Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu raivona rokottamattomille, hänen oma leikkauksensa siirtyy sairaaloiden kuormituksen vuoksi

Vierailija
30.11.2021 |

On jo pitkään muutenkin odottanut omaa leikkaustaan. Vaikuttaa suoraan hänen työkykyynsä.

Kommentit (790)

Vierailija
261/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavasti sairaat jäävät hoitamatta itsekkäiden takia.

Ei ole itsekästä vahingoittaa itseään.

Se on todella itsekästä kun sitoo hoitohenkilökuntaa turhaan työhön jonka olisi suurella todennäköisyydellä voinut välttää ottamalla rokotteet kuten normaalit ihmiset tekevät! Näiden pässien takia juuri toisten suunniteltuja leikkauksia siirretään. Reilua olisi jättää rokottamattomat koronapotilaan jonon hännille. He saisivat hoitoa jos tilaa olisi, mutta kenenkään muun hoito ei heidän takiaan saisi kärsiä millään tavalla!

Juuri näin. En ymmärrä, miksi näin ei toimita. Se on ainoa looginen ratkaisu.

Et ymmärrä? Etkö ymmärrä että jokainen punnitsee oman tilanteensa itse? Jokainek ottaa riskim rokotteen mahdollisista haitoista itse? Jos on nuori ja perusterve niin se riski voi tuntua kohtuuttomalta. Osa ihmisistä jopa kuolee ennemmin kuin ottaa vakavan haitan. Jos sinä esim. tietäisit etukäteen että voisit saada jonkun kivan vaivan, ottaisitko silti rokotteen? Puhuisitko silti noin?

Tää teidän syyllistäminen on tutkitusti asia joka lisää mielipiteiden kärjistymistä. Siis ihan median ja ihmisten puheet vaan saavat ihmiset epäröimään entistä enemmän.

Osa meistä ei vastusta rokotteita sinällään,e ei vaan haluta Mrna-rokotteita, jotka vieläpä tän omicronin jälkeen tuskin tehoaa. Toivottavasti eivät silti sairasta pahempana.

Näetkö? Me rokottamattomat edelleen välitetään teistä muista tämän kaiken pahanpuhumisen jälkeen!

Tää asetelma on ihan nurinkurin: rokotetut on entistä huolestuneempia terveydestään, käsittämätöntä.

olen asianmukaisesti rokotettu ja kyllä, olen entistä huolestuneempi perheeni terveydestä, kun koronatartunnat vaan nousevat rokottamattomien keskuudessa. En halua edes lievää koronaa.

Vierailija
262/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut rokotteen ja tehnyt valinnan. Mikäli tästä supermyrkkyinjektiosta koituu jotain haittaa, niin valita. Miksi rokottamaton ei taas voi sairastaa koronaansa kotona, vaikka on tehnyt oman valintansa?

Kyllä rokottamaton saa ihan rauhassa koronansa kotona sairastaa. Saa sairastaa vaikka kuinka vaikeasti. Kunhan ei sieltä murjustaan sitten sairaalaan pääsyä kerjää.

Muista tämä sitten jos saat omikron-koronan ennen uuden rokotteen markkinoille tuloa.

Mitä tarkoitat? Jos on tehnyt kaiken mitä tehtävissä on (ottanut olemassa olevat tarjotut rokotteet) on tietenkin oikeutettu myös hoitoon jos kaikesta huolimatta sairastuu vakavasti. Silloinhan on toiminut vastuullisesti, toisin kuin rokotteista kieltäytyjät jotka eivät suostu ottamaan riskiä mahdollisista rokotehaitoista, mutta ajattelevat että heillä kuuluu olla sama oikeus hoitoon kuin niillä jotka riskin ovat ottaneet. Eiköhän tähän tule siinä vaiheessa muutos kun sairaalapaikat kirjaimellisesti loppuvat ja on pakko valita ketkä hoidetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua vähätellä, ehkä sielläpäin Suomea on näin.. mutta mun lähipiirissä on pandemian aikana leikattu 3 ihmistä ja yhdellä on nyt taas leikkaus tulossa (sai leikkauksen 2-3 viikon päähän suonikohjujen vuoksi). Tämä alueella missä koronatilanne ei ole mikään helppo.

Itseasiassa moni jonka tunnen, on päässyt lähetteelllä hoitoon normaalia nopeammin... itse pääsin reumatutkimuksilla ei-kiireellisellä lähetteellä muutamassa viikossa. Siis sain ajan lääkärikäynnistä kirjeellä n. 1-2 viikossa. Läheinen meni polille seuraavalla viikolla.

