En osta vaimolle tiskikonetta
Vaimo täällä avautui aiheesta aiemmin. Eli hän on kotona lasten kanssa, hänelle kuuluu kotityöt. Hänellä on aivan varmasti aikaa tiskata käsin kun on ollut naisilla ennen tiskikoneitakin puhtaita astioita. En aio myöskään ostaa uutta kuivuria hajonneen tilalle, hän voi mainiosti ripustaa pyykit kylpyhuoneeseen ne pestyään. No vaimo ei tätä vieläkään käsitä vaan edelleen vinkuu näitä laitteita "arkeaan helpottamaan" ihan kuin päivät kotona oleskelu olisi jotenkin haastavaa. Miten saan valituksen ja vinkunan loppumaan kun nainen ei vaan tajua, että noita laitteita ei meillä tarvita? Tienaamiani rahoja voidaan käyttää paljon fiksummin, vaikka sitten laittaa säästöön. Alkaa jo oikeasti loppua kärsivällisyys akan kanssa.
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:10"]Mites ap teidän seksielämä? Eikö se olisi paljon mukavampi saada puhtoinen, pehmoinen ja onnellinen vaimo sinne sänkyyn? Vaikka sinua nyt ei vaimon hyvinvointi kiinnostaisikaan seksin suhteen, niin usko pois, omasikin paranee huomattavasti, kun nainenkin nauttii tohinoista. Eikä tarvitse kaikkien kiukutella, kun nainen ei anna väsymyksestä ja sinä et saa vaikka kuinka kerjäisit. -nro.14- [/quote] Saan aina halutessani.
[/quote]
Et vastannut toiseen kysymykseeni.
-nro.14-
[/quote]
Se ei ollut relevanttia.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:39"]
Riippuu naisesta, haluaako tiskikoneen vai ei. Minä INHOAN tiskikonetta! Ensinnäkin käsin pesee paljon nopeammin, paljon paremmin ja paljon turvallisemmilla aineilla. Konetiskiaineet ovat hirveää myrkkyä, eikä kaikki koneet edes huuhdo kaikkia pesuaineita astioista, saati että pesisivät astiat kunnolla! Kakkosasunnossamme on kone ja joka ikisen kipon huuhdon sen jälkeen vielä käsin. Pesen koneellisen kerran viikossa, pakosta, ettei se kone jumitu (vuokrakämppä). Kotiimme en ole koskaan halunnut astianpesukonetta. Minusta se on turha laite ja rikkoo paljon enemmän astioita kuin käsinpesu. Sitäpaitsi meillä on niin ihania astioita, että NAUTIN niiden pesemisestä! Lapsemme ovat jo omillaan, mutta kun olivat pieniä, ehdin kyllä hoitaa monta lasta, ok-talon siivoukset ja käsin astianpesut, sekä koko perheen pyykit.
MIEHENI EI OLE KOSKAAN VAATINUT MINUA TEKEMÄÄN MITÄÄN, EIKÄ PAKOTTANUT MIHINKÄÄN!
Olen ymmärtänyt itse tehdä sen, minkä ehtinyt, kun mies ollut töissä. Hän on tehnyt myös kaikkia kotitöitä aina, kun on ollut kotona. Samoin lapset pesi astioita ja siivosivat huoneitaan. Ei ollut ongelmaa, kun yhdessä tehtiin, eikä isä tullut töistä komentamaan minua tai lapsia, eikä varsinkaan haukkunut tai vähätellyt! Mies olisi ostanut minulle vaikka millaisia koneita, mutta minä en itse halunnut. Siinä arvostuksen ilmapiirissä myös lapset halusivat touhuta kotiaskareita myös isän näyttäessä esimerkkiä. Eiväthän he nähneet, mitä isä päivät teki työmaillaan. Kotona mies oli heille leppoisa ja hyvä esimerkki. Meillä oli myös paljon yhteistä vapaa-aikaa ja matkustelimme paljon koko perheenä.
Ap:lle neuvoja:
Opettele kunnioittamaan vaimoasi ja rakastamaan häntä. Se on LASTESI takia tärkeää!
Älä johda perhettäsi kuin diktaattori!
Lopeta kokonaan "akoittelu" ja loukkaava käytöksesi ja laita oma itsekkyytesi kuriin.
Vaimosi on silloin paljon helpompi tyytyä päätöksiisi.
