Tuttu raivona rokottamattomille, hänen oma leikkauksensa siirtyy sairaaloiden kuormituksen vuoksi
On jo pitkään muutenkin odottanut omaa leikkaustaan. Vaikuttaa suoraan hänen työkykyynsä.
Kommentit (790)
Vierailija kirjoitti:
Työntäkää korona piikkejä persiinne täyteen. Minä en niitä aio ottaa.
Jännittääkö sinua kainoa nuorukaista/neitoa paljastaa peppusi rokottajan edessä?
Siksikö olet jättänyt rokotuksen ottamatta? Voi sinua pientä. <3
Saatat nyt nolostua kun kuulet, että rokotusta ei pistetä peppuun vaan käsivarteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut rokotteen ja tehnyt valinnan. Mikäli tästä supermyrkkyinjektiosta koituu jotain haittaa, niin valita. Miksi rokottamaton ei taas voi sairastaa koronaansa kotona, vaikka on tehnyt oman valintansa?
Kyllä rokottamaton saa ihan rauhassa koronansa kotona sairastaa. Saa sairastaa vaikka kuinka vaikeasti. Kunhan ei sieltä murjustaan sitten sairaalaan pääsyä kerjää.
Muista tämä sitten jos saat omikron-koronan ennen uuden rokotteen markkinoille tuloa.
Mitä tarkoitat? Jos on tehnyt kaiken mitä tehtävissä on (ottanut olemassa olevat tarjotut rokotteet) on tietenkin oikeutettu myös hoitoon jos kaikesta huolimatta sairastuu vakavasti. Silloinhan on toiminut vastuullisesti, toisin kuin rokotteista kieltäytyjät jotka eivät suostu ottamaan riskiä mahdollisista rokotehaitoista, mutta ajattelevat että heillä kuuluu olla sama oikeus hoitoon kuin niillä jotka riskin ovat ottaneet. Eiköhän tähän tule siinä vaiheessa muutos kun sairaalapaikat kirjaimellisesti loppuvat ja on pakko valita ketkä hoidetaan.
Millä logiikalla omikron-tartunnan saanut rokotettu on vastuullisempi potilas kuin täysin rokottamaton (tai jo koronan sairastanut)?
Vastaus: Ei millään.
Vähän kuin vetoaisit siihen, että kun autoit äitiä pienenä, niin siksi sinulla on etusija hoitoon.
Ei se rokote ketään hengissä pidä. Kaikki me kuollaan kerran, ei tänne kukaan ole vielä jäänyt.
Nyt voisi miettiä mitä hyvää omassa elämässä jo on. Koko elämä menee piloille jos miettii sitä yhtä asiaa "mitä jos saan jonkun sairauden ja minulle ei olekaan tehohoitopaikkaa sairaalassa". Veikkaisin, että täysosuma lotossakin on todennäköisempi.
Jos kyse on sairaaloiden resursseista, niin ei mitään armoa niille, jotka ovat terveytensä pilanneet syöpöttelemällä tai juopottelemalla pandemia-aikana! Vain raittiit ja rokotetut ansaitsevat passin!
Vierailija kirjoitti:
Ei se rokote ketään hengissä pidä. Kaikki me kuollaan kerran, ei tänne kukaan ole vielä jäänyt.
Nyt voisi miettiä mitä hyvää omassa elämässä jo on. Koko elämä menee piloille jos miettii sitä yhtä asiaa "mitä jos saan jonkun sairauden ja minulle ei olekaan tehohoitopaikkaa sairaalassa". Veikkaisin, että täysosuma lotossakin on todennäköisempi.
Eli mietit ainoastaan itseäsi tässä? Et mieti sitä, että joka päivä kuitenkin JOKU tarvitsee sitä tehohoitopaikkaa ja on aika kettumainen tilanne, jos hän ei sinne mahdu?
Se ei ilmesesti sinua kiinnosta, kunhan ei satu omalle kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku kehtaa tietoisesti ottaa riskin siitä, että vie vaikka onnettomuudessa hengenvaarallisesti loukkaantuneen lapsen tehohoitopaikan, koska hän nyt vaan ei aio tehdä yhtään mitään kenenkään toisen vuoksi? Ja kun verot on maksettu niin minun paikka minä vaadin minua ei pompoteta minä.
