Mies ei kerro mikä mieltä vaivaa
Olemme olleet yhdessä 6v, lapsia on 9kk ikäiset kaksoset. Meillä menee ihan mukavasti, mutta jokin vaan miehen tekemisissä viittaisi siihen, että hän on masentunut. Muutimme 2 vuotta sitten miehen työn perässä toiselle puolelle Suomea - mies menetti yhteydenpidon ystäviinsä. Hän tekee yötöitä, päivisin nukkuu kotona. Ei oikein ikinä mene minnekään "viettämään omaa aikaa".. Mitä voin tehdä? Mies huomioi minua, hellii jne, mutta jos kysyn onko kaikki hyvin, hän menee oudon mykäksi, ja jotenkin apaattiseksi. Olen suoraan kysynyt, onko hän masentunut, mutta hän ei vastaa oikein mitään. Ahdistaa kun ei voi auttaa rakasta ihmistä!
Kommentit (4)
Tuntuu, että hän on saattanut pitää tätä sisällään jo niin pitkään, ettei enää kykene ns. sosialisoitumaan.. Surettaa, kun en tiedä miten voin olla avuksi, muuta kuin kuuntelemalla, jos hän suostuisi kertomaan. Kun vaan hänellä olisi joku, jolle avautua. Näitä asoita on paha pitää sisällään..
Tai sitten joku niin vaikea juttu, että tietää ettei voi kertoa.
Itse en parisuhteessa, mutta jälkeenpäin pystyi ihmettelevälle äidille kertomaan kun asia oli ratkennut "onnellisesti". Jos tilanteen päällä ollessa olisi kertonut, niin olisi äitimuorille saanut heittää hyvästit hautuumaalla.
Jospa miehesi ei itsekään tieda? Olen mies ja aivan samanlaisessa tilanteessa. Viime aikoina olen huomannut muuttuneeni ihmisenä. Iloisuus ja positiivisuus on kadonnut. Kotona vaimo ja ihana lapsi. Olen myös yötöissä ja huomaan jääneeni kaiken sosiaalisen "normaalin" elämän ulkopuolelle. Tavallaan kaiken pitäisi olla kunnossa ja onkin. Mut joku vaan vaivaa ja painaa mieltä, en vaan itse tiedä mikä. Ehkä vaan joku ohimenevä välivaihe.
Ystävien, entisen työn, entisen kotikaupungin, entisen kodin jättäminen kaikki ovat suuria muutoksia elämässä. Kyllä hän on masentunut ja onneton, muttei puhu siksi, ettei tahdo loukata.