Ainut minkä tiedän ruuhkautuneen on pähetteet mt-puolelle.

Oikeasti nämä ruuhkautumiset johtuvat todennäköisesti pikemminkin siitä että terveydenhuollosta on säästetty vuosia. Kiva että syyllistävä katse menee ihmisiin, jotka itsekin kärsii. En minäkään syyllistä ihmisiä, jotka ovat ennaltaehkäistävissä olevien elämäntapojensa johdosta ruuhkauttamassa sairaanhoitoa. Ne ovat kuitenkin jollain tavalla valintoja, mutta ei kukaan valitse saada tartuntatautia.

Aika moni jonka tunnen, niin heillä on terveyssyyt taustalla miksi ei ota rokotusta, minulla myös.

Muistakaa että myös rokottamattomilla on läheisiä, jotka voi olla vastaavassa tilanteessa. Mullakin kuoli lähipiiristä ihminen 2020 leukemiaan.... häntä piti suojella, sekä sydänleikkaukseen menevää. Me pidettiin huolta hygieniasta, maskeista ja välteltiin turhia altistumisia.

Ehkä sun pitäisi näyttää sun kaverille se artikkeli MS-tautipotilaasta joka ei halua rokotetta.

Kyllähän rokottamaton tavallaan valitsee sen riskin/mahdollisuuden, että saa koronan vakavan muodon. Jo nyt tiedetään, että kaikki koronan tulee sairastamaan. Se menee läpi koko väestön. Rokote suojaa vakavalta tautimuodolta, rokottamaton saa sen muodon mikä tuurilla tulee.

Olen tuo jolle vastasit. Ootko hakenu koskaan influenssapiikkiä? Minä hain viime vuonna, suojellaakseni itseäni ja läheisiäni vaikka normaalisti en sitä ole ottanut.

Moni teistä syyllistäjistä tuskin on ennen koronaa hakenut influenssa-piikkejä (jotka on tutkitumpia) tai ylipäätään jätyänyt menemättä sairaana töihin tai vienyt vähän nuhaisen lapsen hoitoon välittämättä siitä voiko se tarttua johonkin syöpäsairaaseen tai vanhukseen.

Oma mummonikin kuoli influenssaan ollessani n. 10-vuotuas!

Jos ihminen on ikänsä tai sairauksiensa puolesta riskiryhmää, niin rokote on hänelle todennäköisesti pienempi riski. Mutta lapsien (joilla vakava muoto on harvinainen) tai nuorten rokottaminen on ihan uudella ennestään tuntemattomalla rokotteella riski.

Ja jos joku pakottaa ottamaan tuon riskin, mikä voi olla suurempi kuin sairaudesta johtuva haitta, niin SE on moraalisesti arveluttava valinta.

Tai jos joku menee baariin ryyppäämään niin se on kyllä valinta.. ja itseasiassa aika kyseenalainen valinta pandemia-aikana kun ottaa huomioon että yleensä teholla päihteistä aiheutuvia potiaita on kaksi kolmesta.

Vähän hämmentää miten oikeus päästä kaljottelemaan on suurempi ihmisoikeus/tärkeämpää pandemia-aikana kuin yhdenkään rokottamattoman tai rokotetun tehohoito? Samoin pitää päästä jääkiekko- tai jalkapallo-otteluun ulkomaille? Nekö on niitä ihmisoikeuksia?

Olen hakenut influenssapiikin, ihan itse maksaen ja yksityiseltä. Ja mä en ole käynyt baarissa vuosikausiin, korona-aikana en kertaakaan. Koronapassi löytyy, mutten ole sitä vielä kertaakaan käyttänyt. En ole käynyt myöskään jääkiekko-ottelussa tai jalkapalloa katsomassa. Ulkomailla en ole käynyt, en ennen koronaa enkä sen aikana. No, Ruotsissa olen joskus käynyt, myönnän, siis kauan ennen koronaa.

Olis myös jännä ihan oikeesti joskus tavata joku vakavan haitan koronarokotteesta saanut. Somen mukaan näitä on tuhansia ja tuhansia. Mutta oikeessa elämässä kukaan ei sellaista tunne. Ne tapaukset on aina sattuneet kaverin veljen kummin kaimalle tai tämän tutulle. Outoa sinänsä, koska someaikana on kyllä äärimmäisen vaikeaa peitellä näitä tapauksia. Luulis että joku olis jo ihan nimellään tullut esille. Mutta ei ole. Sairaalassakin heitä kuulemma on, ihan teholla asti, mutta kukaan hoitaja tai lääkäri heitä ei ole nähnyt. 