Ja osa kehtaa vielä väittää olevansa jollain vapauden ja moraalin asialla, surulliseksi on mennyt yhteiskunnan etiikan taju.
Suurin osa koronan takia teholla olevista on vanhoja ihmisiä. Väitän, että sairaalassa kyllä priorisoidaan ja joku kahdeksankymppinen poistetaan tehohoidosta, jos sillä saadaan paikka lapselle.
Kolmas annos vahvistaa immuunijärjestelmää, joten neljännen jälkeen olet jo suojattu. Kun 80 % asukkaista on saanut viidennen annoksen, rajoituksia voidaan lieventää, koska kuudes annos pysäyttää viruksen lisääntymisen ja estää sen leviämisen. Olen rauhallinen ja uskon, että seitsemäs annos ratkaisee ongelmamme, eikä meillä ole mitään syytä pelätä kahdeksatta annosta. Kliiniset tutkimukset yhdeksännellä annoksella ovat osoittaneet, että vasta-aineet ovat vakaampia kymmenennen annoksen jälkeen. Yhdestoista annos varmistaa, että uusia mutaatioita ei synny, joten kahdennentoista annoksen ideaa ei ole syytä arvostella...
Suoraan sanottuna alkaa mennä enemmistöllä hermo matemaatikantajuttomien ja yksinkertaisen paapomiseen.
Ei, koska olet vähemmistönä ei tarkoita että olet nero jolla on salattua tietoa. Tarkoittaa ettet kykene hahmottamaan sitä eteesi ladottua tilastofaktaa jota on kilometritolkulla! Totta kai tartunnat on lisääntyneet rokotteiden myötä, kas kun osa ajatteli että jojainen on riittävän fiksu ottamaan ne, jolloin voidaan lakata vihdoin perunakellarissa eläminen ja rajoitteita on purettu.
Mut joo parempi vaihtoehtohan on se rajat kii ravintolat kii junat kii bileet kii museot kii ravintolat kii työpaikat kii sosiaaliset suhteet pois ja eikun nettiin kirjoittelemaan vauvapalstalle miten hienosti tartunnat hävisi ilman rokotteita! Ei kai nyt kukaan muuta voi kaivata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni minäminä rokote vastustaja välittää muista ihmisistä?
Jos sinusta on itsekäs valinta olla ottamatta rokotetta, niin etkö silloin myönnä rokotteen vahingoittavan sellaisen ottajaa yhteisen hyvä nimissä siinä, missä rokottamaton saa itsekkyydellään terveysedun, kun jättää tuon haitallisen rokotteen ottamatta?
Voiskohan tuota enää epäselvemmin ilmaista....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskoni on myös odottanut polvileikkausta jo kauan. Joutunut kulkemaan kyynrsauvoilla kohta vuoden ja syömään särkylääkkeitä. On vielä työelämässä oleva ihminen. Kohta voi olla polvi niin huonossa kunnossa ilman leikkausta, että joutuu ennenaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle ja se vasta kalliiksi yhteiskunnalle tulee.
Ja on melko varmasti ylipainoinen ja itse aiheuttanut polvensa rikkoutumisen ylipainon takia. Näiden kuuluisikin odottaa jonon hännillä. Jokaisella on velvollisuus pysyä normaalipainossa. Kuinka kauan hyväksymme, että lihavuus aiheuttaa miljardikustannukset terveydenhoitoon? Miten näillä voi olla samat oikeudet kuin terveellisesti ja vastuullisesti elävillä?
Löytyisiköhän YK:n ihmisoikeuksien julistuksesta mitään vinkkiä siitä, miksi kaikilla ihmisillä on samat oikeudet...?
Vierailija kirjoitti:
Eikös Kiuru puhunut koronatehohoitopaikkojen nostosta tuhanteen keväällä 2020. Nyt 50 kpl on suuri ongelma.
