Koskinen -sarja. Mitä tykkäätte?
Millaisia tunnelmia uudesta Komisario Koskinen -sarjasta? Eero Aho on huippu, siitä ainakin tykkään.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Kirjoizta pidin, plussaa ei ole eikä tuu.
Nythän sen näkee ilmaiseksi kolmoselta tiistaisin klo 21.00.
Vierailija kirjoitti:
Koskinen-kirjat ovat hyviä ja olen lukenut ne moneen kertaan; en taida uskaltaa katsoa, ettei oma mielikuva hahmoista rikkoudu.
Jos kirjoja on pakko muuttaa sarjaksi/elokuvaksi, niin noudatettaisiin sitten edes kirjan juonta ja yritettäisiin saada hahmot muistuttamaan esikuviaan (esim. Jarkko Sipilän Takamäki-kirjojen filmatisoinnissa oli kirjojen narkkarihahmon niminen poliisi). En tiedä, olisiko se CMoren Maria Kallio -sarja parempi ja uskollisempi kirjoille...
Olen lukenut muutaman alkuperäiskirjan. Aho ei vastaa mielikuvaa on Koskisesta, joten siinä suhteessa pettymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hautalehto kyllä roimasti parempi. Tämä Koskinen oli pliisu, joskaan en pystynyt jatkamaan katsomista yhden osan jälkeen. Näyttelijöissä ei vikaa,ehkä käsikirjoitus, ohjaus ontuu ja sitten se, että pitää tehdä halvalla , näkyy.
Omasta mielestäni taas Koskinen oli huippu ja odotan jatkoa. Hautalehtoa en pystynyt katsomaan, kun näyttlijöiden huono artikulaatio ärsytti liikaa.
Nykyään näyttelijät usein puhuvat epäselvästi ja nielevät sanojen lopun. Ainakin minulle teksti olisi tarpeen jopa suomenkielisissä sarjoissa. Netistä katson, enkä saa tekstiä siihen.
Ei ollutkaan niin paha kuin tämän ketjun perusteella epäilin. Silti en välitä katsoa enempää, mutta seuraavaa kirjaa odotan.
Koskisen viimeinen jakso ei tule ensi viikolla.
Onko tässä nyt Ruudun kauppaaminen asiakkaille kyseessä??
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut Koskinen Ruudussa yli vuosi sitten ainakin. Onko se tullut sinne uudelleen?
"Parempi kirjana" on kyllä kulunein lause ikinä. Onneksi en ole kirjoja lukenut, tykkään sarjasta. Maria Ylipäästä samaa mieltä, että voisi välillä olla joku muu, mutta muuten ihan viihdyttävä tv-sarja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut Koskinen Ruudussa yli vuosi sitten ainakin. Onko se tullut sinne uudelleen?
Kakkoskausi on näköjään tulossa nyt kesäkuussa. Tuon eka kauden kyllä katsoin jo aikoja sitten. Ilmeisesti näyttävät nyt sen takia ekan kauden uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskinen-kirjat ovat hyviä ja olen lukenut ne moneen kertaan; en taida uskaltaa katsoa, ettei oma mielikuva hahmoista rikkoudu.
Jos kirjoja on pakko muuttaa sarjaksi/elokuvaksi, niin noudatettaisiin sitten edes kirjan juonta ja yritettäisiin saada hahmot muistuttamaan esikuviaan (esim. Jarkko Sipilän Takamäki-kirjojen filmatisoinnissa oli kirjojen narkkarihahmon niminen poliisi). En tiedä, olisiko se CMoren Maria Kallio -sarja parempi ja uskollisempi kirjoille...Olen lukenut muutaman alkuperäiskirjan. Aho ei vastaa mielikuvaa on Koskisesta, joten siinä suhteessa pettymys.
Joo, Koskinen on enemmän joku eskosalmistyyppinen esimerkiksi. Parta on ja siinä on nykyään jo harmaata.
Hyvin Aho hommansa hoitaa, mutta minä ajattelen edelleen kirjoja lukiessani jotain eskosalmistyyppistä miestä.
Vierailija kirjoitti:
Hautalehto kyllä roimasti parempi. Tämä Koskinen oli pliisu, joskaan en pystynyt jatkamaan katsomista yhden osan jälkeen. Näyttelijöissä ei vikaa,ehkä käsikirjoitus, ohjaus ontuu ja sitten se, että pitää tehdä halvalla , näkyy.
Minusta taas Hautalehdossa oli niin surkeat näyttelijät, että piti jättää kesken. Ero vanhojen, hyvien näyttelijöiden ja näiden nuorempien amatöörien välillä oli valtava, siis samassa sarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkoskausi on näköjään tulossa nyt kesäkuussa. Tuon eka kauden kyllä katsoin jo aikoja sitten. Ilmeisesti näyttävät nyt sen takia ekan kauden uudelleen.
Ensimmäinen kausi tuli ilmaiseksi katsottavasti vasta vähän aikaa sitten, olisiko pari kk? Ruutuplussassa toki ollut aiemmin.
Onneksi en juurikaan lue, niin ei sitten pety, jos ei tv-sarja/elokuva vastaa kirjan mielikuvia. Tosin mm. Poirotissa kävi niin päin, että katsoin ensin elokuvia ja luin vasta sitten kirjat, joten näin sieluni silmin David Suchetin ja Hastingsin näyttelijän lukiessani kirjoja :D
Kakkoskauden ensimmäiset kaksi jaksoa tulivat elokuviin Finnkinoon ennakkona yhdistettynä leffana. Yllätti positiivisesti, suosittelen, jos ei malta odottaa kakkoskauden alkua Ruudusta.
No niin, nyt odotellaan vuosi että nähdään 2. kauden 2. osa.
Vatasta on vaikeaa mieltää psykologiksi..
Kolme jaksoa katsottu, vaikuttaa paremmalta kuin ensimmäinen kausi ja varsinkin sen alku
Not bad Lauri Nurkse, melkein tapatit päähenkilön, toistamiseen. Tohon ei moni pysty.
Kovin on kökköä. Lähes hävettää katsoa. Myötähäpeästä, että kun on noin halvan sorttisesti ohjattu ja kuvattu ja ylipäätään tehty. Vissiin on ollut pienen budjetin touhua. Syntyperäisenä tamperelaisena ei edes treen näkymisen vuoksi tahdo viitsiä katsoa.
Kirjoizta pidin, plussaa ei ole eikä tuu.