Ottaisitko työkyvyttömyyseläkkeellä olevan miehen?
Kommentit (181)
En ottaisi. En sitten millään. En siedä, että ollaan nuorina työkyvyttömyyseläkkeellä. Aina voi kouluttautua uudelleen. Niin olen itsekin tehnyt. Jotain ihmisen täytyy tehdä, muuten ajautuu juopoksi rikolliseksi.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:32"]Jos ois muuten kiva ja kunnollinen?
[/quote] Olen ottanut jo. Mieheni on yli kolmekymmpinen ja sairastaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä, itse olen parikymppinen siivooja.
Miksi hän olisi työkyvyttömyyseläkkeellä? Minkä ikäinen? Millainen tulotaso? Todennäköisesti en ottaisi.
En todellakaan ottaisi. En halua elämään riesaa.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:41"]Miksi hän olisi työkyvyttömyyseläkkeellä? Minkä ikäinen? Millainen tulotaso? Todennäköisesti en ottaisi.
[/quote]
Hänelle jää laskujen jälkeen 400 euroa rahaa. On minimieläkkeellä. ap
Mikä vamma sillä siis on diagnosoitu?
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:48"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:46"]Pitäkää kahta asuntoa ja katsokaa kestääkö suhde. Miksi mies on eläkeläinen? [/quote] On fyysinen vamma tullut onnettomuudesta. Asiahan ei ole hänen vikansa. Olen yrittänyt kysellä, että miksei etsi työtä, jota pystyisi tehdä. Ei kaikki työ ole fyysistä. Mutta kuulemma ei halua. ap
[/quote]
En todellakaan ottais tuollaista, joka ei halua tehdä mitään työtä. Täysin erilaiset arvot olis kuin itselläni, enkä haluaisi tuollaista vätystä opettamaan myöskään lapsilleni, että on ok loisia koko elämä yhteiskunnan varoilla.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 00:42"]
En ja vain rahan takia! Elämä on kallista ja varsinkin jos on lapsia. Sitten taas saisi hoitaa kotona niitä lapsia mutta niin se ei voi mennä että koko elämän kituuttelette.
On kokemusta siitä että kummatkin ollaan oltu työttöminä ja sitä ei kuule kauan jaksa vaikka miehen ansiosidonnainen oli hyvä. Oli peräti kaksi vuotta työttömänä. Puhuttiin juurinsiitä että työtä pitää olla siihen asti kunnes lapset asuunkotona, kun teinipojat kuluttaa kyllä ruokaa tosissaan ja siihen ei pikku rahat riitä.
[/quote]
Sinulla menee todella huonosti jos koko elämäsi pyörii rahan ympärillä. Mitä jos miehesi sairastuisi eikä enää kykenisi tekemään mitään työtä ikinä? Jättäisitkö hänet?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:39"]
En ottaisi. En sitten millään. En siedä, että ollaan nuorina työkyvyttömyyseläkkeellä. Aina voi kouluttautua uudelleen. Niin olen itsekin tehnyt. Jotain ihmisen täytyy tehdä, muuten ajautuu juopoksi rikolliseksi.
[/quote]
Jos sinulla on esim. selän takia sairaseläke niin et oikeasti voi tehdä mitään työtä. Kun ei vaan voi niin et voi. Istua ei voi koska selkä tulee kipeäksi eikä seistä voi. Joten missä työssä voi olla niin että ei tarvitse istua eikä seistä?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:48"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:46"]Pitäkää kahta asuntoa ja katsokaa kestääkö suhde. Miksi mies on eläkeläinen? [/quote] On fyysinen vamma tullut onnettomuudesta. Asiahan ei ole hänen vikansa. Olen yrittänyt kysellä, että miksei etsi työtä, jota pystyisi tehdä. Ei kaikki työ ole fyysistä. Mutta kuulemma ei halua. ap
[/quote]
En todellakaan ottais tuollaista, joka ei halua tehdä mitään työtä. Täysin erilaiset arvot olis kuin itselläni, enkä haluaisi tuollaista vätystä opettamaan myöskään lapsilleni, että on ok loisia koko elämä yhteiskunnan varoilla.
[/quote]
Mitäköhän työtä se voisi tehdä? Mitään fyysistä ei voi. Mitään missä pitää istua ei voi. Mitään missä seistään ei voi.
Joten luettele ne työt mitä voi tehdä?
En ottanut. Ei ollut ainoa asiaan vaikuttanut tekijä, mutta iso kyllä.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:01"]
[/quote]
Jos sinulla on esim. selän takia sairaseläke niin et oikeasti voi tehdä mitään työtä. Kun ei vaan voi niin et voi. Istua ei voi koska selkä tulee kipeäksi eikä seistä voi. Joten missä työssä voi olla niin että ei tarvitse istua eikä seistä?
[/quote]
Yhtä hyvin kai tuollainen voi töitä tehdä. Kyllä kai kotonakin on istuttava tai seistävä. Vai makaako se kaiken päivää?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:38"]
En. Haluan toimintakykyisen ja taloudellisesti pärjäävän puolison.
[/quote]
Jep, nämä nyt on aikuisten toimivassa parisuhteessa aika perusedellytyksiä heti hengittämisen ja täysjärkisyyden jälkeen.