Kyllä se tuhat olisi nytkin mahdollista järjestää, mutta se olisi pois muusta terveydenhuollosta. Jos siis Suomessa olisi 1000 koronatehopaikkaa, niin esim. syöpähoitoja tai leikkauksia ei voitaisi järjestää.
50 on se määrä mikä pystytään hoitamaan ilman että muiden hoitoja joudutaan perumaan, joten sen yli ei saisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nämä medialukutaidottomat oman elämänsä virologit ja "kriitikot" päättivät toisin. Jos kyseessä on "vain nuha", pysykää pois sairaalasta oikeasti apua tarvitsevien tieltä.
Samat sanat rokotehaitoista kärsiville.
Voi hyvä luoja tätä haittajankkausta. Omassa tuttavapiirissäni KAIKKI ovat tuplarokotettuja: sukulaiset, perheenjäsenet, ystävät, työkaverit. Kaikkien kanssa on tätä rokotusasiaa vatvottu sekä ennen rokotusten ottamista ("onko kokemusta, ootko kuullut muilta mitään") ja sen jälkeen ("millaista oli, tuliko mitään, ootko kuullut muilta mitään") ja KUKAAN ei ole saanut käden kipeytymistä tai puolen päivän kuumetta pahempaa haittaa. Ei kukaan. Jos nämä vakavat, intensiivistä sairaanhoitoa vaativat haitat olisivat niin yleisiä, miksi kukaan ei ole saanut sellaisia itse tai edes kuullut kaverin serkun saaneen?
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna alkaa mennä enemmistöllä hermo matemaatikantajuttomien ja yksinkertaisen paapomiseen.
Ei, koska olet vähemmistönä ei tarkoita että olet nero jolla on salattua tietoa. Tarkoittaa ettet kykene hahmottamaan sitä eteesi ladottua tilastofaktaa jota on kilometritolkulla! Totta kai tartunnat on lisääntyneet rokotteiden myötä, kas kun osa ajatteli että jojainen on riittävän fiksu ottamaan ne, jolloin voidaan lakata vihdoin perunakellarissa eläminen ja rajoitteita on purettu.
Mut joo parempi vaihtoehtohan on se rajat kii ravintolat kii junat kii bileet kii museot kii ravintolat kii työpaikat kii sosiaaliset suhteet pois ja eikun nettiin kirjoittelemaan vauvapalstalle miten hienosti tartunnat hävisi ilman rokotteita! Ei kai nyt kukaan muuta voi kaivata!
Kun osaat matematiikkaa niin hyvin, niin laske montako kuukautta mRNA-tekniikasta on tehty seurantatutkimusta hitaasti kehittyvien haittojen suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nämä medialukutaidottomat oman elämänsä virologit ja "kriitikot" päättivät toisin. Jos kyseessä on "vain nuha", pysykää pois sairaalasta oikeasti apua tarvitsevien tieltä.
Voi hyvä luoja tätä haittajankkausta. Omassa tuttavapiirissäni KAIKKI ovat tuplarokotettuja: sukulaiset, perheenjäsenet, ystävät, työkaverit. Kaikkien kanssa on tätä rokotusasiaa vatvottu sekä ennen rokotusten ottamista ("onko kokemusta, ootko kuullut muilta mitään") ja sen jälkeen ("millaista oli, tuliko mitään, ootko kuullut muilta mitään") ja KUKAAN ei ole saanut käden kipeytymistä tai puolen päivän kuumetta pahempaa haittaa. Ei kukaan. Jos nämä vakavat, intensiivistä sairaanhoitoa vaativat haitat olisivat niin yleisiä, miksi kukaan ei ole saanut sellaisia itse tai edes kuullut kaverin serkun saaneen?
Sama täällä. Lähipiirissäni KUKAAN ei ole saanut MITÄÄN pistoskohdan kipeytymistä kummempia haittoja. Laajemmassa tuttavapiirissä yksi henkilö oli päivän verran väsynyt ja hänelle nousi kuume.
Ihan oikeasti, jos haitat olisivat yleisiä, mehän kaikki tuntisimme niistä kärsiviä.