Vierailija
264/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla viivästyi leikkaus 1,5 vuodella ja tämä oli jo ennen koronaa 2017. Turhanaikaisia biopsioita otettiin siinä välillä, että näytti kuin tilanne olisi "edennyt". No, se paheni kaiken sorkkimisen ja odottelun myötä ja yksityisen kautta sain asiaa vauhditettua, operaatio viimein tehtyä ja palata täysikuntoisena työelämään. 

Jos porukka ei ole vielä huomannut, niin kerrottakoon se heille tässä: Suomen terveydenhuoltojärjestelmä on jo romahtanut ja sillä ei ole koronan kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
265/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hupaisaa. Juuri kun ihmiset on saatu käymään toistensa kurkkuihin kiinni (rokotetut vastaan rokottamattomat), niin tuleekin variantti joka pyyhkäisee kaikki ihmiset rokottamattomien leiriin...

Karman laki tai jotain? :D

Ehkä opetus joillekin.

Mikäli jo annetut rokotteet eivät tulevaan varianttiin tehoa, niin on selvä, että nyt rokotetut lähtevät ottamaan uudet rokotteet. Rokottamattomat eivät tietenkään niitäkään ota. Ts. sama tilanne jatkuu. Toki rokottamattomien vähemmistö kutistuu tartuntojen myötä.

Ja rokotettujen määrästä siirtyy iso osa rokottamattomien puolelle, koska moni ei aio enää uusia omikron-piikkejä hakea.

Mistäs sä tiedät, ettei moni ota omikron-piikkiä? Luulenpa, että rokottamattomat ottavat omikron-rokotteen; saavat näin suojan tarvitsematta perääntyä. Moni rokottamaton kuitenkin haluaa rokotepassin.

Vierailija
266/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan suunnata viha yhteiskunnalle ja siihen mihin verorahat ovat menneet, kun terveydenhuolto on näin surkeaa ja tila loppuu parin koronapotilaan takia. 

Ps. Myös rokotetut ovat joutuneet sairaalaan ja kuormittaneet sairaanhoitoa. 

Parin? Sairaalassa oli eilen 317 koronapotilasta, joista 51 oli teholla. Näistä yli 70% on rokottamattomia, vaikka rokottamattomia väestöstä on vain 14%. 

Vierailija
267/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei perusterveenä ja tuplarokotettuna huolestuta oma tilanne tällä hetkellä yhtään. En myöskään käy baareissa (kuten palstalla uskotaan rokotettujen tekevän), edellinen kerta taisi olla elokuussa 2019. Eläkeikäinen äitini sai rintasyöpädiagnoosin muutama viikko sitten, nyt odotellaan leikkausaikaa. Jos äidin syöpähoidot viivästyvät ja vaikeutuvat näiden teholla kituvien rokottamattomien takia, en tiedä minkälaista terapiaa tarvitsen, jotta pääsen vihastani yli. Äiti jäi juuri eläkkeelle, ja nyt piti olla vihdoin aikaa harrastaa ja tehdä mukavia juttuja. Hänellä on kolme lapsenlasta, joiden kanssa hän halusi nyt viettää enemmän aikaa. Olisin suonut hänelle rauhalliset eläkepäivät koiran kanssa lenkkeillen, sienestäen ja mökkeillen. Mutta nämä medialukutaidottomat oman elämänsä virologit ja "kriitikot" päättivät toisin.  Jos kyseessä on "vain nuha", pysykää pois sairaalasta oikeasti apua tarvitsevien tieltä. 

Vierailija
268/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin tarvitaan uusi superpassi, jollaisia on monissa maissa. Joukkoliikenteeseen ja töihin pitäisi päästää vain sellaisia, jotka ovat olleet vastuullisia ja ottaneet vähintään kolme annosta rokotetta.

Vierailija
269/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokotettu, mutta en kyllä mitään valvontapassia aio hankkia.

Vierailija
270/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku kehtaa tietoisesti ottaa riskin siitä, että vie vaikka onnettomuudessa hengenvaarallisesti loukkaantuneen lapsen tehohoitopaikan, koska hän nyt vaan ei aio tehdä yhtään mitään kenenkään toisen vuoksi? Ja kun verot on maksettu niin minun paikka minä vaadin minua ei pompoteta minä.

