Suostuisitko CP-vammaisen lääkärin potilaaksi?
Siis sellaisen, jonka kognitiivisissa kyvyissä ei olisi vikaa? Itse en suostuisi.
Kommentit (39)
Mahtaako Suomessa olla yhtään cp-vammaista lääkäriä?
Tietenkin. CP ei ole älyn vamma. Meillä on lastenlääkärinä mies, jolla on hankala puhevika (en yiedä mistä syystä), mutta alkuvaikeuksien jälkeen olen oppinut ymmärtämään hänen hekäyksiään. Kun antaa aikaa, hän itsekin rentoutuu ja puhuu selvemmin.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:48"]
No miksen, mikset sinä ap suostuisi? Tiedän myös yhden cp-vammaisen neurologin mutta hän on varsin hyväkuntoinen, ainoastaan puhe hieman epäselvää.
[/quote]
Siksi etten halua maksaa mongertamisen kuuntelemisesta. Haluan että lääkärini artikuloi selvästi.
[/quote]
Veikkaan, että olet itse tällainen mongertaja tai sinulle on huomautettu puheestasi tai ymmärtämiskyvystäsi. Siksi sinulle on tärkeää, että muut puhuvat sinulle selkeällä puhekielellä. Joko unohtaaksesi että olet samis tai jotta kykenet tosiaan käsittämään kaiken, mitä sinulle sanotaan.
Entäs kierosilmäinen hammaslääkäri? Mun hammaslääkärillä on tosi kierot silmät mutta hyvin poraa reikiä.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:08"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:52"]EN. Enkä myöskään homon, venäläisen, mustaihoisen tai muun ulkomaalaisen potilaaksi. Minulla ei ole mitään ko. ihmisryhmiä vastaan, muuten vain en suostu sellaisten potilaaksi. [/quote] Minä taas en suostuisi tyhmän rasistin potilaaksi. Onneksi niitä ei niissä hommissa olekaan, ainakaan täällä päin.
[/quote]
Tyhmistä en tiedä, mutta lääkäreissä riittää rasisteja. Olivathan jo Natsi-Saksassakin lääkärit kaikkein innokkaimpia kaikista ammattiryhmistä liittymään kansallissosialistiseen puolueeseen. Tunnen lukuisia lääkäreitä, niissä piireissä moni käyttää n-sanaa tummaihoisista.
[/quote]
Hupaisaa, että joku alapeukuttaa. Faktat natsilääkäreistä voi jokainen tarkistaa julkisista lähteistä. Olen muuten päässyt itse aiempiin yliopisto-opintoihini liittyvässä harjoittelussa, kun lääkäri esim. ei voi sietää psykiatrisia potilaita. Siis osoittaa avointa inhoa ja halveksuntaa potilasta kohtaan selän takana, vain koska potilaalla on myös psykiatrinen diagnoosi. Ihmisillä on uskomattoman ihannoitu kuva lääkäreistä, mielikuvat eivät voisi olla kauempana totuudesta.
Älyssä ei voi olla vikaa jos on kouluttautunut lääkäriksi.
Yksi parhaista tuntemistani neurologeista on cp- vammainen. Jos jotain sattuisi itselle tai jollekin tutulleni, niin toivoisin että hän olisi töissä! Sydämellisempää ihmistä saa hetken etsiä.
Voisin jopa suosia cp-vammaista lääkäriä, ajattelisin että hän on koko elämänsä ollut potilaan asemassa ja ymmärtää millaista on olla "toisella puolella".
Todellakin! Sen sijaan eteen on tullut monta nk. tervettä lääkäriä, jonka aivotoiminnan riittävyydestä lääkärintyön harjoittamiseen en olisi niinkään varma
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:46"]
Siis sellaisen, jonka kognitiivisissa kyvyissä ei olisi vikaa? Itse en suostuisi.
[/quote]
Olen suostunutkin. Victoria Webster, ensimmäinen suomalainen ensihoidon tohtori joka työskentelee Ruotsissa. Kiitos Victorialle siitä että olen elossa.
Nykyään suostuisin. Myönnän kyllä että joskus oli myös ennakkoluuloja sen suhteen että Cp-vammaan automaattisesti liittyy esim. liikuntavamma lisäksi älyllistä vammaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:48"] No miksen, mikset sinä ap suostuisi? Tiedän myös yhden cp-vammaisen neurologin mutta hän on varsin hyväkuntoinen, ainoastaan puhe hieman epäselvää. [/quote] Siksi etten halua maksaa mongertamisen kuuntelemisesta. Haluan että lääkärini artikuloi selvästi. [/quote] Ei kaikkien cp-vamma kuulu puheessa. Mitä se vaikuttaa hoitoosi jos lääkäri vaikka vain kävelee huonommin? Tai kirjoittaa hieman huonommalla käsialalla?
[/quote]
En jaksa katsella sellaista maksavana asiakkaana.
[/quote]
Kommenttiesi motiivi on silkka ilkeys. Harvoin edes tyhmyys saa aikaan tuollaista tekstiä.
Missä päin Suomea tämä täällä mainittu CP-vammainen neurologi työskentelee?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:20"]
Tietenkin. CP ei ole älyn vamma. Meillä on lastenlääkärinä mies, jolla on hankala puhevika (en yiedä mistä syystä), mutta alkuvaikeuksien jälkeen olen oppinut ymmärtämään hänen hekäyksiään. Kun antaa aikaa, hän itsekin rentoutuu ja puhuu selvemmin.
[/quote]
En veisi lastani kahta kertaa tuollaiselle lääkärille. Ensimmäisen kerrankin jättäisin todennäköisesti kesken ja varaisin ajan jollekulle toiselle.
Ainakin etelä-Pohjanmaalla on yksi.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:16"]Mahtaako Suomessa olla yhtään cp-vammaista lääkäriä?
[/quote]
Huoh. Haartmanin sairaala sijaitsee Helsingissä
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:52"]EN. Enkä myöskään homon, venäläisen, mustaihoisen tai muun ulkomaalaisen potilaaksi. Minulla ei ole mitään ko. ihmisryhmiä vastaan, muuten vain en suostu sellaisten potilaaksi. [/quote] Minä taas en suostuisi tyhmän rasistin potilaaksi. Onneksi niitä ei niissä hommissa olekaan, ainakaan täällä päin.
[/quote]
Tyhmistä en tiedä, mutta lääkäreissä riittää rasisteja. Olivathan jo Natsi-Saksassakin lääkärit kaikkein innokkaimpia kaikista ammattiryhmistä liittymään kansallissosialistiseen puolueeseen. Tunnen lukuisia lääkäreitä, niissä piireissä moni käyttää n-sanaa tummaihoisista.