Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koskinen -sarja. Mitä tykkäätte?

Vierailija
29.11.2021 |

Millaisia tunnelmia uudesta Komisario Koskinen -sarjasta? Eero Aho on huippu, siitä ainakin tykkään.

Kommentit (167)

Vierailija
141/167 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskinen-kirjat ovat hyviä ja olen lukenut ne moneen kertaan; en taida uskaltaa katsoa, ettei oma mielikuva hahmoista rikkoudu.

Jos kirjoja on pakko muuttaa sarjaksi/elokuvaksi, niin noudatettaisiin sitten edes kirjan juonta ja yritettäisiin saada hahmot muistuttamaan esikuviaan (esim. Jarkko Sipilän Takamäki-kirjojen filmatisoinnissa oli kirjojen narkkarihahmon niminen poliisi). En tiedä, olisiko se CMoren Maria Kallio -sarja parempi ja uskollisempi kirjoille...

Olen lukenut muutaman alkuperäiskirjan. Aho ei vastaa mielikuvaa on Koskisesta, joten siinä suhteessa pettymys.

Joo, Koskinen on enemmän joku eskosalmistyyppinen esimerkiksi. Parta on ja siinä on nykyään jo harmaata.

Hyvin Aho hommansa hoitaa, mutta minä ajattelen edelleen kirjoja lukiessani jotain eskosalmistyyppistä miestä.

En ole katsonut sarjaa lainkaan, mutta kaikki kirjat olen lukenut.

Minulle on muodostunut kirjoista kuva Koskisesta, joka on kookas, pitkä, harteikas ja vatsaakin on.

Sellainen nallekarhumainen olemus. En nää Esko Salmisessa nallekarhua. ( liikaa ikääkin)

Miesnäyttelijöissä löytyy tukevahkoja nallekarhumaisia miehiä. Kuka olisi soveliain ?

Eero Aho ei sovi lainkaan kuvitelmaani joten en kai siksi ole katsonut sarjaa...

Tää koskee sarjaa. Silti kaikkien täytyy kertoa tuo mielipide. Mielestäni eero aho menee koskisena hyvin.

Vierailija
142/167 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin pari kirjaa, mutta en tykännyt koska niissä oli liikaa poliittista propagandaa. Enää en Seppo Jokisen kirjoihin koske.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/167 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kausi 2 puuttuu ruutu+:sta ainakin tällä hetkellä? Löytyy kaudet 1 ja 3... 

Vierailija
144/167 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näkee kausi 2? se nimittäin puuttuu ruudusta.

Vierailija
145/167 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipää ei kyllä käy Ulla Lundeliniksi ollenkaan.

Muuten minusta ihan katsottava sarja.

146/167 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjoja lukenut, mutta tykkään kovasti, koska sarjassa on reippaasti väkivaltaa! Tulee välillä melkein jotkin slasher-leffat mieleen, kun ihmisiä pistetään kylmäksi erilaisilla inhottavilla tavoilla. Lisäksi Tampere on tuttu kaupunki, niin sitä on kanssa mukava katsella tv-ruudusta. Eli vähintään samaa tasoa Reinikaisen kanssa mielestäni.

Vierailija
147/167 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Puhuisivat tamperetta kunnolla, niin maan perkeleesti.

Tampere-sarjassa pitäisi puhua paikallisella murteella kaikkien muiden paitsi muualta vasta tulleet tai vierailijat. Olisi aidompi.

Martha Kristiina
148/167 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eero Aho on todella hyvä näyttelijä. Sarjan katsojalle ei herätä huomiota, että teksti luetaan näytöltä, vaan se tulee ihan luonnostaan. Äänitekniikka on parantunut ja ammatti-ihmiset osavaat äänenkäyttönsä hyödyntää. Nuorisoa jotka esiintyvät sarjoissa, niin heidän repliikeistään ei tahdo saada selvää, mutta ymmärrettävää, kun heillä ole näyttelijän koulutusta...vielä. 

Tuo näytöltä lukeminen on tullut esille monessa saippua sarjassa mitkä eivät ole minun suosikkeja, paitsi nyt tämä uusin espanjalainen sarja, mutta siinäkin kapteeni Lorenzo lukee kaiken tekstin näytöltä, paitsi lemmiskely kohtauksessa.  

Olen lukenut melkein kaikki Seppo Jokisen kirjoittamat Komisario Koskinen kirjasarjat. Aivan huippua, kun niihin pääsee lukiessa mukaan, kun teksteissä käytetään juuri sitä työpaikka kieltä mitä minäkin ihan käytännössä olen kuullut. 