Ja osa kehtaa vielä väittää olevansa jollain vapauden ja moraalin asialla, surulliseksi on mennyt yhteiskunnan etiikan taju.

Vierailija
271/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaahan se on, että toisten piikkikammon vuoksi maailma pysähtyy.

Vierailija
272/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan suunnata viha yhteiskunnalle ja siihen mihin verorahat ovat menneet, kun terveydenhuolto on näin surkeaa ja tila loppuu parin koronapotilaan takia. 

50€ kustannus rokotteesta ei ole mitään tehohoidon kustannuksista.

yhden koronaviruspotilaan hoidon hintalappu yli 16 000 euroa.

320 ihmistä saadaan rokotettua yhdellä tehohoitopotilaan kuluilla.

https://www.ts.fi/uutiset/5445770

Se tehohoito maksaa päivässä tuon 16 000€. Kun siellä makoilee kymmenkin päivää niin siinä on kuluttanut aika tavalla verorahoja. Ei enää riitä ne itse maksetut, vähän on otettava muiltakin lisää.

Vierailija
273/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni minäminä rokote vastustaja välittää muista ihmisistä?

Vierailija
274/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta nämä medialukutaidottomat oman elämänsä virologit ja "kriitikot" päättivät toisin.  Jos kyseessä on "vain nuha", pysykää pois sairaalasta oikeasti apua tarvitsevien tieltä. 

Samat sanat rokotehaitoista kärsiville.

Vierailija
275/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannu Janunen kirjoitti:

Oli miten oli, koronarokotetta en tule ikinä ottamaan.

Hei, ootteko huomannu, että yks Janunen ei koronarokotetta aio ottaa???

Vierailija
276/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän noi rokotevastustajat välitä edes itsestään. Heillä on iso riski nyt vaikeaan tartuntaan.

Vierailija
277/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinusta on itsekäs valinta olla ottamatta rokotetta, niin etkö silloin myönnä rokotteen vahingoittavan sellaisen ottajaa yhteisen hyvä nimissä siinä, missä rokottamaton saa itsekkyydellään terveysedun, kun jättää tuon haitallisen rokotteen ottamatta?

Vierailija
278/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nämä medialukutaidottomat oman elämänsä virologit ja "kriitikot" päättivät toisin.  Jos kyseessä on "vain nuha", pysykää pois sairaalasta oikeasti apua tarvitsevien tieltä. 

Samat sanat rokotehaitoista kärsiville.

Anna nyt edelleen joku tilasto siitä miten rokotehaittaiset täyttää sairaalat niin sulla on edes puoli argumenttia kasassa arpomisen ja salaliittoteorioiden sijaan! Yhteiskunnassa mennään pienimmän KOKONAIShaitan mukaan jotta saadaan edes joltisenkin säilytettyä toiminnot!

Vierailija
279/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua vähätellä, ehkä sielläpäin Suomea on näin.. mutta mun lähipiirissä on pandemian aikana leikattu 3 ihmistä ja yhdellä on nyt taas leikkaus tulossa (sai leikkauksen 2-3 viikon päähän suonikohjujen vuoksi). Tämä alueella missä koronatilanne ei ole mikään helppo.

Itseasiassa moni jonka tunnen, on päässyt lähetteelllä hoitoon normaalia nopeammin... itse pääsin reumatutkimuksilla ei-kiireellisellä lähetteellä muutamassa viikossa. Siis sain ajan lääkärikäynnistä kirjeellä n. 1-2 viikossa. Läheinen meni polille seuraavalla viikolla.

Ainut minkä tiedän ruuhkautuneen on pähetteet mt-puolelle.

Oikeasti nämä ruuhkautumiset johtuvat todennäköisesti pikemminkin siitä että terveydenhuollosta on säästetty vuosia. Kiva että syyllistävä katse menee ihmisiin, jotka itsekin kärsii. En minäkään syyllistä ihmisiä, jotka ovat ennaltaehkäistävissä olevien elämäntapojensa johdosta ruuhkauttamassa sairaanhoitoa. Ne ovat kuitenkin jollain tavalla valintoja, mutta ei kukaan valitse saada tartuntatautia.

Aika moni jonka tunnen, niin heillä on terveyssyyt taustalla miksi ei ota rokotusta, minulla myös.

Muistakaa että myös rokottamattomilla on läheisiä, jotka voi olla vastaavassa tilanteessa. Mullakin kuoli lähipiiristä ihminen 2020 leukemiaan.... häntä piti suojella, sekä sydänleikkaukseen menevää. Me pidettiin huolta hygieniasta, maskeista ja välteltiin turhia altistumisia.