[/quote]
Tiskikoneetkin ovat jo muuttuneet tässä vuosien varrella. Nykyään ne huuhtelevat ja pesevät paremmin ja tehokkaammin, kuin käsipelillä. Minulla ei ole viimeisen 10 vuoden aikana mennyt yhtään astiaa rikki konepesussa.
Ja ap:n vaimo kertoi, ettei mies tee MITÄÄN kotona, joten aika turha verrata omaa tilannettasi tähän. Tietty ajankäyttösi kodinhoitoon on eri, kun miehesi auttaa sinua.
Veikkaan miehen olevan niin pihi, ettei ole suostunut kotiin IKEAa kalliimpia astioita ostamaan, joten niitä katsellessa sydän pakahtuu korkeintaan ällötykseen.
[/quote]
Jaa. Minulla on siellä kakkosasunnolla UUSI laadukkaan merkkinen astianpesukone (uusi on se kämppäkin). Se ei pese puhtaaksi esim kaakaomukeja ja vuoden asumisen aikana on koneessa särkynyt jo ainakin 5 lasia (Kartio, Aino), vaikka todella huolella asettelen kaikki koneeseen. Pesuainejäämiä on niin monessa astiassa, että sitä myrkkyä en ole voinut jättää pesemättä astiat vielä käsin.
Sanonpahan vaan, että pesen varmasti käsin puhtaammaksi kuin kone! Sitäpaitsi monia ihania kristalleja ym ei voi edes laittaa koneeseen, kun se syövyttää ne!
Missä ketjussa ap:n vaimo kirjoitti? Laitatko linkin?
[/quote]
No niin. Kiitos tästä kommentista. Tiskikone todella on hyödytön.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:23"]Haluaisin myös vastaperusteet noihin, joita kohdassa 14 kirjoitin. Eikä se riitä, että kun ennen vanhaankin ehdittiin. Ennen vanhaan ihmisillä ei ollut kuin yksi peltilautanen kaikille ja lusikka. Miehillä saattoi olla puukko. Ruoka tehtiin aina siinä yhdessä savipadassa ja lopuksi kaikki huudeltiin kylmässä kaivovedessä sen enempää pesemättä. Vaateparejakin oli vain kaksi: arki- ja pyhävaatteet. Ennen vanhaan lisäännyttiin eri tavalla, joten vanhemmista lapsista saatiin hoitajia nuoremmille lapsille. Myös isovanhemmat ja muu suku oli vahvemmin mukana, kuin nykyään. Pääaika meni pelloilla ja eläinten hoidossa, oli kyseessä nainen taikka mies. Ajat ja yhteiskunta muuttuu. Mielestäni käyttäisin normaalin tekniikan potentiaalit niin hyvin kuin mahdollista, koska kodinhoito on aina pois kaikesta muusta ajasta. [/quote] Se on hänen "työtään". Siihen saa käyttää aikaa.
[/quote]
Kuinka pitkää päivää sinä teet? Tuskin kuitenkaan olet 24/7 töissä, niinkuin vaimosi on. Sinäkin saat vapaita päiviä töissäsi, toisin kuin vaimosi, joka tekee koko ajan töitä. Sinunkin työpaikallasi käytetään vissiin vain lokkeja postinviejinä, koska tietokoneet, netti ja kännykkä on täysin turhia työn teon kannalta? Kun lapset näkevät pahaa unta, niin oletko se sinä, joka menee lapsia rauhoittamaan? Tuskin, koska vaimosi on töissä. Et anna edes vaimollesi kunnon korvausta työnteostaan, orja hän on, eikä työntekijä.
Kukas kodin sitten hoitaa, jos vaimosi lähtisikin ihan oikeisiin töihin, josta saisi ihan oikeaa palkkaa, eikä sitä tarvitsisi tehdä kun vain 8 tuntia päivässä?