Sarja parani huomattavasti vanhetessaan ja luulen, että Eero Aho on jo samaistunut Sakke Koskiseksi. 

Ainoa mikä minua sarjassa häiritsi on se kiroaminen. Tuntuu, niin oudolta, että se on tullut puhekieleen jäädäkseen eikä kuulosta hyvältä. Tottakai niitä voimasanoja käytetään meistä itsekukin, mutta pitääkö niitä lauseessa olla enemmän, kuin ymmärrettävää tekstiä. 

Suomi ja suomalaiset pärjäävät hyvin näyttelemisen taidoillaan ihan verratavissa jo brittiluokkaan. Brittifani olen ja tulen aina olemaan. Toki sielläkin on niitä mitä en voi katsoa, kun en ymmärrä juonta ja huonoa toteutusta. 

Iso Plussa Komisario Koskinen sarjalle. Missään vaiheessa en ole verrannut kirjoitettuun tekstiin. Välillä mietin, että mikä juttu tämä oli, mutta itse meno vie mukanaan. 

Minulla on omat henkilökuvat Koskisesta, Ullasta ,Hukka P:stä ja Kaartiosta, mutta se on mun juttu. 

Vierailija
149/167 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson hyvin harvoin kotimaisia sarjoja tai elokuvia ja pakko sanoa että onhan tämä suomalainen näyttely kyllä aikamoista kuraa. Päärooleissa olevat osaa kyllä näytellä, mutta sitten nämä vähän pienemmissä rooleissa olevat aiheuttavat kyllä myötähäpeää kun se näytteleminen on niin epäuskottavaa ja huonoa ja täysin ala-arvoista.

Eikä nämä keissitkään nyt mitään kovin jännittäviä ole. Ampumiskohtaukset ja muu toiminta on amatöörimäistä. Noh, katsoin ne muutamat jaksot jotka itseä kiinnosti ja jätin muut katsomatta.

Vierailija
150/167 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Puhuisivat tamperetta kunnolla, niin maan perkeleesti.

Tampere-sarjassa pitäisi puhua paikallisella murteella kaikkien muiden paitsi muualta vasta tulleet tai vierailijat. Olisi aidompi.

Höpsistä. Ei Tampereella nyt niin hirveästi edes kuule sitä murretta. Suurin osa puhuu ihan yleiskieltä kuten Koskisessakin tehdään.

Vierailija
151/167 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson hyvin harvoin kotimaisia sarjoja tai elokuvia ja pakko sanoa että onhan tämä suomalainen näyttely kyllä aikamoista kuraa. Päärooleissa olevat osaa kyllä näytellä, mutta sitten nämä vähän pienemmissä rooleissa olevat aiheuttavat kyllä myötähäpeää kun se näytteleminen on niin epäuskottavaa ja huonoa ja täysin ala-arvoista.

Eikä nämä keissitkään nyt mitään kovin jännittäviä ole. Ampumiskohtaukset ja muu toiminta on amatöörimäistä. Noh, katsoin ne muutamat jaksot jotka itseä kiinnosti ja jätin muut katsomatta.

Totta tuo että sivuosien näyttelijät ovat tuskallisen huonoja. Pääosien näyttelijät ovat aivan eri maailmasta ja Eero Aho on tosiaan loistava, samoin pidän Maria Ylipäästä. En ole lukenut kirjoja, mutta tykkään tästä sarjasta. Ainoa miinusta tuova on tosiaan tuo että sivuosien näyttelemiseen ei ole panostettu yhtään ja se tasoero kyllä pistää silmään ja korvaan. 

Vierailija
152/167 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mietteitä 4. Kauden ekasta jaksosta

Vierailija
153/167 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni vähän vaisu, mutta toisaalta tää ko. tarina ei ollut kirjanakaan omia lemppareita.

Vierailija
154/167 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pula aikainen poliisikuvaus maalaiskaupungista

Vierailija
155/167 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian kaukaa haettu ja epärealistinen.

Vierailija
156/167 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin  katsoa kun en aiemmin ollut nähnyt, on ihan hyvä sarja.

Vierailija
157/167 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoliko se Piripolkan blondi naispoliisi siinä kirkon räjähdyksessä vai menikö multa jotain ihan ohi? Kun sit siinä seuraavassa osassa Koskinen puhui Tanjan kuolemasta.

Vierailija
158/167 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa enää neljäs kausi kiinnostaa. 

Vierailija
159/167 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvin tehty!

Vierailija
160/167 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin yhden Koskis-dekkarin. Ei ollut hyvä.