Ehkä sun pitäisi näyttää sun kaverille se artikkeli MS-tautipotilaasta joka ei halua rokotetta.

Kyllähän rokottamaton tavallaan valitsee sen riskin/mahdollisuuden, että saa koronan vakavan muodon. Jo nyt tiedetään, että kaikki koronan tulee sairastamaan. Se menee läpi koko väestön. Rokote suojaa vakavalta tautimuodolta, rokottamaton saa sen muodon mikä tuurilla tulee.

Olen tuo jolle vastasit. Ootko hakenu koskaan influenssapiikkiä? Minä hain viime vuonna, suojellaakseni itseäni ja läheisiäni vaikka normaalisti en sitä ole ottanut.

Moni teistä syyllistäjistä tuskin on ennen koronaa hakenut influenssa-piikkejä (jotka on tutkitumpia) tai ylipäätään jätyänyt menemättä sairaana töihin tai vienyt vähän nuhaisen lapsen hoitoon välittämättä siitä voiko se tarttua johonkin syöpäsairaaseen tai vanhukseen.

Oma mummonikin kuoli influenssaan ollessani n. 10-vuotuas!

Jos ihminen on ikänsä tai sairauksiensa puolesta riskiryhmää, niin rokote on hänelle todennäköisesti pienempi riski. Mutta lapsien (joilla vakava muoto on harvinainen) tai nuorten rokottaminen on ihan uudella ennestään tuntemattomalla rokotteella riski.

Ja jos joku pakottaa ottamaan tuon riskin, mikä voi olla suurempi kuin sairaudesta johtuva haitta, niin SE on moraalisesti arveluttava valinta.

Tai jos joku menee baariin ryyppäämään niin se on kyllä valinta.. ja itseasiassa aika kyseenalainen valinta pandemia-aikana kun ottaa huomioon että yleensä teholla päihteistä aiheutuvia potiaita on kaksi kolmesta.

Vähän hämmentää miten oikeus päästä kaljottelemaan on suurempi ihmisoikeus/tärkeämpää pandemia-aikana kuin yhdenkään rokottamattoman tai rokotetun tehohoito? Samoin pitää päästä jääkiekko- tai jalkapallo-otteluun ulkomaille? Nekö on niitä ihmisoikeuksia?

Olen hakenut influenssapiikin, ihan itse maksaen ja yksityiseltä. Ja mä en ole käynyt baarissa vuosikausiin, korona-aikana en kertaakaan. Koronapassi löytyy, mutten ole sitä vielä kertaakaan käyttänyt. En ole käynyt myöskään jääkiekko-ottelussa tai jalkapalloa katsomassa. Ulkomailla en ole käynyt, en ennen koronaa enkä sen aikana. No, Ruotsissa olen joskus käynyt, myönnän, siis kauan ennen koronaa.

Olis myös jännä ihan oikeesti joskus tavata joku vakavan haitan koronarokotteesta saanut. Somen mukaan näitä on tuhansia ja tuhansia. Mutta oikeessa elämässä kukaan ei sellaista tunne. Ne tapaukset on aina sattuneet kaverin veljen kummin kaimalle tai tämän tutulle. Outoa sinänsä, koska someaikana on kyllä äärimmäisen vaikeaa peitellä näitä tapauksia. Luulis että joku olis jo ihan nimellään tullut esille. Mutta ei ole. Sairaalassakin heitä kuulemma on, ihan teholla asti, mutta kukaan hoitaja tai lääkäri heitä ei ole nähnyt. 

Tämä. Luulisi myös että tietoja tulisi muistakin maista. Loppujen lopuksi sekä rokotteen että koronan kohdalla on kyse pelosta ja tuntemattomalta suojautumisesta. Ja ok, ymmärrän että pelottaa jos arvelee ettei saisi pahaa koronaa ja rokotteen riskit arveluttavat. Minä olen tässä päättänyt luottaa terveydenhuollon ammattilaisiin koska en itse ole mikään rokote- tai tartuntatautiexpertti sen sijaan että itse mutuilisin.

Vierailija
280/790 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parin? Sairaalassa oli eilen 317 koronapotilasta, joista 51 oli teholla. Näistä yli 70% on rokottamattomia, vaikka rokottamattomia väestöstä on vain 14%. 

Rokottamattomia vai "rokottamattomia"? Alle 21 päivää ekasta ja 7 päivää toisesta rokotteesta ja hoitoon hakeutuva potilas tilastoidaan rokottamattomaksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi