mustat farkut meni pilalle pesussa.
Tuli vaaleampia raitoja.
Saako niitä mitenkään enää siistiksi?
Kommentit (9)
Pesit oikeinpäin ja liian kuumassa.
Seuraavalla kerralla käytä tummalle pyykille tarkoitettua pesuainetta ja 30 asteen pesu nurinpäin käännettynä, kuivaus oikeinpäin.
Sellaista se on , kun koneissa on niin vähän vettä, että vaatteet eivät juuri paljonkaan liikahda niistä taitoksista, joita oli koneeseen laittaessa. Kannattaisi aina käyttää sellaisia ohjelmia, joissa on paljon vettä.
Oliko jauhemaista pesuainetta? Osa raidoista voi olla pesuainejäämiä tai pölyä.
Googletin ja löysin aiheesta postauksen. Kommenteissa bloggaaja sanoi ostaneensa prismasta noita väriaineita. Käyn kyllä itsekkin.
http://bebeeh.blogspot.fi/2014/01/farkkujen-varjaysta.html?m=1
Ok. Kiitos :).
Pitää kokeilla tuota väriä.
Ap
Värjääminen on tosi helppo ja hyvä tapa! Olen itse värjännyt kulahtaneita, mutta muuten hyviä farkkuja takaisin mustiksi. Ovat kuin uudet käsittelyn jälkeen. Kaverini kokeili myös Marimekon olkalaukun värjäämistä, siitäkin tuli kuin uusi.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 09:57"]
Pesit oikeinpäin ja liian kuumassa. Seuraavalla kerralla käytä tummalle pyykille tarkoitettua pesuainetta ja 30 asteen pesu nurinpäin käännettynä, kuivaus oikeinpäin.
[/quote]
Itse asiassa värit irtoavat herkemmin nimenomaan väärässä lämpötilassa pestynä. Farkut kannattaa pestä aina nurin ja värin pysymiseksi kannattaa käyttää omenaviinietikkaa huuhteluaineena.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 10:10"]Ok. Kiitos :).
Pitää kokeilla tuota väriä.
Ap
[/quote]
Tuo blogissa käytetty väri on suoraväriä, joka haalistuu tosi nopeasti. Itse käytän mieluummin kalliimpaa Dylonin pesukoneväriä, jolla värjäystulos on pysyvä.
Kokeilin dylonin pesukoneväriä. Ei toiminut. Vaaleat raidat näkyy silti. Pakkauksessa sanottiinkin ettei välttämättä toimi. :(
Mistähän löytäisin mahdollisimman halvalla uudet stretch farkut? Normaalilla vyötäröllä ja pilli lahkeilla.
keittiörempan jäljiltä on rahat aika vähissä :/
Ap.
Ainoastaan värjäämällä ne mustaksi uudelleen.