-nro.14-
Se on viisautta, ap, että ajattelet perheesi terveyttä. Patologit kuulemma näkevät ruumiinavauksissa, mikäli perheessä on käytetty tiskikonetta.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:06"]Missä te oikein asutte kun kyllä tiskikoneet näin 2000-luvulla kuuluu jo automaattisesti keittiöiden varustukseen.... [/quote] Meiltä hajosi. Uutta ei tarvita. Ap
[/quote]
nuin kätsy isäntä korjaa koneet ihan itse omin pikku kätösin.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:23"]Haluaisin myös vastaperusteet noihin, joita kohdassa 14 kirjoitin. Eikä se riitä, että kun ennen vanhaankin ehdittiin. Ennen vanhaan ihmisillä ei ollut kuin yksi peltilautanen kaikille ja lusikka. Miehillä saattoi olla puukko. Ruoka tehtiin aina siinä yhdessä savipadassa ja lopuksi kaikki huudeltiin kylmässä kaivovedessä sen enempää pesemättä. Vaateparejakin oli vain kaksi: arki- ja pyhävaatteet. Ennen vanhaan lisäännyttiin eri tavalla, joten vanhemmista lapsista saatiin hoitajia nuoremmille lapsille. Myös isovanhemmat ja muu suku oli vahvemmin mukana, kuin nykyään. Pääaika meni pelloilla ja eläinten hoidossa, oli kyseessä nainen taikka mies. Ajat ja yhteiskunta muuttuu. Mielestäni käyttäisin normaalin tekniikan potentiaalit niin hyvin kuin mahdollista, koska kodinhoito on aina pois kaikesta muusta ajasta. [/quote] Se on hänen "työtään". Siihen saa käyttää aikaa.
[/quote]
Kuinka pitkää päivää sinä teet? Tuskin kuitenkaan olet 24/7 töissä, niinkuin vaimosi on. Sinäkin saat vapaita päiviä töissäsi, toisin kuin vaimosi, joka tekee koko ajan töitä. Sinunkin työpaikallasi käytetään vissiin vain lokkeja postinviejinä, koska tietokoneet, netti ja kännykkä on täysin turhia työn teon kannalta? Kun lapset näkevät pahaa unta, niin oletko se sinä, joka menee lapsia rauhoittamaan? Tuskin, koska vaimosi on töissä. Et anna edes vaimollesi kunnon korvausta työnteostaan, orja hän on, eikä työntekijä.
Kukas kodin sitten hoitaa, jos vaimosi lähtisikin ihan oikeisiin töihin, josta saisi ihan oikeaa palkkaa, eikä sitä tarvitsisi tehdä kun vain 8 tuntia päivässä?
-nro.14-
[/quote]
Vaimo. Tietenkin.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:29"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:18"]Miksihän vaimo ei osta itse tiskikonetta? Tuleehan hänelle jotain tuloa, kotihoidontukea tai lapsilisää ainakin. Jos mies kerran elättää perheen niin kyllähän vaimolla silloin on aika paljonkin käyttörahaa.
[/quote]
Lapsilisät menevät lasten säästötileille. Saa jotain tukea, kyllä, ostaa siitä lasten vaatteet ja maksaa niiden harrastukset. Voi olla että ostaisi jos sillä olisi rahaa vaan eipä niillä tuloilla mitään luotollakaan saa. Hyvä niin.
[/quote]
No kyllä se itse asiassa saa luotolla. Ihan perus osamaksukauppa, ei siellä tuloja kysellä.
[/quote]
Juuri tuota en kerro vaimolleni. Saisi vaan päähänsä haluta yhtä ja toista turhaketta. Vaikka mikroaaltouunin, josta on myös kälättänyt.
[/quote]
Ehkei se ole yhtä urpo ku sinä, kyllä se tajuaa vielä tuon. Ja samaan syssyyn ymmärtää häipyä. Onnellista tulevaisuutta vaan, natsi.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:06"]Missä te oikein asutte kun kyllä tiskikoneet näin 2000-luvulla kuuluu jo automaattisesti keittiöiden varustukseen....
[/quote]
Meiltä hajosi. Uutta ei tarvita. Ap
[/quote] Paljastit juuri itsesi. Turha provoilla jos ei osaa alkeellista tarinan koossapitämistä.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:28"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:39"]
Riippuu naisesta, haluaako tiskikoneen vai ei. Minä INHOAN tiskikonetta! Ensinnäkin käsin pesee paljon nopeammin, paljon paremmin ja paljon turvallisemmilla aineilla. Konetiskiaineet ovat hirveää myrkkyä, eikä kaikki koneet edes huuhdo kaikkia pesuaineita astioista, saati että pesisivät astiat kunnolla! Kakkosasunnossamme on kone ja joka ikisen kipon huuhdon sen jälkeen vielä käsin. Pesen koneellisen kerran viikossa, pakosta, ettei se kone jumitu (vuokrakämppä). Kotiimme en ole koskaan halunnut astianpesukonetta. Minusta se on turha laite ja rikkoo paljon enemmän astioita kuin käsinpesu. Sitäpaitsi meillä on niin ihania astioita, että NAUTIN niiden pesemisestä! Lapsemme ovat jo omillaan, mutta kun olivat pieniä, ehdin kyllä hoitaa monta lasta, ok-talon siivoukset ja käsin astianpesut, sekä koko perheen pyykit.
MIEHENI EI OLE KOSKAAN VAATINUT MINUA TEKEMÄÄN MITÄÄN, EIKÄ PAKOTTANUT MIHINKÄÄN!
Olen ymmärtänyt itse tehdä sen, minkä ehtinyt, kun mies ollut töissä. Hän on tehnyt myös kaikkia kotitöitä aina, kun on ollut kotona. Samoin lapset pesi astioita ja siivosivat huoneitaan. Ei ollut ongelmaa, kun yhdessä tehtiin, eikä isä tullut töistä komentamaan minua tai lapsia, eikä varsinkaan haukkunut tai vähätellyt! Mies olisi ostanut minulle vaikka millaisia koneita, mutta minä en itse halunnut. Siinä arvostuksen ilmapiirissä myös lapset halusivat touhuta kotiaskareita myös isän näyttäessä esimerkkiä. Eiväthän he nähneet, mitä isä päivät teki työmaillaan. Kotona mies oli heille leppoisa ja hyvä esimerkki. Meillä oli myös paljon yhteistä vapaa-aikaa ja matkustelimme paljon koko perheenä.
Ap:lle neuvoja:
Opettele kunnioittamaan vaimoasi ja rakastamaan häntä. Se on LASTESI takia tärkeää!
Älä johda perhettäsi kuin diktaattori!
Lopeta kokonaan "akoittelu" ja loukkaava käytöksesi ja laita oma itsekkyytesi kuriin.
Vaimosi on silloin paljon helpompi tyytyä päätöksiisi.
[/quote]
Tiskikoneetkin ovat jo muuttuneet tässä vuosien varrella. Nykyään ne huuhtelevat ja pesevät paremmin ja tehokkaammin, kuin käsipelillä. Minulla ei ole viimeisen 10 vuoden aikana mennyt yhtään astiaa rikki konepesussa.
Ja ap:n vaimo kertoi, ettei mies tee MITÄÄN kotona, joten aika turha verrata omaa tilannettasi tähän. Tietty ajankäyttösi kodinhoitoon on eri, kun miehesi auttaa sinua.
Veikkaan miehen olevan niin pihi, ettei ole suostunut kotiin IKEAa kalliimpia astioita ostamaan, joten niitä katsellessa sydän pakahtuu korkeintaan ällötykseen.
[/quote]
Jaa. Minulla on siellä kakkosasunnolla UUSI laadukkaan merkkinen astianpesukone (uusi on se kämppäkin). Se ei pese puhtaaksi esim kaakaomukeja ja vuoden asumisen aikana on koneessa särkynyt jo ainakin 5 lasia (Kartio, Aino), vaikka todella huolella asettelen kaikki koneeseen. Pesuainejäämiä on niin monessa astiassa, että sitä myrkkyä en ole voinut jättää pesemättä astiat vielä käsin.
Sanonpahan vaan, että pesen varmasti käsin puhtaammaksi kuin kone! Sitäpaitsi monia ihania kristalleja ym ei voi edes laittaa koneeseen, kun se syövyttää ne!
Missä ketjussa ap:n vaimo kirjoitti? Laitatko linkin?
[/quote]
En laita, koska en muista ketjun nimeä. Etsi itse jos kiinnostaa.
Oletko muuten kuullut sellaisesta asiasta, kuin viallinen tuote? Se teidän pesukoneenne voi olla sellainen. Saat siis edelleen pestä käsin, mutta ei se poista sitä faktaa, että kone pesee paremmin kuin ihminen. Enkä minäkään ihan kaikkea laita koneeseen, tiedän kyllä että kaikki astiat eivät kestä konepesua.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:15"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:12"]Mitäpä jos vaimo lähtee töihin ja sinä jäät sinne kotiin? Tiskailet ja ripustelet sitten ihan itse. [/quote] Tienaan triplasti sen mitä vaimo, joten tuskinpa. [/quote] Sittenhän sulla on varaa ostaa ne koneet. [/quote] On. Tämä on periaatekysymys.
