Miksi naiset odottavat että mies ostaa
esim. ed. mainitun astianpesukoneen? miksi eivät osta itse?? noloa ois olla noin riippuvainen toisen rahoituksesta :) naiset, jotain itsekunnioitusta!
Kommentit (21)
Koska luulevat, että miehen lompakolla loisiminen on jollain tapaa hyväksyttävää.
Tiskikone ei ole henkilökohtainen vaan koko perheen tarpeisiin. Eihän sitä tiskikonetta tarvitse, jos oikeasti tykkää tiskata käsin tai jos mies tiskaa puolet tiskeistä.
Perheessä ostetaan tällaiset jutut yhdessä. Jos joutuisin itse ostamaan tiskarin, niin pesisin siinä vain omat tiskini :D
niin? nainen ei voi ostaa jotain koko perheelle??
No en odottanut, mutta meille tuli tiskikone siinä vaiheessa, kun aloitin koulun ja työn yhtä aikaa. Ihan vaan ilmestyi. Minä en olisi sitä tarvinnut. Nykyään on nykyisessä asunnossa "kiinteänä".
En oleta, mutta oletan miehen tiskaavan omien tiskiensä lisäksi myös tasan puolet lapsien käyttämistä astioista, sekä ruuanlaittoon kuluneista astioista.
Varmaan sen takia että näin normisti toimitaan jos toinen vanhempi kotona lasten kanssa, se joka töissä kunnioittaa kotia hoitavaa puoliskoa.
tosielämässä miehet on nykyään epäluotettavia nyhveröitä jotka ei kykene perhettään elättämään, rahat menee kaljaan ja peleihin. "Tosimiehiä" hyi helvetti
Naisten loisiminen miehen lompakolla on seurausta siitä, että miehet eivät halua tehdä omaa osaansa (50%) kotitöistä. Naisten kotitöihin menee paljon enemmän aikaa kuin lumitöihin tai talonmaalaukseen. Pyykinpesu ja ruoanlaitto kun ovat jokapäiväisiä hommia. Niin ja toki mitä kauniimpi nainen, sen enemmän loisitaan lompakolla. Siksi, että muitakin ottajia on. Tyhmä nainen se, joka suostuu maksamaan puolet kaikesta, tekemään 90% kaikista kotitöistä & lastenhoidosta. Mitä enemmän mies naiselleen maksaa, sen enemmän mies nasistaan arvossa pitää, ja sen todennäköisemmin nainen haluaa miehensä pitää.
4;sen vastaus tiivisti kaiken tyhmyyden :) nainen ei voi ostaa mitään kaikille.. minä vaan tiskaisin omat astiani, huoh... mutta miehen ostamista tavaroista voi nauttia kaikki...
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:54"]
Naisten loisiminen miehen lompakolla on seurausta siitä, että miehet eivät halua tehdä omaa osaansa (50%) kotitöistä. Naisten kotitöihin menee paljon enemmän aikaa kuin lumitöihin tai talonmaalaukseen. Pyykinpesu ja ruoanlaitto kun ovat jokapäiväisiä hommia. Niin ja toki mitä kauniimpi nainen, sen enemmän loisitaan lompakolla. Siksi, että muitakin ottajia on. Tyhmä nainen se, joka suostuu maksamaan puolet kaikesta, tekemään 90% kaikista kotitöistä & lastenhoidosta. Mitä enemmän mies naiselleen maksaa, sen enemmän mies nasistaan arvossa pitää, ja sen todennäköisemmin nainen haluaa miehensä pitää.
[/quote]
Eli todella kalliita maksullisia siis.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:55"]4;sen vastaus tiivisti kaiken tyhmyyden :) nainen ei voi ostaa mitään kaikille.. minä vaan tiskaisin omat astiani, huoh... mutta miehen ostamista tavaroista voi nauttia kaikki...
[/quote]
Meillä ostetaan kaikki yhdessä. Ymmärrän kyllä, että wt-liitoissa on sun ja mun rahat, ihan kuin sun ja mun lapset :D
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:54"]
[/quote]
Meillä ne lumityötkin hoitaa huoltoyhtiö ja paha tuota tiiliseinäisen taloyhtiön seinää on mennä maalamaankaan. Autot huoltaa kokonaan huoltoliike ja tankkauksen hoitaa se joka huomaa, että tankata tarvitsee. Mies saa hommata ne kodinkoneet, mitä tarvitsee. Minä en tarvitse tiskikonetta. Pyykkikoneen ostin.
Minä olen aina hankkinut kaikki perheemme koneet ja myös asentanut ne. Minulla on myös parempi palkka kuin miehelläni. Ei ongelmia.
Miksi mies ostaisi astiantiskauskoneen, kun on jo nainenkin.
Mä aina sanon mun miehelle, että muista sitten että oon maksullinen nainen :) ihan siitä syystä, että ilmainen en ainakaan ole. Ja mun hinta on hyvin korkealla ;) ja tää on ok mun miehelle. Tosin, hän tienaakin kymmenkertaisesti kuin mä. Ja mäkin tienaan ihan hyvin.
Minä ostin pesukoneen, tiskikoneen, hirvikiväärin sekä moottorisahan. Maksut on hoidettu siltä tililtä, jolla on sattunut olemaan rahaa. Nuo kaikki kun ovat koko perheen käytössä. Kuitissa on miehen nimi ainakin pesukoneessa, kiväärin papereissa minun nimeni. Mies on ostanut autot ja moottorikelkat, myös minun käytössä olevan.
Minä en ymmärrä kysymystä. Onko sillä mitään väliä, kumpi sellaisen tavaran ostaa, joka on koko perheen käytössä.
Sitä minä en ymmärrä ollenkaan, että nainen jättäisi ostamatta pesukoneen vain siksi, että mies ei sitä tarvitse. Yhtä vähän ymmärrän sitä, että mies ei osta kivääriä, kun vaimo ei pidä metsästyksestä.
Minä olen meillä ostanut kyllä jääkaapin, pesukoneen,astianpesukoneen sekä asunnon. Ok, se ostettiin yhdessä, mutta mä etsin ja löysin asunnon, sekä kilpailutin lainat ja hoidin pankinvaihdoksen. Siis hain alustavan lainapäätöksen yksin. Mies on ostanut kyllä auton. Ja saa etsiä ja järjestää perheen lomamatkat, mä osallistun kyllä kuluihin.
Pistäkää nyt jumalauta yhdessä asuvat se talous yhteiseksi, niin ei tarvitse itkeä kun toisen paskapaperia tuli käytettyä. Tai kenen ketsuppi on jääkaapissa ja söikö Pera kenen jogurtin. Ihan oikeasti, jos asutte yhdessä saman katon alla tiskikone on yhteinen ostos. Te molemmat teette tiskiä jo molemmat myös huolehditte niiden pesusta. Jos ette jätä se kuka lusmuilee.
Mistäköhän keskustelusta on nyt kyse? Meillä ostetaan asiat yhdessä, ja koska minä ansaitsen enemmän, maksan enemmän. En tunne yhtään perhettä, jossa "nainen loisii" miehen tuloilla. Silloinkin, kun mies maksaa enemmän perheen menoista, tuntemissani perheissä molemmat osapuolet kantavat kortensa kekoon tasapuolisesti. Ei ole sen vähemmän ansaitsevan vika, jos liksa on pienempi.
Ainoastaan silloin ymmärrän puheet loisimisesta, jos joku vetää lonkkaa toisen tulojen varassa tai antaa toisen maksaa kaikki yhteiset menot ja käyttää omat tulot vain itseensä. Enkä katso, että jos joku on yhteisellä päätöksellä kotona kasvattamassa ja hoitamassa yhteisiä lapsia, että se olisi loisimista ja lonkan vetämistä.
En ikimaailmassa pistäisi rahojani miehen kanssa yhteen. Vaikka meillä on mennyt 15v hyvin, hoidettu kotia ja rahoja yhdessä, ja luotamme toisiimme....niin liian monta kertaa olen nähnyt miten elämä yllättää ja se yllätys voi sattua myös omalle kohdalle. Silloin on parempi olla itsellinen ja itsenäinen ja olla valmiudet huolehtia omasta ja lasten parhaasta.
Itse olen muuten valinnut ja ostanut kaikki isot kodinkoneet tässä viimisen 10v aikana. Mies on kyllä jonkun niistä asentanut ja ollut avaamassa sovitusti ovea kuljetusliikkeelle. Osaa se niitä ihan sujuvasti käyttääkin.... liettä ja tiskikonetta, leivänpaahdinta jalämminvesivaraajaa.