(Kas kummaa, kukaan tuttavistani ei ole myöskään kuollut mystisesti viime aikoina.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni minäminä rokote vastustaja välittää muista ihmisistä?
Jos sinusta on itsekäs valinta olla ottamatta rokotetta, niin etkö silloin myönnä rokotteen vahingoittavan sellaisen ottajaa yhteisen hyvä nimissä siinä, missä rokottamaton saa itsekkyydellään terveysedun, kun jättää tuon haitallisen rokotteen ottamatta?
En. Rokottamaton on itsekäs kun ei suostu kantamaan korkeaan kekoon ja huolehtimaan siitä ettei päätyisi viemään tehohoitopaikkaa joltakulta toiselta.
Eikä sen takia, että hän saisi jonkun terveysedun kun jättää piikin ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko palavaa halua pakottaa ihmiset ottamaan rokotteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku kehtaa tietoisesti ottaa riskin siitä, että vie vaikka onnettomuudessa hengenvaarallisesti loukkaantuneen lapsen tehohoitopaikan, koska hän nyt vaan ei aio tehdä yhtään mitään kenenkään toisen vuoksi? Ja kun verot on maksettu niin minun paikka minä vaadin minua ei pompoteta minä.
Ja osa kehtaa vielä väittää olevansa jollain vapauden ja moraalin asialla, surulliseksi on mennyt yhteiskunnan etiikan taju.
Suurin osa koronan takia teholla olevista on vanhoja ihmisiä. Väitän, että sairaalassa kyllä priorisoidaan ja joku kahdeksankymppinen poistetaan tehohoidosta, jos sillä saadaan paikka lapselle.
Eli perustuu edelleenkin siihen, että joku muu kuolkoon, ite voin kattoo tehosängystä vierestä? Joo selkeesti korkealla moraalin tasolla ollaan, hyvin korjattu!
Vierailija kirjoitti:
Jos mun ylipaino ratkeaisi kahdella piikillä, olisin ottanut ne jo aikapäiviä sitten 🤣
Mitenkään teitä ylipainoisia syyllistämättä..
Se ratkeaakin paljon turvallisemmalla keinolla: laihduttamalla.
Silti kukaan ei pakota teitä laihduttamaan tai uhkaa viedä työpaikkaa terveydenhuollon kestävyyden ja taloudellisten kustannuksien nimissä.
Samoin kukaan ei potkaise teiltä tupakkaa tai tuoppia kädestä.
Ja jos joku puhuu teistä pahaa, se yleisesti ottaen tuomitaan ja muistutetaan että erilaiset sairaudet voi vaikuttaa siihen, onko laihduttaminen teille mahdollista tai helppo valinta.
Kukaan ei myöskään julkaise listaa netissä "katso paikkakuntasi ylipainoiset". Kukaan ei pistä teitä puntariin ennenkuin pääsette töihin/kauppaan. Kukaan ei jätä teitä myöskään bileiden ulkopuolelle siksi että siitä voisi olla teille terveydellistä haittaa. Teitä ei myöskään kukaan kunnanjohtaja uhkaa jättää kättelemättä siksi, ettette ulkoisesti täytä heidän kriteerejään vaikka he eivät teidän todellista terveydentilaanne tiedä ja sen sijaan valitse ulkoisesti terveen ja mahdollisesti epäterveellisemmin elävän hoikan, teidän sijaanne.
Kukaan ei myöskään evää teiltä tehohoitoa sen vuoksi.
T. Rokottamaton, entinen "lapsesta asti pullea ylipainoinen", n. 10 vuotta sitten 20kg laihduttanut 30v, joka harrastaa nykyisin liikuntaa eikä käytä päihteitä tai tupakkaa, mutta ei myöskään halua ottaa terveydellisistä syistä riskiä näiden uusien rokoteteknologioiden kanssa!
Olen yleinen tosiasia, että ihmisten kannattaa aina pyrkiä itsekkäästi parantamaan omaa hyvinvointiaan, koska se johtaa siihen, että kokonaisuutena kaikilla menee hyvin. Jos vältämme itsekkyyttä ja otamme rokotteen, niin siitä seuraa ikäviä seurauksia kaikille.