[/quote]
Toivottavasti vaimosi keksii jonkun periaatekysymyksen myös, jolla kiristää sinua. Itsehän mallia perheen päänä näytät! Juuri tuo on sitä itsekkyyttä, jolla tuhoat omaa parisuhdettasi.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:29"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:16"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:10"]Mites ap teidän seksielämä? Eikö se olisi paljon mukavampi saada puhtoinen, pehmoinen ja onnellinen vaimo sinne sänkyyn? Vaikka sinua nyt ei vaimon hyvinvointi kiinnostaisikaan seksin suhteen, niin usko pois, omasikin paranee huomattavasti, kun nainenkin nauttii tohinoista. Eikä tarvitse kaikkien kiukutella, kun nainen ei anna väsymyksestä ja sinä et saa vaikka kuinka kerjäisit. -nro.14- [/quote] Saan aina halutessani. [/quote] Et vastannut toiseen kysymykseeni. -nro.14- [/quote] Se ei ollut relevanttia.
[/quote]
Perustele, miksi se ei ollut relevanttia? Etkö halua laadukkaampaa seksiä?
-nro.14-
Putkirempan ja keittiörempan maksoin käteisellä.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:25"]Vaimolle? Eikös nuo ole perheelle tuollaiset yleensä? Jos vaimo joutuu sairaalaan tms. tai ihan vaan häipyy, kai sinä joudat tiskaamaan itse?
[/quote]
No sitten ostan kertakäyttöastioita tai vaimo tiskatkoon kun tulee kotiin.
[/quote]
Kommentti kuin pieneltä kakaralta. Jatka vaan samaan malliin, tulee varmasti miehekäs olo.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:10"]Mites ap teidän seksielämä? Eikö se olisi paljon mukavampi saada puhtoinen, pehmoinen ja onnellinen vaimo sinne sänkyyn? Vaikka sinua nyt ei vaimon hyvinvointi kiinnostaisikaan seksin suhteen, niin usko pois, omasikin paranee huomattavasti, kun nainenkin nauttii tohinoista. Eikä tarvitse kaikkien kiukutella, kun nainen ei anna väsymyksestä ja sinä et saa vaikka kuinka kerjäisit. -nro.14- [/quote] Saan aina halutessani.
[/quote]
Vai määräätkö siinäkin?
Ei voi muuta sanoa kun että toivottavasti vainosi jättää sinut.
Provohan sinä olet, ei mieskään ole noin yksinkertainen kuin sinä. Et myöskään anna vastauksia annettuihin kysymyksiin. Se kertoo, ettei sinulla ole perusteltuja ja valoa kestäviä vastauksia.
-nro.14-
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:18"]Miksihän vaimo ei osta itse tiskikonetta? Tuleehan hänelle jotain tuloa, kotihoidontukea tai lapsilisää ainakin. Jos mies kerran elättää perheen niin kyllähän vaimolla silloin on aika paljonkin käyttörahaa. [/quote] Lapsilisät menevät lasten säästötileille. Saa jotain tukea, kyllä, ostaa siitä lasten vaatteet ja maksaa niiden harrastukset. Voi olla että ostaisi jos sillä olisi rahaa vaan eipä niillä tuloilla mitään luotollakaan saa. Hyvä niin.
[/quote]
SADISTI!!!
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:18"]Miksihän vaimo ei osta itse tiskikonetta? Tuleehan hänelle jotain tuloa, kotihoidontukea tai lapsilisää ainakin. Jos mies kerran elättää perheen niin kyllähän vaimolla silloin on aika paljonkin käyttörahaa.
[/quote]
Lapsilisät menevät lasten säästötileille. Saa jotain tukea, kyllä, ostaa siitä lasten vaatteet ja maksaa niiden harrastukset. Voi olla että ostaisi jos sillä olisi rahaa vaan eipä niillä tuloilla mitään luotollakaan saa. Hyvä niin.
[/quote]
No kyllä se itse asiassa saa luotolla. Ihan perus osamaksukauppa, ei siellä tuloja kysellä.
[/quote]
Juuri tuota en kerro vaimolleni. Saisi vaan päähänsä haluta yhtä ja toista turhaketta. Vaikka mikroaaltouunin, josta on myös kälättänyt.