Ap, älä välitä täällä olevasta jeesustelusta. Sinä et ole vastuussa tästä miehestä eikä sinun tarvitse säälistä ryhtyä hänen kanssaan suhteeseen. Viestiesi perusteella nimittäin kuulostaa ettet ole kovin ihastunut, sillä jos olisit, tuskin kyseenalaistaisit suhdetta täällä?
Sulla on täysi oikeus etsiä ja löytää itsellesi terve mies, se ei tee susta millään tasolla pahaa ihmistä. Meillä on yksi elämä, ja kaikki on loppupeleissä vastuussa omasta onnestaan. Tsemppiä! :)
[/quote]
Toivottavasti sinuakin kohdellaa omien arvojesi mukaan. Kun olet heikoilla niin sinulle nauretaan ja haistatetaan paskat.
Toivottavasti en ikinä tapaa kaltaistasi ihmiskuvatusta
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:35"]??? Miten niin? Ottaisit sä rikkaan yrityspomon, joka hakkaa ja juo? [/quote] Kysyn ihan tosissani. Kun itseä asia häiritsee, en pysty asian takia suhteeseen, vaikka mies muuten on ok. Mietin olenko kamala ihminen kun ajattelen näin. ap
[/quote]Mikä siinä häiritsee: hänen sairautensa, se, että on eläkkeellä, status, vai taloudellinen tilanteensa?
[/quote]
Minua häiritsevät nuo kaikki! Tuskin tuollainen sairas edes olisi mukavaa seuraa. Sellainen musta ei oo mihinkää-tyyppi. Kuka nainen haluaisi repppanan
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:01"]
[/quote]
[/quote]
Yhtä hyvin kai tuollainen voi töitä tehdä. Kyllä kai kotonakin on istuttava tai seistävä. Vai makaako se kaiken päivää?
[/quote]
Et voi istua esim. kuin tunnin jonka jälkeen et voi sinun pitää kävellä toinen tunti.
Yleensä tuollaiset ihmiset elää särkylääkkeillä. Joka ikinen päivä lääkkeitä.
Vaikka pystyisit tekemään teoriassa työtä niin kuka ottaa ihmisen jolla on jatkuvasti sairaspoissaoloja ja ei kykene tekemään kuin murto-osan työstä mitä terve?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:09"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:35"]??? Miten niin? Ottaisit sä rikkaan yrityspomon, joka hakkaa ja juo? [/quote] Kysyn ihan tosissani. Kun itseä asia häiritsee, en pysty asian takia suhteeseen, vaikka mies muuten on ok. Mietin olenko kamala ihminen kun ajattelen näin. ap
[/quote]Mikä siinä häiritsee: hänen sairautensa, se, että on eläkkeellä, status, vai taloudellinen tilanteensa?
[/quote]
Minua häiritsevät nuo kaikki! Tuskin tuollainen sairas edes olisi mukavaa seuraa. Sellainen musta ei oo mihinkää-tyyppi. Kuka nainen haluaisi repppanan
[/quote]
Oletko tosissasi? Että mitäs olet sairas niinkö?
Että voi ihminen olla oksettava. En kyllä tajua miten sinut on kasvatettu
En ota omalta osalatni kantaa, kun mulla mies on, mutta kerron että oma poika on kiikun kaakun mutta onneksi on älyä, ettei tartte fyysistä työtä tehdä. Opiskelee kuntoutusrahalla alaa, jossa on hyvä. Kyllä hänestä hyvän miehen joku saisi, jos kelpaisi, jos kunto menee niin, ettei töitä pysty tekemään. Hän sairastaa liikkumista vaikeuttavaa sairautta, joka välillä aiheuttaa kipuja. Mutta ei valita. Eläkkeellä saa kuitenkin töitä jonkin verran tehdä, ainakin yksi työkyvyttömyyseläkkeellä oleva sukulainen tekee ihan palkkatyötä kaksi tuntia päivässä. Nuorten kohdalla helposti ajatellaan mt-ongelmia, mutta meidän pojalla ei niitä mielestäni ole, vaikka sairaus joskus sen aktiivikausina kovastikin harmittaa.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:12"]
En ota omalta osalatni kantaa, kun mulla mies on, mutta kerron että oma poika on kiikun kaakun mutta onneksi on älyä, ettei tartte fyysistä työtä tehdä. Opiskelee kuntoutusrahalla alaa, jossa on hyvä. Kyllä hänestä hyvän miehen joku saisi, jos kelpaisi, jos kunto menee niin, ettei töitä pysty tekemään. Hän sairastaa liikkumista vaikeuttavaa sairautta, joka välillä aiheuttaa kipuja. Mutta ei valita. Eläkkeellä saa kuitenkin töitä jonkin verran tehdä, ainakin yksi työkyvyttömyyseläkkeellä oleva sukulainen tekee ihan palkkatyötä kaksi tuntia päivässä. Nuorten kohdalla helposti ajatellaan mt-ongelmia, mutta meidän pojalla ei niitä mielestäni ole, vaikka sairaus joskus sen aktiivikausina kovastikin harmittaa.
[/quote]
Täällä on vain kovasti noita haahkoja joiden mielestä poikasi on nyt luuseri koska hän ei ole terve. Mutta älä niistä välitä. On niitä henkisesti terveitäkin naisia olemassa
Sairaseläkeläisyys ei minua haittaisi, jos muuten tuntuu hyvältä. Vätystelyä en kyllä kestäisi, pitäisi olla draivia kodinhoitoon ja muuhun elämään vaikka ei palkkatöihin pystyisi. Kotimies voisi olla ihan kivakin.