällä. :( T. AP

Vierailija
19/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:22"]Herranjösses.Jos tämä ei ole trolli niin otappa nyt aikuinen ihminen ittees niskasta kii.Miten voi olla tommosia nössyköitä olemassa. [/quote] No kun sinua on koko elämäsi ajan alistettu ja nöyryytetty,niin se on sinulle ihan normaalia. Lapsesta asti kasvatettu olemaan vähempi arvoinen niin eihän siinä ihminen muuta osaakaan. Ei hänellä ole tietoa siitä mikä on ns normaalia,hänelle on normaalia olla se alistettu nössykkä.

[/quote]

Tämä muuten pitää paikkansa. Kun olin ihan pieni lapsi (ja jälkikäteen kuvista katsottuna ihan nättikin), niin äitini haukkui minua pienestä pitäen rumaksi, vastenmieliseksi, kömpelöksi, hitaaksi ja jotenkin alempiarvoiseksi. Minulla kesti todella pitkään edes tajuta, että voin olla oikeasti ihan viehättävä. Ja ihmiset lähipiirissäni ovat aina aidosti ihmetelleet _erittäin_ huonoa itsetuntoani sekä käsitystä siitä, että olen ulkoisesti vastenmielinen, vaikka olen ollut hoikka, pitkä ja mallinakin joskus nuorempana. Äitini myös haukkui omaa siskoaan itseään rumemmaksi ja melkeinpä kaikkia ihmisiä. Siskopuoltani hän on haukkunut lihavaksi ja vaatimattoman näköiseksi, vaikka pikkusiskoni on tosi nätti ja normaalipainoinen pitkänhuiskea nuori tyttö. Eli oikeassa olet. Olen tässä vasta vähitellen oppinut pitämään puoliani, mutta äidilläni on se "vanha asemansa" suvussa, joten hän pitää kaikkia muita otteessaan edelleen. T. AP

Vierailija
20/30 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti ap. Nyt vaihdatat lukot ja puhelinnumerot etkä ole missään tekemisissä äitisi kanssa. Lopeta tuo nyssäköinti. Se ei ole normaalia.

Ennen kuin vaihdat numeron niin lataa puhelimeesi auto call recorder ja nauhoita puhelut jos hullu vielä soittaa.