Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen uskoton pappi

Vierailija
26.02.2015 |

Kyllä. Olen toiminut pappina kahdeksan vuotta, enkä missään vaiheessa ole uskonut raamattuun, jumalaan tai jeesukseen. On se helppoa näytellä että uskoisi, koska nyt on rahaa, asunto ja auto! :)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäpapit joutuvat helvettiin.

Vierailija
2/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 10:13"]Leipäpapit joutuvat helvettiin.
[/quote]
Raamattu on totta vain niille jotka siihen uskovat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

♥ Tämän takia kaverini haki teologiaa opiskelemaan vaikka oikeasti nauraa jumalalle ja muulle paskalle. Sanoi juuri yksi kerta, että vaikka eteen astuisi itse kristinuskon Jumala hänellä olisi tälle Jumalalle muutama valittu sana..

Vierailija
4/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli (omasta näkökulmastasi) valehtelet työksesi.

Vierailija
5/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Minkä vuoksi menit opiskelemaan teologiaa? Arvelisin, että monen vuoden intensiivinen näyttelemineni kävisi aika raskaaksi. Minä olen pienestä pitäen ollut uskonnoton ja olen varma siitä, että en pystyisi pitämään kritiikkiä ja huvittuneisuutta sisälläni edes ensimmäisen lukukauden loppuun saakka.

Minulta riittää aina myötätuntoa vaikeissa tilanteissa eläville ihmisille ja olen luonteeltani hyvin avulias ihminen. Papin töissä pärjäisin oikein hyvin, koska ei ole vaikea tuottaa puhetta valmiin sapluunan mukaan. Puheet jumalista ja muista vastaavista voi pitkälti jättää pois koko toiminnasta ja olla "virkistävän erilainen ja moderni". Turvatun työpaikan ja palkan edestä voi tehdä kaikenlaista työtä, miksei sitten tuollasta siistihköä, pääsääntöisesti sisätiloissa tehtävää duunia.

Suomessakin taitaa olla paljon enemmän uskonnottomia pappeja, piispoja ja seurakuntien työntekijöitä kuin tavallinen seurakuntalainen osaa edes kuvitella. Päättelen tämän siitä, kuinka monella tavalla herranpalvelijoiden selkäranka ja käsitys oikeasta ja väärästä taipuu silloin, kun omasta hyvästä ja hyödystä on kyse.

Mutta se alkuperäinen kysymys: mikä oli motiivisi ja miten jaksoit teologisessa tiedekunnassa (vai oletko niitä vapaakirkkojen ynnä muiden opistopappeja, jotka omaksuvat mantrat puolessatoista vuodessa)? Ja miltä näytti opiskelukaverien ajatusmaailma - monellako alkoi opintojen edetessä usko vähetä ja moneltako vei järjen valo uskon kokonaan?

Vierailija
6/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan nerokasta, jotain hyötyä uskovaisistakin jollekin.

Vierailija
7/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusetat tietoisesti lähimmäisiä rahasta. Kuulostaa ylevältä.

Vierailija
8/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 10:45"]

[/quote]

Mikä tuossa on ongelmana jos uskovaisille vain tulee hyvä mieli?

Vierailija
9/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin paskoton uppi.

Vierailija
10/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 10:45"]

[/quote]

Mikä tuossa on ongelmana jos uskovaisille vain tulee hyvä mieli?

[/quote]

Selkärangattomista nilviäisistä ei näyttäisi olevan maassa pulaa.

Vierailija
11/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti papin palkka on niin pieni, että monen vuoden opiskelun jälkeen sitä ei kukaan tee rahasta.

Vierailija
12/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sellainen "puoliuskovainen" , käyn kirkossa ehkä kerran kuukaudessa, rukoilen kun muistan ja Raamattu töröttää tuossa pianon päällä. 

Minulle on ihan sama, uskooko pappi vai ei. Kysymys on minun ja Jumalan välisestä asiasta. Pappi opettaa Jumalan sanaa, ja merkitystä on vain sillä, mitä Jumala haluaa minulle välittää tuon toisen ihmisen kautta.

Tiedän varsin hyvin, että papit eivät välttämättä usko, ja luulenpa, että vain pieni osa papeista uskoo. Mutta minulle se on kristittynä ihan sama, pääasia on, miten itse uskon.

Ihan ok, että sait ammatin, jota vielä ehkä arvostetaankin. Tsemppiä :)

Vierailija
13/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään, kunhan kuitenkin hoidat hommasi niinkuin kuuluu. Ehkä jonain päivänä saat sen uskonkin. Kunhan et ala mitään luciferia kuitenkaan palvoa, niin ei minua niin kamalasti haittaa vaikket uskossa olisi.

Vierailija
14/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 10:13"]

Leipäpapit joutuvat helvettiin.

[/quote]

Helvettiä ei ole olemassa, mutta jos se on niin ainoat jotka sinne joutuu on juuri sun kaltaiset helvetillä pelottelijat.

Vierailija
15/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mäkin ensin arvelin, mutta en oikeesti jaksaisi... tiedä vaikka alkais uskoo omiin sanoihin.

Vierailija
16/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa papeista ei usko Jumalan Sanaan eli ei toimi Raamatun oppien mukaan, eli et ole mikään harvinaisuus ja sellaisia lampaat kuin on paimekin. Jos joku ihminen on uskossa ja kuuluu kirkkoon häne kannattaa erota siitä ja etsiä oikea USKOVIEN yhteys.

Vierailija
17/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en rakasta kirkkoani jätä, vaikka ap:n kaltaisia pappeja onkin. Oman kotiseurakuntani papit toista maata. ja hyvä niin.

Vierailija
18/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 11:00"]

minä en rakasta kirkkoani jätä, vaikka ap:n kaltaisia pappeja onkin. Oman kotiseurakuntani papit toista maata. ja hyvä niin.

[/quote]

Ja mistä sinä sen tiedät?

Vierailija
19/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 10:56"]

Suurin osa papeista ei usko Jumalan Sanaan eli ei toimi Raamatun oppien mukaan, eli et ole mikään harvinaisuus ja sellaisia lampaat kuin on paimekin. Jos joku ihminen on uskossa ja kuuluu kirkkoon häne kannattaa erota siitä ja etsiä oikea USKOVIEN yhteys.

[/quote]

Toimitko sinä raamatun oppien mukaan? Oletko ikinä syönyt äyriäisiä tai sikaa?

Vierailija
20/27 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 10:56"]

[/quote]

Toimitko sinä raamatun oppien mukaan? Oletko ikinä syönyt äyriäisiä tai sikaa?

[/quote]

Ei tietenkään, kristityt tykkäävät poimia rusinat pullasta ja perustella oman vihamielisyytensä jotain asiaa kohtaan jollain heille sopivalla raamatun kohdalla :P