"Äiti, mitä on seksi?" Miten vastasit?
Aina sanotaan, että pitää selittää ikätasolle sopivasti, joten kerro myös lapsen ikä.
Kommentit (23)
Seksi on panemista, se on vähän sama asia kuin nussiminen.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:13"]"Se on sitä vauvantekoa josta on jo puhuttu." [/quote] Onhan seksi muutakin kuin vauvantekoa? Jäikö lapselle kuva, että aina tuloksena on vauva?
[/quote]
Epäilen että ei ole jäänyt, ikää on jo 27v ja luulisin että tietää jo mitä seksi on. Itse ujona mutta kaikki lapsen aiheuttamat haasteet rohkeasti vastaanottaneena aloin hillitä seikkaperäisiä vastauksiani jo lapsen ollessa 2v kun tämä ihmetteli tamponia, selitykseni oli liian yksityiskohtainen, tuloksena lapsi joka totesi en kyllä minä.
Vastaajalla 13 meni mun mielestä hyvin! Noin se kuuluukin selittää, rehellisesti, oikeilla termeillä.
Mun poika oli 4v, sisko oli juuri syntynyt ja kyseli monta kertaa päiväsä, että miten se vauva pääsee sinne masuun. Välttelin pari päivää kysymystä sepittäen jotain vauvasiemenistä (ja googletin mitä muut ovat sanoneet) Ei riittänyt, lopulta hän sanoi vihaisesti "nyt kerrot oikeesti, miten se siemen menee sinne masuun" kerroin sitten että pippeli menee pimppiin ja pippelistä tulee vauvasiemen. Poika kysyi muutaman lisäkysymyksen, vastasin jokaiseen niin hyvin kuin osasin. Sen jälkeen ei ole kysellyt! Hänelle riitti, että vastasin rehellisesti hänen kysymykseensä. Poika jo 6v.
Miten tämä onkin meille aikuisille niin hankala aihe :)